Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 november 2004, 00:07   #41
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door witenzwart
"Den bruinen aap, hij neukt een schaap!"
het wordt tijd om over die schapenneukenobsessie te geraken maat, want dat lijkt me niet gezond

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2004, 12:43   #42
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
ja, maar daarom kunnen we het nog niet veranderen.
de vraag is: moeten we veranderen?
waarom?

we zijn van alle volkeren het verst gevorderd op vlak van beschaving, wetenschap, techniek.
mede dankzij onze hebzucht en drang naar macht.
dat scherpt ons intellect en onze inventiviteit.

ps: de grote rush naar de eenzame wereldtop inzake vooruitgang kwam er nadat we het christendom omgeruild hadden voor het humanisme.
goddeloosheid is een blanke uitvinding bij uitstek.
Is humanisme dan goddeloosheid ?
Voor mij schuilt er in het humanisme ook wat ....... zelfs voor een ander.
Humanisten hebben over het algemeen meer begrip voor het geloof, de levenswijze van iemand anders, de tradities van anderen.
Neem nu Alevieten die zijn meer humanist dan islamiet. Dat vernamen we toch op deze site.

Moeten we veranderen ?
Voor de ene wel, voor de andere niet.
Voor de ene zijn we goed bezig, voor de andere dan weer niet.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2004, 12:48   #43
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Mohammad heeft eens gezegd dat de op een dag de moslims zullen bestuurt worden door duivels.... en evenals de verplichten deze duivels te volgen!!!

Dus ja, waarom niet ineens de link doortrekken dat Mohammad gewoon zichzelf en z'n nageslacht bedoelde. Immers, Lincoln, de Qur'an mag je interpreteren
Ja, je hebt zo van die mensen die steeds hetzelfde herhalen...... met de hoop dat na zoveel tijd er toch iets zal blijven hangen bij de anderen.
Oud 7 november 2004, 12:49   #44
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
het wordt tijd om over die schapenneukenobsessie te geraken maat, want dat lijkt me niet gezond
Vooral voor die schapen..... ocharme......
Oud 7 november 2004, 13:43   #45
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Mohammad heeft eens gezegd dat de op een dag de moslims zullen bestuurt worden door duivels.... en evenals de verplichten deze duivels te volgen!!!

Dus ja, waarom niet ineens de link doortrekken dat Mohammad gewoon zichzelf en z'n nageslacht bedoelde. Immers, Lincoln, de Qur'an mag je interpreteren

Dat recht hebt u om je interpretatie vrij te praten maar dat wil ook niet zeggen dat je volledig gelijk hebt !!
Oud 7 november 2004, 14:36   #46
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
Is humanisme dan goddeloosheid ?
Voor mij schuilt er in het humanisme ook wat ....... zelfs voor een ander.
Humanisten hebben over het algemeen meer begrip voor het geloof, de levenswijze van iemand anders, de tradities van anderen.
Neem nu Alevieten die zijn meer humanist dan islamiet. Dat vernamen we toch op deze site.

