Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 december 2016, 08:48   #41
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Wat mij betreft zou er niks veranderen aan het interieur, zo een kerstboom is pure vuiligheid en ik mag den boel dan altijd naar buiten sleuren in januari. Maar goed, dat is dus zonder wederhelft gerekend. Voorlopig staat er een kerstboom inclusief kerststal, kerstlichtjes op den dressoir, een mini kerstboom in onze koters hun kamer, een sneeuwman gemaakt van plastiekbekertjes, een vaas of 3 met kerstballen in. 2 schalen met kaarsen en van da gekleurd zand...

Ik zit er bij een kijk ernaar in opperste verbazing. Wat me nog meer verwonderd is dat ze nog geen lichtjes buiten heeft geplaatst. Nu ja, ze denkt waarschijnlijk dat ik daar mijn veto over zou stellen, terwijl ik ook dat gewoon zou toelaten vanuit een discussievermijdend oogpunt. Maar het is wel goed dat ze in de waan is. Houden zo.
Lol.

Maar de koters vinden het ongetwijfeld leuk
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2016, 08:59   #42
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Welke kerstbrol staat/hangt/ligt er bij u thuis?

Kerststal, kerstman, kerstboom, rendier van lichtsnoer?
Kerstboom, die ik zo lang mogelijk probeer tegen te houden maar elk jaar verlies ik die discussie kort na sinterklaas. Mijn madam amuseert zich dan met die prachtig op te tuigen, koopt daarvoor om de 2 a 3 jaar een paar dozen vol andere rommel inclusief lichtsnoer want meestal is hetgeen van het jaar ervoor onontwarbaar. En heeel belangrijk : ik kijk met zeer overtuigde blik als ik haar vraag of ik het mooi vind een bevestigend antwoord geef. "Prachtig, schatje" is het enig aanvaardbare antwoord.
Géén stalletje, geen Rudolf.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 21 december 2016 om 09:01.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2016, 09:03   #43
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Wat mij betreft zou er niks veranderen aan het interieur, zo een kerstboom is pure vuiligheid en ik mag den boel dan altijd naar buiten sleuren in januari. Maar goed, dat is dus zonder wederhelft gerekend. Voorlopig staat er een kerstboom inclusief kerststal, kerstlichtjes op den dressoir, een mini kerstboom in onze koters hun kamer, een sneeuwman gemaakt van plastiekbekertjes, een vaas of 3 met kerstballen in. 2 schalen met kaarsen en van da gekleurd zand...

Ik zit er bij een kijk ernaar in opperste verbazing. Wat me nog meer verwonderd is dat ze nog geen lichtjes buiten heeft geplaatst. Nu ja, ze denkt waarschijnlijk dat ik daar mijn veto over zou stellen, terwijl ik ook dat gewoon zou toelaten vanuit een discussievermijdend oogpunt. Maar het is wel goed dat ze in de waan is. Houden zo.

* blik van herkenning *
Oud 21 december 2016, 09:06   #44
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Kerstboom, die ik zo lang mogelijk probeer tegen te houden maar elk jaar verlies ik die discussie kort na sinterklaas. Mijn madam amuseert zich dan met die prachtig op te tuigen, koopt daarvoor om de 2 a 3 jaar een paar dozen vol andere rommel inclusief lichtsnoer want meestal is hetgeen van het jaar ervoor onontwarbaar. En heeel belangrijk : ik kijk met zeer overtuigde blik als ik haar vraag of ik het mooi vind een bevestigend antwoord geef. "Prachtig, schatje" is het enig aanvaardbare antwoord.
Géén stalletje, geen Rudolf.
Dus toch lichtsnoeren ?
Oud 21 december 2016, 09:07   #45
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Een kapmes achter de voordeur een voorhamer aan de achterdeur , ze zijn verwittigd .
Leuke kerstsfeer ten huize van Muyle !
Oud 21 december 2016, 09:09   #46
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hier de profeet van Allah met zijn Joodse moeder.
Oud 21 december 2016, 09:11   #47
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
ik heb slechts een klein kerstboompje en mijn kindeke Jezus zit nog in de doos, en ik laat hem daar maar zitten, want ik heb al genoeg versiering in mijn huis aan lampions, slingers en tekeningen en schilderijen aan de wand.

