Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 november 2004, 11:31   #41
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Poetin zal misschien ook kernwapens die enkel mensen doden maar de infrastructuur grotendeels gans laten, willen ontwikkelen. De VS bezitten die reeds.

.
Wat ben ik blij dit te vernemen.....
Zouden ze ook al wat virusjes bezitten die selectief te werk gaan ? De (on)juiste mensen treffen...... Wat is de mens toch "mooi en meedogenloos".....
En dan maar zagen en klagen over de massavernietigingswapens van anderen terwijl ze hun heerschappij rustig werden opbouwen......

Laatst gewijzigd door labyrinth : 18 november 2004 om 11:33.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2004, 11:33   #42
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Poetin en Bush waren toch zo "vrolijke vrienden" ?
Oud 18 november 2004, 11:33   #43
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
Ja hoor verschillende daarom ben ik een groentje..... die willen alle kernwapens de wereld uit.
Ooit gehoord hoeveel verrijkt uranium Amerika in de grond van Irak heeft geschoten ? Hoeveel kinderen ook daaraan sterven ?

Want dat is natuurlijk heel gevaarlijk voor het eigen volk.....
Alles mag dus van het ogenblik dat het u niet treft. Mooie moraal.....

Als het mij treft heb ik ook liever een conventioneel bommeke, ...

En ik ben ook tegen dat uranium dat ze gebruiken, precies omdat het burgers en onschuldige kinderen treft, en blijft treffen, ... (ge ziet ik ben nog zo slecht nie hé, )
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2004, 11:34   #44
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
De huidige atoombommen zijn hoofdzakelijk ontwikkeld om niet te gebruiken.

Ik vermoed dat de nieuwe soort atoomwapens waar Poetin het over heeft, bestemd zijn om wel te gaan gebruiken.

Oorlogen worden zelfs door de rijkste landen steeds minder betaalbaar. Oorlogen verslinden zo een enorme hap uit het BNP dat dit serieuse welvaartsproblemen met zich meebrengt.
Bovendien blijken conventionele oorlogen niet meer te winnen te zijn met de huidige strategiën. Men ziet dit in Irak. Men kan dit land met de wapenkracht van de VS op enkele dagen of misschien zelfs op enkele uren op de knieën krijgen maar daar is het conflict niet mee opgelost. Maar al te vaak gaat een conventionele oorlog over in een geuirilla oorlog of zelfs terreuroorlog tegen de hele wereld.

Een land gelijk Noord-Korea en eventueel ook Iran kunnen op een gegeven moment een dermate grote nucleaire dreiging gaan vormen dat een conventioneel ingrijpen niet meer mogelijk is. In dat geval is enkel een beperkte en gecontroleerde eerstslag mogelijk.

Poetin zal misschien ook kernwapens die enkel mensen doden maar de infrastructuur grotendeels gans laten, willen ontwikkelen. De VS bezitten die reeds.

Ik kan mij voorstellen dat wanneer bijvoorbeeld moslim terroristen erin zouden slagen een stad uit te wissen in de VS of in Rusland, dat dit de inzet van kernwapens tot gevolg zou kunnen hebben in een aantal Arabische landen.

Een firststrike leverd gegarandeerd een second strike op, of uwe firststrike moet zo snel en doeltreffend toeslaan, dat uw doelwit 100 % uitgeschakeld is.
Oud 18 november 2004, 11:36   #45
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Als het mij treft heb ik ook liever een conventioneel bommeke, ...

En ik ben ook tegen dat uranium dat ze gebruiken, precies omdat het burgers en onschuldige kinderen treft, en blijft treffen, ... (ge ziet ik ben nog zo slecht nie hé, )
je bent aan het verbeteren, door mij ......
Oud 18 november 2004, 11:36   #46
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat ben ik blij dit te vernemen.....
Zouden ze ook al wat virusjes bezitten die selectief te werk gaan ? De (on)juiste mensen treffen...... Wat is de mens toch "mooi en meedogenloos".....
En dan maar zagen en klagen over de massavernietigingswapens van anderen terwijl ze hun heerschappij rustig werden opbouwen......

