Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 november 2004, 11:48   #41
MaaslandLuc
Lokaal Raadslid

MaaslandLuc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorian
Ik heb dezelfde vraag over het Vlaams Blok ...
Jullie kunnen Walonie misschien onafhankelijk verklaren?
Dab hebben we dadelijk geen last meer van elkaar.
Iedereen blij. Behalve de BUBclub. Maar ja, die zijn toch maar met z'n vijven en dat is tot nader order geen meerderheid.
Tot de zon ook hier zal schijnen, en ons land weer straalt in 't licht.

Laatst gewijzigd door MaaslandLuc : 4 november 2004 om 11:48.
MaaslandLuc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2004, 12:46   #42
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
De paranoia slaat weer toe.

Discussies over de islam horen thuis in 'Religies en andere levensovertuigingen' of 'Maatschappelijke discussies'. In dit geval zou ik eerder aan 'Koetjes en Kalfjes' denken of 'Buitenland' vermits de moord gebeurde in Nederland.
zoals in de Morgen zeker... vijf lijntjes...

van een dader gééén woord

van een motief gééén woord

wel een halve bladzijde over relletjes in Den Haag
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2004, 12:49   #43
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
nieuweling,
je schrijft:
"Ik hou mij al jaren met dit onderwerp bezig" Ben je dan Vlaams Blokkaderlid?:o
neen enkel uw linkeroog dichtknijpen, uw linkerhersengedeelte op nonactief zetten, met uw linkerhand aan uw linkerbal krabben...

en je krijgt een rechts gevoel van gezond Vlaams boerenverstand
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 4 november 2004, 12:53   #44
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Werkslaaf,
JIJ hebt er weer eens niets van begrepen: Er bestaat géén kerk in de Soennitische Islam, enkel een godsdienst
Als er geen kerk bestaat, hoe kan ze zich dan in de staat integreren? Dat k�*n niet en is dus ook nergens zo..Wat er wel is, is dat een aantal staatshoofden verwijzen naar de godsdienst, en dus de godsdienst (proberen te)controleren, soms met succes, soms niet, maar niet omgekeerd: D�*t heb je ook in Engeland, waar het staatshoofd het hoofd is van de Anglicaanse kerk en In Japan.

Enkel in Sjiïetische landen Iran, en Irak, na de US inval) hebben ayatollahs wereldlijke macht. De Sjia is een minoritaire stroming in de Islam.
In de Soenna past iedere Imam de Koran toe op zijn manier, met zijn accenten, beïnvloed door de maatschappij en traditie. Er bestaat dus géén Islamvaticaan of Islampaus, die regelmatig aan alle islamieten vertelt hoe en wat moet, en tusen komt in en bij regeringen, zoals dat in de Roomskatholieke kerk soms nog gebeurt: is dat nu zo moeiijk te verstaan?
Als je niet kan, leef dan maar voort in je wereldje, vèr van alle realiteit
Als er iemand in multikuldromenland heeeeeeeeeeeeeel ver van alle realiteit leeft, dan ben jij het wel.
Moslims hebben geen paus nodig om hen in te tomen, die zou al die imams, ayatollahs en mullah's enkel voor de voeten lopen in hun haatcampagnes tegen alles wat Westers is en dan is nou net NIET de bedoeling. Trouwens u weet ook dat aan het woord van Mohammed en Allah in de koran niet te tornen valt.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2004, 12:53   #45
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Ik hou het bij: mensen zijn gewelddadig.

"Sommige mensen zien zelfs in het kappen van bomen al het ontstaan van een islamitische staat........" (Citaat van Cheche)
ze leven allemaal volgens de koran... de ene groep vredelievend

de anderen van bomaanslagen, blind geweld, moord met tomeloze haat, zelfmoordcommando's, onthoofdingen... allemaal met de koran in de hand

leg dat eens uit
Oud 4 november 2004, 13:24   #46
Dorian
Parlementslid

Dorian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaaslandLuc
Iedereen blij. Behalve de BUBclub. Maar ja, die zijn toch maar met z'n vijven en dat is tot nader order geen meerderheid.
Wallonië en Brussel, geen probleem. Salut en de kost, de neo-nazi's !

Want onze Brusselse vrienden zijn al die Flaminganten ook beu. Eruit !
Dorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2004, 13:30   #47
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Wallonië en Brussel, geen probleem. Salut en de kost, de neo-nazi's !

