![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
WNZD=Water Naar Zee Dragerij. Tegelijk andere inkomsten aanboren. Laatst gewijzigd door eno2 : 25 januari 2017 om 18:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 25 januari 2017 om 18:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() .
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 25 januari 2017 om 20:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oh Eno -- alle ambtenaren hetzelfde pensioen geeft alsde privé spaar je 5 miljard die kon je volgen ok -- Openbaar vervoer niet meer subsidieert via gratis trein maar via een mobiliteitsbudget, bespaar je nog eens 1-2 miljard wel zowat de helft van Belgie krijgt een gesubsidieerd abonnement. Kinderen, gepensioneerd, sociale gevallen, ambtenaren, iedereen mag zowat gratis voor 1 euro op de trein zitten en kan zo op zijn communistisch zijn mobiliteit organiseren met het slecht georganiseerd openbaar vervoer. Als je nu stopt met iedeeen een sociaal abonnement te geven, en gekoppeld daaraan de trein subsidies te geven, maar gewoon iedereen de volle kostprijs van zijn trein ticket doet betalen, en de mens de objectieve keuze geeft tussen een trein nemen of de auto nemen of de fiets of de bromfiets, dan zou je zien dat mensen rationele keuzes maken... Openbaar vervoer is leuk, maar gesubsidieerd is het succes geen rationele keuze. De keuze verplicht bvb 1miljoen ambtenaren om gratis op de trein te zitten, terwijl ze bij een mobiliteitsbudget met de auto zouden reizen... Dat zou dus geld besparen op MACRO niveau -- als je alle steuninkomsten en belastingsinkomsten onder één dak vanaf 3 inkomsten gezamelijk zou belasten zou je constateren dat alle brievenbusadressen stoppen met bestaan.. wel stel u voor dat een 'huisjesmelker' of iemand in molenbeek die zo 20 brievenbussen versast naar 20 mensen die zo virtueel scheiden van hun echtgenoot om dubbel inkomen te trekken. Als je die 20 brievenadressen allemaal in één belastingsaangifte zou stoppen, komt je daar uit dat iedereen daar ineens een aanslag gaat krijgen of gaat stoppen met steuntrekken ofwel door blijft trekken wetende dat hij nog altijd meer krijgt dan als hij samenwoont met zijn vrouw -- tel alle steun: sociale woning + energiecheques + maaltijdcheques + sociale tarieven + gratis trein + etc samen bij het inkomen die een steuntrekker krijgt... En belast hem daarop... jawel... als voordeel in natura wel ik ben een 'sociaal geval' en leef van de ziekenbond of werkloosheid = 12K inkomen ik vraag een 'sociale woning aan verminderd tarif = 3K huursubsidie ik vraag stookoliecheques aan om mijn huis te verwarmen = 0.3K ik vraag gratis treinabo en kan zo gans BE bezoeken = 5K mobiliteit ik vraag een sociaal tarief aan voor mijn student = 1K subsidie ik vraag een sociaal tarief aan voor het kot van mijn student = 3K subsidie ik vraag maaltijdcheques aan omdat ik honger heb en de mensen kan overtuigen dat ik dat nodig heb = 1K subsidie ik ben heb een 'social shopping' gedaan... en verdien 12+3+.3+5+1+3+1=25K netto inkomen Daarentegen een gewone werkmens die geen tijd heeft om al die dingen aan te vragen heeft een bruto inkomen van 35K, betaalt 7K sociale lasten, 8K belasting en heeft netto 20K inkomen... Hij kan dus minder welstellend leven dan de steuntrekker die telkens kan beroep doen op zijn sociaal statuut... -- voeg alle inkomsten (huur, dividend, interst)zonder daarvoor ze te belasten bij de persoon zijn inkomen zodat je eenvolledig beeld hebt bij het aanvragen van steun -- verplicht kinderen/ouders van bij familie te wonen wanneer ze steun vragen.... niets gruwelijk aan, gewoon kangoeroe wonen, huisdelen, samenwonen ? allo maar zorgen dat de kosten gedeeld zijn zodat mensen goedkoper kunnen wonen. Maar daar meer een zwachte noodzaak en flexibiliteit maken... -- maak een register met vingerafdrukken en irisscans voor alle steuntrekkers zodat je dubbel trekkers kunt ontsmakeren jawel is niet moeilijk: een syrie strijder keert terug van syrie met een nieuw paspoort en trekt opnieuw steun... 2x aan de kassa dank U BE... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() een social income shift ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als je een beetje handig bent, een uurtje of twee per dag in het zwart klussen . Degene die iedere dag gaat werken en net iets te veel verdient, betaald overal de volle pot! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Structureel moet er het één en ander veranderen. Mijn schoonbroer, 45 jaar gewerkt, krijgt maar iets meer pensioen dan zijn zus, die maar 7,5 jaar gewerkt heeft. De overige jaren heeft ze gedopt. Is dat nog normaal? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() ²
splitsen is idd de enige voldoende besparing die doorgevoerd moet worden. kleinere landen allerhande in heel de EU bewijzen trouwens dat dit ook voor Wallonië geen onmogelijkheid is. Vlaanderen en Wallonie zullen dan elk verantwoordelijk zijn voor hun eigen SZ en een effectief beleid kunnen voeren, en niet zoals nu compleet zichzelf opheffende beleidskeuzes allebei moeten in stand houden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eén Vlaamse en één waalse regering kost niet alleen maar 1/3de van wat zes regeringen kosten, Vlaanderen beschikt elk jaar over 16 miljard van het eigen inkomen méér om de boel te beredderen, en Franstalig Belgique wordt verplicht om haar eigen putten te dempen.
