![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() De Rijksten of de meest Hypocrieten?
De Belgen zijn de rijkste spaarders ter wereld met het minste schulden. Hun totaal vermogen is bekend, maar niet de verdeling. Een beleid dat niet beschikt over de meest noodzakelijke parameter, de verdeling van het vermogen, kan geen ernstig beleid genoemd worden. Misschien zijn we niet alleen de rijksten, maar ook de meest hypocrieten. Het is absoluut onmogelijk voor de Staat om aan een behoorlijk doelgericht sociaal beleid te doen als het niet over een vermogenkadaster beschikt. Dat moet dus ingevoerd worden. Dan kan eens nagegaan worden waar de enorme som aan belastingsontduiking zit, en waar de geldstromen van de sociale voorzieningen zich bevinden die terug naar de rijken stromen. Laatst gewijzigd door eno2 : 17 november 2004 om 14:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() Leger verklaart oorlog aan armoede
Het leger heeft het begrepen: onze grootste vijand is binnenlands. We genieten internationale roem vanwege ons schitterende sociale stelsel dat er in slaagt hele bevolkingsgroepen in armoede te houden. Het leger doorprikt nu dat ballonnetje. Legerartsen zullen beginnen gratis consultaties en medicatie te verstrekken aan armen die daar anders niet aan toekomen, en ze wintermantels geven. Om de tere magen de barse legerkeuken te besparen zullen gratis maaltijden verstrekt worden door Resto's du Coeur, product van de franse keuken. Hopelijk houden buitenlandse vijanden zich koest tot onze binnenlandse armoede onder controle gebracht is. Laatst gewijzigd door eno2 : 17 november 2004 om 14:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Parlementslid
|
![]() 10 - 0 voor de Vexille.
![]()
De verzorgingsstaat is een ongewenste bezoeker die met jouw eigen geld je een cadeau geeft dat je niet wenst en dat gekocht is in een veel te dure winkel. Politicus: bergen beloven en ravijnen maken. Laten we ze een budget geven voor een molshoop om slechts een kuiltje te krijgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() De belastingsdruk is van kapitaal naar de burger verschoven.
Dat is niet bepaald wat de politici beloofd hebben, maar we kunnen niet eens van onbedoelde gevolgen spreken, aangezien het resultaat precies was wat de vrije-markt-ideologen beoogd hebben. De anders-globalisten moeten daarom voorstellen de zwartepiet terug naar het kapitaal te schuiven. Carnival in the Streets! |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik hield trouwens ook geen score bij.
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() De drie stellingen van Antonio Negri:
1 Global Citizenship met vrij verkeer van mensen. 2 Sociaal loon voor iedereen. 3 Vrije toegang tot kennis, informatie en communicatie voor iedereen. Tenslotte zal de menigte zich organiseren tot een coöperatieve groep waar iedereen alles met iedereen deelt. Zie "Empire" - Antonio Negri |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() error
Laatst gewijzigd door eno2 : 18 november 2004 om 18:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() error
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik heb voor een van mijn bedrijfjes nog eens de berekening gemaakt waar de toegevoegde waarde naar toe gaat: 9% naar de aandeelhouders; 26% naar lonen en 65% naar belastingen allerhande. Zij die die 9% ontvangen worden als uitbuiters gezien. Volgens mij is dat eerder de verspillers van die 65%. Maar ja, ik ben dan ook nen asociale. Ik vond uw argumentatie naar Eno2 keigoed, zeer correct en vol van onweerlegbare argumenten. Zeer sterk. Hier heb ik veel respect voor.
