Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juli 2017, 14:27   #41
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Gestart als AMADA militant, volksnationalist geworden van de linkse strekking, en dan eindigen als kabinetschef van de koning, het is een uitzonderlijk traject...
Jan gaat moeten het nationaal volkslied leren zingen, dat hij niet tegenkomt zoals Leterme.
D�*t zou ik even moeten checken.
En ik doe dat als volgt:

link, meneer de Pandareus, heb je daar een link voor ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2017, 15:12   #42
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En ik doe dat als volgt:

Hier verklaart hij het zelf in een toespraak : http://www.hbvl.be/cnt/eid122422/ext...ng-davidsfonds
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2017, 18:07   #43
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier verklaart hij het zelf in een toespraak : http://www.hbvl.be/cnt/eid122422/ext...ng-davidsfonds
Ik heb bijgeleerd (en had het ondertussen ook gevonden op de wiki ..)

Maar je woorden zijn wel een beetje straf uitgedrukt.
Een militant is iets meer dan een kortstondig lid.

Citaat:
“Als student volgde ik de richting Politieke en Sociale Wetenschappen. En ook in mijn studententijd was ik al een dwarsligger. Zo ben ik zelfs lid geweest van AMADA: Alle Macht Aan De Arbeiders, een beweging die sterk naar het communisme neigde. Maar mijn lidmaatschap was er van korte duur. Ik huwde als student met mijn huidige echtgenote en werkte nadien een aantal jaren in Nederland.
http://www.hbvl.be/cnt/eid122422/ext...ng-davidsfonds

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 11 juli 2017, 19:38   #44
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Onze Schoofzak, die nochtans een fervente lezer is van DS en ons op quasi vaste basis alle nieuws van zijn partaai laat weten is waarschijnlijk op deze mooie 11 juli te druk bezig met vendelen, en heeft het formidabele interview met de voorzitter van het vlaams parlement, de sympathiekste onder de n-va toppers, gemist.

Iedereen die een gratis proefabonnement neemt kan/kon dat ook lezen, maar het is te leuk om niet te citeren.

Jan is een ongelooflijke kerel

Wie denkt dat deze éminence grise van de vendeliers partij gelijk heeft ? Wie is het niet met zijn analyse eens ?

Citaat:

Jan Peumans (N-VA) Voorzitter Vlaams Parlement

In zijn voorlaatste 11 julispeech als voorzitter van het Vlaams Parlement pleit Jan Peumans voor een sterkere Vlaamse diplomatie. Bevoegdheden over*hevelen maar zelf blijven claimen noemt hij ‘deloyaal’ en ‘antidemocratisch’.
‘Hopelijk lezen enkele N-VA’ers eens wat over onze Vlaamse geschiedenis’

Brussel‘Op 11 juli mogen wij, Vlamingen, laten zien waarvoor we staan. We mogen fier zijn op wat we tot nu toe gerealiseerd hebben.’ Voor Jan Peumans, de voorzitter van het Vlaams Parlement, is het vandaag allesbehalve een feestdag in mineur. Al zijn er ook minpunten, zoals de armoedecijfers – ‘een smet op het blazoen van onze rijke regio’ – en de discriminatieproblematiek. ‘Wie ontkent dat er discriminatie is in Vlaanderen, ontkent het licht van de zon.’
Verbaast het u dat veel nieuwe Vlamingen zich maar niet thuisvoelen in onze regio? ‘Wat we ook doen, we blijven “de ander”’, luidt het.

‘Tja, ik kom er niet zoveel mee in contact, ik hoor dat eigenlijk niet. Ik vind wel dat de overheid enkele hefbomen aanreikt, waardoor de integratie kán lukken. Kijk naar Zuhal Demir (partijgenote en intussen federaal staatssecretaris, red.). Of kijk naar de Italianen in Limburg. Zij zijn volgens mij perfect geïntegreerd. Maar goed, het is een wederzijds proces.’
De ‘zet ze op een vliegtuig *richting land van herkomst’*retoriek helpt daar toch niet bij?

