Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 november 2004, 00:11   #41
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam
Heb jij dan geen paar moslims in je kenniskring, zou me sterk verwonderen, van een doorsnee VB'er zou dit meer voor de hand liggen
Er wonen wel enkele moslims hier in de buurt, maar kan hen bezwaarlijk "kennissen" noemen. Het contact beperkt zich tot een vriendelijke "goeie morgen" of "goeienavond".
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2004, 00:14   #42
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
60 jaar, idd, en nog blijven de meeste Blokkers die oude collabo's huldigen (ref. St. de Clercq onlangs nog in Gooik). Eigenlijk duwen ze zichzelf dus in dat "nazi-hoekje")
De meeste vb'ers kennen st de clercq niet (ik ken hem trouwens ook niet). Wat wel bij de oudere vb'ers leeft is hun eis voor amnestie. En waarschijnlijk ook het idee dat hun onrecht is ongedaan. Maar heimwee naar den goeie oude tijd, nee, dat geloof ik niet.

Citaat:
Ik heb niemand in mijn kennissenkring, die anti-joods is (in tegendeel).
Wat niet wegneemt dat er in de moslimwereld een sterke antijoodse stroming is.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2004, 00:34   #43
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
De meeste vb'ers kennen st de clercq niet (ik ken hem trouwens ook niet). Wat wel bij de oudere vb'ers leeft is hun eis voor amnestie. En waarschijnlijk ook het idee dat hun onrecht is ongedaan. Maar heimwee naar den goeie oude tijd, nee, dat geloof ik niet.
Inderdaad Bob, ik vond het ook zeer ongelukkig dat er zo naar het verre verleden werd verwezen op de ijzerwake.
Nu er nieuwe beginselverklaringen zijn geschreven moeten we daarvan afstappen, zonder evenwel aan onze kinderen de ware geschiedenis van de Vlaamse beweging te onthouden met alle ups en downs.

Citaat:
Het is bon ton om zijn geschiedenis niet te kennen en media zoals de rode staatszender blindelings te volgen.
DWZ: Arafat (die samen met Ché een van de grootste terreurschoften van onze moderne geschiedenis was) was een goeie.

Dus wat doet het linkse krapuul?
Ze lopen allen met dezelfde handdoek op hun hoofd rond opgedrongen leuzen te roepen terwijl geen één van dat krakertuig weet waar de Westbanks, Ghaza, Libanon of Jordanië liggen.
Geen één weet dat de Palestijnen een samenraapsel zijn van moslimfundi's over de ganse wereld en dat geen één van die groepen een gemeenschappelijke geschiedenis hebben.
Oud 12 november 2004, 00:39   #44
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij was de leider vh vroegere VNV dat openlijk collaboreerde met Nazi-Duitsland. Het zou je verbazen hoeveel (jonge) VB-ers "hem" kennen. Wat dat "onrecht" betreft..................mijn grootvader werd in '42 van zijne fiets geschoten toen hij wat steenkolen had gepikt om zijn kinderen te verwarmen..........door een dorpsgenoot (collaborateur)

Citaat:
Er is evenzeer een anti moslim stroming bij de joden. Ik heb een (orthodoxe) jood op de BBC horen verklaren, dat zij niet zullen rusten voor de joodse staat tot aan de rivier Eufraat reikt.......................Dan weet je het wel eh 8)

Laatst gewijzigd door Pietje : 12 november 2004 om 00:39.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2004, 01:03   #45
Agitator
Schepen

Agitator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toen Ytzhak Rabin (door eigen mensen) vermoord werd, is die uitvaart ook rechtstreeks uitgezonden .
Klopt. Was lachen geblazen. 8)

Cheers.
Agitator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2004, 01:15   #46
Basketsloef
Banneling

Standaard

Citaat:
Ok ok, nu wist ik al dat de VRT een zware voorliefde had voor de palestijnen en hun leider. Maar dat men naast de vele media-heisa ook nu nog es drie uur rechtstreeks gaat uittrekken voor de begraving gaat me het petje te boven.

