Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 november 2004, 07:10   #41
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Als het echt nodig is om zelf uw schaap te slachten, uw kinderen te verminken, een hoofddoek te dragen waar het niet gepast is, om u moslim te voelen bent u te beklagen.
Niet zo lang geleden werd hier algemeen nog geslacht op de boerderij.
Dat is tegenwoordig wettelijk verboden.
Dan geldt die wet voor iedereen en niet uitsluitend voor niet moslims.
Mensen bekritiseren die alcohol drinken, hun uitgangsgedrag of kleding is helemaal niet verboden. Ik zie niet in wat uw probleem is.
Ik denk dat haar probleem is dat zij schrik heeft dat wij haar helemaal willen omvormen naar ons westers model. Terwijl zij gewoon haar eigenheid wil bewaren (met respect voor onze westerse cultuur). Diezelfde schrik kennen wij tov de moslims, als zouden zij ons willen omvormen naar hun 'moslim-model'.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2004, 07:12   #42
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier
Het probleem heet Allah.
Voor moslims een oplossing.
Het probleem heet niet Allah. Het probleem heet extremist die Allah misbruikt.
Oud 5 november 2004, 07:28   #43
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Als het echt nodig is om zelf uw schaap te slachten, uw kinderen te verminken, een hoofddoek te dragen waar het niet gepast is, om u moslim te voelen bent u te beklagen.
Niet zo lang geleden werd hier algemeen nog geslacht op de boerderij.
Dat is tegenwoordig wettelijk verboden.
Dan geldt die wet voor iedereen en niet uitsluitend voor niet moslims.
Mensen bekritiseren die alcohol drinken, hun uitgangsgedrag of kleding is helemaal niet verboden. Ik zie niet in wat uw probleem is.
Neen, slimpie, zelf slachten ga ik nu ook niet doen. En meneer durft nog geen schaap aaien, dunkt me, als ik zie hoe ver hij springt als er een hond in zicht is... ...ook de kleinsten. En een hond heeft geen horens, dus figure.

Slachthuizen zijn voor mij oppie toppie genoeg, maar wel islamitische slachting en als dat ook niet gaat dan een Joodse slachting, maar anders niet.
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
[font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font]
Ibeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2004, 10:32   #44
Katun
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Hoe kunnen wij die waanzin stoppen die onze dagelijkse realiteit aan het worden is.
Kan dit zomaar dat moslims naar het westen komen en hier mensen de keel oversnijden en neer te schieten?
Gaan wij dat hier blijven dulden?

Het begint hier langzaam op het midden-Oosten te lijken.

Laten wij ons daar eens over bezinnen. Voorstanders en tegenstanders van het Vlaams Blok. De tijd om de handen in elkaar te slaan is aangebroken. Laten wij deze waanzin samen stoppen.

Getekend, Peace
Volledig mee akkoord.

Als wij als staat harder gaan optreden tegen de moslims dan gaan de moslims harder optreden tegen de staat. Met de moord op Pim Fortuyn door extreem-links, de moord van het Marokkaanse kind op de Nederlandse leraar , en de moord van de Marokkaanse jongeman op cult producer Theo, als precedent, wordt het voor politici en zelfs gewone mensen zeer gevaarlijk om als individu uitspraken over dit onderwerp te doen of om in eigen naam op te treden en wetten te gaan aanpassen.

Als men nu geen gezamelijke (inter)nationale acties onderneemt tegen de beweegruimtes van deze godsdienst dan graaft men hier in Europa toch zijn eigen graf ?

