![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#44 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat hangt wel van af van het tijdstip : op dit ogenblik is het er maar een drietal uren donker; in de winter is het er maar een drietal uren licht. Rn ookal dat is dan nog relatief. Noorwegen is van Noord naar zuid een heel lang land. Het spreekt dus vanzelf dat ook in het hoge noorden ( aan de poolcirkel) er een verschil is met het zuiden ( lager dan Oslo) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
Geweldig! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() Wegens familiale redenen ga ik om de twee jaar voor een tiental dagen naar Noorwegen. Ik spreek geen woord Noors maar alle Noren spreken vlot Engels ( veel beter dan ik wiens tweede taal helaas Frans is ) Ik kan je verzekeren dat er geen vriendelijker en behulpzamer volk bestaat.
Laatst gewijzigd door Sukkelaar : 3 augustus 2016 om 04:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() [quote=Hypochonder;8184559]Toeristen mijden België in het algemeen. Ze voelen dit tot in Brugge alwaar ze bodemprijzen moeten aanbieden om nog enig volk te lokken.
Citaat:
zou het maar dat alleen zijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() [quote=Hypochonder;8184559]Toeristen mijden België in het algemeen. Ze voelen dit tot in Brugge alwaar ze bodemprijzen moeten aanbieden om nog enig volk te lokken.
Citaat:
zou het maar dat alleen zijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#52 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Sorry hoor Sukkelaar maar ik heb het niet zo op scheppingen van de mens. Geef mij maar de natuur en rondborstige buitenmensen. Trouwens de mentaliteit van vooral de tweetalige Brusselse belgen ; of moet ik hen de bourgoisie noemen; staat mij niks aan. Vlamingen die durven zeggen in Brussel :"comprend pas" en die beweren dat ze afkomstig zijn van Montaigu liggen automatisch definitief in mijn onderste schuif van de kleerkast. Van opgeblazen pretentieuze gekken moet ik niks hebben. En evenmin van Vlamingen die op reis gaan naar Luik. Luik bestaat niet. Cologne evenmin. En Tirlemont zeer zeker ook niet. Snap je wat ik bedoel? Gelukkig maakten de hoeren uit de "rue d'Arscot" veel goed. Zij bleven altijd vriendelijk en liepen er niet bij als verzuurde baardmannen. Ik heb mij zelfs laten vertellen dat ze tweetalig waren. Wat een verademing dus! Maar......ik heb er wel moeten werken in de taal van Voltaire. Misschien is dat ook een facet dat mijn afkeer heeft opgewekt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En ik had wel andere uren hoor. Ik was reeds om 7,30 in Brussel want wij moesten beginnen werken om klokslag 8 uur. En s'avonds bleef ik wel langer om samen met mijn echtgenote de terugreis naar huis aan te vatten. Want die moest met de tram nog van Anderlecht naar Brussel-Zuid komen. Want thuis moesten we dan ook nog thuis geraken met de eigen wagen en......we hadden er maar één. Die wij trouwens moesten betalen met reeds belast spaargeld. Dus ik had wel tijd over iedere dag om stukjes van Brussel te leren kennen hoor. Trouwens voor het werk moest ik ook ter plaatse onderzoek verrichten. Dus ik kende Brussel. En desondanks.....staat deze stad niet hoog in mijn agenda. Geef mij dus maar natuurgebieden uit Polen, Hongarije, Frankrijk, Ardennen etc. Onvriendelijk volk opzoeken tijdens mijn vakanties staat niet op mijn verlanglijstje. En musea; pubs en kathedralen evenmin. Ik heb liever een levende vogel die op mijn hoofd schijt dan een opgevuld exemplaar uit een museum dat stinkt. Voor mij is recreatie iets beleven wat Vlaanderen niet biedt. Tenzij je varkenskoten natuur wil noemen natuurlijk. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar in die tijd was er nog geen internet. Toen was het veel moeilijker als nu om waarheid van leugens te onderscheiden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jaja "lachen geblazen"... Je moet maar eens in een gemengde "Belgische" groep ergens naartoe gaan waar door een lokale gids uitleg wordt verstrekt in het Engels of in het Duits. De in de groep aanwezige franstaligen beginnen heel vlug te klagen en te mekkeren: "Pas un mot de français!"
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Vlaming knikt dan braaf en wanneer je hem achteraf vraagt wat de gids heeft verteld blijkt dat hij het ook niet verstond... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |