![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot 65 werken is voor normale mensen, het plebs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kunt toch niet van die mensen verwachten dat zij de kip met de gouden eieren gaan slachten ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Thailand maken ze daar niet teveel problemen over... remember onze friturist met zijn omgebouwde vent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maandag toch eens werk maken om sommige dingen te checken op de bank. Daar zijn toch veel slechte vrouwen in deze wereld. (en ik denk niet dat je verstaat wat ik hier nu mee bedoel ...) .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Gouverneur
|
![]() Ik vind het niet meer dan normaal dat de statuten naar elkaar toegroeien. Waar ik niet bij kan is dat een hele generatie waarvan de grote deel tegenwerkers en profiteurs waren niet hoeven bij te dragen. De maatregelen van Dehaene, daar leven we nog allemaal onder, de crisisbijdragen betaalt iedereen nog steeds, de indexsprongen die zijn blijvend tot aan het einde van de mensheid, ... . Er is echt niet één reden waarom we plots van de ene op de andere generatie 8 tot 12 jaar langer en veel productiever moeten werken voor minder loon en pensioen.
Nu ja, er is natuurlijk wel een reden, er zijn miljarden werkwilligen bij gekomen na de val van het communisme. Er zijn echter, buiten misschien dat ze zeer veel rechtse stemmen vertegenwoordigen en dat ze nog steeds de macht hebben bij de bonden, geen gegronde redenen waarom de babyboomers naast het besparingsmes vallen. Na wat ik in mijn loopbaan heb gezien en meegemaakt komt dat zeer zeer zeer onrechtvaardig over. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Gouverneur
|
![]() Wat ik ook niet begrijp is dat men de hoogste privépensioenen omhoog doet. Wat men bij de één bespaart en meer geeft men onmiddellijk aan een ander. De mensen met de hoogste privépensioenen zijn nota bene ook diegene met meerdere pensioenpijlers. En aldus wordt er geen euro staatsschuld afbetaald, komt er zelfs schuld bij want zitten we met een begrotingstekort van 3%. Het is niet dat de regering, de minister van financiën niet kan rekenen. Zij rekenen gewoon niet in euro's maar in stemmen. Ziek word ik ervan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 13 november 2016 om 08:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een strijkijzer kan door kortsluiting zo heet staan dat het niet meer strijkt maar wel je hemden brandplekken bezorgt.
Van 65 naar 67 is maar twee verschil. En alle lage pensioenen zijn schandalig. Pertang, de bijdragen zijn van de hoogste in de Westerse wereld. Maar om het boeltje deftig te reorganiseren, is een kiesuitslag nodig die de volle verandering mogelijk maakt. Wie moet er dan nog uitgekieperd worden a) in de staatsorganisatie en b) van de Vlaamse partijen ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik zie momenteel al mijn collega's vertrekken op 55 en zal zelf tot 67 moeten, ook op mijn vorige job gingen ze op 57. 21 jaar zwaar beroep heb ik al op de teller. Ik zal minstens tien jaar langer moeten werken, alsook heb ik verlof ingeleverd, loon ingeleverd, ben veel productiever moeten worden en ga ik tenslotte nog een pak minder pensioen trekken door een andere berekening. Ik sta op het punt domme dingen te doen. Spijtig genoeg ben ik nog altijd geen mensenhater want soms denk ik wel eens aan dingen maar vermoedelijk wordt het ontslag geven, spaargeld opsouperen en zelfmoord plegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Gouverneur
|
![]() Ten eerste zijn pensioenfondsen en verzekeringen evengoed een repartitiesysteem als een overheidspensioen. Er is geen verschil in de realiteit. Die theorie klopt niet. Ten tweede. Hoe verdient de overheid aan privépensioenen als ik vragen mag ? Ze zijn aftrekbaar van de belastingen. Het beetje aandelentaks of hoe dat heet valt daarbij in het niet. Ach ja, op het einde van de rit geeft men nog de helft af zeker. Vergeten. Onze generatie is gewoon compleet gefucked.
Laatst gewijzigd door strijkijzer : 14 november 2016 om 16:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij moeten dat nu uitzweten. Allez, herpak nu jezelf maar, leert dat werken plezant is, kijk wat uit wanneer je het kunt redden met vier vijfden werken maar ook met vier vijfden pree dan, en geef niet teveel uit aan de wijven. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus de overheid verdient dertig procent op dat geld en nog eens dertig procent bij het uitkeren van het fonds. Ik ben dus altijd zestig procent kwijt als ik veertig jaar 5000 euro bijdraag via de sociale lasten, dan is het normaal dat ik 10000 euro kan trekken gedurende twintig jaar Als je daarentegen werkt tot 55, betaal je maar dertig jaar en trek je dertig jaar een inkomen. Dus wie 24000 euro pensioen krijgt als,ambtenaar zou dus 24000 euro per jaar moeten sparen om dergelijk pensioen te sparen Aangezien ambtenaren geen vijftig procent van hun loon afdragen om dergelijk pensioen op te sparen is het mathematisch onmogelijk in de prive om dergelijk pensioen te sparen waar uw inkomen tachtig procent doorloopt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
We leven in een democratie. De politieke partijen hebben gedaan wat de bevolking van hen vroeg. In mijn twintigjarige loopbaan heb ik tot hiertoe niets anders gehoord van babyboomers als ze kunnen allemaal mijn klote kussen, 't z'n zotten die werken en ze moeten niet denken dat ik tot mijn zestigste werk en zo goed als allemaal zijn ze er in geslaagd. U moet dat niet op de oude machtspartijen steken het is echt een ding van die babyboomergeneratie. Vraag me niet hoe dat komt maar gewoon allemaal diegene die ik in mijn leven ben tegengekomen zegden hetzelfde. Ik werk niet tot mijn zestigste. En de volgende generaties moeten daar nu keihard voor opdraaien. U zat toch niet in één van die oude machtspartijen (zogezegd want VU was dat ook) en tot hoe oud hebt u gewerkt ? Ik wil gerust tot mijn 67ste werken maar dan moet dat ten eerste mogelijk zijn (men spreekt van werkbaar werk en ondertussen zien we het omgekeerde gebeuren denk maar aan de nieuwe arbeidsflexibiliteitwetten). En ten tweede mogen de babyboomer ambtenaren ook hun steentje bijdragen want dat gebeurt nu dus echt niet. De staat heeft gaten geslagen in de schatkist voor hen en de gaten geraken duidelijk niet gedicht met de zware inspanningen die de volgende generaties nu doen. Laatst gewijzigd door strijkijzer : 14 november 2016 om 20:28. |
|
![]() |
![]() |