Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 mei 2017, 15:39   #41
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
De immigratie volkeren krijgen nooit controle .... en die vegen overal hun kas aan....
Dan is daar misschien een les te leren voor de dociele Vlaming.

Alhoewel ik betwijfel of de slavenmentaliteit van de Vlaming dit wel toelaat, duizend jaar oppressie laat nu eenmaal ingebakken sporen na.
Oud 9 mei 2017, 16:02   #42
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Arbeidsinspectie controleert zoon die ouders helpt: ‘Kan niet’

Was het dat?

Ik zou die graag hun intrede zien doen om mijn werf maar ik denk dat die er even snel terug zouden afliggen die van de arbeidsinspectie.

Dat er controles zijn tot daartoe maar in het bovenstaande geval is het er wel zwaar over.
Oud 9 mei 2017, 17:52   #43
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Oesje! Ik dacht dat leren werken bij de opvoeding hoorde. Niet dus!
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2017, 20:17   #44
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Staatssecretaris De Backer,onder wiens bevoegdheid die "inspecteurs" vallen ,heeft volgens Kanaal-Z nieuws al prachtig gereageerd met een foto van zichzelf als kind te posten........bezig zijn grootmoeder te helpen met een klus.

Verder heeft hij al perfect duidelijk gemaakt dat dit specifieke geval er ver over was.Om te beginnen moeten inspecteurs RESPECT tonen.

Evident zat het hier al fout....

Betreffende inspecteurs zullen ongetwijfeld nog wel eens de oortjes gewassen worden.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2017, 23:38   #45
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik laat me weer te snel afleiden, maar volgens mij is er toch ook nog nooit zoveel gefilmd in bed als de laatste 10 jaar hoor.
Wat wil je met al die cameratjes, er zal er altijd wel eentje "per ongeluk" wat verkeerd ingesteld zijn zeker?
Ze promoten nu zelfs sex op het werk, dat zou de burn out tegen gaan ....
In ieder geval beter dan kalmeringspillekes maar of ze er op de ministeries wakker genoeg voor zijn?
Oud 11 mei 2017, 16:53   #46
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Ik geloof geen zak van dat verhaal. Alsof de sociale inspectie een 10-jarige zonder begeleiding gaat vragen om papieren.

Die 'papa' is een fantast
In plaats van op de tafel te kloppen ging dat zuiders temperament blijkbaar een arbeidsinspectrice te lijf met een tafel waardoor ze vier dagen werkonbekwaam was.

CD&V haalt fors uit naar De Backer - De Morgen
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2017, 16:59   #47
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
In plaats van op de tafel te kloppen ging dat zuiders temperament blijkbaar een arbeidsinspectrice te lijf met een tafel waardoor ze vier dagen werkonbekwaam was.

Met de tsjeven niets dan gezeik.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2017, 17:05   #48
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Met de tsjeven niets dan gezeik.
Behalve wanneer jij geld aan hun jeugdverenigingen kan verdienen....
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2017, 17:06   #49
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Staatssecretaris De Backer,onder wiens bevoegdheid die "inspecteurs" vallen ,heeft volgens Kanaal-Z nieuws al prachtig gereageerd met een foto van zichzelf als kind te posten........bezig zijn grootmoeder te helpen met een klus.

Verder heeft hij al perfect duidelijk gemaakt dat dit specifieke geval er ver over was.Om te beginnen moeten inspecteurs RESPECT tonen.

Evident zat het hier al fout....

Betreffende inspecteurs zullen ongetwijfeld nog wel eens de oortjes gewassen worden.
Ja, ik zou ook respect tonen als men mij gaat afmotten met een tafel. Dat die De Backer trouwens ook eens wat respect leert opbregen voor zijn eigen ambtenaren. Hij heeft precies wat moeite om zijn vooringenomenheid wat te verdoezelen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2017, 17:12   #50
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht

Toont weer eens aan dat het beter is om de beide partijen aan het woord te laten voor je begint te lullen
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2017, 17:14   #51
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ja, ik zou ook respect tonen als men mij gaat afmotten met een tafel. Dat die De Backer trouwens ook eens wat respect leert opbregen voor zijn eigen ambtenaren. Hij heeft precies wat moeite om zijn vooringenomenheid wat te verdoezelen.
Bij het "ter perse" gaan van mijn reactie moest ik,zoals iedereen nietwaar,voortgaan op de berichtgeving zoals ze was.Dat er sprake was van geweldpleging jegens die inspecteurs is weer een extra probleem.

Ik zie "kindjes controleren" en "geweldpleging" als twee gescheiden zaken.

