Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 15 november 2004, 00:04   #41
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Maar om het sluimerende gevaar van fundamentalisme of zelfs terreur moet je aanpakken bij de basis, dus vanaf het kindzijn.
Toch nog even teugkomen op die tekst. Wat is uw definitie van fundamentalisme? Sinds wanneer is een fundamentalist een crimineel?

Is een orthodoxe jood, een volgeling van de bisschop Levecque (hopelijk is de naam correct), een calvinist, een diepgelovige moslim... een crimineel?
Jean-Pierre is offline  
Oud 15 november 2004, 00:06   #42
giserke
Banneling

Standaard

[font=Times New Roman][size=3]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Wat u over het hoofd ziet is dat het Vlaams Blok het Vlaams Nationalisme is. Uw partijtje draagt daar niets tot nauwelijk iets aan toe.
[/size][/font]

[font=Times New Roman][size=3]Geeft eens enkele concrete voorbeelden die door het blok in het belang van Vlaanderen zijn gerealiseerd? Buiten het Vlaams Nationalisme koppelen aan racisme.[/size][/font]
Citaat:
In uw partij zitten enkel nog een aantal naievelingen die denken dat de Vlaamse onafhankelijk alleen alleen de oplossing voor alle problemen is. U wil Vlaanderen loskoppelen van Wallonië om het binnen enkele decenia tot een moslimstaat te zien worden.
[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]jaja, moslim meisjes die een hoofddoek dragen terug sturen. (kwestie van vrije meningsuiting)[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Wil ze dan eens uitleggen hoe ze dit zal aanpakken met de derde generatie migranten?[/size][/font]
Citaat:
[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Weet u dat er nu reeds veel Nederlanders en Duitsers naar ons land immigreren vanwege de verwachting dat het vreemdelingenprobleem hier in afzienbare tijd door het vlaams Blok zal aangepakt worden.[/size][/font]
[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Dit is de meest debielige typische Blok uitspraak.[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Nederlanders komen hier wonen, door het woning tekort, en omdat de woningprijs 3x zo duur is dan in België. Ook komt men hier wonen voor het fiscaal aspect.[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Denken dat dit door het Blok komt, is inderdaad een kenmerk van onderontwikkeling.[/size][/font]
giserke is offline  
Oud 15 november 2004, 00:15   #43
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre
Waarom niet? Een debat gaat nooit over de conclusie, maar over de redenen waarom men tot die conclusie gekomen is. Als ge voldoende redenen hebt om daar niet mee akkoord te gaan, dan hoeft ge geen debat uit de weg te gaan.
Maar door die houding maak je een debat alleen maar moeilijker.
Citaat:
Iets anders is, wanneer ge het debat verbiedt! En dat hebben we nu meegemaakt met de arresten van Gent en Brussel.
Tja, het is dan ook een belachelijk arrest wat ik, noch mijn partij, gewild hebben.

Citaat:
Wie is daar de fout van? Toch niet De Winter. Ge vernoemt zelf de haataanvallen van de andere debatteurs. Met andere woorden, alle redelijkheid is zoek bij die individuen. Is dat de fout van De Winter?

Ik zal het anders zeggen. Die politici maken een karikatuur van een toestand en plaatsen er een etiket op. Dan beginnen ze u te beoordelen volgens heyt etiket dat ze zelf opgesteld hebben. ...hmm! niet erg redelijk zou ik zeggen.
Veel moeite om ertegen in te gaan, doet hij toch ook niet...
Vlaanderen_onafhankelijk is offline  
Oud 15 november 2004, 00:17   #44
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre
Toch nog even teugkomen op die tekst. Wat is uw definitie van fundamentalisme? Sinds wanneer is een fundamentalist een crimineel?

Is een orthodoxe jood, een volgeling van de bisschop Levecque (hopelijk is de naam correct), een calvinist, een diepgelovige moslim... een crimineel?
Als, in eender welke godsdienst, bijvoorbeeld een vrouw ondergeschikt is aan haar man, is dat in mijn ogen een misdrijf.