‘Je bedoelt Bart De Wever (na opstootjes in Antwerpen, waar de politie het aan de stok kreeg met enkele hangjongeren, wilde de burgemeester laten onderzoeken of het mogelijk was om de jongeren het land uit te zetten, red.)? Dat ging over jongeren die hier illegaal zijn. Als je hier illegaal bent, moet je een aanvraag indienen voor een verblijfsvergunning.’

‘Kijk, ik hanteer de gulden regel dat ik geen commentaar geef op andere lokale bestuurders. Toen w�*j in Riemst jaren geleden een probleem hadden met hangjongeren, heb ik als burgemeester overdekte ontmoetingsruimten laten bouwen. We noemden dat de “lummel*hoeken”. Zelf ging ik heel regelmatig met die jongeren in debat. Op de duur was ik hun beste vriend. Ons initiatief is in Man bijt hond aan bod gekomen, ze noemden mij de “hangburgemeester”. Het was enorm tijd*rovend en intensief, maar het heeft geleid tot meer respect.’
Politici zouden beter wat vaker praten met burgers en minder twitteren?

‘Zwijg me van Twitter, ik vind dat verschrikkelijk. Twitter is een populistische manier van aan politiek doen.’
Zegt dat nog eens tegen Theo Francken en andere fervente twitteraars in uw partij.

‘Ik heb in uw krant al eens gezegd dat Theo beter wat minder zou twitteren en wat meer zou zwijgen. Dat geldt niet alleen voor Theo maar voor iedereen.’

Luistert de partijtop naar u?

‘Het koningshuis en het leger, dat moeten we nog samen doen. Voor de rest kan er nog héél veel geregio*naliseerd worden’

‘Het heeft niet veel uitgehaald, hé. Ze denken waarschijnlijk “ach, laat die ouwe maar babbelen” (lacht hartelijk). Bart zie ik alleen nog op het partijbureau. Af en toe stuur ik een sms, als hij een goeie speech geeft over het confederalisme. Zoals bij de voorstelling van het boek van Frank Seberechts, Onvoltooid Vlaanderen. Dat is, in weerwil van wat sommigen zeggen, géén boek dat geschreven is voor de N-VA. Maar wat ik wel goed vind, is dat men het boek opgestuurd heeft naar enkele kaderleden van de partij.’
Is dat nodig?

‘Ha, ik voel hem komen. Het is zo: een partij die wint, trekt opportunisten aan. Zodra ze weer naar beneden gaat, zijn de opportunisten de eersten die het schip verlaten. Maar ik ga geen namen noemen. Ik zeg alleen dat ik van harte hoop dat een aantal N-VA’ers eens de moeite doet om te lezen waar we vandaan komen. De geschiedenis van de Vlaamse Beweging moet je kennen.’
Dat brengt ons naadloos bij 11 juli. Ondanks de gespierde taal in de toespraken is het gedroomde confederalisme nog geen stap dichterbij.

‘Een politiek systeem waarin je zelf verantwoordelijk bent voor inkomsten en uitgaven, lijkt mij het duidelijkste systeem. Iedereen weet dat ik een liefhebber ben van Wallonië, maar we leven in twee verschillende democratieën en dus is het confederalisme een logische oplossing.’
Maar er zijn geen partners om dat confederalisme uit te voeren.

‘Zwijg me van Twitter, ik vind dat verschrikkelijk. Twitter is een populistische manier van aan politiek doen’

‘Op dit moment is dat zo.’
Toch pleit Vlaams minister*president Geert Bourgeois (N-VA) voor een zevende *staatshervorming?

(grijnst) ‘Ja, ik heb het ook gehoord. Elke politicus mag politieke uitspraken doen, niet?
Toen de Volksunie (VU) destijds afkwam met “sociaal en federaal” stonden we ook alleen. Ecologie was een thema dat wij als eerste op de kaart hebben gezet.’

‘Vandaag primeren de sociaal-economische hervormingen, dat is het gevolg van de “bocht van Bracke”, of hoe noemen jullie dat? Het is een pragmatisch centennationalisme, een land moet nu eenmaal bestuurd worden. Maar wat niet is, kan nog komen. In 2019 zullen de twee deelstaten bij elkaar moeten gaan zitten en dan zullen we zien. Hoe m�*jn partij zich dan gaat of moet opstellen? (laconiek) Dat moeten de partijstrategen maar uitmaken. Après moi, le déluge.’
Bourgeois blinkt uit in vaagheid. Concretiseert u eens dat confederalisme. Wat moeten we nog samen doen?