Het spreekt voor zich dat de VRT de zaak niet moet stilzwijgen en boycotten zoals ze dat gewoon is bij het Vlaams Blok te doen. Neen, een vermelding in de hoofdpunten moet kunnen, geen live-uitzending.

Voor de geïntereseerden: vanaf 10 uur tot 1 uur op 12/11/04

Misschien hadden ze beter de rode duivels es live op de beeldbuis gebracht.
Alé, weet weer wat te doen als ik morgenvroeg rustig mijn ontbijtje neem of mijn koffie opdrink ... Toch tijd te veel (studentenleven hé ) ... Ga dus wel een stukske meepikken, maar waarschijnlijk niet de volle 3 uur uitdoen (ben toch nog niet wakker om 10 u 's morgens - da's veel te vroeg naar mijne zin ) ...
Basketsloef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2004, 07:10   #47
Sam
Provinciaal Gedeputeerde

Sam's schermafbeelding

Standaard

Ow de palestijnse zaak is een stront ?
Beetje meer respect hoor aub.

Oja

Samengevat zei Neruda het volgende:
Sam is een Nazi-partij lover.
Sam is een egoïstisch fascistje.
Sam is een idioot.

Als dat je manier van discusiëren is moet je je echt wel vragen beginnen stellen hoor.
Met uitschelden kom je geen stap verder!

Laatst gewijzigd door Sam : 12 november 2004 om 07:11.
Sam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2004, 07:15   #48
Sam
Provinciaal Gedeputeerde

Sam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er wonen wel enkele moslims hier in de buurt, maar kan hen bezwaarlijk "kennissen" noemen. Het contact beperkt zich tot een vriendelijke "goeie morgen" of "goeienavond".
Wow zo anti-Vlaams Blok... en tegelijk heb je geen (geïntegreerde) moslims in je directe vriendenkring, wahahaha dit is straf. Doe me een plezier en jezelf ook, ga die multicul opsnuiven man! Doe wat meer inspanningen, een vriendelijk gebaar bij het begin en eind van dag is te weinig!

Laatst gewijzigd door Sam : 12 november 2004 om 07:16.
Oud 12 november 2004, 07:18   #49
Sam
Provinciaal Gedeputeerde

Sam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

.... dat zij niet zullen rusten voor de joodse staat tot aan de rivier Eufraat reikt.......................Dan weet je het wel eh 8)
Eum ik heb zo het gevoel dat de moslims niet zullen rusten wanneer alle ongelovigen zijn gedood. In naam van de islam dan nog wel willen ze Europa inpalmen. De toestroom aan moslims in Europa is het begin hiervan.

Oud 12 november 2004, 09:33   #50
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Ok ok, nu wist ik al dat de VRT een zware voorliefde had voor de palestijnen en hun leider. Maar dat men naast de vele media-heisa ook nu nog es drie uur rechtstreeks gaat uittrekken voor de begraving gaat me het petje te boven.

Het spreekt voor zich dat de VRT de zaak niet moet stilzwijgen en boycotten zoals ze dat gewoon is bij het Vlaams Blok te doen. Neen, een vermelding in de hoofdpunten moet kunnen, geen live-uitzending.

Voor de geïntereseerden: vanaf 10 uur tot 1 uur op 12/11/04

Misschien hadden ze beter de rode duivels es live op de beeldbuis gebracht.
Dit is entertainment. Wie weet, valt er wat te beleven, het zal misschien zo geen saaie belevenis zijn zoals we gewend zijn ? Alle ingediënten zullen aanwezig zijn : Droefheid, intriges (zijn vrouw), machtstpelletjes (wie wordt de opvolger), geweld (ode aan zijn leven), humor (hij valt uit de kist), society (veel beroemd volk verwacht), ... De VRT kent zijn klassiekers en wil dit schouwspel zeker niet missen.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2004, 09:38   #51
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Er is evenzeer een anti moslim stroming bij de joden. Ik heb een (orthodoxe) jood op de BBC horen verklaren, dat zij niet zullen rusten voor de joodse staat tot aan de rivier Eufraat reikt.......................Dan weet je het wel eh 8)
Er zijn overal fanatiekelingen. Alleen bij de moslims schijnt het meer regel dan uitzondering te zijn.
Oud 12 november 2004, 09:41   #52
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ow de palestijnse zaak is een stront ?
Beetje meer respect hoor aub.

