Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 oktober 2018, 11:18   #41
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

theo heeft gelijk gelijk gelijk gelijk gelijk
Oud 27 oktober 2018, 11:21   #42
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Met uw hoofddoek altijd - de punten die ze op tafel leggen in Antwerpen gaan over mobiliteit en sociaal beleid.
Wat begrijp jij niet in het woord "breekpunt" ?

Om het op zijn Termonts te zeggen "leer nederlands ga les volgen"
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2018, 12:13   #43
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Waarom maakt Groen zo'n heisa over dat hoofddoekenverbod terwijl volgens bepaalde pundits er helemaal geen hoofddoekenverbod bestaat en de politici ons enkel een rad voor ogen willen draaien.

Rad voor de ogen draaien? Er wordt niet anders gedaan.
Recent nog op TV in het nieuws de boodschap dat klokkenluiders moeten beschermd worden. Ja! En hoe? Dat wordt er natuurlijk niet bij verteld.
En voor wat dient dan in feite de omerta?
Recent nog de staking in Zaventem. Komt daar ene van de vakboungd vertellen dat de bazen ze hebben uitgelokt want van de beloofde premie van 250 euro zouden sommige werknemers nog geen twintig euro gekregen hebben. Slik maar onnozel plebs. Geen details waarom die premie werd beloofd. Waren er geen voorwaarden aan verbonden? Werd er soms geen BV vooraf ingehouden bij bijvoorbeeld twee-verdieners om de pil te verzachte als de uiteindelijke afrekening er komt? Niks van dat alles.
We mogen het niet weten. Trouwens; wij stomkoppen zelf stellen ons die vragen zelfs niet. We zeveren liever over peanuts. Over Vlaamse parkings in Brussel bijvoorbeeld. Of over politiekers die zichzelf verzopen hebben.
Recent nu weeral de heibel binnen het parlement over de gang van zaken bij aankoop van die vliegtuigen.
Wie in dit land nog durft beweren dat dit regime een democratie zou zijn is meer dan één vijs kwijt.
Over politieke partijen memmen doen we graag. Maar over essentiële beginselen zwijgen we liefst in alle talen.
Democraten? Kruipers allerhande ja. De smurrie die we zullen achterlaten zal het binnenkort bewijzen. Als we in de Sahara zullen terecht komen.
De Berbers hebben we al. Het zand moet nog volgen.
Maar daarover zwijgt Groen! graag. "Nikabs" zijn belangrijker.
En Mo kan ongestoord zijn gangen gaan onder het mom van menslievendheid. Waarom moet er dan een gedeelte verzuipen in de Middelandse zee alvorens ze echt aan eten geraken?
Stomme vraag zeker?
En juist nu als de werkman met kinderen op vakantie kan moeten zeveraars staken. Ik ken dat volk. Ik heb samen met mijn echtgenote twintig jaar naar Brussel gespoord. In de voormiddag geen staking. Maar na het werk zaten we wel ergens vast. Werkvolk den duivel aandoen! Dat wel. Maar de bazen spaarde men liefst. Sssst! Ook dat mocht niet geweten zijn!

Laatst gewijzigd door werkman : 27 oktober 2018 om 12:26.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2018, 13:45   #44
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Wat begrijp jij niet in het woord "breekpunt" ?

Om het op zijn Termonts te zeggen "leer nederlands ga les volgen"
Eerlijk gezegd begrijp ik van geen van beide kanten waarom dat een breekpunt is. Enerzijds is het neutraliteitsprincipe wel van belang, maar bij een loketbediende in de gemeente maakt dat eigenlijk niet veel uit, wat wel het geval is bij een rechter of een politieman.

Anderzijds versta ik ook niet dat men als potentiële werknemer niet bereid is een persoonlijke voorkeur terzijde te schuiven. Als het wezenlijk is om een bepaald kledingstuk te dragen gaat het om een wel erg pietluttige religie.

Als Groen hiervoor de kans laat schieten op een fietsvriendelijker en gezondere stad met meer kwaliteitsvolle woningen zou ik dat moeilijk begrijpen.

In dat opzicht ligt een coalitie met s-pa makkelijker. Al vermoed ik dat men toch bij OVLD en CD&V gaat uitkomen. De eersten liggen al plat op hun buik, de tweeden zullen mogelijk toetreden zodra Peeters aangeeft de eer aan Bastiaens en zo te willen laten.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2018, 14:17   #45
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eerlijk gezegd begrijp ik van geen van beide kanten waarom dat een breekpunt is. Enerzijds is het neutraliteitsprincipe wel van belang, maar bij een loketbediende in de gemeente maakt dat eigenlijk niet veel uit, wat wel het geval is bij een rechter of een politieman.

