Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 november 2004, 22:33   #41
janPieter
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
is Of vind je het normaal dat de verhouding van de Vlaamse solidariteit in de wereld 98/2 is in de verhouding Wallonië/Wereld?
Ja, dat vind ik normaal, "EIGEN LAND EERST"
janPieter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2004, 23:30   #42
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door janPieter
Ja, dat vind ik normaal, "EIGEN LAND EERST"
Maar België is mijn land niet. Waar haal je dan het lef vandaan mij op te dragen te betalen aan iets waar ik niet achter sta?
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2004, 00:40   #43
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Waar moeten eigenlijk de vlaamse royalisten heen na de splitsing?
Naar waar ze maar willen.

Citaat:
Waar moet de koning naar toe?
Een rustige oude dag op Saint-tropez? Ik vermoed dat de familie van saxen coburg er warm genoeg inzit om eender waar een leven in grote luxe te kunnen gaan leiden.

Citaat:
Mogen zijn trouwe dienaars hem volgen.
Go ahead. Ga je gratis voor hem werken of denk je dat hij nog in zijn dienaars geinteresseerd is als ze hem geld kosten ipv opbrengen?

Citaat:
Wat gebeurd er met de honderduizenden ambtenaren en ex -ambtenaren, militairen actief en op rust, gepensioneerden, politie-agenten,oudstrijders die getrouwheid aan de koning gezworen hebben.
Waarom laten deze mensen nooit hun stem horen?
Dat zijn er toch vlotjes veel meer als 1 miljoen.
Omdat het merendeel van die mensen zich niet (meer) gebonden voelt door die eed? Omdat zij denken dat vlaamse onafhankelijkheid, democratie en veiligheid een stuk belangrijker zijn dan de sprookjesfiguur Albert? Omdat zij niet meer in 1900 leven maar voor zichzelf hebben leren denken?
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2004, 04:26   #44
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Ik vrees dat de meeste snoodaards die met dergelijke stoute plannetjes rondlopen politiek monddood zijn.
Heb ik zondag niet veel van gemerkt.
Wel integendeel.
Oud 19 november 2004, 07:59   #45
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Heb ik zondag niet veel van gemerkt.
Wel integendeel.
Tuurlijk.
Een laatste stuiptrekking.
Nog eenmaal hard roepen in de Hortazaal (om 't bleiten weg te stoppen).
De laatste poen pompen in een barnumcampagne, en als dat op is, is 't koken gedaan.
Nog even en 't Vlaams belang is zijn kopstukken kwijt, en zijn dotatie.
Hoe de N-VA geflikt is hoef ik de Vlaamse Belangers niet te schilderen.
Oud 19 november 2004, 12:33   #46
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Geen reactie van Patriot op mijn post? Typisch...
Oud 19 november 2004, 15:31   #47
Tantist

Standaard

Ik zal intussen maar een taske koffie gaan halen
Oud 19 november 2004, 15:47   #48
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard

In deze topic bewijzen de belgicisten andermaal waarom het onzinnig en een pure tijdverspilling is om met dergelijke idioten in debat te treden. men ontkent gewoon fundamentele zaken in de geschiedenis en men vindt zaken uit! Op die manier kan men zowat alles gaan verdedigen.

Stellen dat de ontwikkeling van de Vlaamse taal en cultuur te danken is aan de Belgische staat, ge moet maar durven! Afijn, vrije meningsuiting geldt voor iedereen, zelfs voor belgicistische idioten.
Koenraad Maesschalck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2004, 15:50   #49
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
In deze topic bewijzen de belgicisten andermaal waarom het onzinnig en een pure tijdverspilling is om met dergelijke idioten in debat te treden. men ontkent gewoon fundamentele zaken in de geschiedenis en men vindt zaken uit! Op die manier kan men zowat alles gaan verdedigen.

Stellen dat de ontwikkeling van de Vlaamse taal en cultuur te danken is aan de Belgische staat, ge moet maar durven! Afijn, vrije meningsuiting geldt voor iedereen, zelfs voor belgicistische idioten.
Nagel op de kop, maar net als met een onzindelijke hond, moet je ze af en toe met hun snuit in de stront wrijven.
Oud 19 november 2004, 17:55   #50
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Tuurlijk.
De laatste poen pompen in een barnumcampagne, en als dat op is, is 't koken gedaan.
Als die dotatie van het VB wegvalt, is dat weer een zoveelste vuile streek van de franstaligen, aangevuld met hun schoothondjes van Groen!
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2004, 18:12   #51
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Als die dotatie van het VB wegvalt, is dat weer een zoveelste vuile streek van de franstaligen, aangevuld met hun schoothondjes van Groen!
Al goed dat het de fout van de BuB niet is.
Die kunnen misschien eerst eens oefenen op een kleiner partijtje..............
Oud 19 november 2004, 18:23   #52
Tantist

