Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2017, 09:06   #41
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
1. Wat is er mis met de politiek in Turkije? Als Turken vinden dat hun volk en land het nodig hebben, wie ben ik dan om daarover een te uitgesproken mening te hebben.
...
In een democratie naar Westers model, mag je een uitgesproken mening hebben over de politiek van een ander land.
Zo heb ik de indruk dat in gans de actuele EU, er grote bezorgdheid heerst omtrent de politieke toestand in Turkije.
Dat resulteerde onder andere in een 'stevige hakken in het zand, voor de toetredingsonderhandelingen van Turkije in de EU'.

Het ging er begod zo in de goede richting (dank aan Ataturk en zijn opvolgers tot aan Erdobeestgan ...) ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2017, 09:21   #42
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ja, dit gaat in de kiescampagne nog niet vergeten zijn. Daar zullen we wel voor zorgen.

(zelfs al ben ik persoonlijk niet tegen de dubbele nationaliteit. Als de buur van mijn ouderlijke thuis uitgeweken is naar Nieuw Zeeland, en na jaren de lokale nationaliteit verwerft, maar toch niet verzaakt aan de oude, wat kan dat voor kwaad ?
Iets heel anders is
a) de huidige politieke situatie in Turkije niet streng afkeuren
b) de vreemde cultuur opdringen aan je nieuwe land, zoals die islamieten hier wel deugnietachtig aan het doen zijn.
Hier sla je de spijker op de kop Schoof. Mochten de hier ingeweken Turken zich hier niet gedragen alsof ze zich nog steeds in Turkije bevinden dan zou die kwestie van dubbele nationaliteit helemaal geen "kwestie" zijn. Maar door hun houding en hun driftige reacties t.a.v. de Turkse binnenlandse politiek laten ze ons duidelijk verstaan dat, ondanks de hen toegekende Belgische nationaliteit, voor hen het primordiaal aankomt op "Türkei über alles".
Dergelijke houding is vanuit zowel Vlaams als Belgisch standpunt volstrekt onaanvaardbaar.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2017, 10:40   #43
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
In een democratie naar Westers model, mag je een uitgesproken mening hebben over de politiek van een ander land.
Zo heb ik de indruk dat in gans de actuele EU, er grote bezorgdheid heerst omtrent de politieke toestand in Turkije.
Dat resulteerde onder andere in een 'stevige hakken in het zand, voor de toetredingsonderhandelingen van Turkije in de EU'.
Gelukkig maar.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2017, 10:46   #44
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Verbannen bestaat dat nog in ons rechtssysteem ?
In het rechtssysteem van Turkeye in ieder geval wel... Daar gooien ze de tegenstanders gewoon de gevangenis in en roepen ze de buitenlandse Turken op om hun Turkse politiek openlijk te steunen en zoveel mogelijk te doen aanvaarden (zelfs als het totaal onaanvaarbaar is volgens onze democratische rechtsinstellingen) in hun thuislanden...
België heeft de doodstraf uitgebannen en nu gaan onze Turkse medelanders dat goedkeuren voor Turkeye...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2017, 10:48   #45
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
1. Wat is er mis met de politiek in Turkije? Als Turken vinden dat hun volk en land het nodig hebben, wie ben ik dan om daarover een te uitgesproken mening te hebben.

2. De islam is bv ook mijn godsdienst die ik in alle vrijheid wens te beleven. Dit dient zelfs niet in discussie te staan.
Over welke vrijheid heeft u het? Over de vrijheid om uw tegenstanders in de gevangenis te werpen???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2017, 12:22   #46
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Yüksel en Koç ?
Jeuksel en Kots ja !

(gepikt van facebook)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 7 augustus 2017, 13:11   #47
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Yüksel en Koç ?
Jeuksel en Kots ja !

(gepikt van facebook)
My ass, van mij gepikt ja. (zie bericht deze morgen) of anders had iemand op fb dezelfde inspiratie.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2017, 14:26   #48
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
My ass, van mij gepikt ja. (zie bericht deze morgen) of anders had iemand op fb dezelfde inspiratie.
.. warempel een sjakossengevecht om schabouwelijkheden ? mag ik mee doen ..

