Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 augustus 2016, 22:52   #41
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wel, het zijn natuurlijk geen zulke kletsmajoors als de franstaligen. Wanneer je ergens op vakantie in een niet-franstalig land vertoeft kun je reeds ruim op voorhand "les francophones" horen aankomen. Ze kunnen doodeenvoudig hun vervelende klep niet houden. Overal waar ze komen willen ze het hoge woord voeren, "évidemment en français", want een poging om lokale bewoners in een gangbare taal zoals het Engels of een andere Europese taal aan te spreken moet je van hen niet gauw verwachten.
Quercus is weer bezig met zijn/haar anti-Franstalig zever alsof alle Franstaligen eentalig zouden zijn. Dat u Franstaligen niet kan verdragen, is uw eigen probleem en uw zever zal niet verhinderen Franstaligen naar Vlaanderen en ergens anders zich te verplaatsen, dat dit u bevalt of niet.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2016, 22:56   #42
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Quercus is weer bezig met zijn/haar anti-Franstalig zever alsof alle Franstaligen eentalig zouden zijn. Dat u Franstaligen niet kan verdragen, is uw eigen probleem en uw zever zal niet verhinderen Franstaligen naar Vlaanderen en ergens anders zich te verplaatsen, dat dit u bevalt of niet.
Daar bent u weer aan het rollen met uw gebedstrommeltje.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 01:49   #43
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet laten ophitsen door een minderheid van zwaar gecomplexeerde provinciale lokaaltjes.
Oud 3 augustus 2016, 04:34   #44
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Het schijnt dat Noorwegen nog saaier is dan België (maar dat komt dan vooral omdat het er vroeg donker is) :
http://www.thetoptens.com/boring-countries-europe/
https://www.theguardian.com/world/20...-trade-pigeons

(

Dat hangt wel van af van het tijdstip : op dit ogenblik is het er maar een drietal uren donker; in de winter is het er maar een drietal uren licht.

Rn ookal dat is dan nog relatief. Noorwegen is van Noord naar zuid een heel lang land. Het spreekt dus vanzelf dat ook in het hoge noorden ( aan de poolcirkel) er een verschil is met het zuiden ( lager dan Oslo)
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 04:36   #45
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ja goed, ik weet ook wel wat die mensen allemaal bezoeken.
Ik vind het gewoon de verplaatsing niet waard.
Arme jij.
Oud 3 augustus 2016, 04:38   #46
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Zeker niet voor de Noren want niets is saaier dan een Noor.
Wat weet jij er van?
Oud 3 augustus 2016, 04:45   #47
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Top Jack! Voor een "manneke Zeik" ga ik ook niet naar Brussel. Noorwegen is wel van een gans ander kaliber. Rust, natuur en stilte.
Ik heb zo een manneke in mijn tuin staan en daar komt ook niemand naar kijken. Maar ik geef wel grif toe dat mijn manneke last heeft van zijn prostaat.
Ofwel zit hij regelmatig met een druiper.
En in mijn tuin heb je zelfs af en toe ook Brusselse ratten.
Zij profiteren ook van de olievlek.
En naar "Mazeik" ben ik ook ooit geweest vol verwachtingen.
Is me dat ook een tegenvaller geworden.
Nu ja; ik heb bijna twintig jaar in Brussel moeten werken.
Ik ken dus Brussel. En pas dan is het nog een grotere tegenvaller.
Het enige verzet dat die stad opleverde waren de hoeren uit de Aarschot-straat waar ik iedere morgen langs moest. Die bleven mij maar een mooie jongen vinden. Het flatteerde mij.
Ah? want het is omdat je in Brussel werkt dat je Brussel kent? Je komt op je werk rond 09.00 u, eet je boterhammetjes op tussen 12.00 en 13.00 u en vertrekt opnieuw rond 17.oo u en dat noem je Brussel kennen??
Geweldig!
Oud 3 augustus 2016, 04:51   #48
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Alle Vlamingen die Noorwegen bezoeken, spreken vlot Noors ... gratis bij mekaar geluld door het Vlaams collectief "wat we zelf doen, doen we beter".
Lachen geblazen.
Wegens familiale redenen ga ik om de twee jaar voor een tiental dagen naar Noorwegen. Ik spreek geen woord Noors maar alle Noren spreken vlot Engels ( veel beter dan ik wiens tweede taal helaas Frans is ) Ik kan je verzekeren dat er geen vriendelijker en behulpzamer volk bestaat.

