![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik herinner me hoe gedanst werd in Genk, Antwerpen, Vilvoorde, Charleroi, ... toen er een groot internationaal bedrijf zich kwam vestigen. Als we nu nog eens zo'n groot bedrijf willen binnenhalen, dan moeten we vooral spuwen op diegenen die het hier zo lang hebben kunnen uithouden. Met een beetje moeite krijgen we ook Volvo Gent kapot. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat kies je ? Dat Volvo Gent stopt en ook een deel van jouw 1.1 miljard mee betaalt, of dat men er kan blijven werken ? En bereken ook even hoeveel de werklozenkas moet uitkeren, en hoeveel dus ze moet bijpassen boven die 1.1 miljard. Dat zal nogal een pakske meer zijn. Bruto uitzuigers, in het leven geroepen en beschermd door de vakboungden. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen met een vanzelfsprekende reserve voor de cijfers uit je eerste lijntje -no pun-. Cijfers die bewust vaag blijven wat tijdspanne zowel als job-omschrijving betreft. Dat is geen probleem, eerder de normaalste zaak voor woordvoerders van vakbonden, overheid en partijen, zeker op politica fora. -Honni soit etc...-
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 17 oktober 2016 om 08:54. Reden: sp |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat gaat net zo goed over caissières in de supermarkt, loodgieters, stielmannen. Vrijdag vertelde één me nog dat hij 10 dagen naar Marbella moest om daar een jobke te gaan doen. Allemaal prima bertaald, maar je moet wel even holderdebolder je gezin organiseren zodat ze 10 dagen zonder de papa voortkunnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door vrijzinnige : 17 oktober 2016 om 08:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Onze industrie vertegenwoordigt slechts 9% in het BBP. Wij zijn een land van en voor ambtenaren. Wij investeren in "uitgestelde lonen" en al 30 jaar in de uitkeringen van Karina De Wever! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als alternatief stel ik een Nationale Staking voor.
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg alleen dat dat soort zaken het verhaal van jezelf in tussentijd omscholen onrealistisch maakt. Een reactie op wat forumlid kelt zei over de eigen verantwoordelijkheid om jezelf bij te scholen. Zodat je nog aantrekkelijk blijft op de arbeidsmarkt, de dag dat je als 45-plusser je werk zou verliezen. Je dicht me door je oppervlakkige lezing van dit topic een mening toe die niet de mijne is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Aanhangsel -Los daarvan: ieder woord hier was gemeend, zeker de laatse zin.
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 17 oktober 2016 om 09:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zal nooit nog een groot bedrijf naar België komen, zelfs de Task Force die instaat voor de reconversie van Ford heeft dat toegegeven. Wij moeten af vd vette ambtenarij en haar exuberante pensioenen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
-Eigen schuld, dikke bult.
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als inwoner van Antwerpen stijg ik ook amper boven zeeniveau uit, hoor. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In reconversies moet absolute voorrang gegeven worden aan herscholing naar ICT. Wij hebben de techniekers & de ingenieurs die kunnen bv. robotten ontwerpen én fabrikeren in één of meer KMO's. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vooral de K's, die zijn hier verankerd. Een M dat geen schulden heeft en maakt, red zichzelf wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik pleit absoluut er niet voor dat mensen stoppen met zoeken naar werk, waar ik voor pas is dat ze gestraft worden omdat ze gediscrimineerd worden op de arbeidsmarkt. U beweerde ook dat dat vroeger al zo was, maar ik las vandaag toch in de krant dat dat vanaf 2018 extra zal zijn. Niet gewerkte jaren (willen werken of niet maakt niet uit, je hebt ze niet gewerkt) tellen maar voor heel weinig nog mee voor het pensioen. Dus als men u geen kans geeft, wegens "te oud", dan krijg je daar een tweede keer de rekening voor gepresenteerd op het moment dat je met pensioen gaat.
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zij hebben geen "uitgestelde" lonen, perekwatie, opgespaarde "ziekte"dagen, meetellende studiejaren en meer krapuleus gedoe! Met 50 jaar vrijwillig in vervroegd pensioen gaan zoals jij deed zit er voor deze mensen niet in. De ene vakbond is de andere "vakboung" niet, toch? U was statutair? Laatst gewijzigd door demonen : 17 oktober 2016 om 23:22. |
|
![]() |
![]() |