Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 november 2004, 23:53   #41
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Alweer... Nogmaals: het gaat hier niet over de B.U.B., maar over de N-VA.

Wat vind jij en de andere uitgesproken N-VA'ers zoals Zorroaster, Zeno, Tantist, Giserke, Axel, Clemens... van deze radicale koerswijziging???
µ

Zonder kartel bestond de N-VA niet, zaten er zes Vlaams-nationalisten minder in het Vlaams Parlement en was de grootste Vlaamse partij geen kartel van confederalisten en separatisten. Dat de BUB dat niet leuk vind lijkt me evident, dat ze er nog een tijdje over gaan zeuren eveneens... Hoe leuk hadden jullie het gevonden als de Vlaams-nationalisten werden vertegenwoordigd door twee partijen die te klein of te geisoleerd waren om iets te betekenen?

Trouwens, al dat gezeik over een "radicale" koerswijziging... Het Vlaams Belang verandert in een kleine maand van naam, programma en inhoudelijke boodschap, zweert zijn verleden af en haalt een complete nieuwe garde binnen. Alles wat de basis daarin te zeggen kreeg was "houzee" roepen op het congres. Duidelijk jongens van stavast, die Blokkers.

Als ik dus zie wie zich hier staat te verkneukelen, raakt dit niet in het minst mijn koude kleren.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2004, 09:03   #42
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Zonder kartel bestond de N-VA niet,
Inderdaad.

Door een marriage de raison, wordt jullie broek nog tijdelijk opgehouden door de tsjeven.
Waarschijnlijk presenteert jullie flamingantische achterban daarvoor de rekening.

Tenzij een eventuele splitsing van B-H-V als een heldendaad van formaat aan de achterban kan verkocht worden. Dat zal hopelijk niet lukken. 't Is tenslotte maar het respecteren van de logica en de wet, en dat zullen kritische N-VA'ers toch ook beseffen.
Oud 16 november 2004, 11:05   #43
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Met één zinnetje ben ik niks. Geef mij de hele tekst en ik zal ze wel bekijken commentaar geven.
En jij noemt jezelf een N-VA'er?

Vraag die tekst maar aan Geertje Bourgeois of aan uw grote baas, Yves Leterme.
Oud 16 november 2004, 12:21   #44
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Opiniepeilingen? Gewoon de verkiezingsresultaten!
Forza Belgica? Welke taalcombinatie is dit weer ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2004, 12:43   #45
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ongeloofelijk grappig eigenlijk, hoe de salonflaminganten van de N-VA erin slaagden om op minder dan 2 jaar tijd volledig van koers te veranderen.
Gewoon bangelijk, die passage over het zeker niet samengaan met een grote politieke partij:"....... anders zou er geen rechtlijnige Vlaamse partij meer zijn......"

Mensen met een beetje zicht op de zaak, hebben nu hun conclusies aangaande rechtlijnigheid reeds getrokken.

Wanneer scheuren de laatste die-hard N-VA'ers hun lidkaart?
Oud 16 november 2004, 17:17   #46
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Noem jij dat reclame???
Er is 1 genant moment, voor de rest is dit pure propaganda pro N-VA. Als je slim was geweest, had je dat geknipt. Maar ja, slim ben je ni he

En dan nog: genant is maar genant, ik denk dat de meeste N-VA'ers er wel mee kunnen leven, ik zou dat ook kunnen.

De enigste die hierdoor zijn N-VA lidkaart zou verscheuren is Superstaaf, maar die heeft er geen. Voor de rest dus een beetje hardop dromen van onze aller vriend.

Trouwens, mijn lidkaart van 2003 was pokkemoeilijk om te verscheuren, daar zit zo'n plastic laagje tussen he
Oud 16 november 2004, 17:21   #47
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
de laatste die-hard N-VA'ers
Zijn er nog?
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2004, 17:50   #48
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Zeg Patriot, forza Belgica.....wat voor taal is dat?
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2004, 17:57   #49
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Geen bestaande taal, maar het is wel duidelijk hé.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2004, 18:06   #50
ilfalco
Minister-President