Laatst gewijzigd door Sukkelaar : 3 augustus 2016 om 04:55.
Oud 3 augustus 2016, 06:18   #49
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

[quote=Hypochonder;8184559]Toeristen mijden België in het algemeen. Ze voelen dit tot in Brugge alwaar ze bodemprijzen moeten aanbieden om nog enig volk te lokken.

Citaat:
En dan nog blijven sommigen volhouden dat België geen failed state is. Met dank aan de sossen en hun vakbond.[/QUOTE
]

zou het maar dat alleen zijn...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 06:18   #50
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

[quote=Hypochonder;8184559]Toeristen mijden België in het algemeen. Ze voelen dit tot in Brugge alwaar ze bodemprijzen moeten aanbieden om nog enig volk te lokken.

Citaat:
En dan nog blijven sommigen volhouden dat België geen failed state is. Met dank aan de sossen en hun vakbond.[/QUOTE
]

zou het maar dat alleen zijn...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 08:05   #51
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, het zijn natuurlijk geen zulke kletsmajoors als de franstaligen. Wanneer je ergens op vakantie in een niet-franstalig land vertoeft kun je reeds ruim op voorhand "les francophones" horen aankomen. Ze kunnen doodeenvoudig hun vervelende klep niet houden. Overal waar ze komen willen ze het hoge woord voeren, "évidemment en français", want een poging om lokale bewoners in een gangbare taal zoals het Engels of een andere Europese taal aan te spreken moet je van hen niet gauw verwachten.
2
Oud 3 augustus 2016, 09:31   #52
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Ah? want het is omdat je in Brussel werkt dat je Brussel kent? Je komt op je werk rond 09.00 u, eet je boterhammetjes op tussen 12.00 en 13.00 u en vertrekt opnieuw rond 17.oo u en dat noem je Brussel kennen??
Geweldig!

Sorry hoor Sukkelaar maar ik heb het niet zo op scheppingen van de mens.
Geef mij maar de natuur en rondborstige buitenmensen.
Trouwens de mentaliteit van vooral de tweetalige Brusselse belgen ; of moet ik hen de bourgoisie noemen; staat mij niks aan.
Vlamingen die durven zeggen in Brussel :"comprend pas" en die beweren dat ze afkomstig zijn van Montaigu liggen automatisch definitief in mijn onderste schuif van de kleerkast.
Van opgeblazen pretentieuze gekken moet ik niks hebben.
En evenmin van Vlamingen die op reis gaan naar Luik.
Luik bestaat niet. Cologne evenmin. En Tirlemont zeer zeker ook niet.
Snap je wat ik bedoel?
Gelukkig maakten de hoeren uit de "rue d'Arscot" veel goed.
Zij bleven altijd vriendelijk en liepen er niet bij als verzuurde baardmannen.
Ik heb mij zelfs laten vertellen dat ze tweetalig waren.
Wat een verademing dus!
Maar......ik heb er wel moeten werken in de taal van Voltaire.
Misschien is dat ook een facet dat mijn afkeer heeft opgewekt?
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 09:52   #53
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Geweldig!

En ik had wel andere uren hoor.
Ik was reeds om 7,30 in Brussel want wij moesten beginnen werken om klokslag 8 uur. En s'avonds bleef ik wel langer om samen met mijn echtgenote de terugreis naar huis aan te vatten. Want die moest met de tram nog van Anderlecht naar Brussel-Zuid komen. Want thuis moesten we dan ook nog thuis geraken met de eigen wagen en......we hadden er maar één.
Die wij trouwens moesten betalen met reeds belast spaargeld.
Dus ik had wel tijd over iedere dag om stukjes van Brussel te leren kennen hoor. Trouwens voor het werk moest ik ook ter plaatse onderzoek verrichten.
Dus ik kende Brussel.
En desondanks.....staat deze stad niet hoog in mijn agenda.
Geef mij dus maar natuurgebieden uit Polen, Hongarije, Frankrijk, Ardennen etc. Onvriendelijk volk opzoeken tijdens mijn vakanties staat niet op mijn verlanglijstje. En musea; pubs en kathedralen evenmin.
Ik heb liever een levende vogel die op mijn hoofd schijt dan een opgevuld exemplaar uit een museum dat stinkt.
Voor mij is recreatie iets beleven wat Vlaanderen niet biedt.
Tenzij je varkenskoten natuur wil noemen natuurlijk.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 09:52   #54
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
België is enkel maar een "failed state" door de federalisering en opsplitsing van bevoegdheden. Vóórdat het zo ver werd gedreven werkte België.
Ge zegt daar al zo iets....

