Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2017, 09:40   #41
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Mag hij mensen die 'iets straffers' nemen geen losers noemen? Waarom niet? Het zijn 'winnaars' of wat?

Het zijn niet enkel losers 100%, het zijn ook parasieten die de belastingbetaler tonnen geld kosten.
Inderdaad.
Vergelijk het met dopinggebruik in wielrennerij. Vooral bij de amateurs dan. Daar zijn er ook die zeggen dat ze met hun lichaam doen wat ze zelf willen.
Of bij de gewichtheffers en bodybuilders. Dat ze zo zot worden als die viervoudige moordenaar.
Terwijl alle producten die wielrenners of gewichtheffers gebruiken, zeer nuttig zijn in sommige kritieke gevallen in ziekenhuizen of revalidatiecentra.

Losers !

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2017, 09:42   #42
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Inderdaad net als de mensen die nu werken in de alcoholbranche beter kunnen worden tewerkgesteld in betere andere en gezondere sectoren...
Da's waar.
Maar 't zit wa moeilijker.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 7 augustus 2017, 09:44   #43
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad je hebt gelijk een paar miljard euro.

https://www.nrc.nl/nieuws/2016/10/03...-euro-a1524555
Ik druk nooit op uw linken, omdat ze toch altijd nonsens zijn.
Degenen die iets straffers nemen zijn dragen NUL bij aan de economie. Maar kosten wel tonnen geld. Het is niet omdat er veel geld omgaat in de aankoop van boecht (want dat is het enige juiste omschrijving van drugs), dat dat iets bijdraagt tot de economie!
Bovendien zijn de kosten van al die losers, die gepamperd moeten worden omdat ze het leven niet aankunnen, voor de belastingbetaler.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2017, 09:48   #44
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Degenen die iets straffers nemen zijn dragen NUL bij aan de economie. Maar kosten wel tonnen geld. Het is niet omdat er veel geld omgaat in de aankoop van boecht (want dat is het enige juiste omschrijving van drugs), dat dat iets bijdraagt tot de economie!
Bovendien zijn de kosten van al die losers, die gepamperd moeten worden omdat ze het leven niet aankunnen, voor de belastingbetaler.
Niet nodig om op de link te drukken ......de uitleg staat hieronder ;

Kijk ik spreek je niet tegen.....het kost ons inderdaad miljarden.

‘Alcoholgebruik kost samenleving 2,6 miljard euro’

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 augustus 2017 om 09:49.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2017, 09:53   #45
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 augustus 2017 om 10:05.
Oud 7 augustus 2017, 10:02   #46
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Omdat er betere sectoren zijn om in te investeren.
Zoals daar zijn?
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2017, 10:04   #47
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad ...hoeveel kost die gekke vriend van U ons al niet ....gaan ze die loser nu blijven bepamperen ? Kunnen zijn ouders of jij hem niet terug in huis nemen ? Ik weiger nog te betalen voor die kwibus.
Oud 7 augustus 2017, 10:05   #48
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Zoals daar zijn?
Alcoholvrije dranken ?
Oud 7 augustus 2017, 10:25   #49
geertvdb

Standaard

Citaat:

‘Alcoholgebruik kost samenleving 2,6 miljard euro’
Dat is héél erg!

Verslavingen kosten de maatschappij zeer veel! Zeker de 'iets straffere' die gij zo cool vindt. Ik vind het tegenovergestelde. Ik vind in alle oprechtheid dat ze iets voor losers zijn. Wat snapt gij daar niet aan? Waarom mag Schoof dat niet ook vinden?
Oud 7 augustus 2017, 10:47   #50
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is héél erg!

Verslavingen kosten de maatschappij zeer veel! Zeker de 'iets straffere' die gij zo cool vindt. Ik vind het tegenovergestelde. Ik vind in alle oprechtheid dat ze iets voor losers zijn. Wat snapt gij daar niet aan? Waarom mag Schoof dat niet ook vinden?