Het eerste is- en blijft er over(we zijn hier niet in Zuid-Italie....toch?) en dat tweede is een gerechtelijke zaak (ik mag hopen dat het slachtoffer klacht ingediend heeft tegen BEKENDEN)

Nog even en we komen,als derde variatie,te weten dat het hier gaat om een vader die optreedt tegen wildvreemde vrouwen die zijn zoontje komen lastigvallen....

Laatst gewijzigd door kelt : 11 mei 2017 om 17:16.
Oud 11 mei 2017, 17:20   #52
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Bij het "ter perse" gaan van mijn reactie moest ik,zoals iedereen nietwaar,voortgaan op de berichtgeving zoals ze was.Dat er sprake was van geweldpleging jegens die inspecteurs is weer een extra probleem.

Ik zie "kindjes controleren" en "geweldpleging" als twee gescheiden zaken.

Het eerste is- en blijft er over(we zijn hier niet in Zuid-Italie....toch?) en dat tweede is een gerechtelijke zaak (ik mag hopen dat het slachtoffer klacht ingediend heeft tegen BEKENDEN)

Nog even en we komen,als derde variatie,te weten dat het hier gaat om een vader die optreedt tegen wildvreemde vrouwen die zijn zoontje komen lastigvallen....
Er zullen maar beter geen controles meer zijn naar kinderarbeid zeker?
Oud 11 mei 2017, 17:37   #53
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Er zullen maar beter geen controles meer zijn naar kinderarbeid zeker?

De vraag moet EERST zijn : is er een STRUCTUREEL probleem van "kinderarbeid"?

Het lijkt me niet dat "ad-hoc" controles een goede methode zijn om dat te detecteren.

Mocht uit "informatie" (zoals men in de transportsector problemen begon gewaar te worden met oosteuropeanen die onder schandalige omstandigheden ingezet worden met bovendien een schier eindeloze reeks andere problemen tot gevolg.....) blijken dat er georganiseerde kinderarbeid bestaat,zoals in het mediterraan gebied de gewoonte is bvb,DAN kan men optreden,in grote getale en met de politie op standby....

Anders krijg je enkel maar......waarover dit draadje begonnen is....met iedereen de zwarte piet toegespeeld....

Laatst gewijzigd door kelt : 11 mei 2017 om 17:39.
Oud 11 mei 2017, 20:01   #54
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik begin te vermoeden dat de garagehouder, die van Italiaanse oorsprong is, wel eens aan de basis van alles zou kunnen liggen.
En dat de inspectrices van in het begin van de controle op zwartwerk, tegen gewerkt werden.
Tijdens zo'n controle, als ge de arbeidswet in zijn volledigheid kent, moet ge ook de vraag stellen "is dat uwe kleine meneer, want kinderarbeid is ook verboden ...".

De Backer is ook veel te vlug geweest. Hij had beter eerst een volledig rapport van zijn inspectrices afgewacht.

Benieuwd of we nog iets te horen gaan krijgen van wat er werkelijk allemaal gebeurd is.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2017, 12:19   #55
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
De vraag moet EERST zijn : is er een STRUCTUREEL probleem van "kinderarbeid"?

Het lijkt me niet dat "ad-hoc" controles een goede methode zijn om dat te detecteren.

Mocht uit "informatie" (zoals men in de transportsector problemen begon gewaar te worden met oosteuropeanen die onder schandalige omstandigheden ingezet worden met bovendien een schier eindeloze reeks andere problemen tot gevolg.....) blijken dat er georganiseerde kinderarbeid bestaat,zoals in het mediterraan gebied de gewoonte is bvb,DAN kan men optreden,in grote getale en met de politie op standby....

Anders krijg je enkel maar......waarover dit draadje begonnen is....met iedereen de zwarte piet toegespeeld....
Wie zegt dat dit een ad-hoc controle was? Er kan een voorafgaande klacht zijn geweest of mss waren er in het verleden al soortgelijke problemen met dit evenement.
Oud 31 mei 2017, 02:08   #56
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Het waren vrouwen... ineens kwam misschien hun moederinstinct naar boven ofzo.
Hun moeder instinct, hun zelfstandigen pesten instinct zeker?
Oud 31 mei 2017, 09:11   #57
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Dat geloof je toch zelf niet! Ambetantenaren vallen andere ambetantenaren niet lastig.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2017, 09:41   #58
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Dat geloof je toch zelf niet! Ambetantenaren vallen andere ambetantenaren niet lastig.
... maar wel 2% opslag in juli!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be