Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 januari 2017, 10:01   #41
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat was de vraag niet. Wanneer is die wet gestemd? U vergelijkt dit met een wetsvoorstel van de CD&V. Ik veronderstel dus dat u appelen met appelen wil vergelijken, nietwaar?
Ik vergelijk wat gebeurde en nog gebeurd, met wat politici strafbaar willen maken, terwijl de kerkelijke tsjeven er mee weg kwamen.

Nog iets?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2017, 10:03   #42
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Gisteren liepen er inderdaad wat meer kinderen in de winkel (vakantie). Maar om die nu als lastig te bestempelen omdat die niet genoeg meppen gekregen hebben ?
Wel, als dat nu zo voldoende goed gaat, waarom moeten de tsjeven zich dan komen moeien ?

Ik ga straks eens een redenering van die tjseefse politica opzoeken. Ge valt daar van omver !

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2017, 10:06   #43
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Hebt ge zelf kinderen ?

Zo nee, dan weet je niet waar je over spreekt en is het gemakkelijk om commentaar aan de zijlijn te geven.

Zo ja, dan heb je misschien geluk met kinderen die van nature braaf zijn.
Ah, ik zat er op te wachten, het non-argument van elke ouder. "Heb je geen kinderen, dan heb je geen recht van spreken"

Neen, ik heb geen kinderen. Wel een neefje en een nichtje naast de deur die ik regelmatig opvang als hun mama een 24-urenshift heeft.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2017, 10:10   #44
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Gevonden !
Uit De standaard van vandaag:

Citaat:
Becq beseft dat de mentaliteit in onze samenleving al ten goede veranderd is. ‘Maar een geweldloze opvoeding is toch nog altijd niet overal de norm.’ Denk maar aan het koppel dat onlangs in Sint-Joost-ten-Node een jongetje van zes vijftien uur op een ijskoud balkon liet staan. (cv)
Dat pokkewijf zegt dus dat omdat er een zot uit religieuze overwegingen zijne kleine bijna dood martelde (het manneke is nu buiten levensgevaar volgens een ander artikel), dat ik geen pedagogische tik meer mag uitdelen.

Kunt ge nog straffer verkeerd zijn in uw redeneringen ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2017, 10:10   #45
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook dat moet ik gemist hebben. Mijn dochter leert lezen en schrijven sinds het eerste leerjaar.
Mij nichtje in de derde kleuterklas leert al Franse en Engelse woordjes en kan lezen.
Oud 5 januari 2017, 10:24   #46
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Mij nichtje in de derde kleuterklas leert al Franse en Engelse woordjes en kan lezen.
En je neefje wil naar wall street ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2017, 10:30   #47
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die wil dokter worden. Maar dat ligt gewoon aan het feit dat zijn mama dat is.
Oud 5 januari 2017, 10:31   #48
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
hhhxjhfqsdjfdfg
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2017, 10:44   #49
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men leert kinderen niet lezen in de derde kleuterklas. Men leert ze ook geen Frans en Engels in de derde kleuterklas. Als dat kind die dingen leert dan zal dat buiten school zijn.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2017, 10:44   #50
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die wil dokter worden. Maar dat ligt gewoon aan het feit dat zijn mama dat is.
De verwachtingen liggen al hoog, als dat maar goed afloopt.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2017, 10:46   #51
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Men leert kinderen niet lezen in de derde kleuterklas. Men leert ze ook geen Frans en Engels in de derde kleuterklas. Als dat kind die dingen leert dan zal dat buiten school zijn.
Inderdaad. Met een mama als doktoor kan je zoiets verwachten.
Niet normaal welke druk sommige ouders kinderen opleggen.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2017, 11:35   #52
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ah, ik zat er op te wachten, het non-argument van elke ouder. "Heb je geen kinderen, dan heb je geen recht van spreken"

Neen, ik heb geen kinderen. Wel een neefje en een nichtje naast de deur die ik regelmatig opvang als hun mama een 24-urenshift heeft.
Het is geen non-argument. Een niet-ouder weet niet waar toe kinderen SOMS in staat zijn. De opvang van je neefjes en nichtjes is leuk, maar het is maar een tijdelijke representatie van hoe ze kunnen zijn.