Standaard

Citaat:
Al goed dat het de fout van de BuB niet is.
Die kunnen misschien eerst eens oefenen op een kleiner partijtje..............
We zijn nog geen week na de 25e april 2004, dus die racismeklacht mogen we komende week pas verwachten
Oud 19 november 2004, 18:29   #53
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
We zijn nog geen week na de 25e april 2004, dus die racismeklacht mogen we komende week pas verwachten
Ze krijgen N-VA-streken.
Onverwijld=Sint-Juttemis.
Enfin, als ik vanavond als enige de 35 Euromillions win, dan sponsor ik dat anti-racismeproject tegen de N-VA.

Ik laat de klacht enkel vallen als ze me voorzitter maken.
Dan treed ik steeds publiekelijk op in mijn roze jeanettenkostuum.
En elke vergadering wordt geopend met een toast op de Koning, en een heilswens aan het unitaire België.
Sommige partijkopstukken laat ik ook een publieke biecht plegen, waarin ze zich moeten outen als crypto-Vlaamsblokker-belanger

Oud 19 november 2004, 18:37   #54
Tantist

Standaard

Citaat:
Ze krijgen N-VA-streken.
Onverwijld=Sint-Juttemis.
Enfin, als ik vanavond als enige de 35 Euromillions win, dan sponsor ik dat anti-racismeproject tegen de N-VA.

Ik laat de klacht enkel vallen als ze me voorzitter maken.
Dan treed ik steeds publiekelijk op in mijn roze jeanettenkostuum.
En elke vergadering wordt geopend met een toast op de Koning, en een heilswens aan het unitaire België.
Sommige partijkopstukken laat ik ook een publieke biecht plegen, waarin ze zich moeten outen als crypto-Vlaamsblokker-belanger

Bedje uitwassen, Staaf!
Oud 19 november 2004, 21:06   #55
Tantist

Standaard

Dit wordt echt belachelijk! BUB durft niet reageren en in een volgend topic zeggen ze exact hetzelfde!!! Belze doofstommen, laat van u horen!
Oud 19 november 2004, 22:18   #56
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bedje uitwassen, Staaf!
't Plafond zal je bedoelen.
Oud 19 november 2004, 23:02   #57
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge hebt malchance, ik heb wachtdienst en er zijn geen patiënten en ik zit me te vervelen... Uw trukje van "als ik maar genoeg zever post, dan zullen ze geen zin hebben om er aan te beginnen" zal dus niet werken.

Dat heeft de Belgische staat niet gedaan, dat heeft de Vlaamse beweging gedaan, de beweging die u zo verfoeit. De Belgische staat heeft altijd het Nederlands proberen te onderdrukken.

In een Verenigd Koninkrijk der Nederlanden, DAAR had het Nederlands zich verder kunnen ontwikkelen in Vlaanderen. NIET in België, en wie daar aan twijfelt, moet maar gaan grasduinen in de geschiedenisboeken (o.a. de serie Vlaemsch België, die je niet van separatisme kunt beschuldigen (te verkrijgen bij De Slegte)).

Eerste leugden dus, en het zal niet de laatste zijn.

Op 19 november 1831 werd al een wet aangenomen dat het Frans de enige taal was in België. Tweede leugen dus. De Taalwetten kwamen er weer eens door de Vlaamse Beweging. De Belgische staat paste die niet toe. Meer info krijg je als je o.a. de geschiedenis van Flor Grammens leest.

Enige historische kennis is u blijkbaar vreemd. In die periode raakte het programma van de minimalisten immers vervuld. Dit leidde niet tot de gewenste resultaten: er waren nog altijd te weinig goede taalwetten en ze werden niet nageleefd door de Belgische staat. Logisch dat het destijds maximalistische federalisme of zelfs separatisme opgang maakte. Vergeet niet dat men in Vlaanderen nog altijd les gaf in het Frans tot 1932, en evenzo in de administratie. In dat jaar werd WETTELIJK de toestand veranderd naar die van 1823, onder de Nederlanders. Over laattijdigheid gesproken, en FEITELIJK bleef alles nog vaak bij het oude.

Derde leugen!

Het Belgische kapitalisme, vertegenwoordigd door de Societe General, heeft altijd zwaarder geïnvesteerd in Wallonië dan in Vlaanderen. Onze Waalse vrienden hebben daar geen schuld aan, België wel.

Patriot wist selectief de hele geschiedenis van Arm Vlaanderen uit zijn geheugen, de tijden van Werk in Eigen Streek (onbeantwoord door België), de Fransmannen,...