Moeten we veranderen ?
Voor de ene wel, voor de andere niet.
Voor de ene zijn we goed bezig, voor de andere dan weer niet.
juist, het 'kwade' is relatief.
dat is de kern van het verhaal.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2004, 15:07   #47
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
juist, het 'kwade' is relatief.
dat is de kern van het verhaal.
Zolang het geen impact heeft op het geheel is dat eigenlijk maar van "lokaal" belang, zoals het door de eeuwen altijd geweest is. Wat veroveringen, wat oorlogen..... that's it. Anders is het als het inderdaad impact heeft op het geheel, je weet wel Mitgard, op die aardbol....... dan kunnen de volgende generaties daar waarschijnlijk niet om lachen.
Alhoewel, misschien zijn ze daar juist blij om..... en zitten ze daar nu te denken dat het niet vlug genoeg kan gaan.....
Oud 7 november 2004, 17:12   #48
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Zolang het geen impact heeft op het geheel is dat eigenlijk maar van "lokaal" belang, zoals het door de eeuwen altijd geweest is. Wat veroveringen, wat oorlogen..... that's it. Anders is het als het inderdaad impact heeft op het geheel, je weet wel Mitgard, op die aardbol....... dan kunnen de volgende generaties daar waarschijnlijk niet om lachen.
Alhoewel, misschien zijn ze daar juist blij om..... en zitten ze daar nu te denken dat het niet vlug genoeg kan gaan.....
je bedoelt dat de vernietigingskracht zo groot is geworden dat we er de wereld mee om zeep kunnen helpen?
en dat in combinatie met ons existentieel noodlot dat ons nu eenmaal doet vechten. gevaarlijke combinatie hé.
maar 'with great power comes great responsibility'.
en ik hoop dat de mens nog altijd steeds slimmer wordt.
want onze aarde is nu eenmaal de mooiste planeet van het zonnestelsel en ver daarbuiten.
een 'blauwe diamant', zo beschreven de astronauten haar.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 7 november 2004 om 17:13.
Oud 7 november 2004, 18:14   #49
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
je bedoelt dat de vernietigingskracht zo groot is geworden dat we er de wereld mee om zeep kunnen helpen?
en dat in combinatie met ons existentieel noodlot dat ons nu eenmaal doet vechten. gevaarlijke combinatie hé.
maar 'with great power comes great responsibility'.
en ik hoop dat de mens nog altijd steeds slimmer wordt.
want onze aarde is nu eenmaal de mooiste planeet van het zonnestelsel en ver daarbuiten.
een 'blauwe diamant', zo beschreven de astronauten haar.
Nog veel mooier dan dat....... ze is uniek Mitgard.
Vergeet niet, ik kom uit de ruimte....

Massavernietigingswapens zijn niet het enige gevaar, er is ook nog de overconsumptie. Een even sluipend gevaar...... maar misschien leren we nog verantwoordelijk consummeren. Satan heeft niet alleen wapens, een ander gezicht van Satan is de verleiding..... Tegenwoordig krijgen we ook publiciteit van banken om op reis te gaan met geld die we niet hebben, te lenen om op reis te gaan...... We gaan dus op reis en als we terugkomen vragen we ons af hoe we dat nu zullen kunnen betalen. Alleen Satan kan ons zo in verleiding brengen..... om met geld die we niet bezitten de wereld te verpesten......
Oud 7 november 2004, 20:18   #50
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Ik eis dat jij respect hebt voor mijn overtuiging. Ik duld het niet dat jij mijn geloof voor onzin uitmaakt.

Jij bent dan ook een echte volgeling van Satan. Van zo iemand kan je niets anders verwachten.
iemand die niet dulden kan dat iemand anders zijn geloof voor onzin uitmaakt, kan de boom in

vrije meningsuiting, een satanische uitvinding waar ik persoonlijk trots op ben, garandeert dat ik gerust kan zeggen dat u bazelt.

bij deze: U bazelt.
Oud 7 november 2004, 22:53   #51
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion
iemand die niet dulden kan dat iemand anders zijn geloof voor onzin uitmaakt, kan de boom in

vrije meningsuiting, een satanische uitvinding waar ik persoonlijk trots op ben, garandeert dat ik gerust kan zeggen dat u bazelt.

bij deze: U bazelt.
Zeg dat eens tegen de volgelingen van Satan. Met wat geluk wordt je net niet door hen in het publiek gekeeld.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2004, 23:09   #52
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Nog veel mooier dan dat....... ze is uniek Mitgard.
Vergeet niet, ik kom uit de ruimte....

Massavernietigingswapens zijn niet het enige gevaar, er is ook nog de overconsumptie. Een even sluipend gevaar...... maar misschien leren we nog verantwoordelijk consummeren. Satan heeft niet alleen wapens, een ander gezicht van Satan is de verleiding..... Tegenwoordig krijgen we ook publiciteit van banken om op reis te gaan met geld die we niet hebben, te lenen om op reis te gaan...... We gaan dus op reis en als we terugkomen vragen we ons af hoe we dat nu zullen kunnen betalen. Alleen Satan kan ons zo in verleiding brengen..... om met geld die we niet bezitten de wereld te verpesten......
al die dingen die verkeerd lopen, in het honderd lopen, ...
is dat allemaal 'satan' denk je?
is de verleiding tot het kwaad 'satan'?
dat klinkt een beetje als een jehova-getuige, rintje.

je weet ondertussen dat ik niet geloof in absoluut 'goed' of 'kwaad'.
ik noem ons dan maar 'het kwaad' om de hardnekkige relativiteit ervan te duiden.