Als ik u zeg dat die van mij een tijdje gewoon weigerde om in de hoek te gaan staan als hij zijn zus had omgeduwd (1.5 jaar, kind kan pas lopen) en niet inzag wat daar verkeerd aan was, dan zou ik graag eens willen horen van de pedagogische experts wat ik dan moet doen.

De klets heeft er wel voor gezorgd dat hij nu in de hoek gaat staan, en dat hij braver is. Waardoor de klets niet meer zo vaak nodig is, tot bijna niet meer. Het was een snelle schok/straf die meteen volgede op het omduwen van zijn zus.

Redeneren of alternatief straffen helpt niet bij zulke jonge kinderen. Ook straffen die in de tijd niet kort volgen op het feit (naar de kamer gaan, geen koeken meer, enz...) hebben weinig nut, want ze koppelen dat niet meer aan hun stout zijn.

Mijn broer is pedagoog en leerkracht, en hij komt ook altijd af met zachte mumbo jumbo. Tot hij zelf kinderen heeft en snel moet ingrijpen. Langs de kant van de straat ga je met een opstandig kind dat zich wilt losrukken niet overleggen over zijn gedrag. Die krijgt een tik. Klaar.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2017, 11:43   #53
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf2017...d-7a76f91128aa

We kunnen het nut van een pedagogische tik in vraag stellen.
Ouderen, zoals ik, weten wat vroeger de norm was, niet luisteren of iets uitsteken stond gelijk aan lijfstraffen.
Waren we hierdoor slechter af? Ik denk het niet.
Deden die "lijfstraffen" iets af? Ik denk het wel.
Werden we min of meer gevormd door de "lijfstraffen"? Ik durf beweren van wel.

Als ik zie hoe de kinderen nu opgevoed worden, dan begrijp ik veel leerkrachten die het onderwijs de rug toekeren. De leerkrachten mogen helemaal niets meer en moeten alles lijdzaam ondergaan. Idem dito voor de ouders, ik zie regelmatig kinderen die hun willetje niet krijgen in de winkel, de ouders staan dan gewoon machteloos.

Wil dit zeggen dat ik mijn kinderen aframmelde? Helemaal niet, maar nu en dan een tik hoorde er gewoon bij (ik denk eerlijk gezegd dat die er nu ook nog bijhoort).

Laat de discussie maar los.

Hieronder het artikel uit de krant.
Het Nieuwsblad 4-1-2017 om 15:51 door jfs
Zet je kind de boel op stelten en wil je dat gedrag snel afleren met een tik op het achterwerk? Als het van CD&V afhangt, kan je daarvoor straks zélf worden gestraft.

Drie parlementsleden van CD&V hebben een wetsvoorstel ingediend dat alle vormen van fysiek en psychisch geweld op kinderen moet verbieden. Wereldwijd hebben 51 landen het verbod op ‘lijfstraffen en andere vormen van onterende behandeling ten aanzien van kinderen’ al uitdrukkelijk in de wet opgenomen. Sinds 1 januari is dat ook in Frankrijk het geval. “Het is niet te begrijpen dat België achterblijft”, zegt Sonja Becq aan VTM Nieuws. “Nochtans is het slaan van een kind om het op te voeden niet meer van deze tijd. Het haalt bovendien niets uit. De mishandeling kan bovendien zware gevolgen hebben voor de geestelijke ontwikkeling en de ouder-kindrelatie verstoren.”
CD&V benadrukt wel dat het wetsvoorstel vooral bedoeld is om systematisch geweld te bannen en dat ook de Kinderrechtencommissarissen in ons land achter het voorstel staan. “Het is niet de bedoeling om een heksenjacht op ouders te organiseren, maar om kinderen te beschermen.”
Becq en haar collega’s dienden het voorstel overigens in april vorig jaar al in, maar tot hun ongenoegen is het nog steeds niet van de grond geraakt. “Blijkbaar zijn er andere wetsvoorstellen en –ontwerpen die voorrang krijgen, terwijl het onze niet eens in de commissie is geraakt”, klinkt het teleurgesteld.
Ik denk er zelfs niet aan om een hond 'opvoedkundig' te slaan en jij zou je kinderen willen afmotten?
Als je je kinderen niet op een normale manier kan opvoeden dan moet ze er maar geen produceren.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2017, 11:46   #54
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is kindermishandeling.
Gaat niet goed aflopen.
Dat kind moet spelen en sociale contacten leggen met andere kinderen.
Volgens mij zijn de ouders van uw nichtje monsters en zou de kinderbescherming beter eens langskomen.