Ik snap inderdaad niet waarom wij maar moeten blijven betalen voor die losers. Geen beter voorbeeld als die gekke loser die je vriend is.Moeten wij daar nu echt voor blijven betalen ? Zijn die ouders niet beschaamd die kosten af te wimpelen op de gemeenschap ? Dat ze hem zelf in huis nemen.Ze hebben maar één kind...snapt gij dan niet dat ik dat gepamper van die loser en wat hij ons kost beu ben ? Wie een loser op de wereld zet moet er zelf maar voor instaan.
Oud 7 augustus 2017, 11:02   #51
geertvdb

Standaard

Citaat:
Inderdaad ...hoeveel kost die gekke vriend van U ons al niet ....gaan ze die loser nu blijven bepamperen ? Kunnen zijn ouders of jij hem niet terug in huis nemen ? Ik weiger nog te betalen voor die kwibus.
Gij meer dan mij, omdat ik een hele tijd mijn belastingen in het buitenland betaalde.
Indien gij belastingen betaalt natuurlijk, wat ik betwijfel.
Oud 7 augustus 2017, 11:07   #52
Tavek
Banneling

Standaard

Een beetje een logisch gevolg he: alcoholpercentage.

Alcholol wordt omgezet in suiker en dan in vetten.

Maar een wiskey is vaak maar een bodemke. Een pint een gans glas.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2017, 11:11   #53
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gij meer dan mij, omdat ik een hele tijd mijn belastingen in het buitenland betaalde.
Indien gij belastingen betaalt natuurlijk, wat ik betwijfel.
Ik belastingen betalen ? Waarom zou ik ? Om die losers zoals uw vriend mee te onderhouden ? Dat die ouders zelf dat gepamper bekostigen
Oud 7 augustus 2017, 11:13   #54
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Truder Bekijk bericht
Nog zo'n broodje aap, van bier wordt je vet. Van bier wordt je niet vet, van wijn, cocktails en andere rommel wordt je veel vetter.
Integendeel "Bier beschermt tegen Alzheimer en Parkinson" Wetenschappers ontdekten dat xanthohumol, een bestanddeel van hop, onze hersencellen beschermt tegen beschadigingen. Xanthohumol zou hersenaandoeningen als Alzheimer en Parkinson kunnen afremmen. Dat schrijft Scientas.nl.
Maar Xanthohumol activeert ook Nrf2-enzymen, een eiwit dat de cellen in onze hersenen beschermt tegen oxidatieve stress.

Van bier wordt je vet. Dikke zever zegt Sofie Vanrafelghem traint als Master Beer Sommelier horeca van Dubai tot New York. Ze werkt als bierconsultant voor restaurants, brouwerijen en hotels. Daarnaast schrijft ze over haar passie in verschillende media en werd ze door Toerisme Vlaanderen in 2016 verkozen tot Culinaire Ambassadeur van Vlaanderen. Bron

"Het feit dat niet zo veel vrouwen bier drinken: het zou een dikmaker zijn. "Je leest het in tal van magazines: Champagne is het meest caloriearme drankje, bier het meest calorierijke." Niets van aan, vindt Sofie. "Neem nu een Duvel, dat zou een echte caloriebom zijn. Wel, voor 1 Pina Colada cocktail kan je maar liefst vijf Duvels drinken. Meer nog: het zit 'm ook in de hoeveelheid. Een glas Duvel is nu eenmaal een stuk groter dan zo'n champagnefluitje. En wanneer je precies dezelfde hoeveelheid drinkt, bevat Duvel net m�*nder calorieën dan die champagne. Hetzelfde geldt voor een gewoon biertje van 6%. Als je dezelfde hoeveelheid melk of appelsap drinkt, heb je véél meer calorieën binnen." Bron