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 7 augustus 2017 om 14:26.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2017, 15:06   #49
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. warempel een sjakossengevecht om schabouwelijkheden ? mag ik mee doen ..
Tuurlijk
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2017, 17:58   #50
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

http://forum.politics.be/showpost.ph...38&postcount=7

:]

patentrecht, intellectuele eigendom ... allemaal zever : )
Oud 7 augustus 2017, 20:02   #51
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik denk dat u het niet begrijpt.
Alice zegt dat u geld aanneemt dat niet uit arbeid voortkomt en dat dit volgens de koran niet mag.

En zo zijn er veel moslims.
Ze beroepen zich op de koran om zaken gedaan te krijgen die niet-moslims niet krijgen/mogen.
Onverdoofd slachten, hallal eten op school en gevangenissen en met hoofddeksel op pasfoto"s zijn daar enkele voorbeelden van.

Maar als de koran iets voorschrijft dat niet goed uitkomt vergeten ze de koran selectief.
Ben jij woordvoerder van Alice? In tegenstelling tot jou, heb ik gewoon gelezen wat er stond. Een off-topic laag bij de grondse aanval op mijn karakter trouwens.
Maar volgens de Koran is er ook geen verschil tussen bruto en nettoloon, begrijp je.
Een uitkering of aalmoezen om te overleven kan ook perfect volgens de islam.
Moslims zijn helemaal niet selectief. Daarnaast moeten ze wel de procedures in België volgen.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2017, 20:17   #52
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
1. Als ge dat nu nog niet hebt begrepen, zult ge 't wellicht nooit begrijpen.

2. Dat kan. In Saoedisch Arabië bijvoorbeeld.

Beter nog: daar moogt ge niks anders in alle vrijheid beleven.

Dat dient daar zelfs niet in discussie te staan (want anders: kop af).

Hier daarentegen ben ik vastbesloten het u en uw mede-debielen steeds moeilijker te maken.
Ik ben jullie allah-hoererij kotsbeu, elke dag een beetje meer.

Ik vind dat mijn volk en mijn land dat nodig heeft.
Wie bent u dan om daarover een te uitgesproken mening te hebben?

Over uw land mag u een heel uitgesproken mening hebben, dat is uw goed recht. Het is blijkbaar ook mijn land, althans volgens een vodje papier, dus moge de beste winnen
Oud 7 augustus 2017, 20:22   #53
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Zelf graaien en dan anderen verwijten dat die graaien, je moet maar durven.
Hulpbehoevenden graaien niet, die nemen aalmoezen aan.
Rijke politici... die graaien, ja.
Oud 7 augustus 2017, 20:24   #54
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De turken van "hier" hebben niets te vinden hoe het land van herkomst bestuurd moet worden.
Zoals Belgen in het buitenland ook niets te vinden hebben hoe het hier bestuurd moet worden? Zo is het in realiteit niet, hoor.
Oud 7 augustus 2017, 20:27   #55
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals Belgen in het buitenland ook niets te vinden hebben hoe het hier bestuurd moet worden? Zo is het in realiteit niet, hoor.
Als ze de dubbele nationaliteit hebben.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2017, 20:33   #56
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:

Het ging er begod zo in de goede richting (dank aan Ataturk en zijn opvolgers tot aan Erdobeestgan ...) ...
In het Westen mag je de wereldvreemde betweter uithangen maar niet alle volkeren of landen stellen dat op prijs. Ik maak me grote zorgen over die grote Europese bezorgdheid omtrent Turkije, wat niet meer is dan geopolitiek. Ik maak me grote zorgen dat coupplegers op een zelfs democratisch verkozen leider niet naar de gevangenis mogen. Ze verdienen misschien een pluim voor hun ondemocratisch handelen? Niemand heeft oren naar de bezorgdheden van moslims
Zwijg me van ataschurk die is gelukkig allang dood en begraven.
Oud 7 augustus 2017, 20:34   #57
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
In het rechtssysteem van Turkeye in ieder geval wel... Daar gooien ze de tegenstanders gewoon de gevangenis in en roepen ze de buitenlandse Turken op om hun Turkse politiek openlijk te steunen en zoveel mogelijk te doen aanvaarden (zelfs als het totaal onaanvaarbaar is volgens onze democratische rechtsinstellingen) in hun thuislanden...
België heeft de doodstraf uitgebannen en nu gaan onze Turkse medelanders dat goedkeuren voor Turkeye...
Meer nog om de oppositie definitief het zwijgen op te legen wil Sultan soenniet moslimbroeder Erdogan via de “geplaatste rechters” de doodstraf terug in praktijk brengen.