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik moest de abonnementen van trein en bus van mijn kinderen destijds betalen. En ik heb nooit geklaagd zoals de linksen dat vandaag doen omdat hun favoriete partij(en) aan de kant staat te roepen.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 26 januari 2017 om 13:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Banneling
|
![]() Ik zei dat ik ook alternatieve inkomsten zou invoeren die recht naar de SZ gaan
Citaat:
Citaat:
Maar beiden zullen wel een laag pensioen krijgen. Zo zijn er veel lage lageinkomenwerkerspensioenen. Wie zolang dopt, zit maar net boven de inkomengarantie voor ouderen....(iets rond de 1111€/m tegenwoordig). Tenzij ze de laatste 7.5 jaar gewerkt heeft. Laatst gewijzigd door eno2 : 26 januari 2017 om 13:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Armoede is effectief een relatief begrip, domweg door de definitie die gehanteerd wordt en die als pervers neveneffect heeft dat mensen die vandaag “arm” zijn, dat plots niet meer zijn wanneer er meer mensen aan de linkerzijde van de curve komen en vice versa. Citaat:
Pieters heeft een gigantisch belangrijk punt dat je hele systematiek gebouwd is op drijfzand: onbeperkte bijdragen van een select clubje, dat zelf amper enige return on investment krijgt. De Belgische systematiek is er eentje waarbij de top 10% opdraait voor 45% van de inkomsten en waarbij de top 30% opdraait voor 80% van de inkomsten. Jaag die mensen weg door ze blijvend onbeperkt te belasten en ze amper/geen return te geven, en je hele systeem implodeert. De vaag is niet of dat gebeuren, de vraag is enkel wanneer. Citaat:
Perfect om jullie systeem over the edge te duwen. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze menen dat zij het recht hebben om woorden van andersdenkenden apriori te interpreteren zoals zij dat wensen. Veel minabelen van sossen beseffen niet: 24 jaren ononderbroken PS in de federale regering ... hebben geen kloten uitgemaakt om de armoede te minderen. Nochtans bestaan er redelijke sossen. Niet veel in Vlaanderen, nog minder in Wallonië, maar toch redelijk wat in het buitenland, waar ze zich sociaal-democraten noemen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() -- alle ambtenaren hetzelfde pensioen geeft alsde privé spaar je 5 miljard ...
Zelfs de pvda durft dat niet als punt van hun kiesprogramma stellen. Want ze zouden van slag op stoot alle havenarbeiders en alle ambtenaren uit hun nu al zo magere ledenbestand mogen schrappen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ten tweede: bewijs maar eens dat de armoede niet verminderd is. In zekere zin heeft Pieters gelijk dat ze zo diep niet meer is. Maar daarom nog niet "treffelijk te dragen" Ten derde is het leefloon te laag, minstens 20% onder de armoedegrens. En ten tweede kan je mensen zonder ressources er zomaar niet afgooien omdat er conditionaliteiten opgelegd worden die met heel andere dingen te doen hebben. Dat is arrogant fluitend omheen grondwet artikel 23 fietsen. Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 26 januari 2017 om 17:38. |
|||
![]() |
![]() |