Arm kindeke.....
Geen microwezentjes in de kribbe ?
Oud 21 december 2016, 09:13   #48
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Dus toch lichtsnoeren ?
In de boom wel, daar ontsnap ik niet aan, is zelfs niet bespreekbaar. Maar géén lichtsnoeren buiten of aan het vensterraam. Die horror moet ik gelukkig niet ondergaan.
Oud 21 december 2016, 09:19   #49
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
In de boom wel, daar ontsnap ik niet aan, is zelfs niet bespreekbaar. Maar géén lichtsnoeren buiten of aan het vensterraam. Die horror moet ik gelukkig niet ondergaan.
Een kerstboom vraagt toch om lichtjes ?

Maar dat ontwarren inderdaad het jaar nadien

"Schatje, de lichtjes zitten helemaal door elkaar, kan je dat even komen oplossen..."
Oud 21 december 2016, 09:21   #50
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier is het bijna een verplichting die buitenverlichting, hier verder staat een kerststal die alle jaren een prijs wegkaapt, met jeneverbar en die vieze wijn, om daar naartoe te wandelen kom je voorbij den Hoomer zijn stulpje en den Hoomer mag niet uit den toon vallen.
Dus:

Laatst gewijzigd door Hoomer : 21 december 2016 om 09:38.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2016, 09:26   #51
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een kerstboom vraagt toch om lichtjes ?

Maar dat ontwarren inderdaad het jaar nadien

"Schatje, de lichtjes zitten helemaal door elkaar, kan je dat even komen oplossen..."
Van zodra ze haar dozen bijeen begint te slepen om eraan te beginnen herinner ik me plots een heeel dringende boodschap die ik moet doen en dan ben ik toch zeker 3 uur weg.
Oud 21 december 2016, 09:27   #52
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
hier verder staat een kerststal die alle jaren een prijs wegkaapt met jeneverbar en die vieze wijn
lol
Oud 21 december 2016, 09:40   #53
Hoomer

Standaard

Citaat:
lol
Lach er maar mee, heb je dat al eens gedronken? Dat is nog erger dan die mensen die van verlof is Spanje terugkomen en sangria serveren aan hun gasten.
Oud 21 december 2016, 09:44   #54
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lach er maar mee, heb je dat al eens gedronken? Dat is nog erger dan die mensen die van verlof is Spanje terugkomen en sangria serveren aan hun gasten.
waarschijnlijk van die brol die ze in kartonnen dozen van 3 liter verkopen in de Aldi of de Lidl. Chateau migraine.
Oud 21 december 2016, 09:47   #55
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
of van skireis met een aperol verslaving
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2016, 09:51   #56
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vond het gewoon een treffende omschrijving
Oud 21 december 2016, 10:31   #57
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Het oorspronkelijke idee achter sangria en gluhwijn is om slechte wijn toch drinkbaar te maken door er veel suiker en wat kruiden en/of fruit in te flikkeren.

Een goed gemaakte sangria of gluhwijn is prima te drinken, maar blijft een aanstormende kater in een glas of mok.
Oud 21 december 2016, 10:36   #58
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het oorspronkelijke idee achter sangria en gluhwijn is om slechte wijn toch drinkbaar te maken door er veel suiker en wat kruiden en/of fruit in te flikkeren.

Een goed gemaakte sangria of gluhwijn is prima te drinken, maar blijft een aanstormende kater in een glas of mok.
Dan kom je zo ergens binnen waar je de avond gaat doorbrengen omdat de madam des huizes toevallig bij je madam werkt, zie je een grote bowl met sangria uit den Aldi, vers fruit en en een half fles namaak cointreau uit den Aldi staan en weet je hoe laat het is. Dan krijg ik zin om te vragen : "Madam hedde geen Cara pilsje".

Die gluhwijn, doen ze daar geen kaneel of zo in om dat toch enigzins drinkbaar te maken?

Laatst gewijzigd door Hoomer : 21 december 2016 om 10:37.
Oud 21 december 2016, 10:36   #59
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier is het bijna een verplichting die buitenverlichting, hier verder staat een kerststal die alle jaren een prijs wegkaapt, met jeneverbar en die vieze wijn, om daar naartoe te wandelen kom je voorbij den Hoomer zijn stulpje en den Hoomer mag niet uit den toon vallen.
Bij een kerstmarkt voor mij geen fruitjenever. Als het heel koud is en ik daar uren (moet) vertoeven wel warme Glühwein. Maar als Bob er bij is, liefst van al toch een Jägermeister.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2016, 10:39   #60
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Bij een kerstmarkt voor mij geen fruitjenever. Als het heel koud is en ik daar uren (moet) vertoeven wel warme Glühwein. Maar als Bob er bij is, liefst van al toch een Jägermeister.
Ne Jägermeister, voila nu kunnen we klappen, maar citroenjenever of zo dat is aan mij ook niet besteed hoor. Gewoon een witteke is allang goed.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be