Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juli 2018, 16:32   #41
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Laat ze samenwerken met de CVP wat dat betreft, we krijgen dan de federale confederale staat waarin alles hetzelfde blijft zoals het nu is.
Zou dat hetgene zijn dat Wilfried Martens indertijd bedoelde met zijn "unionistisch federalisme" ? Toen begreep ook niemand over wat hij bezig was. Nu met dat confederalisme gaat het dezelfde toer op blijkbaar.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 18:47   #42
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zou dat hetgene zijn dat Wilfried Martens indertijd bedoelde met zijn "unionistisch federalisme" ? Toen begreep ook niemand over wat hij bezig was. Nu met dat confederalisme gaat het dezelfde toer op blijkbaar.
Ik dacht dat unionistisch federalisme uit de koker van Dehaene kwam.

Ik herinner me dat ik hem dat lang geleden- begin jaren 80, eens heb horen zeggen in een of ander nieuws/duiding programma.
Oud 28 juli 2018, 19:29   #43
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat unionistisch federalisme uit de koker van Dehaene kwam.

Ik herinner me dat ik hem dat lang geleden- begin jaren 80, eens heb horen zeggen in een of ander nieuws/duiding programma.
De kans is groot dat het uit zijn koker kwam, hij was toen de kabinetschef van Martens. Maar ik dacht toch echt wel dat Martens dat non-begrip wist in de markt te zetten om de goegemeente te laten achterna hollen.
Oud 28 juli 2018, 19:39   #44
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De kans is groot dat het uit zijn koker kwam, hij was toen de kabinetschef van Martens. Maar ik dacht toch echt wel dat Martens dat non-begrip wist in de markt te zetten om de goegemeente te laten achterna hollen.
Ja, ik herinner me gesprekken die ik toendertijd had met ex-VMO'ers en VB mensen, die de stellige overtuiging toegedaan waren dat met het federalisme alles in orde ging komen met Belgie. In die mate zelfs dat een onafhankelijk Vlaanderen eigenlijk niet meer nodig ging zijn.

Was gewoon hallucinant.
Oud 28 juli 2018, 19:57   #45
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, ik herinner me gesprekken die ik toendertijd had met ex-VMO'ers en VB mensen, die de stellige overtuiging toegedaan waren dat met het federalisme alles in orde ging komen met Belgie. In die mate zelfs dat een onafhankelijk Vlaanderen eigenlijk niet meer nodig ging zijn.

Was gewoon hallucinant.
Als tsjeven hater krijg ik er zelf bijna de kramp van, maar ik kan niet anders dan toegeven dat die ouwe kaloten echt sterk waren. Ze hebben hun doel bereikt en nu helpt n-va zelfs uit alle macht om de laatste fase ook nog mogelijk te maken. Wie had ooit gedacht dat een (vroegere) vlaams nationalistische partij ooit nog ging het land financieel helpen redden ?
Binnen dit en 10 jaar gaat Bart De Wever minister van staat zijn.

Je zult hopelijk wel begrijpen dat mijn empathie met VMO en blokvolk eerder onbestaande is, maar dat gaat dan om andere redenen dan de vlaemsche kreits als ideaalbeeld.
Oud 28 juli 2018, 20:03   #46
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als tsjeven hater krijg ik er zelf bijna de kramp van, maar ik kan niet anders dan toegeven dat die ouwe kaloten echt sterk waren. Ze hebben hun doel bereikt en nu helpt n-va zelfs uit alle macht om de laatste fase ook nog mogelijk te maken. Wie had ooit gedacht dat een (vroegere) vlaams nationalistische partij ooit nog ging het land financieel helpen redden ?
Binnen dit en 10 jaar gaat Bart De Wever minister van staat zijn.

Je zult hopelijk wel begrijpen dat mijn empathie met VMO en blokvolk eerder onbestaande is, maar dat gaat dan om andere redenen dan de vlaemsche kreits als ideaalbeeld.
Zou de finale doodsteek voor de N-VA zijn.

Maar welverdiend voor BDW natuurlijk.
Oud 28 juli 2018, 20:08   #47
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zou de finale doodsteek voor de N-VA zijn.

Maar welverdiend voor BDW natuurlijk.
Natuurlijk, zo werkt het. Hij is degene die in zijn partij dat besef heeft kunnen doordrukken in zijn bestuur en kijk waar hij ze gebracht heeft : van een klein embryonaal restpartijtje dat overleefde bij de gratie van Leteme tot de politiek grootste partij in België en de partij die België de facto bestuurt.