Turkije:
51% koos voor Erdogan en ondanks alle zeer zware repressie 49% vastbesloten niet. Maar doctoraal voert Erdogan zijn verlangens uit, wie durft kritiek uiten gaat voorlopig de gevangenis in en later wacht meer dan waarschijnlijk de doodstraf en bovendien word de bestaande wetten steeds meer vervangen door sharia gedrag regels waar islam gelovige of niet zich zal moeten in schikken!

Ik schreef reeds: Dus als iemand die mede aan het bestuur en mede uitvoerende macht van ons land zetelt als volksvertegenwoordigster en minister om heel duidelijk te zijn, persoonlijk de beslissing neemt afstand te neemt van haar Turkse staatsburgers schap "ze" daarmee duidelijk AFSTAND neemt van het Turkije waar het nu naar evalueer>>> word op Erdogan wijze grotesk via pers en TV als boeren bedrog bestempeld.
Mennen ze dat nou!!!!! Word zelfs gesteld:“Dat “Ze” dan in Turkije aan politiek doet, om daar de zaken te veranderen.” >> “Ze” degenererend verwijzing ding zonder mensen naam , de spreektaal van Erdogan!

Dit DING >>> Zuhal Demir, voor de start van haar rechtenstudies koos ze voor een heel opmerkelijke vakantiejob. Demir werkte als jobstudent namelijk in een beschermde werkplaats. Dat zijn dus zaken dat ik ten volle waardeer!!!! Omdat velen gewoon op de weinige zaken die voor invaliden gemaakt zijn inpikken, zoals de invaliden parkeer plaats bv.

Deze gedachte gang van Yüksel, Koç enz is om zéér zwaar ongerust over te woorden!

Want dat houd in dat Yüksel, Koç enz. van uit hun Turks denken alleen maar in Belgische politiek zitten om de zaken te veranderen naar Turks model om de Turken hier te behagen.

Belgie:

Darya Safai 17 jaar in België, gevlucht uit Iran.“Ik ben bang voor het opkomend islamisme in België en jullie zouden ook banger mogen zijn. We moeten ons ertegen verdedigen. Ik verzet me tegen al wie zegt dat kritiek op het islamisme polariseert en terreur inde hand werkt. Kritiek geven is belangrijk. In mijn thuisland zitten alle kritische stemmen in de gevangenis of in ballingschap.
Darya Safai 17 jaar in België, gevlucht uit Iran.

7% is heeft de islam als geloof 93% is andersdenkend dan islam. Hoeveel % van de totale Belgische bevolking is zoals Erdogan stelt Turkse staats burger in België?
Hier in België heerst en compleet tegengestelde beweging dan in Turkije, hier word de meerderheid van bv 93% andersdenkenden verplicht maatschappij ontregelende toestanden te aanvaarden door eisen van 7% islam aanhang.

Turken hier kijken NOOIT naar de Belgische TV om de eenvoudige reden dat ze géén kabel Tv hebben, ze hebben parabool TV en België niet uitzend voor TV op parabool.
Toch moet wij dagdagelijks hun levenssfeer aanschouwen, via reis, educatief tot oorlog reportages, nieuwslezingen en getuigenverklaringen enz. als hersen- spoeling op onze beeldbuis thuis.

Bewijst dus dat 93% de overgrote meerderheid hir in België de grillen moet slikken van de minderheden, en nog zijn er lieden als Yüksel, Koç enz. die constant kritiek aan het leveren zijn op onze maatschappij dat er geen aandacht is voor hun aanhang!!!. Of stokken in de wielen steken als iets gevraagd of gedaan word voor de 93% meerderheid!

