![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'k Zie het al. Ge krijgt al goesting. Ontken het niet!
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest zie ik wel dat je weinig ervaring hebt met gepolitiseerde en verzuilde hogere ambtenaren. Een controleur die wat te ambetant doet, die krijgt simpelweg geen opdrachten meer. Die mag de godganse dag zijn gazet lezen op een stoel aan een tafeltje zonder zelfs een interne telefoonverbinding. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een sterke defensie is de beste manier om de vrede te bestendigen. Het is een beetje als een levensverzekering, je betaalt ervoor met de hoop het nooit nodig te hebben maar het laten vallen is niet echt een optie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zorg voor ouderen kan evenzeer bij het individu liggen, en niet zozeer bij de overheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En dan vandaag in het middag nieuws van 13h00 het bericht dat veel koks klagen in de privé rusthuizen.
De koks moeten toekomen met soms 3€ per persoon per dag voor het ontbijt, het middageten, het vieruurtje en het avondeten. Maar het kost ongeveer 1500€ per maand per inwoner om in het rusthuis te mogen verblijven. Neem 31 dagen per maand x 3€ is 93€. 1500€ - 93€ = 1407€. Waar wordt die 1407€ dan voor gebruikt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Tot haar 90 ste thuis verzorgd maar na dementie en incontinentie krijg je toch een probleem als man om je moeder te verzorgen. Of leven we gewoon te lang? Daar wil ik inkomen en die afgang van het bejaarden "tehuis?" zullen ze mij niet lappen. Blijft het probleem dat de meeste rusthuizen ver te kort schieten en daar gaat het hem hier toch om?
![]() |
![]() |
#51 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb helemaal geen ervaring met het ambtenaren systeem maar ik merk wel heel goed hoe het niet werkt. Een ambtenaar die niet tevreden is met zijn job heeft de mogelijkheid een andere job te kiezen. De oudere niet meer en die moet het dan allemaal maar ondergaan? Moderne logica? Het is ook niet mijn taak wantoestanden bij de overheid recht te zetten maar ik betaal dat gepruts wel daarom durf en mag ik me uiten.
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dankzij de witte woede, hebben verzorgenden, verpleegkundigen en ... veel extra vrije dagen gekregen, de zogenaamde rimpeldagen. Op hun 45e krijgen ze 12 dagen, op hun 50e 24 dagen en op hun 55e 36 dagen extra verlof. Wie moet die, hoogoplopende, factuur betalen denk je? Juist ja |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn zus is Chef kok in een rustoord, zij komt royaal toe met de € 3,50 per persoon voor de aankoop van het eten. Niet vergeten dat de aankoop in het groot een pak beterkoop is dan in een warenhuis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is wel wijs om de vinger naar de juiste verantwoordelijke te wijzen. Dat is niet zozeer de simpele ambtenaar, maar wel de oude politieke machtspartijen en hun zuilen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Die zitten nu allemaal de krant te lezen zonder werk naar het schijnt ......? Ondertussen kom je na 20x doorschakelen en 1 uur verder bij dezelfde persoon terecht die je de eerste x doorschakelde .... En de oudjes, ... die ploegden verder en lijden eronder.
![]() |