![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() er zijn natuurlijk nog andere oplossingen, zoals opvang en beoordeling aan de buitengrenzen van Europa.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een vreemd spagaat ! Hoe valt dit te rijmen? Alhoewel men over de definitie "wereldvreemd" zou kunnen discuteren, is het toch een mild oordeel over hun ondoordachte uitspraak.
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dit zou zijn gebeurd op basis van Europese regelgeving, die wel voor heel Europa van toepassing is, maar enkel in Belgie op deze manier zou worden toegpast, met als resultaat een situatie in de praktijk onmogelijk haalbaar is. Het ging dus om een situatie waar Belgische rechters tot een diametraal tegengestelde conclusie komen vergeleken met alle andere rechters uit de unie, zonder oog voor de extreme gevolgen van die conclusie. Dat durf ik toch ook best wel wereldvreemd te noemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
art. 1: Verplichting van lidstaten zich te houden aan de rechten en toe te passen op iedereen binnen hun rechtsmacht.
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hebt ge daar zelf iets aan ofzo? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() waarom zou dit een spagaat moeten zijn? Ik snap totaal niet waarom iemand niet genuanceerd mag denken. Het gaat volledig mijn verstand te boven dat er enkel in wit zwart mag gedacht worden.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() Ik was er niet gerust in.
Ik ben geen NVA'er, maar Francken doet goed werk. Ben blij dat hij gewonnen heeft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is niet wereldvreemd, dat is ons gerechtelijk systeem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou men eindelijk de ernst van al dat geboomvrijerij-gedoe (wat een woord) beginnen te onderkennen?
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het commentaar kwam op de inhoud van de uitspraak, en dat staat los van het systeem. Dat deze wereldvreemd kan zijn, of botweg fout, is één van de bestaansredenen voor hoger beroep. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als er al een breuk tussen maatschappij en politiek zou bestaan, dan is die er zeker tussen onze maatschappij en haar juridische/rechterlijke wereld/instanties. Gevaarlijk wordt het als deze kloof door deze laatste groep gewild en gestimuleerd wordt en zichzelf intellectueel superieur voelt tegenover het plebs / het gewone volk waarover ze kunnen oordelen.
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is natuurlijk volledig in de lijn van de N-VA. Zij vinden dat het primaat van de politiek geldt, maw dat alle andere machten ondergeschikt zijn aan de uitvoerende macht. Quid non.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Feit is dat er een heleboel mis is met Schengen en de vertaling daarvan naar de Europese Visumcode en de vertaling daarvan naar de Belgische visumcode. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar wat de redenering betreft: 'de rechter heeft beslist en dus moet de minister het uitvoeren' want justitie is zelfstandig, zogenaamd een van de grondprincipes van de democratie... We hebben de wetgevende macht, de uitvoerende macht en de rechterlijke macht, in principe onafhankelijk van elkaar (wat duidelijk niet het geval is), maar ik dacht dat ik in mijn tijd geleerd had dat steeds de twee andere machten het misbruik van de derde macht konden en moesten tegengaan... Ieder van hen is onafhankelijk maar ze horen wel samen te werken en geen van de drie kan een andere uitschakelen... Dus justitie kan nooit met met de eis, haar zogenaamde recht afkomen dat één van de twee andere machten hen blindelings moest gehoorzamen... En dat was volksverloedering waar links zo sterk in is en dat is uiterst gevaarlijk voor het vrijwaren van de democratie en van de rechten en de vrijheden van het volk... Maar waar bleef de officiële media om dat aan te kaarten... Zoals steeds en zoals we hen kennen, oorverdovend zwijgen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denkend aan de basiskwaliteit van diegenen die gingen rechten "doen"... Denkend dat de kwalitatief minder getalenteerden uit de advocatuur dan naar de politiek muteerden... Zo werd/wordt het huidige zootje gecreëerd. De goede verstaander...
![]() |