Helaas vrees ik dat het inderdaa zover gaat komen want in bepaalde van mijn vriendenkringen is het onderwerp theo van gogh TABOE.
Katun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2004, 10:44   #45
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
Ik denk dat haar probleem is dat zij schrik heeft dat wij haar helemaal willen omvormen naar ons westers model. Terwijl zij gewoon haar eigenheid wil bewaren (met respect voor onze westerse cultuur). Diezelfde schrik kennen wij tov de moslims, als zouden zij ons willen omvormen naar hun 'moslim-model'.
Haar eigenheid? Bedoel je haar opvatting dat Van Gogh gestraft moest worden voor het maken van Submission?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke
Heb gisteren nog eens naar Submission gezien...en bankier, ik blijf er bij en daar kan jij met je geknipt citaat niet veel aan veranderen.
Oud 5 november 2004, 10:46   #46
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het probleem heet niet Allah. Het probleem heet extremist die Allah misbruikt.
Het probleem heet het onvermogen van veel moslims om in te zien dat ook Allah maar een WOORD is.
Oud 5 november 2004, 10:51   #47
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Haar eigenheid? Bedoel je haar opvatting dat Van Gogh gestraft moest worden voor het maken van Submission?
Let vooral op wat ik erbij had geschreven : MET RESPECT VOOR ONZE WESTERSE CULTUUR. Heb je dat over het hoofd gezien of ben je van slechte wil ?
Oud 5 november 2004, 10:52   #48
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Het probleem heet het onvermogen van veel moslims om in te zien dat ook Allah maar een WOORD is.
Volledig akkoord
Oud 5 november 2004, 11:04   #49
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Let vooral op wat ik erbij had geschreven : MET RESPECT VOOR ONZE WESTERSE CULTUUR. Heb je dat over het hoofd gezien of ben je van slechte wil ?
Ik denk het laatste, bij mij heeft hij het volgende ook "over het hoofd gezien":

Maar in het Westen geldt een andere wet en daarom zei ik met het oog op de mogelijkheden binnen de Europese wetgeving dat een gevangenisstraf zou voldoen.
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
[font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font]
Ibeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2004, 11:06   #50
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke
Ik denk het laatste, bij mij heeft hij het volgende ook "over het hoofd gezien":

Maar in het Westen geldt een andere wet en daarom zei ik met het oog op de mogelijkheden binnen de Europese wetgeving dat een gevangenisstraf zou voldoen.
En dat durft zich anarchist te noemen.
Oud 5 november 2004, 11:09   #51
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik verwacht geen respect voor 'onze Westerse cultuur'.
Wat Ibeke in haar keuken of slaapkamer doet, wat ze al dan niet op haar hoofd of de rest van haar lichaam draagt, hoe 'onwesters' het ook moge zijn, kan me geen moer schelen.

Ik verwacht bescherming van mijn vrijheid door de staat. Ik wil in een rechtsstaat blijven leven.
Wie meent dat iemand in de gevangenis moet worden gestopt 'liefst zonder veel luxe' (een eufemisme in mijn lezing) omdat hij een film als Submission maakt, is een vijand van de rechtsstaat.

Ik wil Ibeke niet in de gevangenis omwille van haar extreem-rechts gedachtengoed, ik wil geen boete, geen censuur. Maar ik zal dergelijk gedachtengoed blijven aanvallen, met alle woorden die me ter beschikking staan. Zolang 'rechtsstaat' nog iets betekent.
Oud 5 november 2004, 11:11   #52
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En dat durft zich anarchist te noemen.
'Anarchistische' is een woord.
'Anarchistische bankier' een nick van een forumpersonage en de titel van een verhaal van Pessoa.

Blijkbaar heb je geen probleem met Ibekes stelling dat mensen omwille van hun mening in de gevangenis moeten opgesloten worden. Of begrijp je nog altijd niet wat ze zegt.

Je vergist je van vijand.

Laatst gewijzigd door Stratcat : 5 november 2004 om 11:13.
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2004, 11:14   #53
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Ik verwacht geen respect voor 'onze Westerse cultuur'.
Wat Ibeke in haar keuken of slaapkamer doet, wat ze al dan niet op haar hoofd of de rest van haar lichaam draagt, hoe 'onwesters' het ook moge zijn, kan me geen moer schelen.

Ik verwacht bescherming van mijn vrijheid door de staat. Ik wil in een rechtsstaat blijven leven.
Wie meent dat iemand in de gevangenis moet worden gestopt 'liefst zonder veel luxe' (een eufemisme in mijn lezing) omdat hij een film als Submission maakt, is een vijand van de rechtsstaat.

Ik wil Ibeke niet in de gevangenis omwille van haar extreem-rechts gedachtengoed, ik wil geen boete, geen censuur. Maar ik zal dergelijk gedachtengoed blijven aanvallen, met alle woorden die me ter beschikking staan. Zolang 'rechtsstaat' nog iets betekent.
Ik verwacht wél respect voor onze westerse cultuur. Van iedereen !!
Oud 5 november 2004, 11:15   #54
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
'Anarchistische' is een woord.
'Anarchistische bankier' een nick van een forumpersonage en de titel van een verhaal van Pessoa.

Blijkbaar heb je geen probleem met Ibekes stelling dat mensen omwille van hun mening in de gevangenis moeten opgesloten worden. Of begrijp je nog altijd niet wat ze zegt.