Laatst gewijzigd door Pericles : 5 januari 2017 om 11:47.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2017, 12:07   #55
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarschijnlijk Asperger.
Oud 5 januari 2017, 12:17   #56
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Dat is kindermishandeling.
Gaat niet goed aflopen.
Dat kind moet spelen en sociale contacten leggen met andere kinderen.
Volgens mij zijn de ouders van uw nichtje monsters en zou de kinderbescherming beter eens langskomen.
Maak u geen zorgen, kijk naar mij.

Ik heb petsen gehad met de vlakke hand op mijn gezicht en mijn zowat gehele lichaam, ik heb vuistslagen en stampen gekregen, stokslagen en kloppen in mijn nieren dat ik bloed piste. Er was een keer dat ons moeder me tegen mijn ballen probeerde stampen, het sloeg tegen, ik had een mes vast dat plots door haar voet stak, dat gezicht dat ze trok daar beleef ik vandaag nog plezier aan, die verbijstering, dat was ongelofelijk.

En dan zwijgen we nog over de mentale terreur en het verbranden - heb nog een paar littekens op mijn rug staan - en dergelijke meer.

Terwijl het toch duidelijk is dat het met mij goed gekomen is op alle vlakken, buiten dan misschien wat PTSD.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 5 januari 2017 om 12:18.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2017, 12:22   #57
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Maak u geen zorgen, kijk naar mij.

Ik heb petsen gehad met de vlakke hand op mijn gezicht en mijn zowat gehele lichaam, ik heb vuistslagen en stampen gekregen, stokslagen en kloppen in mijn nieren dat ik bloed piste. Er was een keer dat ons moeder me tegen mijn ballen probeerde stampen, het sloeg tegen, ik had een mes vast dat plots door haar voet stak, dat gezicht dat ze trok daar beleef ik vandaag nog plezier aan, die verbijstering, dat was ongelofelijk.

En dan zwijgen we nog over de mentale terreur en het verbranden - heb nog een paar littekens op mijn rug staan - en dergelijke meer.

Terwijl het toch duidelijk is dat het met mij goed gekomen is op alle vlakken, buiten dan misschien wat PTSD.
Je lijkt me inderdaad niet minder normaal dan gemiddeld.
Ik heb als kind ook wel wat klop gekregen.
3 broers vlak na mekaar, mijn moeder heeft afgezien.
We smeten met bakstenen en dart pijlen naar mekaar.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2017, 12:37   #58
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je lijkt me inderdaad niet minder normaal dan gemiddeld.
Ik heb als kind ook wel wat klop gekregen.
3 broers vlak na mekaar, mijn moeder heeft afgezien.
Dart pijlen, ja, dat herinner ik me van Sinterklaas, als vaderlief in de vogelpikklub was dan bracht de goede man me een dartbord en pijltjes.

Waar vader dan mee trainde.
Oud 5 januari 2017, 12:44   #59
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jullie waren echt vooruitstrevend.

Citaat:
maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
- Albert Einstein

Laatst gewijzigd door alberto : 5 januari 2017 om 12:47.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2017, 13:03   #60
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Jullie waren echt vooruitstrevend.

Een pets moet kunnen wanneer direct ingrijpen noodzakelijk is. Mijn zoon kon het destijds niet laten om in alles en nog wat te knijpen wat er in een warenhuis werd aangeboden. Fruit was zijn geliefkoosd doelwit.
Overleg baatte niet want na een minuutje was hij het reeds vergeten.
Ik ben toen maar van methode veranderd. Ik stelde mij steeds op achter hem en als zijn grijpgrage handjes richting snoepjes of fruit gingen kreeg hij een dreun op die handjes. Soms zagen ze wel rood hoor.
Maar na drie weken was hij van zijn ziekte verlost. Het hielp dus wel.

Laatst gewijzigd door werkman : 5 januari 2017 om 13:06.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be