Want onze Brusselse vrienden zijn al die Flaminganten ook beu. Eruit !
Oei oei, dan zijn ze blijkbaar even vergeten aan hun portemonnee te denken.
Wie gaat al die eentalig franstalige Brusselse chomeurs onderhouden Dorian?
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2004, 13:32   #48
Dorian
Parlementslid

Standaard

Laatst gewijzigd door Dorian : 4 november 2004 om 13:34.
Oud 4 november 2004, 13:34   #49
Dorian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Oei oei, dan zijn ze blijkbaar even vergeten aan hun portemonnee te denken.
Wie gaat al die eentalig franstalige Brusselse chomeurs onderhouden Dorian?
Mensen kunnen belast worden op basis van hun werkplaats en niet meer van hun woonplaats.

Vlamingen zouden dan minder arrogant kunnen zijn.

Jij denkt misschien dat Vlaanderen het hele land onderhoudt ?
Oud 4 november 2004, 13:48   #50
PieterP
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaaslandLuc
De topic was: " Geweldadige Islam. " en uiteraard de politiek gevolgen voor ons land.

Ik heb de indruk dat we een beetje aan het afglijden zijn...
PieterP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2004, 15:01   #51
Eugene
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Mensen kunnen belast worden op basis van hun werkplaats en niet meer van hun woonplaats.

Vlamingen zouden dan minder arrogant kunnen zijn.

Jij denkt misschien dat Vlaanderen het hele land onderhoudt ?
Vlaanderen onderhoudt idd heel het land!!!
Oud 4 november 2004, 15:22   #52
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eugene
Waar en wanneer kan ik ook eens langs de kassa komen?
Als Brusselaar zie ik daar niks van...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2004, 15:25   #53
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar en wanneer kan ik ook eens langs de kassa komen?
Als Brusselaar zie ik daar niks van...
Dar ze in Brussel met hetzelfde probleem zitten als in Wallonië.
De geldstromen (die ik niet afkeur) worden verkeerd gebruikt (wat ik dan wel weer afkeur).
Kwestie van prioriteiten stellen, dus jouw Brusselse politiekers doen net iets anders met dat geld dan wat jij van hen verwacht.

Men zegt wel eens, zo de politiekers, zo de bevolking dat hen verkiest.
Horus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2004, 15:33   #54
Dorian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eugene
Arrogant Flamingantje !!
Oud 4 november 2004, 16:00   #55
dUSK
Provinciaal Statenlid

dUSK's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar dUSK
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Horus
Dar ze in Brussel met hetzelfde probleem zitten als in Wallonië.
De geldstromen (die ik niet afkeur) worden verkeerd gebruikt (wat ik dan wel weer afkeur).
Euh, jullie zitten blijkbaar met een probleem, nl. ons Vlaams geld ???
dUSK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2004, 19:42   #56
de metser
Banneling

de metser's schermafbeelding

Standaard

Is dienne PieterP er nu weer met zijn islamisten? Waar is de tijd dat dit forum ernstig gemodereerd werd? Ik ben elders gaan lopen om hier meerwaarde te vinden. IJdele hoop.
Enfin, hier gaan we weer….

Het islamitisch fundamentalisme heeft net zoveel gewicht in de schaal te werpen als het Amerikaanse protestantse of het Europese katholieke fundamentalisme; niks dus.
Toegegeven ze lopen wat meer in het zicht omdat een paar gekken zo nu en dan een bom laten ontploffen, maar de (gewapende) strijd van de islamitische fundamentalisten is enkel nog wat gescherm in de marge. Ze zijn immers de wanhoop nabij, en het einde van Al-qaeda en soortgelijke bewegingen is in zicht.
Ze hebben het keer op keer geprobeerd, en er nooit wat van gebakken.

In 1979 bezette een gewapende groep islamisten het heilige schrijn in Mekka in de hoop rellen te veroorzaken die het Saudische koningshuis ten val zou brengen. Ze werden netjes in de pan gehakt terwijl Mohammed-met-de pet doorging met zijn leven.
In 1981 vermoorde fundamentalistische militairen de Egyptische president Sadat in de hoop dat dit tot een golf van opstanden zou leiden in het Midden-oosten. Er gebeurde niks. Aïsja-met-de-sjaal deed haar inkopen op de markt zoals altijd.
In de jaren negentig trachtten islamisten de macht te veroveren in Algerije. Daar vloeide wél bloed. Over de rug van Mohammed en Aïsja-met-de-pet, niet dankzij hen.
Waar zitten de Wahabisten die zich jarenlang geprofileerd hebben als dé vertegenwoordiger van de kleine man? Waar zit het Moslimbroederschap dat jarenlang via caritatieve hulp getracht heeft greep te krijgen op de moslim-in-de-straat?

