![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik sta daar, geloof ik, heel dichtbij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn ideologie?
Leven als een rottweiler. Doorgaan tot je sterft..er is niks anders. Mocht er een hemel of hel bestaan dan zit ze vol vliegen en vlooien. En dinosaurussen.
![]() |
#43 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Neen, wat ik zeg is dat je kan leven naar een geheel van regels, waarden, een concept, zonder bewust te zijn van het feit dat die regels geheel of gedeeltelijk onderdeel zijn van een of andere ideologie.
![]() |
#44 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Alleen mis ik in deze definitie een kwalificatie voor nog een uitgesprokener 'environmentalism'. En ik dacht dat dit misschien ook uit het 'naturalisme' blijkt, als je het ook op de niet-menselijke context betrekt.
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat me eens raden: je bent een liberaal? ![]()
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En door de strijd tussen de verschillende ideeën ontstaat er een ontwikkeling, dus dat komt uiteindelijk de cultuur ten goede, steeds betere ideeën te kunnen ontwikkelen, zowel in de politiek als in de religie als in de levensbeschouwing.
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als innerlijk en wel als eenheid van gedachte en voorstelling zijn ze metafysisch. Wel kun je ze dan door de daad veruiterlijken.
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook. Laatst gewijzigd door harriechristus : 13 januari 2017 om 07:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Om een wijs filosoof te citeren: Liberate yourself from ideology and the illusion of culture. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() Tja, waarom willen wij volksnationalisme?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() Er zijn hardnekkige illusies die nooit zullen verdwijnen, zoals de zogenaamde illusie van cultuur, je kan je er beter bij neer leggen, anders ben je een barbaar. Dat zal dan geen illusie zijn...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs de dieren bezitten een cultuur aan gewoontes en gebruiken en gedragingen. Alleen de levenloze natuur heeft geen cultuur en louter en alleen kale natuur. En de filosoof is juist degene die ideeën creëert.
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook. Laatst gewijzigd door harriechristus : 14 januari 2017 om 06:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() nvm
Laatst gewijzigd door Peche : 14 januari 2017 om 09:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wat betekent nvm?
Geen afkortingen alsjeblieft, het is een kleine moeite woorden gewoon voluit te schrijven.
![]() |
#55 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 14 januari 2017 om 11:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik 'gebruik' geen ideologie. Katholiek opgevoed, leert je dat er in die filosofie goede ideeën zitten, maar die te vaak 'gebruikt' (misbruikt) worden door mensen die zichzelf gelovig vinden.
Ik vertrek van het idee dat je samenleeft met anderen en dat het een win-win-situatie is als je dat doet op een manier waar je jezelf goed bij voelt, en een ander zich ook goed bij voelt. De basis daarvoor is wederzijds respect, en dat ook in de middelen en mogelijkheden die je worden aangereikt en in de middelen die je binnen die context zelf verwerft.
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 14 januari 2017 om 12:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tiens, hoort onverdraagzaamheid (tgo andersdenkenden) ook al tot 't (zelfverklaard) humanisme voor de zelfverklaarde wereldverbeteraars?
Dat "humanisme" reikt blijkbaar maar naar 1 kant. De kant die de "humanisten" als de juiste beschouwen.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hard werken kan evenzeer een ziekte zijn, vooral als dat geschiedt om zoveel mogelijk geld binnen te halen (bezetenheid dus).
Dan moet een ander van de weeromstuit wel lui zijn om al dat te vele geld van de hardwerkende rijken (die nooit tot rust komen) weer op te maken. Zo houdt rechts en links elkaar in evenwicht. ![]()
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als er geen mens is om die cultuur uit te dragen verdwijnt ze in het niets. De levensloze natuur is nog echter dan de cultuur die de mens bedacht heeft. Een mens gebruikt maar 10% van zijn hersencapaciteit, wat stelt de mens überhaupt in staat de realiteit uit te filteren? De filosoof mag dan wel ideeën creëren, ze staan op niets fundament. Alles is instabiel en paradoxaal. Een idee is niet absoluut, evenals cultuur. Het wordt echt gemaakt omdat het zo beleefd wordt. Stel je voor, morgen komt de hele moslimwereld naar het westen en zij overwinnen Europa. Wat is de Europese cultuur dan nog waard enkele decennia daarna? Als niemand de regels, gewoontes, tradities van de Europese cultuur nog handhaaft, is ze simpelweg verdwenen. Hoe echt is dat dan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of de gehele wereld moet onder gaan. En alle verschillende culturen op aarde zullen zich ontwikkelen tot een eenheid. Ook kritiek op de cultuur is best toegestaan om deze verder te ontwikkelen. Citaat:
Wat zich duidelijk openbaart in de filosofie en in de wetenschap en in mijn atoomtheorie nog veel meer. Zou je denken dat de levenloze natuur echter is dan een mens, zou je dan liever een steen zijn dan Peche? Citaat:
En het bestaan van God zelf bewezen wordt in mijn atoomtheorie. De natuur is oneindig, maar als lagere werkelijkheid zeker niet absoluut, maar slechts het lagere deel van de absolute werkelijkheid die God is, die de hogere werkelijkheid is van het denkende en begrijpende bewustzijn. Citaat:
Overigens is ook de cultuur van de Moslims nog steeds cultuur. En het is bovendien speculeren op angst te menen dat de Moslims onze Europese cultuur totaal zouden kunnen doen verdwijnen. Wel kan er een synthese ontstaan van Vader (Allah) en Zoon (Jezus) en dat is de heilige geest van mijn atoomtheorie. Citaat:
De Europese cultuur wordt zeer goed gehandhaafd door een half miljard Europeanen. En daarvan zijn slechts 50 miljoen moslims, dus slechts 10 procent. En die 10 procent wordt nog veel meer door onze cultuur beïnvloed dan andersom. De realiteit is veel meer dat er van de Moslimcultuur uiteindelijk niks zal overblijven, opgeslorpt door de westerse wetenschap en techniek en het kapitalisme.
![]() |