Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 maart 2017, 22:04   #41
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Als je dat per se wilt aangrijpen om een soort politiek-correcte aanval op de Vlamingen uit te lokken, dan wil ik graag uw aandacht er op vestigen dat de beelden die we reeds te zien gekregen hebben over het slachten van schapen aan de vooravond van het "Offerfeest" nu bepaald niet van een hoog percentage tederheid getuigden. Vooral wanneer je zag hoe Achmed, Ibrahim of Youssef met veel ijver de kop van het levende schaap letterlijk aan het afzagen waren. Blijkbaar was hun mes nogal bot...
Neen dat wil ik duidelijk niet. U zou ondertussen mijn standpunt moeten kennen....smeerlapkes zitten er overal....net als brave mensen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2017, 22:06   #42
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
In andere slachthuizen is het juist hetzelfde.

Alleen zijn ze in Tielt gaan filmen en heeft iedereen dat nu gezien.
Wat voert die minister van de grote verandering dan uit ? De Schoof zal het hem maar eens moeten vragen

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 maart 2017 om 22:07.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2017, 22:09   #43
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik wacht op gecultiveerd vlees.

Veel beter voor het klimaat, veel beter voor de gezondheid, en we kunnen van al die velden terug bos maken.

Er zal ook veel minder veld nodig zijn voor mais (veevoer).
En dan heb je weer het gezeik dat het genmod is, en da's al even taboe als kernenergie.
Oud 24 maart 2017, 02:40   #44
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je dat per se wilt aangrijpen om een soort politiek-correcte aanval op de Vlamingen uit te lokken, dan wil ik graag uw aandacht er op vestigen dat de beelden die we reeds te zien gekregen hebben over het slachten van schapen aan de vooravond van het "Offerfeest" nu bepaald niet van een hoog percentage tederheid getuigden. Vooral wanneer je zag hoe Achmed, Ibrahim of Youssef met veel ijver de kop van het levende schaap letterlijk aan het afzagen waren. Blijkbaar was hun mes nogal bot...
Q. toch, dat komt ervan he, als ge een koterij hoofdstad (jouw woorden!) hebt gekozen voor uw (W.) Vlaamse varkensstal.
Oud 24 maart 2017, 03:34   #45
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Het slachthuis is gesloten, voldoet dat voor u ?
En zou wel eens voor lange tijd gesloten kunnen blijven.
Nadat Delhaize, hun grootste klant, het contract met onmiddelijke ingang verbrak heeft in de loop van de dag Colruyt dat ook gedaan.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2017, 07:39   #46
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Eerlijk blijven aub : Bean Weyts reageerde onmiddellijk, stuurde er de inspectie op af en het slachthuis is na de controle per direct gesloten.

Mijn mond scheurt bijna, maar ik moet toegeven dat die man voor de allereerste keer zich gedragen heeft als een beleidsman en niet als een roeptoeter.
Als zijn fanclub een feestje wil organiseren voor zijn eerste echte beslissing sinds 2014 te vieren, ben ik zelfs bereid om daarvoor naar zijn heimat af te zakken.
Ik respecteer (al langer dan vandaag) je eerlijkheid en openheid.

Maar toch ga ik je wat plagen !

Check dus toch maar, vooraleer je naar dat feestje komt, of je wel welkom zijt.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2017, 08:07   #47
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

De uitzondering die onverdoofd slachten op religieuze redenen toestaat, wordt nog steeds in de meerderheid gecontesteerd door de tsjeven.
Zij waren het die een uitstel bedongen kregen, zodat de ex-voorzitter van de boerenbond een consultatieronde nummer 36 kon beginnen ...

Het verschil tussen de moslims en de varkensslachterij in Tielt, is het systematische. Voor de moslimschapen is overbodig dierenleed de regel; in Tielt was het overbodig dierenleed een inbreuk en een uitzondering. (de film zal wel een compilatie zijn van fragmenten over langere tijd ...)

Intern groen is er ook één parlementair die het afgetrapt is, omdat groen niet volgde voor de moslim-knuffelpartijen ivm slachten.

Het bedrijf is nog niet gesloten; dat kan nog niet wettelijk. Maar tenminste is er een onderzoek gestart naar de feiten, en heeft de minister gezegd dat een sluiting mogelijk is.

Als uit het onderzoek blijkt dat de feiten niet zo systematisch waren, dan moet het bedrijf voor mij niet gesloten worden; wel een sanctie natuurlijk, en een reorganisatie van hun interne controle.

Op eenzelfde manier zullen Delhaize en Colruyt wel bijdraaien.
Maar de boodschap van die twee, naar alle slachthuizen toe, is echt oorverdovend !!

Ik denk dat ze in alle slachtbedrijven nu bezig zijn met noodvergaderingen, om met spoed betere controlemogelijkheden te voorzien.
Goed zo !

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2017, 08:08   #48
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ewel ja dat is het nu juist als het voor de moslims is gebeurd er nooit iets tegen hun gruweldaden ! dien minister is een echte wakko voor iedereen gelijk dat moet het zijn maar ie durft niet de flauwe plezante .... voor iedereen gelijk doen dat zou eens een daad zijn .
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2017, 08:14   #49
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En zou wel eens voor lange tijd gesloten kunnen blijven.
Nadat Delhaize, hun grootste klant, het contract met onmiddelijke ingang verbrak heeft in de loop van de dag Colruyt dat ook gedaan.
Alsof Delhaize en Colruyt hier geen schuld aan hebben. Toen dit bekend werd het contract verbroken en legden ze waarschijnlijk verklaringen af dat dit niet kan en dat ze voor dierenwelzijn zijn maar het zijn zij die de vraag naar dergelijk vlees enorm aanzwengelen door het goedkoop te verkopen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2017, 08:15   #50
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De uitzondering die onverdoofd slachten op religieuze redenen toestaat, wordt nog steeds in de meerderheid gecontesteerd door de tsjeven.
Zij waren het die een uitstel bedongen kregen, zodat de ex-voorzitter van de boerenbond een consultatieronde nummer 36 kon beginnen ...

Het verschil tussen de moslims en de varkensslachterij in Tielt, is het systematische. Voor de moslimschapen is overbodig dierenleed de regel; in Tielt was het overbodig dierenleed een inbreuk en een uitzondering. (de film zal wel een compilatie zijn van fragmenten over langere tijd ...)

Intern groen is er ook één parlementair die het afgetrapt is, omdat groen niet volgde voor de moslim-knuffelpartijen ivm slachten.

Het bedrijf is nog niet gesloten; dat kan nog niet wettelijk. Maar tenminste is er een onderzoek gestart naar de feiten, en heeft de minister gezegd dat een sluiting mogelijk is.

Als uit het onderzoek blijkt dat de feiten niet zo systematisch waren, dan moet het bedrijf voor mij niet gesloten worden; wel een sanctie natuurlijk, en een reorganisatie van hun interne controle.

Op eenzelfde manier zullen
Citaat:
Delhaize en Colruyt
wel bijdraaien.
Maar de boodschap van die twee, naar alle slachthuizen toe, is echt oorverdovend !!

Ik denk dat ze in alle slachtbedrijven nu bezig zijn met noodvergaderingen, om met spoed betere controlemogelijkheden te voorzien.
Goed zo !

.
T'zal hem daar zitten dat hun vlees geen kloten waard is van taaiheid het is gewoon rot stress vlees dat we door ons strot draaien als daar gekocht in die supermarkten,Ik ga naar een echte kwaliteit beenhouwer in onze gemeente die zijn vlees zelf uitkiest en toch smaak je en zie je letterlijk het verschil ,

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 24 maart 2017 om 08:16.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2017, 08:16   #51
Peche
Banneling

Standaard

Ik zweer het, moest ik chauffeur zijn en ik zet die beesten af en ik zie der ene tegen shotten. Dat is de dag dat ik in de bak vlieg voor slagen en verwondingen. Terwijl die andere vrijuit zou lopen. Hun gezichten zijn zelfs afgeschermd. De schaamte voorbij.
Iemand die "racistische" uitspraken doet wordt met naam, voornaam en foto op de kop van de webkranten geplaatst. Maar zulke daders die zulk dierenleed veroorzaken lopen altijd vrijuit.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2017, 08:37   #52
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Ik heb een jaar of 20 geleden eens een vakantiejob gedaan in een varkensslachthuis. Daar heb ik nooit dergelijke toestanden gezien, dus ik ben er zeker van dat het niet overal zo is dat ze dergelijk bullshit uithalen. Nu ja, iedereen die die nitwit van een Thomas De Roover kent zal niet verwonderd zijn dat hij zulke mistoestanden laat gebeuren in zijn bedrijf. Een dikke schande is het en ik hoop dat ze dat boeltje daar voor eeuwig en altijd sluiten. Ik walg van dergelijke figuren.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2017, 08:43   #53
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

De verontwaardiging over dit "dierenleed" loopt verder echt wel de spuigaten uit hoor. Terwijl men zich hierover druk maakt zijn diezelfde mensen vlees aan het verorberen... Hypocrisie ten top gedreven.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2017, 08:46   #54
Peche
Banneling

Standaard

Ik eet geen varkensvlees, of toch heel beperkt. Mijn vleesdieet bevat merendeel gevogelte en vis. Wat niet minder erg is.
Maar als vleesconsument verwacht je wel dat dieren verdoofd geslacht worden, ruimte bij hun transport krijgen en niet met gebroken poten naar voren worden getrokken aan hun oren omdat ze niet meer kunnen he.
Waar is ons Westers fatsoen naartoe? Is het hypocrisie daarop te staan?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2017, 09:45   #55
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik respecteer (al langer dan vandaag) je eerlijkheid en openheid.

Maar toch ga ik je wat plagen !

Check dus toch maar, vooraleer je naar dat feestje komt, of je wel welkom zijt.

.

Een lezing uit de heilige schrift, Bartolomeus DW, 15,1-10

Citaat:
Hij roept zijn vrienden en buren bij elkaar en zegt hun: Deelt in mijn vreugde, want mijn schaap dat verloren was geraakt heb ik gevonden. Ik zeg u: Zo zal er in de hemel meer vreugde zijn over één zondaar die zich bekeert, dan over negenennegentig rechtvaardigen die geen bekering nodig hebben.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2017, 09:49   #56
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Op eenzelfde manier zullen Delhaize en Colruyt wel bijdraaien.

Goed zo !

.
Dat klopt niet : het is Weyts die zijn dossier naar de griekse kalender stuurde door het richting die gepensioneerde boerenbonder te zenden.

Met de rest van je betoog ben ik akkoord. Wel is het belangrijk om Tielt echt zwaar te straffen, anders gaat die directie het als een eenmalig incident beschouwen en zal er structureel geen beter toezicht komen.
Oud 24 maart 2017, 09:52   #57
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
De verontwaardiging over dit "dierenleed" loopt verder echt wel de spuigaten uit hoor. Terwijl men zich hierover druk maakt zijn diezelfde mensen vlees aan het verorberen... Hypocrisie ten top gedreven.
Gisterenavond varkenshaasje met gebraiseerde witloof en gestoomde aardappeltjes gegeten, overheerlijk.
Oud 24 maart 2017, 09:55   #58
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Gisterenavond varkenshaasje met gebraiseerde witloof en gestoomde aardappeltjes gegeten, overheerlijk.
Aardappelen stomen. Sadist!
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2017, 10:15   #59
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Aardappelen stomen. Sadist!
Ik weet het... en op 120 graden dan nog...
Oud 24 maart 2017, 10:34   #60
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ik kan me niet voorstellen dat het niet mogelijk is om op een erg goedkope manier toch de dieren op een korte en efficiënte wijze te doden.

Dat een dier gedood wordt voor mijn voedsel, daar heb ik geen probleem mee. Ik zou het zonder probleem zelf kunnen doen. Het dier de uren daarvoor nodeloos laten afzien, vind ik echter schandalig.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be