Citaat:
In het tweede trimester van 2016 heeft de Vlaamse gemeenschap slechts 43 procent van alle facturen tijdig betaald. Bij 31 procent van de facturen was dat echter meer dan 90 dagen na de vervaldag. De Vlaamse gemeenschap kent zo de slechtste score ooit voor betaalgedrag, zo blijkt woensdag uit een barometer van bedrijfsinformatiespecialst Graydon. Daaruit blijkt ook dat voor het eerst Waalse bedrijven hun facturen beter betaalden dan Brusselse en Vlaamse bedrijven.
"Wat we zelf doen, doen we beter." Dat is de leugen die men mij ooit vertelde om me te overhalen voor Vlaamse onafhankelijkheid te kiezen. En ik stommerik was ooit zo dom dat te geloven.

Maar in die tijd was er nog geen internet. Toen was het veel moeilijker als nu om waarheid van leugens te onderscheiden.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 09:54   #55
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Arme jij.
Ben ik te beklagen omdat ik Brussel geen toeristische attractie vind?
Goed dan...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 09:55   #56
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
En ik had wel andere uren hoor.
Ik was reeds om 7,30 in Brussel want wij moesten beginnen werken om klokslag 8 uur. En s'avonds bleef ik wel langer om samen met mijn echtgenote de terugreis naar huis aan te vatten. Want die moest met de tram nog van Anderlecht naar Brussel-Zuid komen. Want thuis moesten we dan ook nog thuis geraken met de eigen wagen en......we hadden er maar één.
Die wij trouwens moesten betalen met reeds belast spaargeld.
Dus ik had wel tijd over iedere dag om stukjes van Brussel te leren kennen hoor. Trouwens voor het werk moest ik ook ter plaatse onderzoek verrichten.
Dus ik kende Brussel.
En desondanks.....staat deze stad niet hoog in mijn agenda.
Geef mij dus maar natuurgebieden uit Polen, Hongarije, Frankrijk, Ardennen etc. Onvriendelijk volk opzoeken tijdens mijn vakanties staat niet op mijn verlanglijstje. En musea; pubs en kathedralen evenmin.
Ik heb liever een levende vogel die op mijn hoofd schijt dan een opgevuld exemplaar uit een museum dat stinkt.
Voor mij is recreatie iets beleven wat Vlaanderen niet biedt.
Tenzij je varkenskoten natuur wil noemen natuurlijk.
tip: http://www.rlkm.be/nl/hoge-kempen. Ge moet ook eens een paar km. verder kijken dan de markt van 'Mazeik' .
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 10:21   #57
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Alle Vlamingen die Noorwegen bezoeken, spreken vlot Noors ... gratis bij mekaar geluld door het Vlaams collectief "wat we zelf doen, doen we beter".
Lachen geblazen.
Jaja "lachen geblazen"... Je moet maar eens in een gemengde "Belgische" groep ergens naartoe gaan waar door een lokale gids uitleg wordt verstrekt in het Engels of in het Duits. De in de groep aanwezige franstaligen beginnen heel vlug te klagen en te mekkeren: "Pas un mot de français!"
Oud 3 augustus 2016, 10:30   #58
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is "zijn" Every. En bovendien nog authentiek ook, want tegenwoordig hoor je op dat punt uitermate voorzichtig te zijn. Je weet maar nooit dat je met een drag queen geconfronteerd wordt...
Oud 3 augustus 2016, 10:37   #59
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Jaja "lachen geblazen"... Je moet maar eens in een gemengde "Belgische" groep ergens naartoe gaan waar door een lokale gids uitleg wordt verstrekt in het Engels of in het Duits. De in de groep aanwezige franstaligen beginnen heel vlug te klagen en te mekkeren: "Pas un mot de français!"
Ja, ik ken dat.
De Vlaming knikt dan braaf en wanneer je hem achteraf vraagt wat de gids heeft verteld blijkt dat hij het ook niet verstond...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 10:39   #60
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wegens familiale redenen ga ik om de twee jaar voor een tiental dagen naar Noorwegen. Ik spreek geen woord Noors maar alle Noren spreken vlot Engels ( veel beter dan ik wiens tweede taal helaas Frans is ) Ik kan je verzekeren dat er geen vriendelijker en behulpzamer volk bestaat.
2!!!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be