Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 april 2018, 22:40   #41
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

"Ons geld" bedoel je toch ?

Zuurverdiende centjes noemt ze het... verdiend door middel van sociale fraude op kap van de gemeenschap...

Laatst gewijzigd door Eyjafjallajökull : 6 april 2018 om 22:53.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2018, 23:55   #42
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Ocharme die 'gemeenschap' toch.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2018, 01:16   #43
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht

Zuurverdiende centjes noemt ze het... verdiend door middel van sociale fraude op kap van de gemeenschap...
Lui zweet is rap gereed....

Ze geraakt zelfs nog niet tot in Parijs,de reden,niemand wil haar rugzakje tot daar dragen...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2018, 01:45   #44
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Beschimp hen maar eens goed in het Japans.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2018, 09:35   #45
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als je je geld niet meer op de bank wilt bewaren,dan bewaar je het maar op de schouw..

Goei Mop hee......hahaha...ik kom niet meer bij

kuch kuch...ahum....
Oud 7 april 2018, 10:22   #46
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Voor de interesten moet men zijn geld niet meer op de bank zetten, dat is een feit
Als ik de percenten van nu vergelijk met die van een 20 jaar geleden ... En toen vroegen ze niet eens kosten
Oud 7 april 2018, 11:16   #47
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
sinds dat BN* P*rib** mij onrespecvol behandelde (mij botweg wandelen stuurde en nadien toen ik reclameerde me alsnog niet helemaal v dienst was zoals het zou moeten i.e. me gewoonweg inzage op een rekening waarvan ik tenslotte mede-titularis was 'weigerde'), heb ik besloten v 1. hen voortaan niet als hoofdbank vr m'n verrichtingen te gebuiken (voortaan is het hier ing <- ben ik redelijk v content), 2. m'n geld dat ik op het einde vd maand overhou sowieso bij geen enkele bank te parkeren, niet dat het om miljoenen gaat, uiteraard niet lol, maar m'n zuurverdiende eurokes (tja, ook al heb ik een uitkering ik noem dat m'n zuurverdiende eurokes na) die hou ik bij mij in een potje/kous/whatever, en niemand heeft er zaken mee!!

NAH!
sinds dat BN* P*rib** mij onrespecvol behandelde (mij botweg wandelen stuurde en nadien toen ik reclameerde me alsnog niet helemaal v dienst was zoals het zou moeten i.e. me gewoonweg inzage op een rekening waarvan ik tenslotte mede-titularis was 'weigerde'), heb ik besloten v 1. hen voortaan niet als hoofdbank vr m'n verrichtingen te gebuiken (voortaan is het hier ing <- ben ik redelijk v content), 2. m'n geld dat ik op het einde vd maand overhou sowieso bij geen enkele bank te parkeren, niet dat het om miljoenen gaat, uiteraard niet lol, maar m'n zuurverdiendegekregen eurokes (tja, ook al heb ik een uitkering ik noem dat m'n zuurverdiendegekregen eurokes na) die hou ik bij mij in een potje/kous/whatever, en niemand heeft er zaken mee!!

NAH!

De uitkeringen zijn gewoon veel te hoog voor mensen zoals u.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2018, 11:19   #48
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
mensen zoals bembem kosten alleen maar geld. Niet alleen aan de bank, ook aan de maatschappij en de belastingbetaler. Of de winkelier, die weeral eens bestolen wordt.
2
Oud 7 april 2018, 11:19   #49
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

2
Oud 7 april 2018, 11:20   #50
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Ocharme die 'gemeenschap' toch.
Dat zijn wij hé
Oud 7 april 2018, 16:09   #51
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Maak van je geld geen bankzitter maar een schouwspel
Oud 7 april 2018, 16:59   #52
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ge geeft ze exact wat ze willen.

als gij daar geen verzekeringen en beleggingsproducten of een dot spaargeld hebt, dan zijn ze u sowieso liever kwijt dan rijk.

heb in de (gelukkig verre) familie ook zo'n klaploper, haar heeft de bank ronduit gevraagd om ergens anders te gaan omdat ze te weinig geld op haar rekening had. ga naar de bank vd post of zo zeiden ze bij KBC.
Ik ga daar nog 1 correctie aan toevoegen : je bent pas een interessante klant als je verzekeringen, beleggingsproducten of kredieten lopen hebt. Spaargeld op rekeningen interesseert hen voor geen millimeter, in tegendeel. Dat is een pure verliespost voor hen.
Er is een gigantisch overschot aan funding voor het volume kredieten dat ze kunnen verkopen, en de volumes die ze niet kunnen plaatsen in rendabele producten kosten henzelf teveel geld.
Dat is de reden dat de grootbanken hun kasbonrente op 0,01% zetten op 1 jaar zoals bnp paribas, of 0,10% bij kbc. Op spaarboekjes mogen ze je niet minder geven dan 0,11% wettelijk en dat kost hen bijzonder duur.
Enkel kleinere banken wiens funding afhangt van tranches kasbons of termijnrekeningen geven nog licht hogere rentes. Maar die worden momenteel door de grootbanken doodgeknepen zoals Record door Ing.