Dat is de nuance. Moslim met-de-pet is al lang blij dat hij naar de moskee kan gaan in zijn Toyota. Zij hebben geen uitstaans met fundi’s die de sharia willen invoeren. Al Coca-Colazuipend en Nokia-bellend tracht hij zijn hiernamaals te verdienen door zo nu en dan de koran eens vast te nemen. De bangeriken. Net zo bang als mijn moemoe die geen geschenk kocht omdat ik mijn dochter niet liet dopen. Moemoe-fundi. Maar wél dapper genoeg om de profeten van hun respectievelijk God te trotseren die hun sommige aardse genoegen willen ontnemen.

Weet ge PieterP, wat is het verschil tussen u en een moslim die al eens een dictaat uit de koran neemt en dat zijn leven laat bepalen? Ik zal het u zeggen. Niks. Ook jij bent een citatenverzamelaar. Je leest ook boeken laat je uitschijnen. Op zoek naar ‘de waarheid’. In boeken staat ‘dé waarheid niet’ domme jongen!
Wat wel de werkelijkheid is (en da’s heel anders dan de waarheid), is dat alle onderdrukkende islamistische systemen zoals, Iran, Sudan, Afghanistan (…) negatieve rolmodellen zijn in de moslimwereld. Wie in de Arabische wereld heeft het voor de Taliban opgenomen toen de USA hen aanpakte? Niemand! Wie van de moslimgemeenschap in Europa had kritiek op die militaire actie? Niemand! Vijftig jaar Moslimbroederschap heeft niks opgeleverd. Die moslims zijn niet dom hoor!

Ik zeg niet dat de meeste fundamentalistische islamieten plots het modernisme gaan omarmen, maar wel dat ze de (gewapende) strijd afzweren en dat ze tot het besef komen dat hun ideologie geen voedingsbodem heeft. In Turkije hebben ze een nieuw model gevonden waar een islamitische partij aan de macht is zonder dat dit tot (godsdienstige-)chaos of oorlog leidt.

Opportuniteit kent geen religie weet je. Het is dan ook dom wat jij doet. Citaten verzamelen van beleidsmakers of opiniemakers die reageren op granaatgooiende islamisten of imams die zeggen dat ongelovige gedood moeten worden. De extremisten binnen de islam vertegenwoordigen 0.000000000…1 percent moslims. En jij laat door die citaten uitschijnen dat het de main stream is binnen de moslimwereld. Dat is niet het geval. 5.099 miljard moslims wil gewoon hun huishuur betalen. Zoals jij en ik.

Je wil een nette discussie lees ik in je intro. Herpak je. Zoals je nu bezig bent zuig je alle addergebroed aan en voor je het weet ben je een van hen. (Als je daar al mee inzit ?)

All down the line!

Laatst gewijzigd door de metser : 4 november 2004 om 19:43.
de metser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2004, 19:50   #57
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de metser
Waar is de tijd dat dit forum ernstig gemodereerd werd?
Is die tijd dan voorbij?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2004, 20:32   #58
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Arrogant Flamingantje !!
vrij naar Sint Theo Van Gogh: Alle Vlamingen zijn varkensneukers
(je weet wel, "vrijheid van meningsuiting primeert op alles..."
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2004, 20:58   #59
PieterP
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de metser
Ze zijn immers de wanhoop nabij, en het einde van Al-qaeda en soortgelijke bewegingen is in zicht.
...
Weet ge PieterP, wat is het verschil tussen u en een moslim die al eens een dictaat uit de koran neemt en dat zijn leven laat bepalen? Ik zal het u zeggen. Niks. In boeken staat ‘dé waarheid niet’ domme jongen!
...
Die moslims zijn niet dom hoor!
...
Het is dan ook dom wat jij doet. Citaten verzamelen van beleidsmakers of opiniemakers die reageren op granaatgooiende islamisten of imams die zeggen dat ongelovige gedood moeten worden...
...

Herpak je. Zoals je nu bezig bent zuig je alle addergebroed aan en voor je het weet ben je een van hen. (Als je daar al mee inzit ?)

All down the line!
...
waarvan acte, metser.
Oud 4 november 2004, 22:15   #60
PieterP
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterP
Laat Politics.be uitgroeien tot iets méér dan zo maar een frustratieforum.
Enige concrete actie ...

Ik kom hierop terug.Met concrete voorstellen Ad Hoc.
Ik heb niet zoweel tijd zoals anderen die hier een full time job of een full time bezigheidsterapie mee te realiseren. In mijn leven heb ik altijd geopteerd voor analyse, afweging doch ook actie, maar niet voor vrijblijvende intelectuele spielerei.

De topic die ik aangesneden heb vind ik belangrijk. Jammer genoeg, vind ik, maar jammer genoeg.

