Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2016, 18:32   #41
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Wel,

Ik durf hier stellen dat zal moeten gestopt worden met onze universiteiten te subsidieren voor het afleveren van bachelors en masters met diplomas als "wijsbegeerte","geschiedenis","moraalfilosofie".," theologie"........er zullen er nog wel zijn,waarvoor er eigenlijk geen vraag is.

Deze niet-tewerkstelbaren duiken dan op in onze politiek en beoefenen dan "politiek" als POLITIEKER,niet als VOLKSVERTEGENWOORDIGER..

De meesten zouden minder kwaad aanrichten en minder kosten als langdurig werkloze.

Als er overigens meer technische leergangen zouden bestaan waarbij ,zeg 30%,van de afgestudeerden uiteindelijk naar het buitenland vertrekt ,dan mag ook daar afgebouwd
worden.Vlaanderen moet zijn concurrenten niet subsidieren...

Ja,ik begin dat universiteits-circus ,zeker de "humanities",steeds argwanender aan het bekijken.

Het is ondertussen blijkbaar steeds moeilijker om enigszins jonge mensen te vinden met een ietwat technisch profiel...
Daarin heb je gelijk. Ik heb een artikel gelezen waarin één van de big 4, ik denk deloitte, zei dat binnenkort 50% van de hogere diploma's waardeloos gaan zijn.

Ik erger me enorm aan de wildgroei van opleidingen. Zowel bij de VDAB als hogescholen en uniefs.

Bv. facilitair management (http://www.odisee.be/nl/facilitair-management)
Als facility manager zorg je in een bedrijf dat de gebouwen goed beheerd en onderhouden worden. Je voorziet de werknemers van een comfortabel bureau, veilige werkkledij en een lekkere maaltijd. Zo draag je bij tot een stimulerende werkomgeving! Ten slotte ondersteun je alle events die de organisatie plant.

Tja? Ik weet niet wat ik van die opleiding moet denken hoor. In een bedrijf waar 5000 man werkt is die opleiding mss handig, maar in een plaatselijke kmo?

Medische beeldvorming http://www.odisee.be/nl/mb

Normaal deden verpleegkundigen dat al. De hele dag scanners nemen met hetzelfde toestel. Moet je daar echt 3 jaar voor studeren? Al die medische achtergrond? Wat ben je daarmee? Ze hebben die apparaten niet eens op school staan wegens onbetaalbaar. En het is nog altijd de dokter die diagnoses stelt.

Binnenkort kan je als poetsvrouw ook hogeschool gaan doen. Een cursus chemie over kuisproducten, beetje rechten en verzekeringen, sociologie en psychologie om met klanten van allerlei allooi te kunnen omgaan, cursus ethiek en multidisciplinair werken. Je krijgt zo gemakkelijk 3 jaar vol.

Laatst gewijzigd door kameleon : 4 december 2016 om 18:33.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2016, 00:49   #42
Tavek
Banneling

Standaard

kameleon,

Het is niet omdat jij je niet kan inbeelden dat moderne scanner geen complexe toestellen zijn, dat dat zo is. Het is nodig dat daar iemand achter zit die weet waar hij mee bezig is.

En dat mag ook wel, die dingen kosten stukken van mensen (miljoenen).
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2016, 09:19   #43
kameleon
Minister

Standaard

Hier een interview met een technologe medische beeldvorming.

De komst van de informatica heeft in dit beroep echt alles ondersteboven gekeerd, in positieve zin welteverstaan. Het werk is veel eenvoudiger en plezanter geworden, want vroeger was de ontwikkeling van radiologische beelden een omslachtige bedoening. De ontwikkeling gebeurde in een donkere kamer, cliché per cliché: je moest het negatief eerst door een ontwikkelaar en een fixeermiddel halen en dan op de ontwikkeling van de beelden wachten. Je moest toen ook vrij zeker zijn van het beeld dat je genomen had, want anders kon je helemaal opnieuw beginnen. Vandaag wordt een negatief nooit overgedaan, want je kan het beeld rechtstreeks op de computer bijsturen. Enkel de houding van de patiënt is erg van belang.

Welke opleiding volgde je om de software en de machines te leren gebruiken?
We worden ter plekke opgeleid en dan valt het wel op dat niet iedereen de thuis kans kreeg om een computer te leren gebruiken. Vooral tussen jong en oud zijn er grote verschillen.

Zelf hou ik erg van informatica en heb ik geen problemen om me in de informatisering te integreren. Maar voor de collega’s die hier al langere tijd werken en in hun privéleven geen basiskennis informatica hebben opgedaan, verloopt de aanpassing iets moeilijker. Vaak neem ik de tijd om aan anderen uit te leggen hoe een bepaald toestel werkt.

De opleiding rond de geïnformatiseerde machines gebeurt meestal onder ons. Als er een nieuwe machine binnenkomt, worden enkele mensen opgeleid door het productiebedrijf en die geven die kennis dan door aan hun collega’s.

Het moeilijkste van heel die job was blijkbaar leren omgaan met computers en netwerken.....
http://www.ada-online.org/nlada/arti...id_article=233

Laatst gewijzigd door kameleon : 5 december 2016 om 09:20.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2016, 13:06   #44
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Wel,

Ik durf hier stellen dat zal moeten gestopt worden met onze universiteiten te subsidieren voor het afleveren van bachelors en masters met diplomas als "wijsbegeerte","geschiedenis","moraalfilosofie".," theologie"........er zullen er nog wel zijn,waarvoor er eigenlijk geen vraag is.

Deze niet-tewerkstelbaren duiken dan op in onze politiek en beoefenen dan "politiek" als POLITIEKER,niet als VOLKSVERTEGENWOORDIGER..

De meesten zouden minder kwaad aanrichten en minder kosten als langdurig werkloze.

Als er overigens meer technische leergangen zouden bestaan waarbij ,zeg 30%,van de afgestudeerden uiteindelijk naar het buitenland vertrekt ,dan mag ook daar afgebouwd
worden.Vlaanderen moet zijn concurrenten niet subsidieren...

Ja,ik begin dat universiteits-circus ,zeker de "humanities",steeds argwanender aan het bekijken.

Het is ondertussen blijkbaar steeds moeilijker om enigszins jonge mensen te vinden met een ietwat technisch profiel...

Denk jij echt dat er in de politiek veel zijn die iets bereiken met een diploma wijsbegeerte of theologie ? BDW is al een grote uitzondering met zijn diploma geschiedenis. Negen op de tien parlementairen zijn jurist of economist.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be