Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 december 2016, 12:39   #41
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ingrijpende staats-wijzigingen gebeuren pas na een oorlog.

Wil je misschien dat de UN de kaart even komt hertekenen met blauwhelmen en alles ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 13:04   #42
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Belgicisten zijn dat Voka leden die telkens als slippendragers achter Flupke aanlopen op handelsmissies?

Of N-VA-ers die trouw zweren aan de koning en het vaderland?
Kortom de nieuwe Belgen.
Zelfs ik heb trouw gezworen aan de koning, aan de grondwet en aan de wetten van het Belgische volk.

En nu? Ben ik nu minder Vlaming?
Wat was het alternatief? Aan mijn recht van democratische controle verzaken omdat er nu eenmaal een federale wet mij verplichtte om trouw te zweren aan iets waar ik tegen ben?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 13:10   #43
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Zelfs ik heb trouw gezworen aan de koning, aan de grondwet en aan de wetten van het Belgische volk.

Wat was het alternatief? Aan mijn recht van democratische controle verzaken omdat er nu eenmaal een federale wet mij verplichtte om trouw te zweren aan iets waar ik tegen ben?
Kweenie.
Zoals je weet zitten dezer dagen de "aller-echtste" bij het VB hé ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 14:08   #44
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Indertijd was die eed ook verplicht voor het onderwijzend personeel. Bij indiensttreding. Door een vergetelheid van de personeelsadministratie heb ik die eed nooit afgelegd. En nadien heeft er ook niemand nog naar gevraagd.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 14:14   #45
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Indertijd was die eed ook verplicht voor het onderwijzend personeel. Bij indiensttreding. Door een vergetelheid van de personeelsadministratie heb ik die eed nooit afgelegd. En nadien heeft er ook niemand nog naar gevraagd.
Als ze dat maar niet ontdekken, om dat te zeggen dat dit invloed heeft op je pensioen.
Een flamingant kloten: genoeg linkse ambtenaren die op de loer liggen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 14:16   #46
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik ook natuurlijk.

Maar de koning, dat is in wezen de uitvoerende macht. Geen probleem.
De Grondvod: die bevat een artikel en een procedure om deze te wijzigen. Geen probleem.
De wetten naleven: ik ben daar grote voorstander van.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 30 december 2016, 14:17   #47
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
ze hokken wel samen met linkse advocaten die pleiten voor den adel en hun bruine vrienden uit syrie
U beseft toch dat u zelf extreem-links bent?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
ik vind dat traders en speculanten 80% van hun winsten moeten afstaan.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 14:57   #48
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nee, een leugenachtige, zeker niet recht door zee, en zeker geen integere Vlaming.
Eigenlijk ben je zoals de volledige supertsjeven N-VA top.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 15:31   #49
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Nee, een leugenachtige, zeker niet recht door zee, en zeker geen integere Vlaming.
Eigenlijk ben je zoals de volledige supertsjeven N-VA top.
Laten we het even in vraagvorm gieten. Stel: u hebt gestudeerd voor een beroep waarvoor blijkbaar de dienstintrede niet mogelijk is zonder die eed. Ondertussen bent u getrouwd en hebben jullie samen een baby.

Gaat u, als overtuigde linkse (en ik veronderstel dus ook republikein), dan die eed zweren? Of dompelt u uw jong gezin in de problemen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 21:53   #50
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Je moet er soms wat voor over hebben, om te infiltreren in het vijandelijk gebied.

En als de commies daar kritiek op hebben, dan is dit wel lachwekkend: zij zijn daar echte meesters in.

.

Oud 31 december 2016, 03:54   #51
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
U beseft toch dat u zelf extreem-links bent?
Ik denk niet dat je den Eduard een grotere belediging naar het hoofd kan slingeren.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2016, 11:27   #52
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik denk niet dat je den Eduard een grotere belediging naar het hoofd kan slingeren.
De realiteit kan soms pijnlijk zijn.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be