De verzorgingsstaat is een ongewenste bezoeker die met jouw eigen geld je een cadeau geeft dat je niet wenst en dat gekocht is in een veel te dure winkel. Politicus: bergen beloven en ravijnen maken. Laten we ze een budget geven voor een molshoop om slechts een kuiltje te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() @ Marco
Ik ga nou niet beweren dat werkloosheid een illusie is... verre van zelfs! Maar puur ter illustratie: gisteren zat ik met één van de klanten van ons bedrijf samen voor de opstart van een nieuw project. De man had een logistiek centrum uitgebouwd en was al 18 maanden op zoek naar personeel om allerlei karweitjes uit te voeren (écht laaggeschoold werk en nog niet eens zo zwaar). De mensen die de VDAB op hem afstuurde, bleken enkel uit op een attestje dat ze hun gezicht daar hadden laten zien; enkele zegden hem (attest in hand uiteraard) dat ze wel zot moesten zijn om voor d�*t loon hun werkloosheidsvergoeding te laten vallen... Terwijl de man gewoon de loonschalen hanteerde die in de sector gebruikelijk zijn en (toegegeven) vrij laag waren maar m.i. correct (incl. vakantiegeld etc...). Enfin, zeker niet iets om te klagen dat je je voor een habbekrats laat uitbuiten. (als je natuurlijk gaat kijken wat je "op de marge" meer verdient dan met je uitkering... wie gaat er voor pakweg 300 € per maand méér elke week 38 uur werken?) Gevolg: na een tijdje stuurt de VDAB niemand meer (ze zijn daar trouwens niet prioritair bezig met laaggeschoolden), en zijn advertentie blijft onbeantwoord (week na week in de lokale pers); ook op het grote uithangbord aan de straat reageert niemand. ... rebels, noemen die gasten zich dan. Of op zoek naar "gepast" werk. Laaggeschoolden op zoek naar een hogere kaderfunctie zeker? Ondertussen heb ik m'n recentste loonfiche geklasseerd; ik durf al niet meer te kijken naar het bedrag dat helemaal bovenaan staat... het onderste ken ik heel goed, dat zie ik wel op m'n rekeninguittreksels van de bank. (niet dat ik ontevreden zou zijn hoor... daar niet van)
![]() |
#51 |
Parlementslid
|
![]() Een werkloze die 10 uur per week PWA werk doet moet zelfs niet gaan solliciteren. (Wat doen ze die andere 30 'werk'uren?) Uitkering + toeslag PWA = loon ongeschoolde arbeid. (voor dus 25% werktijd)
Ik heb ooit voorgesteld om een 'schop onder hun kont' sociale zekerheid te installeren. Jazeker een pak mensen zou een enorm probleem krijgen zonder inkomen maar een veelvoud daarvan zou plotsklaps wél werk vinden. Wat is eigenlijk het sociaalst: enkelingen die enkel bij gunst van hun omgeving kunnen overleven of een gehele bevolking gijzelen? Volledig akkoord dat dit te ver gaat maar waarom zouden we geen tussenoplossing kunnen bedenken: een vaste totale som gaat naar de langdurige werklozen, (met een maximum per persoon!), hoe meer er bijkomen, hoe lager de uitkering wordt. Je krijgt dan een soort vrije marktwerking.
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() De civiele maatschappij kan de armoede niet oplossen, dus moet het leger het maar doen - zoals ze nu bezig zijn, deze winter, met mantels en dekens en gratis medicatie en medische hulp.
Dat zou in de grondwet moeten bijgeschreven worden: "Het leger zal de armoede oplossen, als de civiele samenleving de grondwet niet implementeert" |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In mijn geval wel, ik zal dan ook de hemel erven. Het jouwe is hopeloos. ______________ marco vond uw argumentatie naar Eno2 keigoed, zeer correct en vol van onweerlegbare argumenten. Zeer sterk. Hier heb ik veel respect voor. eno2 Jullie zijn beide van hetzelfde laken een pak. Uiteindelijk kan je alleen teruggrijpen op persoonlijke aanvallen, bij gebrek aan wijsheid. Daar argumenteer ik niet mee. En voor de rest hallucineer je maar verder dat je ooit wat minder verplichte solidariteit zal moeten opbrengen, gezien de natuurlijke ontbreekt. Hoe mooi zou het niet zijn als ierdeen privé kon bepalen hoeveel belastingen hij betaalt en vooral naar wat ze gaan. Waarom doe je niet zoals ik ik en betaal je helemaal géén belastingen aan een systeem waar je niet achter kan staan? Dat zou nog eens konsekwent zijn. Jullie verwens- en wensdromen zijn gedoemd om eeuwighopeloos ineffectief te blijven- gelukkig. __________________ Laatst gewijzigd door eno2 : 23 november 2004 om 15:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Hoeveel laaggeschoolden vroeger en nu zouden er geen sucsesvolle zaak opgestart of opgezet hebben en nu met heel wat personeel werken die wel hoog