‘Het koningshuis en het leger. Voor de rest kan er nog héél veel geregionaliseerd worden. Het houdt toch geen steek dat we stads- en streekvervoer hebben en daarnaast de federale spoorwegen? Dat zou toch allemaal deel moeten uitmaken van een geïntegreerd mobiliteitsbeleid?’
U pleit voor efficiëntie?

‘Je suis d’accord.’
Dan staat u ook open voor het herfederaliseren van bevoegd*heden, denk aan de geluidsnormen?

‘Nee, helemaal niet. Herfederaliseren is nooit een oplossing. Als we overal dezelfde geluidsnormen hanteren – en dus de Brusselse volgen – betekent dat het einde van Zaventem én van Bierset, want die Waalse vliegtuigen vliegen evengoed over mijn huis.’
Uw speech raakt een explosief thema aan: de versterking van de Vlaamse diplomatie. De federale regering zal het graag horen.

‘Ik vind dat ze zich niet loyaal opstellen. Bevoegdheden geven aan een regio en vervolgens de zaak zelf blijven claimen, is zelfs antidemocratisch. Je moet de gevolgen van het federalisme aanvaarden, vandaag is het zo dat Buitenlandse Handel zo goed als volledig van Vlaanderen is.’
En van Pieter De Crem.

‘Die mens moet iets doen zeker? Maar eigenlijk heeft hij een lege portefeuille.’
‘We verspelen ons internationaal krediet in sneltreinvaart’, meent opiniemaker Noël Slangen. Feit is dat de Nederlandse premier Mark Rutte vaak met de ‘groten’ mag meespelen en Charles Michel niet. Laat staan Geert Bourgeois.

‘Opnieuw: je moet de gevolgen van het federalisme ervaren. Persoonlijk ervaar ik niét dat we ons internationaal krediet verspelen, integendeel. Hier in het Vlaams Parlement komen heel veel buitenlandse delegaties. Of ze nu van Argentinië, Wales of Oekraïne komen: ze kennen Vlaanderen. Het verhaaltje dat men in de rest van de wereld alleen Brussels kent, wordt door sommigen graag in stand gehouden maar klopt niet.’
Vuye & Wouters, twee ex*N-VA’ers, zijn niet mals voor de communautaire opstelling van uw partij. Eigenlijk zeggen ze ‘wie gelooft die mensen nog?’

(maakt wegwerpgebaar) ‘Och, die twee neem ik niet serieus. Het irriteert mij dat mijn dorpsgenote Veerle Wouters haar zetel in de Kamer aan mij te danken heeft, en die niet teruggaf aan de partij. Twee: in alle interviews die ze geven – en ze geven er veel – vallen ze af wat ze tevoren verdedigden. Dát is pas goedkoop en ongeloofwaardig. Zeker als je het regeerakkoord mee hebt onderhandeld.’
Doen ze de partij pijn? De communautaire bazooka doet vermoeden van wel...

‘Denk je nu echt dat zij een eigen partij gaan oprichten die dan ook nog eens de kiesdrempel haalt? Komaan. Het klopt wél dat de partij de nodige aandacht moet hebben voor de cultuurflaminganten. “Die van de Volksunie”, zoals we zeggen. Maar ze sterven uit, dat is een feit. Nu goed, ook aan de zachte waarden moet de partij meer aandacht geven, want dat ontbreekt vandaag soms.’
De ‘zachte’ noordflank lijkt soms een eenmansflank, bevolkt door u.

‘Maar neen. Je hebt ook Bourgeois, Piet De Bruyn of Wilfried Van Daele, om er maar enkele te noemen.’
Denkt u, tot slot, dat een eventuele implosie van de PS het confederalisme dichterbij brengt?

‘Nee. De meeste regionalisten zitten bij de PS. Maar dat één op de vier Walen voor de PTB stemt, geloof ik evenmin. Al kan ik mij voorstellen dat je in het bassin tussen Luik en Charleroi veel mensen hebt die zich laten verleiden door het nieuwe licht van de PTB en hun belofte van verandering.’
Zoals De Wever ooit in Vlaanderen?