Nu is het zaak voor hen om dat te consolideren.
Oud 28 juli 2018, 20:42   #48
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Witte, een vriendje voor u !
Is het U dan eindelijk ook opgevallen

dat er steeds meer en meer forumdeelnemers

beginnen te geloven in de Vlaamse onafhankelijkheid Tavek
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 20:51   #49
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niks te kokeren wat Dehaene betreft...

Maurits Coppieters was destijds diegene die met die uitspraak kwam...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 21:07   #50
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een regering met N-VA (confederalisme) is ineens heel ver weg.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 21:34   #51
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Een regering met N-VA (confederalisme) is ineens heel ver weg.
En maar goed ook.

Van zulke Vlaams-Nationalistische partijen, verlos ons Heer.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 28 juli 2018 om 21:35.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 21:52   #52
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
....
In de regel negeer ik alle antwoorden op discussies die me interesseren en die enkel tot doel hebben het topic bewust te omzeilen of naar de kloten van de schoof te helpen.
...
Een wereldberoemdheid. Helaas beperkt tot enkelingen op dit forum, en veel te weinig dames.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 21:54   #53
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...
Ik geloof dan ook voor geen millimeter dat De Croo dit ernstig zou op tafel zwieren. Het is gewoon om die oelewapper van een Weyts wat weerwerk te geven.
Ik denk dat jij de ego's van (alle) nationale politici onderschat.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 28 juli 2018, 21:55   #54
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen zorg : we weten nu al dat de volgende portie van 5 jaar al staat te wachten. De Wever was duidelijk dat hij de coalitie wil verderzetten. Hij is gretig om voort te doen.

Tijdens de komkommertijd een minkukel als Weyts wat laten zeveren in de krant is gewoon tijdvulling en de ouwe VU'ers eens plezieren.
Koninklijk meervoud.
Boerse simpliciteit.

Oud 28 juli 2018, 22:01   #55
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

jongens, jongens,
wat een gebetenheid om de toekomst te voorspellen.

Afgezien van de leute van de gemeenteraadsverkiezingen en hun uitslag,
wacht toch eens rustig af naar de laatste zitting van het parlement, naar de kiesprogramma's, naar de uitslagen en ... wie daarna feest zal vieren.

Oud 28 juli 2018, 22:12   #56
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Koninklijk meervoud.
Boerse simpliciteit.
Eerder tegen de schoof zijn kloten...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2018, 09:57   #57
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Is het U dan eindelijk ook opgevallen

dat er steeds meer en meer forumdeelnemers

beginnen te geloven in de Vlaamse onafhankelijkheid Tavek
Is het u niet opgevallen dat op de laatste Vlaamse feestdag de Vlaamse leeuwenvlaggen zo goed als helemaal uit het straatbeeld verdwenen waren. Op uitzondering van hier en daar een Vlaams blok-vlag.
De Belgische (de echte, niet de jupiler-vlaggen) driekleuren hingen die dag in veelvoud aan de gevels.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2018, 10:12   #58
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Om eens terug te komen op de federale kieskring.
Bedoelt men daar nog altijd mee dat een select clubje politici voor heel het land verkiesbaar zou zijn, en de rest blijven zoals het is?
Dat is en blijft een zeer ondemocratische zaak.
Als men het huidige systeem niet eerlijk vindt, en men wil naar een nationale kieskring, dan moet die voor alle parlementsleden gelden, en niet voor een select clubje.

Bovendien maken die politici zich veel illusies.
Waarom scoort een Louis Michel goed in Vlaanderen?
Gewoon omdat Vlaamse partijen niet zoveel moeite doen om de man en zijn partij tot op het bot af te breken, want er vallen daar geen stemmen te rapen.
Het zijn geen concurrenten dus.
De dag dat er wel een federale kieskring komt, zul je zien dat ook de Vlaamse coalitiepartners met veel plezier de Waalse regeringsleden aanvallen.
Oud 29 juli 2018, 10:29   #59
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Is het u niet opgevallen dat op de laatste Vlaamse feestdag de Vlaamse leeuwenvlaggen zo goed als helemaal uit het straatbeeld verdwenen waren. Op uitzondering van hier en daar een Vlaams blok-vlag.
De Belgische (de echte, niet de jupiler-vlaggen) driekleuren hingen die dag in veelvoud aan de gevels.
Woon jij tegenwoordig met al die warmte boven de zandgronden

misschien in de schaduw van de bossen van Bokrijk Jos ?
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2018, 10:32   #60
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht

:belgie is gered:

Laatst gewijzigd door Xenophon : 29 juli 2018 om 10:32.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be