![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Knappe analyse van DM : Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat dit jouw droom is alsook die van demonen en dalibor betwijfel ik niet, maar of dat ook zo zal zijn moet nog blijken.
Dat de N-VA stemmen zal verliezen ligt in de lijn der verwachtingen, maar toch zie ik de N-VA de grootste partij blijven. Om terug te komen op het artikel waaruit demonen zijn mosterd haalde. Demonen ziet maar één ding in dat artikel: dat De Wever met de PS wil regeren. Maar in hetzelfde artikel concludeert Jonas Muylaert dat de N-VA met déze regering zal verdergaan. Met de MR dus, en niet met de PS. Als Muylaert letterlijk citeert wat De Wever zou gezegd hebben maak IK daaruit op dat De Wever enkel met de PS in zee gaat op twee voorwaarden, De PS mag alleen aan boord worden gehesen als dat onvermijdelijk is. En de PS moet akkoord gaan met het confederalisme. Dat de PS niet kan vermeden worden is mogelijk, maar dat de PS akkoord zal gaan met het confederalisme zie ik nog niet gebeuren. Volgens mij heeft De Wever hiermee laten verstaan dat hij niet onvoorwaardelijk in de volgende regering zal stappen. Niet met de PS en ook niet zonder de PS. D�*t heeft De Wever gezegd. Dat wordt anders geïnterpreteerd door Muylaert, en demonen is er als de kippen bij om hem bij te vallen, maar hij merkt niet eens dat er sprake is van een contradictie, namelijk dat een regering vormen met de PS niet hetzelfde is als doorgaan met de MR. De Wever kennend zal hij voet bij stuk houden. Zoals hij voet bij stuk hield dat hij geen premier wilde worden maar burgemeester van Antwerpen zou blijven. De Wever hield ook zijn woord om het communautaire te begraven in deze legislatuur. Maar na deze legislatuur is hij niet meer gebonden door die belofte. De Wever laat goed op tijd verstaan wat de voorwaarden zijn om zijn steun te verlenen aan de volgende regering. Wat Muylaert, demonen en co daar van maken is hun zaak, maar ik zie De Wever geen tweede keer in een regering stappen die eist dat hij zijn eigen partijprogramma opnieuw voor vijf jaar bevriest. Geen akkoord in verband met het confederalisme betekent dat, welke partij of partijen dan ook, mogen fluiten naar de N-VA in de volgende regering. Ik wil nog zien hoe de volgende federale dinges kan gevormd worden zonder de grootste partij, maar wel met een kliek van acht minipartijen. Ik geef grif toe dat de actie die De Wever onderneemt deel uitmaakt van een electorale strategie. De Wever kan niet anders dan de volgende keer zijn Vlaams-nationalistische kiezers tegemoet komen. Ze hebben één keer toegelaten dat de N-VA zonder communautaire eisen in een regering stapte. Ze zullen dat geen tweede keer tolereren. De Wever wéét dat. Ik zie de Belgische nationalisten daar al op reageren dat de meeste Vlamingen geen punt maken van het communautaire. Dat zou kunnen, maar zeker kan niemand dat weten. Bovendien speelt de populairste N-VA-politicus die de N-VA in huis heeft voortaan een cruciale rol. De manier waarop Francken in de moeilijkste omstandigheden het been stijf hield zal de N-VA geen windeieren leggen. Dit is waar een hele hoop mensen al héél lang op wachten, én wat ze weten te waarderen.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 8 maart 2017 om 14:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Minister
|
![]() De linkies komen weer los...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En zolang dat dit de traditio's stoort hebben we geen andere keuze dan N-VA te stemmen, al was het alleen maar om Belgie dwars te liggen.
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Raar, maar mijn reacties, in welke zin ook, worden NOOIT geplaatst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is een goed plan. Door op de 4e traditionele partij te blijven stemmen zorg je mee dat Michel II er komt en zijn we 100% zeker dat er in 2019 geen tijd moet worden verloren door wekenlang over communautaire agenda's te zeveren. Direct de koe bij de hoorns vatten, de valies met art 1 terug op zolder en de federale regering kan verder. Iedereen tevreden, iedereen wint.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen interesseert niemand met een lege portemonnee. Of ze nu federaal en regionaal geschoren worden wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik constateer dat jij het onderwerp van deze draad mijdt als de pest. De portemonee was al l�*ng leeg voor de N-VA zich bereid verklaarde om haar eigen programma de hele legislatuur in de diepvriezer te steken en mee te werken aan het "sociaal-economische" programma dat de voorkeur van de liberalen genoot. De N-VA heeft haar woord gehouden, maar niet de gevolgen kunnen wegwerken van de miserie waar een hele resem vorige regeringen voor verantwoordelijk zijn. Geen énkele regering zal nog ooit kunnen keren wat er van Belgique gemaakt werd: een peperduur, ondemocratisch en onbestuurbaar koningdom.
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Begrijp je, uw omgekeerde psychologie werkt omgekeerd... ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met de moed der wanhoop.
![]() |
![]() |
#59 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het VB zit in het cordon, dus daar moeten we dan niet meer op stemmen, blijft enkel N-VA over.
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begrijp het gekwaak eigenlijk niet goed.
De actuele boodschap van De Wever is nog altijd exact dezelfde als die we te horen kregen bij de regeringsvorming. Zo ongeveer (en pak me niet letterlijk, ik heb de volgende tekst niet gewikt en gewogen, maar spontaan in één keer er uit geschud): de kiezer heeft de kaarten geschud, en daar gaan we het mee moeten doen; We gaan het maximale trachten te bereiken door nu de PS een voetje te lichten en de kiezer aan te tonen waar we, buiten het communautaire voor staan, en voor kunnen staan: verantwoordelijk en centrum-rechts regeren. En in 2019 gaan we met een even duidelijk programma naar de kiezer, maar gaan we ook daarna moeten spelen (bieden of passen) met de kaarten die we in onze handen geduwd krijgen. Bieden: een fors communautair programma Passen: als het moet. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |