Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 april 2017, 17:52   #41
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Er is maar één oplossing, gasboetes.
gasmaskers ja
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2017, 17:58   #42
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik voorspelde deze gang van zaken al de dag dat de N-VA onvoorwaardelijk in de regering Michel stapte.
Daar bovenop kwam het totale opgeven van het eigen N-VA-programma. Het zou hoe dan ook moeilijk zijn om onder dergelijke voorwaarden nog te kunnen scoren, maar zelfs d�*t werd de N-VA niet gegund. Elke N-VA)er die probeert om het roer om te gooien krijgt met Beke, Geens, Rutten, De Croo en zelfs Franstalige rechters te maken met de bedoeling de N-VA te nekken.

Wat "men" vergeet is dat door deze handelswijze de hele regering immobilisme kan verweten worden. En beter zit er niet in. Niet nu, en ook niet na de volgende bollekenskermis.
Hoeveel keer heb ik hier niet aangehaald dat ze, ofwel niet zouden regeren met BDW ofwel hem zullen doodknuffelen.

Het allerliefst hadden ze de N-VA mee in het cordon gestoken maar dat ging niet na dat ze dat geflikt hadden met het VB, dat zou te opvallend geweest zijn. Nu hebben ze de N-Va mee laten regeren maar ze aan handen en voeten vastgebonden en gekneveld.

Laatst gewijzigd door Garry : 16 april 2017 om 18:02.
Oud 17 april 2017, 00:30   #43
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
't is wel hypocriet natuurlijk, particulieren straffen omdat ze met een ouder wagentje rijden, en tegelijk de rode loper uitrollen voor containerschepen die het equivalent van 50 miljoen personenwagens per jaar uitstoten.

https://www.theguardian.com/environm...ping-pollution
Inderdaad, particulieren straffen/laten betalen.

Op de kaaien mag je met je 70-80 pk diesel niet rijden.
Dan heb je een strook water van amper een 300 meter breed waar voertuigen met duizenden pk's en die met de meest vervuilende brandstof varen, maar die worden weer wél toegelaten.
Aan de overkant van die strook water ( L.O.) mag je met autootje weer niet rijden want die vervuilt te veel.
Blijft die smeerlapperij die zeeschepen uitstoten soms boven het water hangen en komt die dus niet in de LE terecht?

Dan heb je nog de tientallen bussen van privé maatschappijen die zelfs mits betaling volgens de wet niet meer in de stad zouden mogen rijden en toch wordt dat gedoogd door het stadsbestuur.
De bussen mogen mits betaling, alhoewel ze hiervoor niet in aanmerking komen, toch in de stad rijden.
Het stadsbestuur heeft begrip voor het argument van de privé autocar uitbaters dat een bus 15 jaar moet meegaan om rendabel te zijn.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2017, 07:05   #44
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Hoeveel keer heb ik hier niet aangehaald dat ze, ofwel niet zouden regeren met BDW ofwel hem zullen doodknuffelen.

Het allerliefst hadden ze de N-VA mee in het cordon gestoken maar dat ging niet na dat ze dat geflikt hadden met het VB, dat zou te opvallend geweest zijn. Nu hebben ze de N-Va mee laten regeren maar ze aan handen en voeten vastgebonden en gekneveld.
Alleen bereiken ze met dat vastbinden en knevelen het tegenovergestelde van hetgeen ze wilden bereiken.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2017, 11:04   #45
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
http://www.gva.be/cnt/dmf20170412_02...iminerende-lez

Vlaams Belang gaat tegen het gezond verstand in en wenst ziekmakende en verstikkende diesels in Antwerpen-centrum te behouden.

De invoering van de lage emissiezone zal worden betwist bij het Grondwettelijk Hof.
Gelijk hebben zij : mijn buurvrouw mag van vandaag op morgen Antwerpen niet meer in met haar wagen. Men had minstens een langere tijd moeten gunnen.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2017, 11:05   #46
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Roetfilters, dat zijn die dingen die uw verbruik met ongeveer 1 liter per 100 km de hoogte injagen?
Ja en dan? Liever dit dan onmiddellijk verplicht te worden een nieuwe wagen te kopen.
Oud 17 april 2017, 16:41   #47
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
http://www.gva.be/cnt/dmf20170412_02...iminerende-lez

Vlaams Belang gaat tegen het gezond verstand in en wenst ziekmakende en verstikkende diesels in Antwerpen-centrum te behouden.

De invoering van de lage emissiezone zal worden betwist bij het Grondwettelijk Hof.

Uiteraard zal dit initiatief niks veranderen, maar het is altijd nuttig te weten dat die partij niets met de gezondheid van de burger inzit.
Ik raad te kopstukken van Vlaams Belang sterk aan om eens te luisteren naar "Benzin" van Rammstein, en dan vooral naar de tekst. 't Is wel in het Duits. Ik snap echt niet waarom zij dat zo graag willen dat Vlaanderen zo sterk afhankelijk is van Saudi Arabië. Sinds wanneer zit er hier in Vlaamse bodem olie? Sinds wanneer hebben wij hier oliebronnen? Wat is er zo goed aan afhankelijk zijn van het buitenland? Zoiets verzwakt Vlaanderen alleen maar. En waarom is Vlaams belang blijkbaar tegen nieuwe technologie? Ik snap dat niet. O.K., 't is wel duur, maar het is toch zijn geld waard?
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2017, 17:02   #48
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Ik raad te kopstukken van Vlaams Belang sterk aan om eens te luisteren naar "Benzin" van Rammstein, en dan vooral naar de tekst. 't Is wel in het Duits. Ik snap echt niet waarom zij dat zo graag willen dat Vlaanderen zo sterk afhankelijk is van Saudi Arabië. Sinds wanneer zit er hier in Vlaamse bodem olie? Sinds wanneer hebben wij hier oliebronnen? Wat is er zo goed aan afhankelijk zijn van het buitenland? Zoiets verzwakt Vlaanderen alleen maar. En waarom is Vlaams belang blijkbaar tegen nieuwe technologie? Ik snap dat niet. O.K., 't is wel duur, maar het is toch zijn geld waard?
Zou je niet beter zwijgen dan?
Oud 17 april 2017, 17:13   #49
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zou je niet beter zwijgen dan?
Juist niet. Het is juist belangrijk om NIET te zwijgen! Is er in de politiek nog geen verbale agressie genoeg misschien? Waarom wil jij juist onbegrip, polarisatie, scheldpartijen en verbale agressie? Waarom wil jij alleen maar haat? Wat heb jij tegen dialoog? Wat is er mis met dialoog? Wat is daar verkeerd aan?
Oud 17 april 2017, 17:40   #50
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist niet. Het is juist belangrijk om NIET te zwijgen! Is er in de politiek nog geen verbale agressie genoeg misschien? Waarom wil jij juist onbegrip, polarisatie, scheldpartijen en verbale agressie? Waarom wil jij alleen maar haat? Wat heb jij tegen dialoog? Wat is er mis met dialoog? Wat is daar verkeerd aan?
Je komt verbaal heel agressief over.

Je maakt me bang.
Oud 17 april 2017, 17:47   #51
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Je maakt me bang.
Oe-oeps
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2017, 18:20   #52
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ergens zit er wel een logica in het VB-standpunt. Fossielen die alles uit de kast halen voor het gebruik van fossiele brandstoffen.

Laatst gewijzigd door dalibor : 17 april 2017 om 18:22.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2017, 20:24   #53
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:

Je maakt me bang.
?? Ik vond het juist heel agressief om tegen mij te zeggen dat ik moet zwijgen wanneer er iets is dat ik niet begrijp. Onbegrip zorgt juist voor polarisatie en haat. Dat wil ik niet. Trouwens, waarom zou ik moeten zwijgen?
Oud 17 april 2017, 22:05   #54
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
?? Ik vond het juist heel agressief om tegen mij te zeggen dat ik moet zwijgen wanneer er iets is dat ik niet begrijp. Onbegrip zorgt juist voor polarisatie en haat. Dat wil ik niet. Trouwens, waarom zou ik moeten zwijgen?
Wat wil je dan zeggen over iets dat je niet begrijpt?
Oud 18 april 2017, 01:04   #55
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Benzine, daar heb je ook die buitenlandse olie voor nodig hoor, en evenzeer rijden de nieuwe generatie diesels met brandstof afkomstig van die oliebronnen. Wat dat betreft is zelfs een diesel nog interessanter dan een benzine, die kun je nog doen rijden op patatfriet olie.

http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=26
http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=27

Laatst gewijzigd door Garry : 18 april 2017 om 01:06.
Oud 18 april 2017, 01:10   #56
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hangt er maar vanaf over welke technologie je het hebt.

Denk je dat elektrische auto's niet vervuilend zijn????
Oud 18 april 2017, 01:20   #57
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Aan al die kortzichtige hier.

Denken jullie nu echt dat een elektrische auto milieu vriendelijk is???

Denk dan maar rap wat anders.

http://zerauto.nl/elektrische-auto-n...or-het-milieu/
Oud 18 april 2017, 09:19   #58
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Tja, wij moeten zoveel oplossen wat anderen verkloot hebben, dat kan je niet in 4 jaar, zelfs niet in 10 jaar. Het geld is er nu eenmaal niet.
Inderdaad.
Oud 18 april 2017, 09:24   #59
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Tja, wij moeten zoveel oplossen wat anderen verkloot hebben, dat kan je niet in 4 jaar, zelfs niet in 10 jaar. Het geld is er nu eenmaal niet.
Inderdaad.
Oud 18 april 2017, 16:59   #60
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Inderdaad.
Niets idd, ze moeten zij dat helemaal niet oplossen. Hun visie was dat België niet bestuurbaar was tenzij door onredelijke toegevingen van Vlaanderen ten opzichte van de rest van België.

Het is niet aan het N-VA om nu zelf onredelijke toegevingen te doen om België te besturen. Als het was om België te besturen hadden ze forfait moeten laten.

Eigenlijk is BDW geen haar beter dan Gwendolyn Rutten, hij zegt alleen minder stommiteiten waardoor dat het niet opvalt.

Laatst gewijzigd door Garry : 18 april 2017 om 17:03.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be