![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik vrees dat dat niet helemaal juist is.
"Het strafwetboek stelt in de artikelen 443 en volgende een reeks misdrijven strafbaar die een inbreuk vormen op het privé-leven, de reputatie of de eer van een persoon. Het betreft de misdrijven laster, eerroof, belediging, lasterlijke aangifte, kwaadwillige ruchtbaarmaking." |
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
HOOFDSTUK V. - AANRANDING VAN DE EER OF DE GOEDE NAAM VAN PERSONEN. in iets dat heet "het strafwetboek". Tot zover hoe dringend het is om zijn geschiedenis eens te herlezen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nog iets:
van mening zijn dat de vrijheid van meningsuiting slechts kan bestaan als ze echt absoluut is en zonder uitzonderingen; is hetzelfde als van mening zijn dat wettige zelfverdediging niet toegestaan kan zijn, wegens een inperking van het recht op leven. Je mag die andere zijn leven niet afnemen, zelfs al zou hij jou jouw leven afnemen. En wie het niet begrijpt: loop maar eens naar de pomp van je geschiedenis. .
|
|
|
|
|
#45 |
|
Minister-President
|
De N-VA gaat de klassieke partijen achterna in het nastreven van een totalitaire samenleving. Jammer, maar ik had de N-VA dan ook al een tijdje opgegeven.
|
|
|
#46 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Alle vorm van steun of sympathie voor IS zou verboden moeten worden.
In oorlogstijden gelden nu eenmaal oorlogswetten. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
|
Dus jij vindt dat hier in België openlijk steun betuigen aan IS in om het even welke vorm perfect moet kunnen ?
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Minister-President
|
Uiteraard.
|
|
|
#49 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Minister-President
|
U kunt veel zeggen, maar niet dat dat standpunt politiek correct is. Zowat alle partijen van het establishment zijn het met dat standpunt oneens.
|
|
|
#51 |
|
|
Toen Bart De Wever terecht opmerkte dat de conventie van Genève eigenlijk wel eens herzien mocht worden met betrekking tot de sociale rechten van vluchtelingen, steigerde zowat iedereen.
Vraag eens een jaar later aan om het even wie of vluchtelingen volledige toegang moeten hebben tot de Belgische sociale zekerheid. De antwoorden zullen er niet om liegen. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Nu hebben net als vroeger in de communistische landen kliklijnen bij de vleet en een soortement inquisitie, die met belastingsgeld mensen vervolgt, die in hun ogen ongepast uit de hoek komen of bijvoorbeeld blijk geven te twijfelen aan de omvang van bepaalde feiten uit de geschiedenis. En nu worden we geconfronteerd met een religieuse ideologie, die op basis van haar grondteksten de gehele wereld wil onderwerpen. En dan wordt op een onhandige manier uit hetzelfde linkse vaatje getapt. Enkele eenvoudige regels volstaan: een goede open repliek en een deugdelijke bestrijding van alle terroristen of voorbereiders of faciliteerders van terroristische aanslagen m.a.w. de daders en dit allemaal zoals dit in de vroegere Grondwet was voorzien.
|
|
|
|
#55 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Dubbel
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles Laatst gewijzigd door fcal : 28 juli 2016 om 00:14. |
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
'' Wij zullen daar nooit achter staan'' zei de schijnheilige kazakkendraaier toen. |
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Vraagje:
Indien "we" als land verklaren in oorlog te zijn met de Islamische Staat, mogen we dan ook het gewone -geiten-wollen-sokken- gerechtsapparaat niet vervangen door militaire rechtbanken die enerzijds sneller en doeltreffender reageren en anderzijds de doodstraf mogen & kunnen uitspreken... en toepassen? Of is dit weer een kaakslag aan de "da mag ni" gedomestikeerde en mentaal achterlijke massa?
|
|
|
#58 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 28 juli 2016 om 02:44. |
|
|
|