Naar mijn mening hebben werkgelegenheidsbeleid, een financieel plan voor gezondheidszorg en een financieel plan voor het pensioen beleid een top prioriteit voor de binnelandse politiek. Dit belet niet dat we op de lange termijn mogen blind zijn voor de signalen die tot ons komen mbt tot het Islam fundamentalisme..

Actie lijkt mij belangrijk.

Hierbij een ontwerp brief. Deze is door mij persoonljk reeds verstuurd....

De heer Patrick Dewael
Minister van Binnenlandse Zaken
Per E-mail [email protected]
Mijnheer de Minister

Velen zijn geschokt door de terroristische aanslag door een Moslimfundamentalist in Nederland op dinsdag 02 november 2004.

Recent waarschuwde de heer Daniel Boukabeur, Voorzitter van de Moslimraad in Frankrijk tegen de orthodoxe Islam “ die het virus van de politiek in de moskeeën heeft gebracht “en roept hij Europa op om “ Neen te zeggen aan de politiek Islam.” De Morgen dd 9 oktober 2004.

Prof Urbain Vermeulen geeft vergelijkbare waarschuwingen. “ Moslims willen in ons land leven volgens hun regels “ De Islam is niet alleen een godsdienst, het is een systeem dat zegt wat men mag en moet doen.” HLN van 27 oktober 2004.

Zowel U zelf als kardinaal Danneels opgeroepen zodat de Islam de universele waarden van de rechten van de mens zou moeten respecteren.

Ik verwijs naar wat uw voorzitter ad interim, de heer Bart Somers recent verklaard heeft met betrekking tot zijn concrete ervaringen in Mechelen en zijn voorstellen tot definiëring van een nieuw beleid. Ook de SPa bij monde van volksvertegenwoordiger Temsamani dringt hier nu op aan, dit althans volgens de media.

Ik verneem dat de Iman van de Groot Moskee te Brussel de wahabistische strekking aanhangt. Dit zou eveneens het geval zijn met andere imans in Brussel.

Ik lees in de media dat een rechter een schepen van de burgerlijke stand van de gemeente Lokeren veroordeeld heeft wegens de weigering om een evident schijnhuwelijk te voltrekken met een persoon die volgens het gebruikelijke administratieve onderzoek, opgesloten was in het gesloten centrum van Vottem.

Ik respecteer volledig de godsdienstvrijheid. Ik ben echter van mening dat de Islam en haar gelovigen zich dienen te gedragen volgens de Europese normen en wetten. Zo niet komt ons democratisch functioneren in het gedrang dat wij nu in Europa met 60 jaar vrede hebben mogen meemaken.

Ik verneem echter via de media dat de federale politie niet in staat is om het terrorisme te bestrijden.
” De federale politie heeft veel te weinig mankracht om het terrorisme te bestrijden. Van de oprichting van een centrale antiterreurcel is nog niks in huis gekomen. Het korps werkt vandaag nog met exact evenveel middelen als voor de aanslagen van 11 september. HLN on line 04 november 2004

Mag ik U verzoeken om de nodige middelen te voorzien, zowel bij de federale politie als bij de staatsveiligheid om het dreigend gevaar van de politieke uitlopers van de orthodoxe Islam in kaart te brengen en de gepaste tegenmaatregelen te nemen en dit zonder enige vrees.

Mag ik u verzoeken nauwlettend toe te zien op de toepassing van de snel-Belg wet, evenals de wet op de gezinshereniging ten einde incidenten te vermijden zoals de schepen van de Burgerlijke stand van de gemeente Lokeren recent heeft meegemaakt zoals boven vermeld.

Met de meeste hoogachting

Met deze brief kan u alles zelf creatief uitrichten naar formulering van de tekst. Weglaten, aanvullen etc, de taal wat minder diplomatiek maken, alles wat krachtiger en duidelijker forumuleren, de vuist op tafel enz. Iedere vogel zingt zoals hij gebekt is.

U kan deze versturen naar de minister
uw dichtsbijzijnde volksvertegenwoordiger
de vollksvertegenwoordiger waarvoor uw zelf gestemd hebt
vertegenwoordigers van het middenvled
de pers
afin, alles is goed, als het maar de directe democrarie helpt.

Dit actie-niveau is nu rondom deze concrete topic: een actie rondom de politieke invloed van de Islam.
Doch zoals gezegd liggen mij nog andere temas hoger. Indien akkoord van forumgebruikers kunnen we dit niveau van concrete actievoering verbreden.

Pieter P

PS

Politiek is te belangrijk om dat alleen maar aan de politiekers over te laten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be