Als je weet dat Zuid Afrika daar meer dan 10 jaar geleden mee bezig was om die te ontwikkelen mag je er vergif op innemen dat een of andere gestoorde Amerikaan of Rus het recept al heeft, en de Israëlisch ook niet onderschatten, die hebben daar ook belang bij...
Oud 18 november 2004, 11:38   #47
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Een firststrike leverd gegarandeerd een second strike op, of uwe firststrike moet zo snel en doeltreffend toeslaan, dat uw doelwit 100 % uitgeschakeld is.
Ze kunnen misschien de "rode telefoon" uit het archief halen.....
Oud 18 november 2004, 11:41   #48
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als je weet dat Zuid Afrika daar meer dan 10 jaar geleden mee bezig was om die te ontwikkelen mag je er vergif op innemen dat een of andere gestoorde Amerikaan of Rus het recept al heeft, en de Israëlisch ook niet onderschatten, die hebben daar ook belang bij...
Zuid-Afrika, die blanke Boeren hebben dat gedurfd....... ?
Oud 18 november 2004, 12:12   #49
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze kunnen misschien de "rode telefoon" uit het archief halen.....

ik vraag me werkelijk af of de russen of de amerikanen zouden gebeld hebben als een van hun als 1 ste op het knopje zou duwen, ...

Wetende dat de responstijd een kleine 20 minuten is, en de lancering van een nucleair wapen onmiddelijk wordt gespot door de satteliet, is de andere zijde even goed toast de moment dat ze de knop indrukken.
Oud 18 november 2004, 12:15   #50
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zuid-Afrika, die blanke Boeren hebben dat gedurfd....... ?
Er liep een project heb ik ooit in een documentaire gezien, waarbij men trachte het gen op te zoeken dat uw ras bepaald, en dan voor bepaalde rassen virusen zodanig aanpassen dat zij enkel nog effect hadden op dat ras, ...

(ik ben gene genendoctoor vergeef mij mijn amaturistische uitleg. )

Ik weet niet of ze ooit tot resultaat gekomen zijn, maar jij weet net zo goed als ik dat dat voor een wetenschapper een uitdaging, is, kunnen isoleren wat het ras bepaald, die genen vinden, en de moment dat er eentje ze vind is er een ander die daar wel iets mee zal proberen doen, ...
Oud 18 november 2004, 12:23   #51
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
ik vraag me werkelijk af of de russen of de amerikanen zouden gebeld hebben als een van hun als 1 ste op het knopje zou duwen, ...

Wetende dat de responstijd een kleine 20 minuten is, en de lancering van een nucleair wapen onmiddelijk wordt gespot door de satteliet, is de andere zijde even goed toast de moment dat ze de knop indrukken.
En wat als ze verkeerd verbonden zijn ?
Oud 18 november 2004, 12:26   #52
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wat als ze verkeerd verbonden zijn ?
tuut - tuut - tuut - kaboem zeker, ...
Oud 18 november 2004, 12:34   #53
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als grootste kernmacht heeft hij natuurlijk het grootste aantal kernwapens, heel wat verouderde niet gebruikte (gelukkig) dus die moeten ontmanteld worden wegens verjaard... nieuwe en betere.
U bent naïef als u denkt dat een man als Bush ze niet zou gebruiken moest het het laatste belang zijn van zijn eigen volk...... Eigen volk eerst ! Eigen volk eerst ! Eigen volk eerst ! Op een ander continent wel te verstaan...
Bovendien vindt hij Europa verouderd. Zeg maar een mooi museum met prachtige steden. Maar is Bush een echte cultuurliefhebber ?
Een lichtje aan het einde van de tunnel, binnen vier jaar wordt hij zeker niet herkozen maar ondertussen kan er van alles gebeuren......
Waarom loopt iedereen weg uit zijn team ???????????????????
Misschien omdat ze het niet meer kunnen aanzien, zijn egoïstisch gestuntel.
De reden waarom ik geloof dat Bush ze nooit gaat gebruiken is gewoonweg om de simpele reden dat hij genoeg andere conventionele wapens heeft om elke grote klus te klaren. En je zegt als laatste belang...wat bedoel je hier nu eigenlijk mee? Zoiets als op het punt staan veroverd te worden door Rusland of iets dergelijks?