Standaard

Zooroaster niet zeveren hé , het vb is vermoord door de belgische staat ; Het programma van het Vlaams Belang is dat van 13 Juni 2004 , een programma waarmee het vb glansrijk de verkiezingen heeft gewonnen. De evolutie binnen het vb is al 10 jaar aan de gang , en de partij kent steeds meer succes . De N_Va stelt in feite niets voor zonder de CdenV , en dat is de meest royalistische partij die er bestaat. het vlaams belang zal aale pijnpunten in de samenleving blijven blootleggen , niet alleen de communaitaire ... het Vb zal blijven spreken waar de anderen zullen zwijgen. En mocht de N-VA daadwerkelijk ooit een gevaar voor Belgie vormen ( wat ik betwijfel , aangezien de n-va top het woord onafhankelijk amper over de lippen krijgen , zeker in gezelschap van de cdenv) , dan is er nog steeds een breed spectrum aan wetten die gebruikt kunenn en zullen worden tegen uw partij ... wees daar maa zeker van , ip je vrolijk te maken in de moordpoging van het Belgische establishment zou beter eens vragen aan Leterme en Co of er al tekenen zijn van een BIG -BANG en hoe rekbaar het begrip onverwijld is ...
Dat de cdenv zelfs na de dictaten van de PS inzake vreemdelingenstemrecht , snel-belg wet , francochamps , wapenwet .... nog geen druk op de ketel durft zetten door bvb afschaffing van de faciliteiten , regeringscrisis (-> de meeste cdenv kiezers zagen een CdenV-VB regering het meeste zitten), Brusselse regering , rondzendbrief peeters.... te vragen zegt genoeg , neen , liever met vlaminghaters die al een reeks chantagevoorstellen om de vlaming in brussel helemaal van de kaart te vegen....
Het ging snel en geruisloos gebeuren , wel het is snel en geruisloos op de lange baan gezet ... een baan die eindigt in één of ander akkoord waarvoor m'n weer eens een hoge prijs zal mogen betalen.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2004, 18:10   #51
Piet Hein
Minister

Standaard

Wij krijgen van de CD&V genoeg bewegingsruimte om actie's op te zetten en wij mogen teminste ons eigen gedacht nog zeggen een groot erschil met SPIRIT.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2004, 18:13   #52
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Geen bestaande taal, maar het is wel duidelijk hé.
Ja, zoiets als jullie koninkrijkje binnenkort....
Oud 16 november 2004, 18:17   #53
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Trouwens moet dat niet jeune[size=5]s[/size] BUB zijn? Altijd op de kop van de Flaminganten zitten, dat we geen Frans kunnen, maar jullie zijn niet veel beter, zie ik. Enne die vuist is aggresief en doet aan links denken....
Oud 17 november 2004, 01:32   #54
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
het Vb zal blijven spreken waar de anderen zullen zwijgen. En mocht de N-VA daadwerkelijk ooit een gevaar voor Belgie vormen ( wat ik betwijfel , aangezien de n-va top het woord onafhankelijk amper over de lippen krijgen , zeker in gezelschap van de cdenv) , dan is er nog steeds een breed spectrum aan wetten die gebruikt kunenn en zullen worden tegen uw partij ... wees daar maa zeker van , ip je vrolijk te maken in de moordpoging van het Belgische establishment zou beter eens vragen aan Leterme en Co of er al tekenen zijn van een BIG -BANG en hoe rekbaar het begrip onverwijld is ...
En wéér dat verhaaltje over de Belgische staat die een Vlaams-nationalistische partij heeft verboden uit vrees voor haar separatisme. Stop daar toch eens mee!

Met zware xenofobe uitlatingen hebben jullie het gerecht en de progressieve kerk (Leman en co) munitie gegeven om jullie te laten veroordelen door twee verschillende rechtbanken. Als het Vlaams Blok zichzelf racistisch opstelde en ervoor bestraft wordt, kan ze twee dingen doen:
a) Haar fouten toegeven en zich beteren
b) Weigeren dit als "fouten" te erkennen en vasthouden aan die lijn

Beginnen dreinen dat jullie "vermoord" zijn vanwege jullie Vlaams-nationalisme is een handige manier om de aandacht af te leiden van het feit dat jullie top als bange konijnen optie A kiest en alle xenofobe praat afzweert waar jullie drie maanden geleden nog hevig in geloofden en zogenaamd geen woord van terugnamen.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2004, 17:24   #55
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
Wij krijgen van de CD&V genoeg bewegingsruimte om actie's op te zetten en wij mogen teminste ons eigen gedacht nog zeggen een groot erschil met SPIRIT.
Houden zo!
Oud 17 november 2004, 17:27   #56
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Zeg Patriot, forza Belgica.....wat voor taal is dat?
Italiaans.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2004, 17:35   #57
EXTREEM
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

BHV in 5 minuten,in welke taal was da?
EXTREEM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2004, 17:37   #58
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Italiaans.
Pas du tout, monsieur Everytime, on Italien c´est Forza Belgio!
Oud 17 november 2004, 17:46   #59
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Pas du tout, monsieur Everytime, on Italien c´est Forza Belgio!
Da rijmt ni he
Oud 20 november 2004, 12:22   #60
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Gewoon bangelijk, die passage over het zeker niet samengaan met een grote politieke partij:"....... anders zou er geen rechtlijnige Vlaamse partij meer zijn......"
Vind ik ook redelijk controversieel met de weg die ze nu ingeslagen zijn. En dat op zo'n korte tijd. Wie heeft hen dat ooit nagedaan?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be