Bij KBC zijn ze al aan de volgende fase : zoveel mogelijk klanten met wat spaarcenten ertoe aanzetten om te betalen voor advies.
Wist je dat de vaste dossierkosten voor een krediet zo ongeveer verdubbelden in minder dan 4 jaar ?

We evolueren naar een betaalmodel in banking, waarbij de eindklant zelf de front-end verrichtingen doet via zijn mobile of internetbanking en de bank enkel nog beperkte openingsuren heeft om op afspraak over (voor hen) rendabele producten te spreken. Kredieten en beleggingen dus. Al de rest is volkomen bijzaak.

Met vastrentende producten is noch voor de klant noch voor de bank een rotte euro te verdienen, dus rest enkel de kostprijs van de bediende die zijn tijd moet steken in bompa die een kasbon wil kopen. Van dat model, en ultiem die klant, willen ze gewoon afraken.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2018, 17:11   #53
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
anyway ik moest ze sowieso niet, met al hun gesjoemel enzo, daarbij bij ing is het gratis, + dat die me eens 100€ boden om m'n uitkering op een rekening bij hen te laten komen yep
Alle banken voeren op zekere momenten acties om het "activeren" van zichtrekeningen te promoten. Dat is vakterminologie voor het vragen van klanten met een rekening om hun loon (of uitkering) bij hen te laten domiciliëren. En ja, in ruil krijg je dan eenmalig een cadeau.
Hun commerciële ploegen krijgen daar objectieven in, die ze op zulke manieren proberen te halen.
Een klant met enkel een (geactiveerde) zichtrekening met een paar honderd of een paar duizend euro en verder niets blijft echter een waardeloze klant voor de bank. Sorry, zo is het nu eenmaal.
Oud 7 april 2018, 17:17   #54
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
(en bij h*llo bank heb ik onlangs 50€ gekregen omdat ik er een account opende, ik weet wel dat die v BN* afhangen maar bon daar heb ik dan tijdelijk abstractie v gemaakt, the power of money weetjewel, lol)
Dat is voor de bank een bewuste keuze : bnp paribas fortis mikt op 3 segmenten :
-via de hoofdbank BNP Paribas Fortis willen ze de klant die hoofdzakelijk aan relatiebankieren belang hecht, klantencontacten wil op afspraak, relatief veel eenvoudige zaken zelf via internet regelt. (betalingsverkeer o.a. en andere niet-rendabele activiteiten)
-via Fintro mikken ze op de klant die toch zeker 50% van zijn zaken zelf regelt via internet maar verder toch een gepersonaliseerde aanpak wil en van zodra het een beetje moeilijker is graag naar zijn lokaal gelegen kantoor stapt voor persoonlijke begeleiding
-via Hello mikken ze op het kliënteel van jongeren die nooit een bank fysiek binnenstappen en 99% zelf regelen via internet.
Oud 7 april 2018, 17:24   #55
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dat gezegd zijnde: een bank die toelaat dat er in een bepaald kantoor dergelijke baldadigheden/onrechtvaardigheden gebeuren, is sowieso out vr mij, want ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat ing zo handelt, nee ing daar heb ik op dat vlak vertrouwen in.... klantvriendelijkheid ten alle tijde i.e. nuchter op z'n hollands, yep ^^
De bank veegt daar zijn zak aan. Als je daar enkel een rekening hebt en verder geen rendabele producten ben je een een pure kostenpost.
Klant binnenhalen, proberen te rendabiliseren, en als dat niet kan of als hij dat niet wil : terug laten vertrekken.
Oud 7 april 2018, 17:27   #56
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ze hebben geluk dat ik er de ombudsman/vrouw niet bijgehaald heb...........
Je wil die arme man toch niet de lachstuipen geven met je verhaal ?
Oud 7 april 2018, 17:30   #57
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
mensen zoals bembem kosten alleen maar geld. Niet alleen aan de bank, ook aan de maatschappij en de belastingbetaler. Of de winkelier, die weeral eens bestolen wordt.
Oud 7 april 2018, 17:31   #58
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Lui zweet is rap gereed....

Ze geraakt zelfs nog niet tot in Parijs,de reden,niemand wil haar rugzakje tot daar dragen...
Blankenberge bleek ook een statie te ver...
Oud 7 april 2018, 20:04   #59
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

pandareus thx vr je economische insight, neemt niet weg dat ze me beter v dienst hadden dienen te zijn & me niet als tweederangsburger behandelen, je moet weten dat men me zelfs weigerde de kopie v m'n vonnis terug te geven nadat ik hen dat bezorgde om toe te lichten dat ik wel degelijk mede-titularis was v die rekening, men deed toen zelfs minachtend tegen mij - alhoewel ik dat natuurlijk niet kan bewijzen, sorry hoor maar zoiets is gewoon not done & niet enkel omdat het maar om bembem gaat, duh

Laatst gewijzigd door bembem : 7 april 2018 om 20:05.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2018, 20:05   #60
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ja man 'mijn geld' en hou nu uw klep
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be