![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou dat hetgene zijn dat Wilfried Martens indertijd bedoelde met zijn "unionistisch federalisme" ? Toen begreep ook niemand over wat hij bezig was. Nu met dat confederalisme gaat het dezelfde toer op blijkbaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik herinner me dat ik hem dat lang geleden- begin jaren 80, eens heb horen zeggen in een of ander nieuws/duiding programma.
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De kans is groot dat het uit zijn koker kwam, hij was toen de kabinetschef van Martens. Maar ik dacht toch echt wel dat Martens dat non-begrip wist in de markt te zetten om de goegemeente te laten achterna hollen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Was gewoon hallucinant.
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Binnen dit en 10 jaar gaat Bart De Wever minister van staat zijn. Je zult hopelijk wel begrijpen dat mijn empathie met VMO en blokvolk eerder onbestaande is, maar dat gaat dan om andere redenen dan de vlaemsche kreits als ideaalbeeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar welverdiend voor BDW natuurlijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu is het zaak voor hen om dat te consolideren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maurits Coppieters was destijds diegene die met die uitspraak kwam... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een regering met N-VA (confederalisme) is ineens heel ver weg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van zulke Vlaams-Nationalistische partijen, verlos ons Heer.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 28 juli 2018 om 21:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een wereldberoemdheid. Helaas beperkt tot enkelingen op dit forum, en veel te weinig dames.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat jij de ego's van (alle) nationale politici onderschat.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Boerse simpliciteit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() jongens, jongens,
wat een gebetenheid om de toekomst te voorspellen. Afgezien van de leute van de gemeenteraadsverkiezingen en hun uitslag, wacht toch eens rustig af naar de laatste zitting van het parlement, naar de kiesprogramma's, naar de uitslagen en ... wie daarna feest zal vieren.
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De Belgische (de echte, niet de jupiler-vlaggen) driekleuren hingen die dag in veelvoud aan de gevels. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Om eens terug te komen op de federale kieskring.
Bedoelt men daar nog altijd mee dat een select clubje politici voor heel het land verkiesbaar zou zijn, en de rest blijven zoals het is? Dat is en blijft een zeer ondemocratische zaak. Als men het huidige systeem niet eerlijk vindt, en men wil naar een nationale kieskring, dan moet die voor alle parlementsleden gelden, en niet voor een select clubje. Bovendien maken die politici zich veel illusies. Waarom scoort een Louis Michel goed in Vlaanderen? Gewoon omdat Vlaamse partijen niet zoveel moeite doen om de man en zijn partij tot op het bot af te breken, want er vallen daar geen stemmen te rapen. Het zijn geen concurrenten dus. De dag dat er wel een federale kieskring komt, zul je zien dat ook de Vlaamse coalitiepartners met veel plezier de Waalse regeringsleden aanvallen.
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
misschien in de schaduw van de bossen van Bokrijk Jos ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
Secretaris-Generaal VN