en ALS we (de mensheid) ten onder gaan aan onszelf, is dat dan 'slecht' voor iets of iemand, behalve voor onszelf? als je de ondergang van de wereld voorhoudt, is er dan een ander perspectief van waaruit dit jammer gevonden kan worden, behalve ons eigen perspectief?

zijn we als mensheid niet vreselijk alleen met ons 'goed en kwaad'?

tis maar hoe je 't bekijkt.
Oud 7 november 2004, 23:24   #53
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
al die dingen die verkeerd lopen, in het honderd lopen, ...
is dat allemaal 'satan' denk je?
is de verleiding tot het kwaad 'satan'?
dat klinkt een beetje als een jehova-getuige, rintje.

je weet ondertussen dat ik niet geloof in absoluut 'goed' of 'kwaad'.
ik noem ons dan maar 'het kwaad' om de hardnekkige relativiteit ervan te duiden.

en ALS we (de mensheid) ten onder gaan aan onszelf, is dat dan 'slecht' voor iets of iemand, behalve voor onszelf? als je de ondergang van de wereld voorhoudt, is er dan een ander perspectief van waaruit dit jammer gevonden kan worden, behalve ons eigen perspectief?

tis maar hoe je 't bekijkt.
Absoluut.
Ni Dieu, ni Maître, ni Satan......
Zo mooi, zo blond en zo alleen.....
Heb je nooit een secretaresse gehad ?
Oud 7 november 2004, 23:36   #54
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Absoluut.
Ni Dieu, ni Maître, ni Satan......
Zo mooi, zo blond en zo alleen.....
Heb je nooit een secretaresse gehad ?
neen, maar ik blijf hopen.

anyway, mitgard afloggen.
later meer van ditte en datte.
Oud 8 november 2004, 11:33   #55
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

's avonds durf ik nogal wat te filosoferen.....

Serieuzer.....
Dat we tenonder gaan aan onszelf dat zou toch spijtig zijn..... dan is al dat streven, dan zijn al die genen ( daar hou je toch van Mitgard ) van onze voorouders ook meteen weg. En dan hebben ze in mijn ogen althans een beetje voor niets geleefd. Dan hebben wij hun droom niet waar gemaakt, de droom op een betere wereld
Oud 8 november 2004, 11:38   #56
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
ter info,

In de jaren zestig is er in de VS een onderzoek geweest en één van de vele resultaten was dat verschillende jongens van het platteland, hun eerste seksuele ervaring hadden met schapen.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2004, 11:43   #57
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
ter info,

In de jaren zestig is er in de VS een onderzoek geweest en één van de vele resultaten was dat verschillende jongens van het platteland, hun eerste seksuele ervaring hadden met schapen.
Ik wist niet dat er over de wereld zo'n tekort aan vrouwen was. Niet verwonderlijk dat de wereld zo strijdlustig is.
Een teveel aan mannen....... aan testosteron.......
Oud 8 november 2004, 11:45   #58
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
ter info,

sjjjjt, da moogt ge ni zeggen! alleen moslims neuken geiten, schapen en kamelen! blanken doen da ni!

ocharme die beestjes

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2004, 11:49   #59
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
sjjjjt, da moogt ge ni zeggen! alleen moslims neuken geiten, schapen en kamelen! blanken doen da ni!

ocharme die beestjes
Ik heb ooit een boek gelezen hierover, maar die titel ken ik niet meer. Maar hier is een link.

http://facultyfp.salisbury.edu/iewhite/print.jhtml
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2004, 12:00   #60
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
's avonds durf ik nogal wat te filosoferen.....

Serieuzer.....
Dat we tenonder gaan aan onszelf dat zou toch spijtig zijn..... dan is al dat streven, dan zijn al die genen ( daar hou je toch van Mitgard ) van onze voorouders ook meteen weg. En dan hebben ze in mijn ogen althans een beetje voor niets geleefd. Dan hebben wij hun droom niet waar gemaakt, de droom op een betere wereld
ik 'hou' niet bepaald van genen. ik geloof wel dat de genetica de sleutel is tot onze gehele ontologische blauwdruk. onze anatomie is ons lot.
er is niets on-stoffelijks aan ons.
daarom zijn 'genen' zo belangrijk. indien deze zouden verzwakken is het gedaan met de mens.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be