Whisky 277 Kcal op 10 cl = 27,7 Kcal p/cl
Cognac 228 Kcal op 10 cl = 22,8 Kcal p/cl
Jenever oud 200 Kcal op 10 cl = 20,0 Kcal p/cl
Bessenjenever 184 Kcal op 10 cl = 18,4 Kcal p/cl
Citroenjenever 180 Kcal op 10 cl = 18,0 Kcal p/cl
Champagne 88 Kcal op 8,5 cl = 10,3 Kcal p/cl
Wijn Rood 88 Kcal op 10 cl = 8,8 Kcal p/cl
Bacardi breezer 198 Kcal op 27 cl = 7,3 Kcal p/cl
Gin-Tonic 110 Kcal op 15 cl = 7,3 Kcal p/cl
Cava 66 Kcal op 10 cl = 6,6 Kcal p/cl
Wijn Rosé 66 Kcal op 10 cl = 6,6 Kcal p/cl
Wijn Wit 66 Kcal op 10 cl = 6,6 Kcal p/cl
Leffe donker 205 Kcal op 33 cl = 6,2 Kcal p/cl
Duvel 175 Kcal op 33 cl = 5,3 Kcal p/cl
Jupiler 113 Kcal op 33 cl = 3,4 Kcal p/cl

Eén van de voornaamste redenen waarom veel vrouwen geen bier drinken? Het zou ongezond zijn. "Nonsens," vindt Sofie. "Het blijft natuurlijk alcohol, en dat moet je altijd met mate drinken, maar bier bevat ook gezonde elementen. Vooral hop is net goed voor veel vrouwen. Professor De Keukeleire van de universiteit van Gent heeft namelijk ontdekt dat hop een erg hoge concentratie oestrogeen bevat, en dat is goed voor onze weerstand. Hij ontwikkelde zelfs een supplement op basis van hop om de klachten van vrouwen in de menopauze te verminderen." bron

Dus drink gewoon een pintje. Het mag dan veel lijken, volgens de huidige richtlijnen 10/2016 op de site van het Vlaams Expertisecentrum voor Alcohol en Drugs (VAD) is de alcoholconsumptie van een man die elke week 21 pintjes drinkt “aanvaardbaar laag”.

Beetje absurd om te kijken naar kcal per cl. Het is niet omdat een glas wijn slechts een derde van de hoeveelheid drank bevat als 33cl Jupiler, dat men ook drie keer zo veel wijn drinkt als Jupiler.

Zes pinten drinken is niks. Ik drink echter maar heel zelden 2 flessen wijn...
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2017, 12:15   #55
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Een beetje een logisch gevolg he: alcoholpercentage.

Alcholol wordt omgezet in suiker en dan in vetten.

Maar een wiskey is vaak maar een bodemke. Een pint een gans glas.
Maar een gram alcohol is een gram alcohol.

Oud 7 augustus 2017, 12:16   #56
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

‘Alcoholgebruik kost samenleving 2,6 miljard euro
Maar wie weet brengt het wel 26 miljard aan opbrengsten op.

Oud 7 augustus 2017, 12:19   #57
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zou me verwonderen.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  alcohol vs weed.jpg
Bekeken: 64
Grootte:  154,9 KB
ID: 106645
Oud 7 augustus 2017, 12:23   #58
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je het artikel niet eens wil lezen ...

Citaat:
Het RIVM keek hiervoor zowel naar de kosten als de baten. In 2013 kostte alcoholgebruik de samenleving in totaal 8,164 miljard euro maar leverde 5,540 miljard op. In totaal kost alcoholgebruik de samenleving dus ongeveer 2,6 miljard euro meer dan dat het oplevert.
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2017, 12:26   #59
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar een gram alcohol is een gram alcohol.
Ja, maar als je 6 pinten whiskey drinkt op een avond ben je dood.

Begrijp je het ? Je drinkt geen pure alcohol, je drinkt een pint, een wijntje...en aangezien pinten veel meer water zijn dan wat anders, krijg je gewoon veel minder alcohol binnen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2017, 17:16   #60
geertvdb

Standaard

Citaat:
Ik belastingen betalen ? Waarom zou ik ? Om die losers zoals uw vriend mee te onderhouden ? Dat die ouders zelf dat gepamper bekostigen
Die ouders hebben dat betaald, en zelfs nog veel meer.

Dat gij geen belastingen betaalt verbaast mij niets.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be