Waarom iedereen wegloopt uit zijn team? Hoeveel mensen zitten er in zijn team en hoeveel zijn er dan al weggelopen? Iedereen is wel een heel groot woord hoor, je kent zelfs de reden niet eens. Dat collin vertrekt kan evengoed met zijn gezondheid te maken hebben, dat hij bv meer tijd wil besteden aan zijn gezin, hij heeft toch kanker gehad dacht ik, niet?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2004, 12:45   #54
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je maakt hier weer een aantal essentiele denkfouten.

Ten eerste : "Bush heeft als enige zoveel kernwapens doen ontmantelen".
Daar geloof ik niets van. Je zal dat moeten bewijzen, vrees ik.
Bush heeft het kernwapen programma uitgebreid (zoals putin nu doet)
en bovendien heeft hij het Star Wars programma herstart, hetgeen
effectief een bedreiging voor de wereld zou kunnen zijn.
(bijvb. moest Rusland opnieuw globale ambities gaan koesteren)
Bush heeft in het begin van zijn termijn samen met nog anderen een akkoord ondertekent om zoveel % van het arsenaal te ontmantelen kerel. Bewijzen geven, zoek het dan op é. Je zegt dat ik me moet informeren voor ik iets zeg, awel ik heb dit gezien op tv toen men het akkoord ondertekende ok. Nu is het aan jou om zelf te kijken of dit waar is, ik kan dit niet voor jou doen. Wil je misschien een copietje van het akkoord? Sorry, daar kan ik niet aan voldoen.

En wat betreft het schild programma, dit is helemaal geen bedreiging voor de wereld. Hoe kan een verdediging nu een bedrijging zijn, kun je mij hier een vb voor geven? Indien de VS een schild heeft waardoor ze niet meer door raketten kunnen geraakt worden, wat kwaad doen ze hier aan de rest van de wereld?

Citaat:
Gelukkig zal het Star Wars programma niet snel effectief zijn.
Technisch gezien is het zeer moeilijk om met een kogel een
andere kogel uit de lucht te schieten, met InterContinental
Balistic Missiles is dat nog veel moeilijker.
Vooral omdat je te maken krijgt met een wolk van
missiles waarvan misschien 1 of 2 effectief geladen zijn met
een kernkop en de andere gewoon als dummies meevliegen.
Informeer u misschien eens voor de verandering Illwill.
Ik ben niet eens over dit schild begonnen dus waarom je dit tegen mij zegt is een raadsel. Kijk eerst goed op wie je reageerd ok.

Citaat:
Ten tweede : het zou zeker niet beter zijn moest 1 land een overdonderende meerderheid van de nucleaire wapens bezitten.
Het enige wat de Yankees en de Russen in de jaren 50 en 60 gestopt
heeft van WWIII is juist de dreiging van Mutual Assured Destruction.
Het is een fabeltje dat een land dat militair superieur is zijn
kernmacht zou afbouwen...
Het zou juist de mogelijkheid tot oorlogen verhogen omdat er
geen dreiging meer bestaat van vergelding.
Zo zouden de amerikanen dan bvb. in NoordKorea kunnen
doen wat ze vandaag in Irak doen.
Wedden dat dat niet gebeurd? En weet je waarom?
Illwill, denk jij soms na voor je iets intikt?
Als de US enkel nog nucleaire wapens zou hebben is dit wel een goede zaak. Ze hebben geen enkele reden meer om dergelijk wapens te gebruiken vandaar.
En waarom zouden ze vandaag niet kunnen doen in N-Korea wat ze in Irak doen? Ze hebben de wapens nu toch ook.
Oud 18 november 2004, 13:03   #55
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Je moet lezen, Illwill.
Al je (domme) vragen staan beantwoord in mijn tekst.
Echt waar. Leer lezen. (had jij nooit zo'n vak op school?)
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2004, 13:25   #56
dUSK
Provinciaal Statenlid