De wetten van een land, gaan nog altijd voor op enige religieuze opvatting. Word daar neit aan voldaan, dan is - ongeacht de godsdienst - de persoon een kwestie een crimineel.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline  
Oud 15 november 2004, 00:22   #45
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woody
de kieskring???? niet in de regering stappen ???? geen belletje die rinkelt???
[font=Times New Roman][size=3]amendement N-VA begin dit jaar ivm BHV, betoging VB in Antwerpen, met de volledige fractie, terwijl dat de steun van de stad Antwerpen aan de burgemeesters van BHV werd gestemd. 1 talig Franstalige verkiezing campagne in Brussel...[/size][/font]

[font=Times New Roman][size=3]rinkelt er geen belletje?[/size][/font]
giserke is offline  
Oud 15 november 2004, 00:28   #46
giserke
Banneling

Standaard

VVB, als lid van de VVB vind ik bijzonder schandalig dat jij die naam kiest als nik, en die dan koppelt als Blok sympathisant.!!
giserke is offline  
Oud 15 november 2004, 00:35   #47
Werkslaaf
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Als, in eender welke godsdienst, bijvoorbeeld een vrouw ondergeschikt is aan haar man, is dat in mijn ogen een misdrijf.

De wetten van een land, gaan nog altijd voor op enige religieuze opvatting. Word daar neit aan voldaan, dan is - ongeacht de godsdienst - de persoon een kwestie een crimineel.
Hiermee hebt u zonet alle moslims als crimineel bestempeld... terecht. Leest u de Koran maar eens, gaat u maar eens naar een moskee (waar ze in't Frans of Nederlands correct vertalen)...

Waarom eist er niemand dat de Islam net hetzelfde wordt aangepakt als het Vlaams Blok? Er staat in hun Koran net hetzelfde als in het 70-puntenplan... erger nog!
( zie topic "Islam racistisch, ...)

www.islamreview.com
www.secularislam.org
Sovjet Rusland en vergelijkbare totalitaire landen zijn voorbeelden van naties die getracht hebben de vrijheid te elimineren.
Werkslaaf is offline  
Oud 15 november 2004, 01:53   #48
piazzolla
Minister

Standaard

Citaat:
ik ben resoluut tegen het arrest tegen het Vlaams Blok.
...
Deze slechte reputatie kan je voor 99% procent toeschrijven aan het Vlaams Blok.
Vlaanderen alsmede het blok zijn overal gekend in het buitenland omwille van het arrest (racistische partij). "Het blok is 99% verantwoordelijk voor Vlaanderens slechte reputatie".

En het verlicht brein achter deze post durft dan te openen met "ik ben resoluut tegen het arrest tegen het Vlaams Blok".

PS:
Kzal er direct maar aan toevoegen, als je resoluut tegen het arrest bent dan is het arrest 99% verantwoordelijk voor de reputatie.

Laatst gewijzigd door piazzolla : 15 november 2004 om 02:04.
piazzolla is offline  
Oud 15 november 2004, 09:11   #49
VVB
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
VVB, als lid van de VVB vind ik bijzonder schandalig dat jij die naam kiest als nik, en die dan koppelt als Blok sympathisant.!!
giserke, lees eens:

Citaat:
Ik ben hier niet het Vlaams Blok/Belang aan het verdedigen, maar pleit wel voor een betere verstandhouding tussen de partijen die opkomen voor Vlaanderen en de Vlamingen.
Maar goed, je hebt gelijk, de VVB is in wezen a-politiek, en het misschien ook geen goede zaak om dan met die naam op een politiek forum te zitten. Ik vraag een naamswijziging aan, ok? En vergis u niet: ik ben allerminst een blokker.
VVB is offline  
Oud 15 november 2004, 10:29   #50
Clemens
Parlementsvoorzitter

Clemens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gierserke
Geeft eens enkele concrete voorbeelden die door het blok in het belang van Vlaanderen zijn gerealiseerd? Buiten het Vlaams Nationalisme koppelen aan racisme.
Inderdaad

Het Blok-Belang heeft in 25 jaar nog NIETS (0,0) voor Vlaanderen gerealiseerd.

Integendeel ze heeft de Vlaamse beweging in het verdomhoekje geplaatst
van vreemdelingenhaters.

Laatst gewijzigd door Clemens : 15 november 2004 om 10:30.
Clemens is offline  
Oud 15 november 2004, 10:35   #51
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
zo goed?
Ambiorix is offline  
Oud 15 november 2004, 10:39   #52
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader
De perceptie van die ambassadeurs is gewoon gecreëerd door de "linkse" tijdsgeest waarin ze leven. "Men" vindt het Blok extreem. Of het komt over dat Vlaanderen extremistisch is omdat het als een mantra altijd weer herhaald wordt.