opgeleid zijn,dus die met andere woorden zouden neerkijken op hun baas ? Het lijkt wel of voor u dat papiertje waar diploma op staat,u het recht geeft om boven de laaggeschoolde te staan? Met andere woorden het is niet mogelijk om zonder diploma sucsesvol te zijn? U durft niet naar u loonfiche te kijken ? hoeveel anderen zijn er denkt u die zich afvragen of ze de volgende week wel te eten zullen hebben of hun elektriciteit zullen kunnen betalen, of voor hun kroost zullen kunnen zorgen. Is dat de mentaliteit die de dragende klasse ten toon spreidt tegenover de in hun ogen minder geslaagden in de wereld? Genoeg hebben en dan kritiek hebben op anderen die niet genoeg hebben ? Ik ben van u wel andere en veel betere commentaar gewoon! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik kijk allerminst neer op ongeschoolde werknemers. Bij ons in het bedrijf heb ik geregeld laaggeschoolde mensen aangeworden op basis van hun enthousiasme (en potentieel) om het in deze sector te maken. Tegen mijn baas in heb ik die gasten opgeleid en die draaien meer dan prima mee in onze organisatie! Waar ik lak aan heb (en dat bedoelde én schreef ik ook), zijn zij die zich de "rebellen" noemen of die op voorhand al opgeven onder het mom dat "laaggeschoolden" toch niet aan de bak komen. Enfin, de klassieke "losers" die dan nog het lef hebben om mij te verwijten van niet solidair genoeg te zijn. Want als putje bij paaltje komt, en je heb een aantal vacatures, dan zijn het precies die gasten die er hun neus voor ophalen; die liever nog wat langer in de hangmat blijven liggen. Trouwens, dat concept "laaggeschoolden" vind ik ook al zo fake als wat. Herinner je mijn eerste posts in deze thread... over een overheid die moet investeren in mensen eerder dan zich er gemakkelijk vanaf te maken met een handjevol euro's. D�*t bedoel ik dus; school de laaggeschoolden, geef kansen, investeer... responsabiliseer ! Oh en nog iets... ik heb geregeld gewerkt voor klanten / bazen die lang niet zo hooggeschoold waren en voor wie ik ontzettend veel respect heb gehad. Op andere vlakken overklasten zij me vaak enorm. Dat je mijn posts zo interpreteert dat ze vals of laag overkomen, lees ze dan nog maar eens met het bovenstaande in het achterhoofd.
![]() |
![]() |
#57 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
niet de juiste benadering vond die je meestal precies weet te treffen,en dat ik waarschijnlijk iets te vlug van leer getrokken heb, want bovenstaand antwoord bevestigd je intelligentie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
O welke heerlijk Pro deo's steekt hij af tegen de behoeftigen en hun behoeften, hoe verkettert hij de grondwet die slechts een intentieverklaring is en hoe betreurt hij de rechten van de mens die een te ruim pak vormen en hoe kijkt hij met een scheef oog naar de wet die zich verzamelt in veel te dikke boekdelen... En uit frustratie gaat hij dan over tot persoonlijke aanvallen, gedekt als hij is door de anonimiteit, en daar scroll ik dan gemakshalve overheen. Wat jammer dat hij zo hard moet werken en zoveel belastingen betalen. Toen ik dik mijn kost verdiende bij een market-leader multinational kwam het bij mij gewoon niet op de werklozen en de sociale gevallen te stigmatiseren, aan te vallen, te verketteren, etc.. Ik had wel wat beters te doen: van mijn luxe genieten... 1OOO-O voor de Vexille!!! Laatst gewijzigd door eno2 : 24 november 2004 om 14:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En ik wil je heel graag eens zien citeren waar ik een persoonlijke aanval zou hebben geplaatst. Want da's toch waar je me keer op keer van verwijt, is het niet? Tenzij je nog altijd je kop in het zand bewaart en mij een plaatsje op je negeerlijst hebt toebedeeld. Wat ik niet erg vind, maar eerder zielig. ... want op mijn vraag naar argumentatie van je stellingen komt ook al geen antwoord. Misschien omdat je geen antwoord hebt? Maar om dan toch maar eens af te sluiten met een doordenkertje... Het ziet er meer en meer naar uit dat het einde van het hangmattenparadijs in zicht is. Ik sta niet te juichen omdat ik me in dat scenario bedrogen en bestolen voel. En niet, zoals jij in je gekende geborneerdheid zou vermoeden, door de steuntrekkers... Wél door de politieke struikrovers die een systeem hebben ontworpen én geïmplementeerd waar ikzelf, mijn kinderen en wellicht ook nog mijn kleinkinderen mogen voor betalen...
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zit niet veel schot in de elite maar wel veel uitschot. |
|
![]() |
![]() |