dUSK's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar dUSK
Standaard

Citaat:
Jij vindt natuurlijk dat Bush en alleen hij het recht heeft ons te "beschermen".
Gaat Poetin ons beschermen misschien?

Waarom reageer je eigenlijk niet op mijn opmerking:

[size=4]"Dat Poetin ons Kyoto-geld waarschijnlijk gaat gebruiken om zijn wapens verder te ontwikkelen!"[/size]

Even naar zuivere lucht aan het happen?

Laatst gewijzigd door dUSK : 18 november 2004 om 13:49.
dUSK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2004, 19:09   #57
The King
Vreemdeling

Standaard

De VS is het land dat een nieuwe wapenwedloop begint door te bouwen aan een raketschild. Natuurlijk gaat Rusland hierop reageren door raketten te bouwen die raketschilden kunnen penetreren. Ik vraag me af wanneer China zal meedoen aan de wapenwedloop. Overigens is de Chinese economie inmiddels vijf keer groter dan de Russische. De Chinezen zijn volgens mij tot meer in staat.
The King is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2004, 20:08   #58
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The King
De VS is het land dat een nieuwe wapenwedloop begint door te bouwen aan een raketschild. Natuurlijk gaat Rusland hierop reageren door raketten te bouwen die raketschilden kunnen penetreren. Ik vraag me af wanneer China zal meedoen aan de wapenwedloop. Overigens is de Chinese economie inmiddels vijf keer groter dan de Russische. De Chinezen zijn volgens mij tot meer in staat.
Hoe denk je dat raketten hun doel zoeken? En ik bedoel hiermee degene waarmee de amerikanen de vijandige uit de lucht willen halen.

Laatst gewijzigd door illwill : 18 november 2004 om 20:09.
Oud 18 november 2004, 20:14   #59
De Vliegende Hollander
Gouverneur

De Vliegende Hollander's schermafbeelding

Standaard

Compleet nutteloze statement van Poetin (alhoewel de Heren Generaals zich dan weer even belangrijk voelen)...

Let wel dat het Defensiebudget van de VSA bijna 400 Miljard Euro is, die van Rusland 5 Miljard Euro, waarvan de helft gaat naar het onderhouden en ontmantelen van huidige (verouderde) kernwapens...

Poetin wil gewoon simpelweg een signaaltje geven naar de wereld dat zij ook nog belangrijk zijn, maar feit blijft dat hun gehele defensie op losse schroeven staat.
Oud 18 november 2004, 21:49   #60
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Hoe denk je dat raketten hun doel zoeken? En ik bedoel hiermee degene waarmee de amerikanen de vijandige uit de lucht willen halen.
Via een sateliet gestuurd targetting system.
So?
Wat is uw point?

Wist je trouwens dat dhr. Bush onlangs heeft beslist dat
er GEEN onafhankelijke evaluatie komt van dit raketschild.
Het zal dus getest worden door de diensten van de USAF
die ook instonden voor het ontwerpen van dit schild.
Als je dan weet dat hun financiering afhangt van
de resultaten van die testen, weet je wel genoeg zeker?

In elk geval zal het niet werkende raketschild zeer effecitief
zijn tegen niet bestaande wmd van terroristenstaten.
(ps. dit laatste heb ik gehoord van fysici uit de VS zelf!)
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be