(lacht) ‘Je bedoelt de kracht van verandering. Tja, die is op een aantal terreinen gelukt en op andere niet. Dat is de politieke realiteit, hé.’
http://www.standaard.be/cnt/dmf20170710_02965911

Fantastische kerel.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 11 juli 2017 om 19:41.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2017, 23:38   #45
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Naar mijn aanvoelen is Jan Peumans een heel integer man. Goede suggestie om hem nog gouverneur te maken.
Wel een probleem, als het echt zijn bedoeling is om meer thuis te zijn bij de familie. Gouverneur is heus geen ceremonieel jobke.
Zal hij zijn rol als opa opnemen ?
Of zal het politieke beest in hem toch winnen ?

Wat ik mij afvraag : als de kabouter van Riemst weg is, wie gaat er dan nog in het partijbestuur de Grote Leider durven tegenspreken ?
O wat mooi , leuk dat je lekker tegenstrijdig bent in je eigen post.
Dat is eigenlijk wel een kenmerk van ..tja hoe zou ik nu mensen benoemen die zichzelf tegenspreken..... verward ? te zat ? teveel spacecake ? progressief ? zwakzinnig ? te weinig bamboe gegeten ? O ja een voorstander van Termont , burgemeester van de Roma ratten.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2017, 04:49   #46
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het argument van de oude mannen van de NVA:

De sossen deden x of y....

We don't care. Het feit dat ge dat nog steeds als uitvlucht gebruikt duidt op intellectuele armoede.
Inderdaad, hij heeft het voorbeeld van de andere Vlaamse partijen om eeuwig de NVa te bashen, (want anders hebben ze niets zinnigs te zeggen), overgenomen en heeft het dus aangedurfd om ook eens de andere partijen te bashen...
Over intellectuele armoede gesproken...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2017, 04:52   #47
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Als hij in 2019 op pensioen gaat, heeft ook hij tijd om net als Peumans wat meer met de kleinkinderen te spelen. Doen Geert !!!
Wat stoort jou aan die man??? Misschien dat hij durft Vlaams te denken???
En dat in la Belgique... Hoe durft hij???
Oud 12 juli 2017, 04:57   #48
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Voor Dadeemelee blijkbaar wel. Geboren in Maastricht, dus "nen Ollander" zie je...
Een typisch belgicistische reactie.
Over de Vlamingen kunnen ze al geen goed woord uit hunne mond krijgen... Maar "nen Ollander", dat is pas ene echte vijand die het aangedurfd had om een deel van Frankrijk in te lijven...
Heiligschennis dat de grote francofonie, die alleen maar Frans kan denken, zeker nooit zal vergeten...
Na den Duits de allergrootste vijand van het alleen zaligmakende franse voetvolk...
Oud 12 juli 2017, 06:50   #49
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En ik doe dat als volgt:

Kabinetschef van de koning is er natuurlijk over.
Voor de rest klopt het verhaal.
Daar is trouwens niets mis mee!
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2017, 07:13   #50
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Naar mijn aanvoelen is Jan Peumans een heel integer man. Goede suggestie om hem nog gouverneur te maken.
Wel een probleem, als het echt zijn bedoeling is om meer thuis te zijn bij de familie. Gouverneur is heus geen ceremonieel jobke.

Wat ik mij afvraag : als de kabouter van Riemst weg is, wie gaat er dan nog in het partijbestuur de Grote Leider durven tegenspreken ?
Allemaal goed en wel, en het is de slechtste niet.

Maar ik vraag me toch af of hij , diep in zijn hart, nieet een zwartzakske is gebleven. Ik ken de historie van de Peumansen. Al die types hebben spijt dat 'den Duits' de oorlog nooit heeft gewonnen. Ook al piepen ze nu helemaal anders.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2017, 07:14   #51
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Maar ik vraag me toch af of hij , diep in zijn hart, niet een zwartzakske is gebleven. Ik ken de historie van de Peumansen. Al die types en hun familie hebben stiekem nog altijd spijt dat 'den Duits' de oorlog nooit heeft gewonnen. Ook al piepen ze nu helemaal anders.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 juli 2017 om 07:28.
Oud 12 juli 2017, 07:40   #52
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht

Maar ik vraag me toch af of hij , diep in zijn hart, niet een zwartzakske is gebleven. Ik ken de historie van de Peumansen. Al die types en hun familie hebben stiekem nog altijd spijt dat 'den Duits' de oorlog nooit heeft gewonnen. Ook al piepen ze nu helemaal anders.
dus, eens ooit iemand uit een familie iets misdaan heeft, is gans de familie voor generaties besmet? Er zijn regio's in de wereld waar jij je thuis zou voelen hoor.
Oud 12 juli 2017, 07:45   #53
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dus, eens ooit iemand uit een familie iets misdaan heeft, is gans de familie voor generaties besmet? Er zijn regio's in de wereld waar jij je thuis zou voelen hoor.
Soms is dit inderdaad het geval. En in het Vlaams-nationalisme voorbeelden hiervan vinden is niet eens zo moeilijk.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 juli 2017 om 07:46.
Oud 12 juli 2017, 07:58   #54
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Soms is dit inderdaad het geval. En in het Vlaams-nationalisme voorbeelden hiervan vinden is niet eens zo moeilijk.
Rutten had dus ongelijk dat onze beschaving superieur is aan andere, men is hier even achterlijk dan in andere landen.
Oud 12 juli 2017, 08:35   #55
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Limburger. iets mis mee mss?

zo zie je maar weer hoe artificieel die grens tussen Nederland en Vlaanderen is.
Peumans is idd. in Maastricht geboren. Zijn moeder was de dochter van een bierbrouwer in Schinnen. (NED LImburg).

bron: geneanet.com

Een echte Limburger dus. Hier in de streek hebben alle oorspronkelijke inwoners de helft van hun voorouders van over de (huidige) staatsgrens.
De familie Peumans woonde al in de 17e eeuw in Herderen (Riemst), graafschap Loon/prinsbisdom Luik.
Men mag zich dan ook de vraag stellen wat Jan Peumans in een Vlaams-nationalistische partij te zoeken heeft.
Het antwoord is niet ver te zoeken........donker grijs verleden.

PS De beide Limburgen hebben slechts een heel kort gemeenschappelijk bestuurlijk verleden (1815-1831). In tegenstelling van wat velen denken. Die bestuursgrens is dus eigenlijk niet zo artificieel.

Laatst gewijzigd door pajoske : 12 juli 2017 om 08:43.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2017, 08:47   #56
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Voor Dadeemelee blijkbaar wel. Geboren in Maastricht, dus "nen Ollander" zie je...
Een typisch belgicistische reactie.
Als ge met een echte Maastrichtenaar boel wilt hebben, moet ge maar zeggen dat het een Hollander is. Dat ligt daar nog altijd erg gevoelig hoor.
Oud 12 juli 2017, 08:59   #57
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En tot hoeveel generaties telt dit dan?

Moet ik mij zorgen maken indien een voorouder van mij heeft gecollaboreerd met de troepen van Napoleon?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2017, 09:03   #58
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Limburgse Hollanders mogen een regionalistische reflex hebben. Vlamingen niet.

Wiens grootvader als boer eens een zak patatten verkocht aan een Duitse legerkok, die moet nu als kleinkind nog altijd zijn bakkes houden over de politiek. Behalve als hij zich bekeerd heeft tot het socialisme.

Oud 12 juli 2017, 09:10   #59
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
En tot hoeveel generaties telt dit dan?
Moet ik mij zorgen maken indien een voorouder van mij heeft gecollaboreerd met de troepen van Napoleon?
Alleen als hij de Marseillaise nog zingt op de RTBF.
Oud 12 juli 2017, 09:14   #60
pajoske

Standaard

Citaat:
Limburgse Hollanders mogen een regionalistische reflex hebben. Vlamingen niet.

Wiens grootvader als boer eens een zak patatten verkocht aan een Duitse legerkok, die moet nu als kleinkind nog altijd zijn bakkes houden over de politiek. Behalve als hij zich bekeerd heeft tot het socialisme.
Men kan nooit verantwoordelijk gesteld worden voor de daden van zijn ouders, of andere familieleden.
Maar als men toetreedt tot het vriendenkliekje (lees: partij) dat deze daden verheerlijkt, mag men daar wel over be- of veroordeeld worden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be