Inderdaad, ...

Trouwens ze moeten in het buitenland zo niet uit de lucht vallen, ... daar doen ze veel van de dingen die het VB hier met moeite mag zeggen.
Herr Flick is offline  
Oud 15 november 2004, 10:44   #53
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piazzolla
Vlaanderen alsmede het blok zijn overal gekend in het buitenland omwille van het arrest (racistische partij). "Het blok is 99% verantwoordelijk voor Vlaanderens slechte reputatie".

En het verlicht brein achter deze post durft dan te openen met "ik ben resoluut tegen het arrest tegen het Vlaams Blok".

PS:
Kzal er direct maar aan toevoegen, als je resoluut tegen het arrest bent dan is het arrest 99% verantwoordelijk voor de reputatie.
Ah ja, want die reputatie is er natuurlijk pas n�* dat arrest gekomen...
Van een verlicht brein gesproken...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 15 november 2004, 10:48   #54
Jolle
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Weet u dat er nu reeds veel Nederlanders en Duitsers naar ons land immigreren vanwege de verwachting dat het vreemdelingenprobleem hier in afzienbare tijd door het vlaams Blok zal aangepakt worden.
Als dat dat luidruchtig zootje ongeregeld is dat er regelmatig aan den toog in de Kulminator (Vleminckveld, Antwerpen) van zijn paretten staat te maken, slecht duits bier te drinken en verschrikkelijk vals "strijdbare liederen" staat te kwelen in bijzijn van Filipke de Winter, laat ze dan maar thuis blijven. Vooral vanwege die verschrikkelijk irritante oergeluiden die ze maken als ik binnenstap mijn mijn Zambiaanse collega (Doctor in de Biologie overigens).

Irritante zakken, dat zijn het.
Jolle is offline  
Oud 15 november 2004, 10:50   #55
Jolle
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piazzolla
Juist ja, die film over die extremistische neo-nazi partij hebben ze pas gedraaid na het arrest. Hmm... niet dus...
Jolle is offline  
Oud 15 november 2004, 10:51   #56
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jolle
Vooral vanwege die verschrikkelijk irritante oergeluiden die ze maken als ik binnenstap mijn mijn Zambiaanse collega (Doctor in de Biologie overigens).
dat meen je niet?
Ambiorix is offline  
Oud 15 november 2004, 10:56   #57
Jolle
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
dat meen je niet?
Jammer genoeg wel. Ge zou door de grond gaan als ge zo'n stel achterlijke gorilla's tegenkomt, en ge nog moet toegeven dat die kerel daartussen inderdaad één van uw "populairste" politici is...
Jolle is offline  
Oud 15 november 2004, 11:00   #58
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jolle
Jammer genoeg wel. Ge zou door de grond gaan als ge zo'n stel achterlijke gorilla's tegenkomt, en ge nog moet toegeven dat die kerel daartussen inderdaad één van uw "populairste" politici is...
ze zullen al aardig wat pintjes ophebben dan.. en ik peins ook dat lang niet alle Vlaamsbelangers zo zijn hoor.
Ambiorix is offline  
Oud 15 november 2004, 11:29   #59
Jolle
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
ze zullen al aardig wat pintjes ophebben dan.. en ik peins ook dat lang niet alle Vlaamsbelangers zo zijn hoor.
't waren zelfs geen Vlaamse behangers, het waren verdomme Duitsers. En van die dikbuikige, stinkende (naar den drank dan) exemplaren op de koop toe.
Jolle is offline  
Oud 15 november 2004, 11:44   #60
janPieter
Lokaal Raadslid

Standaard

Hoe kan men als rechtschapen mens nu ooit nog de vlaamse leeuw aan zijn voorgevel hangen?
Bij ons verdwijnt hij alvast verpakt in mottebollen naar de zolder.
De oude driekleur wordt weer vanonder het stof gehaald.
Alle centrum-kiezers (en dat zijn er heel wat meer dan 1 miljoen) met een grote afkeer voor een te linkse of te rechtse koers die zich trotse vlamingen voelden en de vlaamse leeuw in hun hart droegen hebben nu een oeps-gevoel.
Door de leeuw in het logo wordt men plotseling naar de rechter buitenrand geduwd.
Wij voelen er ons in ieder geval niet goed bij
janPieter is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be