Je vergist je van vijand.
Hou toch eens op met mij woorden in de mond te leggen. Ik wil geen mensen inde gevangenis omwille van hun mening. Ik weet niet waar ik dat zou gezegd hebben. Spreek voor jezelf, ik zal dat ook wel doen, danku.
Oud 5 november 2004, 11:17   #55
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik verwacht wél respect voor onze westerse cultuur. Van iedereen !!
Als je dat van mij verwacht, zal je nog wel enige tijd op je honger moeten blijven. Een paar eeuwen of zo.
Oud 5 november 2004, 11:19   #56
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hou toch eens op met mij woorden in de mond te leggen. Ik wil geen mensen inde gevangenis omwille van hun mening. Ik weet niet waar ik dat zou gezegd hebben. Spreek voor jezelf, ik zal dat ook wel doen, danku.
Ik leg je geen woorden in de mond. Ibeke wil mensen in de gevangenis omwille van hun mening, dat schrijft ze letterlijk, maar daar hoor ik je geen kritiek op geven.

Neen, liever een sneer ivm mijn nick.

You just don't get the point.

Laatst gewijzigd door Stratcat : 5 november 2004 om 11:21.
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2004, 11:26   #57
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Ik leg je geen woorden in de mond. Ibeke wil mensen in de gevangenis omwille van hun mening, dat schrijft ze letterlijk, maar daar hoor ik je geen kritiek op geven.

Neen, liever een sneer ivm mijn nick.

You just don't get the point.
1) Je schrijft : 'Blijkbaar heb je geen probleem met Ibekes stelling dat mensen omwille van hun mening in de gevangenis moeten opgesloten worden'
Ik heb nooit geschreven dat ik daar geen probleem mee heb, jij trekt die conclusie en legt mij dat in de mond.

2) Speciaal voor jou : IK VEROORDEEL TE STELLIGSTE DAT MENSEN OMWILLE VAN HUN MENING IN DE GEVANGENIS WORDEN GESMETEN !!!

3) Verwacht nu niet dat ik van iedere idioot die onzin op dit forum schrijft, ik onmiddelijk mijn persoonlijke kritiek ga schrijven. Ik kan nu al niet volgen....
Oud 5 november 2004, 11:28   #58
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Als je dat van mij verwacht, zal je nog wel enige tijd op je honger moeten blijven. Een paar eeuwen of zo.
Ja als we onszelf niet respecteren, dan kunnen we dat natuurlijk niet vragen van anderen.
Oud 5 november 2004, 11:33   #59
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
1) Je schrijft : 'Blijkbaar heb je geen probleem met Ibekes stelling dat mensen omwille van hun mening in de gevangenis moeten opgesloten worden'
Ik heb nooit geschreven dat ik daar geen probleem mee heb, jij trekt die conclusie en legt mij dat in de mond.

2) Speciaal voor jou : IK VEROORDEEL TE STELLIGSTE DAT MENSEN OMWILLE VAN HUN MENING IN DE GEVANGENIS WORDEN GESMETEN !!!

3) Verwacht nu niet dat ik van iedere idioot die onzin op dit forum schrijft, ik onmiddelijk mijn persoonlijke kritiek ga schrijven. Ik kan nu al niet volgen....
Waarom reageer je dan eerder op de onzin van deze idioot?
Wat maakt mijn onzin eerder voorwerp van jouw kritiek dan de onzin van Ibeke?
Oud 5 november 2004, 11:34   #60
headinajar
Banneling

headinajar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
[size=1]Ps: ik ben tegen de doodstraf maar ik geef graag toe dat ik er geen traan heb voor gelaten toen de racist Pim Fortuyn werd uitgeschakeld.[/size]
Nu ben je toch wat te fanatiek naar mijn goesting hoor.
Ik heb ook een hekel aan extreem-rechts en hun zever, maar ik verlaag mij niet tot blinde haat. En alhoewel ik bvb. PDW en FVH verschikkelijke kortzichtige en onverdraagzame eikels vind, wens ik ze zeker niet dood of zou ik enige vorm van geweld tegen hen goedkeuren.

Ik was het ook helemaal niet eens met Pim Fortuyn, maar hem daarom koelbloedig doodschieten is gewoon walgelijk omdat je jezelf dan verlaagd tot hetgene waar je eigenlijk principiëel tegen bent.
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be