Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 20 november 2004, 20:57   #41
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Tuurlijk niet, tantist.
Kalm maar.
thePiano is ook geen VNV'er.
Wel oud-Vlaams Blokker, en naar ik vernomen heb, heeft ie ook nog in een bepaald uniformke rondgelopen.

Ik ben in 2004 geen lid geweest, en de reden ken je: directe democratie. Ik ben ook niet van plan om in 2005 mijn lidmaatschap aan te vragen, noch van een andere partij.
Oud 20 november 2004, 23:28   #42
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Ik ben in 2004 geen lid geweest, en de reden ken je: directe democratie. Ik ben ook niet van plan om in 2005 mijn lidmaatschap aan te vragen, noch van een andere partij.
Dat vind ik enorm konsekwent van jou!

Ik zal een tegengeste doen.
Ik zal me niet aansluiten bij de BuB om dezelfde reden: een halfbakken democratisch standpunt.
Oud 21 november 2004, 00:09   #43
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Dat vind ik enorm konsekwent van jou!

Ik zal een tegengeste doen.
Ik zal me niet aansluiten bij de BuB om dezelfde reden: een halfbakken democratisch standpunt.
+Fransdolle voorzitter en leden
+negationisme mbt wandaden in Congo
+een ongekende grootsheidswaanzin ondanks 0,27%
+tégen splitsing BHV zonder één argument
...
die was je even vergeten
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 21 november 2004, 00:17   #44
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
+Fransdolle voorzitter en leden
Zal me worst wezen.
Ik ben geen taal-racist.
Ieder vogeltje zing zoals het gebekt is.

Citaat:
+negationisme mbt wandaden in Congo
Wettelijk toegelaten, dus: ammehoela.

Citaat:
+een ongekende grootsheidswaanzin ondanks 0,27%
Stemmingmakerij van jouw kant.
Onbewijsbaar.

Citaat:
+tégen splitsing BHV zonder één argument
Uw partij is bij monde voor.
Ik koester echter gerede twijfels wat betreft de uitvoering in de praktijk....
Voor jullie in een regering stappen?
Vijf minuutjes na het alsnog in de regering stappen?
Onverwijld?
Zonder prijs?

...
Citaat:
die was je even vergeten
Bedankt hoor, maar ik denk voorlopig nog voor mezelf.
Als 't niet meer gaat, vraag ik u wel een paar argumenten per PB.
Oud 21 november 2004, 10:43   #45
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wettelijk toegelaten, dus: ammehoela.
In Belqique wordt wel meer toegelaten of verboden al naargelang het Belgique het beste uitkomt, Staaf.
Veel schiet er niet meer over om trots op te zijn.
Het resultaat van dit alles is dat steeds meer mensen hetzelfde zeggen als jij: Ammehoela! Alleen voegen ze daar aan toe: Belziek.

Geniet mee van de lezersbrief van een B-plusser die ik gisteren toevallig onder ogen kreeg.

Citaat:
Het nut van België

Pallieterke,
Dag op dag vijftien jaar na de val van de muur, heeft België de mening van één miljoen kiezers strafbaar gesteld. Op de dag dat Nederland Theo van Gogh ten grave droeg, heeft België zijn grootste politieke partij begraven. Het cassatiearrest van 9 november 2004 is de definitieve bezegeling van een verontrustende trend, die nu niet meer kan ontkend worden.

Lang geleden was ik bestuurslid van een jonge partij, Agalev, en ik ben nog steeds de vreedzame (basis)democratische idee toegedaan die wij toen wilden uitdragen, met ruimte voor progressief "groen-links" én conservatief "groen-rechts". Zo kom je een beetje in het midden terecht en ik beschouw me nog altijd als een (eerlijke) tegenstander van het Vlaams Blok. Maar de onderdrukten krijgen nu wel mijn sympathie (en wie weet mijn stem).

Ik was ook stichtend lid van Bplus en ik kan dus niet zeggen dat de Vlaamse onafhankelijkheid voor mij "een prioriteit is". Noem mij eerder een koele België-minnaar. Dit is een land waar de Koning en de Staat nooit geliefd geweest zijn, ook niet in mijn ogen. Maar er was daar een goede kant aan: de grondwet en de rechtspraak garandeerden de vrijheden, en het Paleis en de Wetstraat konden er niet aan denken om echte jacobijnse aspiraties te krijgen, bij gebrek aan volkse steun. Dit land had iets charmants omdat het geen echt land was. Het was ooit een toevlucht voor al wie elders in Europa problemen kreeg met wat hij dacht of schreef. Denken wij maar aan Multatuli, Karl Marx of Victor Hugo, die allemaal naar Brussel kwamen om ongestoord te kunnen schrijven.
Aan dat "nut" van België is nu principieel een einde gemaakt. Mensen als Salman Rushdie of Ayaan Hirsi Ali zullen niet meer naar Brussel vluchten om boeken of films te maken. Hun zou een veroordeling voor opruiing kunnen te wachten staan. De nieuwe repressie, bevestigd door het hoogste gerechtshof, is een repressie te ver. Zij heropent de wonden van de vroegere verdrukkingen, van het orangisme, van de inwoners van Kongo en van de Vlaamse beweging. Wie kan er nu nog met de Belgische driekleur zwaaien? Ik niet meer.

Ik weet niet of wij nu een Vlaamse staat moeten stichten, of de republiek van de Verenigde Nederlandse Staten van 1789 herstellen, of een confederatie van gewesten en gemeenschappen oprichten. Daar valt mijns inziens nog over na te denken. Maar wij kunnen al beginnen met de Belgische regenten, in het Paleis en de . Wetstraat, naar huis te sturen. Gewoon rustig de Belgische boeken sluiten.
[size=1]KAREL ANTHONISSEN - DILBEEK[/size]
Oud 21 november 2004, 20:52   #46
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
Klaccht indienen tegen de N-VA waarom?
er was geen 50 seconden tussen 2 posts
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 21 november 2004, 20:56   #47
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
U schijnt toch zeer geïnteresseerd in onze activiteiten. Aan 20 euro kan u lid worden.
dat is een "Royal Membership" 20 euro ? wat krijg je daar allemaal voor
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be