Terug en voorbeeldje van uit mijn eng wereldje: als EEN Nationaliteit Belgische invalide is het volgende voor mij verboden: >> Indien ik ergens rond de middellandse zee zou kunnen verblijven/wonen zou dat sterk aangeraden zijn om de pijnen in de spieren menswaardiger te maken volgens de geneeskunde. Zou het bovendien door juiste keuze van bestemming met mijn minimum inkomen financieel makkelijker leven zijn. Maar dat mag niet, verboden! Steeds voor enkele weken heen en weer reizen is natuurlijk met minimum inkomen niet te betalen. Dus hier met veel pijn in armoede leven als EEN Nationaliteit Belgische invalide .

Hoeveel met dubbele nationaliteit leven in hun thuisland en ontvangen daar inkomen via onze sociale zekerheid…..?

Raar nochtans sinds 1997, het overlijden van en goede vriendin is niemand bij mij thuis langs of binnen geweest géén kat kijk naar mij om! Al jaren zorg ik vindingrijk voor mij zelf, moet wel.
Dag dagelijks op TV over de vreemdelingen en de hulp die ze krijgen/MOETEN KRIJGEN....Surrealistisch België: jaren stond ik als geboren Belg totaal zonder statuut, was erkend als invalide door RIZIV maar de mutualiteit wou niet uitbetalen, stelde dat er GEEN nummer-kode voor uitbetaling was voor mij omdat als ik had wat de dokters medisch wetenschappelijk bewijs aantoonden ik “DOOD” moest zijn!!! En “DODEN” krijgen geen invaliditeit uitkering!! Rechtsprocedure duurde van 1990 tot 1997 nadat rechter stelde dat ik niet "DOOD" was maar voor hem stond!!!!

"HULP" ???? Toen ik deze winter in de spoed van kliniek lag na opgehaald te zijn door ambulance en na behandeling/ inspuitingen terug naar huis MOEST in piama , onmogelijk zelf naar huis kon moest uiteindelijk de politie mij naar huis brengen omdat er géén vervoer beschikbaar was in en cirkel van 30Km!!!!! Ambulance mag ophalen maar niet terug brengen! Ik kon niet zitten dus met en taxi kon ik niet vervoerd worden….

40 jaar lang werd niets gedaan voor invaliden en zieken. Bla bla ja >> De zogenaamde “HULP” dokter, advocaat, verpleging, vervoer is geen "HULP" maar job dat steevast MOET betaald worden Is uiteindelijk ten gronde een grote commercie.

Sorry voor mijn getuigenis maar Dit is mijn verhaal en zo hebben de meeste invaliden ook zoiets onmogelijk meegemaakt omdat er niet zoiets is als en vakbond voor invaliden en zieken. we geïsoleerd worden en dit zo gehouden worden.

De trapjes aan het stadhuis enz. is maar het topje van de ellende ijsberg.
Echte EEN Nationaliteit Belgische invalide en zieken komen niet op straat om te protesteren, hebben géén vakbond en de mutualiteit….Gelet op de in 40 jaar bereikte resultaten (?) Vroeger waren er nog de nonnetjes die van uit hun geloof gratis hulp boden, die zijn uitgestorven...en die die nu hoofddoek dragen bieden geen hulp stel ik vast.

Die met dubbele nationaliteit hebben blijkbaar wel steun van Yüksel, Koç enZ enz.

Ik schreef dit niet om te klagen maar om aan te tonen dat er hier nog veel werk is om de boel goed te laten functioneren. En toestand van uit het buitenland om hier de boel te doen crashen kan gemist worden.

Dus men is belg om als volksvertegenwoordiger dit land goed te besturen, punt uit. Geen belangen vermenging met andere nationaliteit dus.

Waarom moeilijk toestaan ?
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 7 augustus 2017 om 20:45.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2017, 20:36   #58
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dienen onverlaat heeft dat voorzekers van jou gepikt. Want zeker en vast zit gij niet op mijn facebook.

Oud 7 augustus 2017, 20:37   #59
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Yüksel en Koç ?
Jeuksel en Kots ja !

(gepikt van facebook)
Erdogan, Yuksel en Koc zijn echte mannen, geen decadente travestiet zoals Zuhal Demir!
Oud 7 augustus 2017, 20:40   #60
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Als ze de dubbele nationaliteit hebben.
Dan nog zijn hun rechten als Belg een feit.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be