Oja

Samengevat zei Neruda het volgende:
Sam is een Nazi-partij lover.
Sam is een egoïstisch fascistje.
Sam is een idioot.

Als dat je manier van discusiëren is moet je je echt wel vragen beginnen stellen hoor.
Met uitschelden kom je geen stap verder!
Goed zo , Sam , u begint het te snappen , u heeft net de drie 'ingredienten' van het blok die eerder zijn aangehaald opgesomd...proficiat...join de club...

Laatst gewijzigd door neruda : 12 november 2004 om 09:45.
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2004, 09:48   #53
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij was de leider vh vroegere VNV dat openlijk collaboreerde met Nazi-Duitsland. Het zou je verbazen hoeveel (jonge) VB-ers "hem" kennen. Wat dat "onrecht" betreft..................mijn grootvader werd in '42 van zijne fiets geschoten toen hij wat steenkolen had gepikt om zijn kinderen te verwarmen..........door een dorpsgenoot (collaborateur)
Zo zullen er ook wel zijn die hun grootvader verloren hebben omdat hij neergeschoten werd door de douanen terwijl hij smokkelde. Alle douanen dan levenslang hun burgerrechten afnemen. Het is wel wat ingewikkelder.
Oud 12 november 2004, 09:52   #54
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Dit is entertainment. Wie weet, valt er wat te beleven, het zal misschien zo geen saaie belevenis zijn zoals we gewend zijn ? Alle ingediënten zullen aanwezig zijn : Droefheid, intriges (zijn vrouw), machtstpelletjes (wie wordt de opvolger), geweld (ode aan zijn leven), humor (hij valt uit de kist), society (veel beroemd volk verwacht), ... De VRT kent zijn klassiekers en wil dit schouwspel zeker niet missen.
De VRT is een staatsomroep dus moeten ze aan de belgische moslims ook denken daar is niets mis mee vind ik zolang het maar bescheiden blijft
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2004, 09:55   #55
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
De VRT is een staatsomroep dus moeten ze aan de belgische moslims ook denken daar is niets mis mee vind ik zolang het maar bescheiden blijft
Och, die kijken toch niet naar den vrt. Die hebben allen schotelantenne's.
Zou trouwens niet zeggen "zolang het maar bescheiden blijft" doch wel "zolang het maar objectief blijft"
Oud 12 november 2004, 10:02   #56
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Och, die kijken toch niet naar den vrt. Die hebben allen schotelantenne's.
Zou trouwens niet zeggen "zolang het maar bescheiden blijft" doch wel "zolang het maar objectief blijft"
hmm ja de trouw van maxima hebbn ze ook getoond op de tv da interesseerde mij ook niet maar mijne madam wel k'moet ook water bij de wijn doen ze
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2004, 10:07   #57
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
hmm ja de trouw van maxima hebbn ze ook getoond op de tv da interesseerde mij ook niet maar mijne madam wel k'moet ook water bij de wijn doen ze
Tja, die dingen lijken immens populair bij vrouwen. Ik heb er geen verklaring voor.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2004, 10:24   #58
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn overal fanatiekelingen. Alleen bij de moslims schijnt het meer regel dan uitzondering te zijn.
Inderdaad. Overal ter wereld.
Oud 12 november 2004, 18:32   #59
Sam
Provinciaal Gedeputeerde

Sam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch vreemd als ik zie dat die mensen net naar de zenders kijken in het land van hun 'roots'

Oud 12 november 2004, 18:36   #60
Sam
Provinciaal Gedeputeerde

Sam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda
Goed zo , Sam , u begint het te snappen , u heeft net de drie 'ingredienten' van het blok die eerder zijn aangehaald opgesomd...proficiat...join de club...
Ik bedank je voor het aanbod, toch ga ik er niet op in. Jouw haat verteld teveel, probeer ietsjes meer op een adéquate manier jouw mening te formuleren. Zo maak je alvast jouw linkse achterhoede niet belachelijk.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be