Integendeel: het waren de Nederlandse, Amerikaanse en Duitse multinationals die Vlaanderen van een achtergesteld gebied hebben omgevormd tot een rijk werkersland. En de SG? Die werd uitverkocht aan de Franse groep Suez. Exit.

Vierde leugen. Er is geen enkele identitaire groep in Limburg actief die zulk een scenario beoogt. Dit is gewoon wat belgicistische bangmakerij, waar enkel dwazen geloof aan hechten.

Vandaar dat de meerderheid van de Vlaamse bedrijfsleiders voor een onafhankelijk Vlaanderen en het opdoeken van dat Belgische kader zijn...

Waarom niet? Alleen is er geen kat die daar achter vraagt. Er zijn alleszins bij mijn weten geen Parijse nationalistische separatisten. Bij uwweten wel?

Daar wordt niet achter gevraagd, dus waarom zou dat moeten?

Als die volkeren daar achter vragen: ja! Als ze daar niet achter vragen, moet er niets veranderen.

U gaat NU een lijst geven van de 300 staatjes die de Vlaamse beweging wil instaleren. Indien nu dat niet doet, weten we ook wat uw bewering waard is.

Leg uit... Want dat doet u niet...

Dat is nergens zo, ook niet bij andere volkeren. U denkt -surprise surprise- veel te totalitair.

Zullen we Limburg dan maar losscheuren van België? Uw gedacht he!

Hoe komt u daar nou bij? De taal is wel een belangrijke drager van cultuur en sociale aangelegenheden, en daardoor van politiek en vaak ook economie. Maar Brussel spreekt bevoorbeeld grotendeels Frans, en Brussel wordt door zowat alle belangrijke flamingantische verenigingen aldus erkend en tot Vlaanderen gerekend.

Kortom: u ijlt of liegt

Ik heb die cijfers al gekwantificeerd indertijd: 98% van de Vlaamse solidariteit gaat naar Wallonië, 2% naar de rest van de wereld. Nog goed dat ik dit niet per mens had uitgedrukt, want dan zou u het schaamrood op de kaken komen. Destijds heeft geen enkele belgicist daar nog zinnig op durven antwoorden.

Die tekst is geschreven voor de officiële cijfers van ABAFIM. Het is uw woord tegen dat van een betrouwbaar rapport. Je ziet maar...

1100 euro per Vlaming per jaar. Vergelijking: 95 euro per West-Duitser per jaar naar Oost-Duitsland. Dat is al meer dan een factor 10. Leugen dus!

Kwestie van op tijd Dutroux vrij te laten, obussen aan te kopen, met Italiaanse helicopters rond te vliegen, te zeggen dat de staatsschuld wel vanzelf zal verdwijnen... Prachtige applicatie van die dossierkennis. Leugen dus...

Vlaanderen pakt zijn RO beter aan dan België, en ook De Lijn blijkt beter te functioneren dan zijn Belgische voorganger. Leugen dus!

Kleine opmerking: dat wil niet zeggen dat die RO OK is, enkel beter. T.o.v. Nederland kan het nog veel beter. Zullen we onze dossierkennis daarmee poolen, huh?

Ewel, dat is waar! Alleen, moeten we daarvoor België behouden? We kunnen toch ook van de Wadden genieten, zonder dat we moeten samengaan met Nederland (liefst wel natuurlijk )

Europa doet België juist verdampen! Het enigste voordeel dat België had, schaalvoordelen, wordt volledig door de EU overgenomen!!!!

Dat geeft al zelf goed aan hoe je je over je zever voelt: je voelt zelf aan dat geen kat de tekst serieus zal nemen, en anticipeert dus al direct op het niet belang er van...

Awel Tantist, "einzame Spitze" noem ik dat...
Dat klopt als een pulpitis of een subperiostaal abces...
zo ene thv 36 of 46 waarbij de spix zo moeilijk werkt...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 19 november 2004 om 23:03.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2004, 09:02   #58
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tuurlijk.
Om bij te houden: "superstaaf_toekomstvoorspelling"
Oud 20 november 2004, 14:35   #59
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Dat klopt als een pulpitis of een subperiostaal abces...
zo ene thv 36 of 46 waarbij de spix zo moeilijk werkt...
Hmmm.
De snoekbaars bijt.
Typisch voor een zachte overtrokken novemberdag met een ultrazacht windje uit 't zuidwesten.........
Oud 20 november 2004, 16:52   #60
Tantist

Standaard

Citaat:
't Plafond zal je bedoelen.
Aha, jij slaapt naakt in een konijnekot

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be