Anderzijds versta ik ook niet dat men als potentiële werknemer niet bereid is een persoonlijke voorkeur terzijde te schuiven. Als het wezenlijk is om een bepaald kledingstuk te dragen gaat het om een wel erg pietluttige religie.

Als Groen hiervoor de kans laat schieten op een fietsvriendelijker en gezondere stad met meer kwaliteitsvolle woningen zou ik dat moeilijk begrijpen.

In dat opzicht ligt een coalitie met s-pa makkelijker. Al vermoed ik dat men toch bij OVLD en CD&V gaat uitkomen. De eersten liggen al plat op hun buik, de tweeden zullen mogelijk toetreden zodra Peeters aangeeft de eer aan Bastiaens en zo te willen laten.
Van Besien's breekpunt begrijp ik maar al te goed, een zéér groot deel van zijn kiezers zijn islamieten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2018, 14:42   #46
DucDEnghien

Standaard

In Oost-Vlaanderen is groen blijkbaar plots minder arrogant: "N-VA, CD&V en Groen vormen coalitie in Oost-Vlaanderen".

http://www.standaard.be/cnt/dmf20181027_03884577
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2018, 15:24   #47
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met uw hoofddoek altijd - de punten die ze op tafel leggen in Antwerpen gaan over mobiliteit en sociaal beleid.
Zelfs dat "sociaal beleid" kan inhouden dat er nog meer onderkomens voor de vreemdelingen moeten voorzien worden! Antwerpen heeft geen sociale en andere woningen tekort maar vreemdelingen te veel!
En hun gezever en gekruip met die hoofddoekjes is om te kotsen.
Zodra er moslims genoeg zullen zijn mogen ze zelf ophoepelen...

Laatst gewijzigd door andev : 27 oktober 2018 om 15:25.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2018, 15:55   #48
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Zelfs dat "sociaal beleid" kan inhouden dat er nog meer onderkomens voor de vreemdelingen moeten voorzien worden! Antwerpen heeft geen sociale en andere woningen tekort maar vreemdelingen te veel!
En hun gezever en gekruip met die hoofddoekjes is om te kotsen.
Zodra er moslims genoeg zullen zijn mogen ze zelf ophoepelen...
Het begint inderdaad voor velen de spuigaten uit te lopen de blijvende instroom van vele vreemdelingen in de stad Antwerpen.

Op straat is dat al héél goed zichtbaar.

Slaat de klok 18 u dan zie je nog maar weinig autochtonen de straat op gaan.

Het is al jaar- en dag algemeen geweten dat Antwerpen een trekpleister is voor vreemdelingen, een havenstad ...

Ik dacht dat men daar kan spreken over een 185 verschillende nationaliteiten die er wonen of ergens huizen en kunnen genieten van véél te veel voordelen ten opzichte van de autochtone bewoners.

Sommige mensen zien het in de toekomst nog verslechteren zelfs als men er géén paal- en perk aan gaat stellen.

Mogelijk dubbel zoveel moslims in België tegen 2050

Pijnlijk detail bij het bovenstaande is dat het altijd om een zelfde groep gaat die Antwerpen naar zijn hand wil zetten.

Wat doet de politiek? Niets, niets, niets, niets ...

Mocht het helemaal fout lopen verdienden politici er goed aan en zetten het dan wel op een lopen naar andere oorden.

Maar wij blijven er op stemmen?

Laatst gewijzigd door Universalia : 27 oktober 2018 om 16:03.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2018, 17:38   #49
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
In Oost-Vlaanderen is groen blijkbaar plots minder arrogant: "N-VA, CD&V en Groen vormen coalitie in Oost-Vlaanderen".

http://www.standaard.be/cnt/dmf20181027_03884577
Voor de provincie toch. Die dient dan toch nog ergens voor.
Oud 27 oktober 2018, 17:41   #50
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht

Slaat de klok 18 u dan zie je nog maar weinig autochtonen de straat op gaan.
Wat een bullshit. Kom jij eigenlijk wel eens in Antwerpen?
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2018, 17:47   #51
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

https://forum.politics.be/showpost.p...0&postcount=36

Die hoofddoeken zijn dus, zoals ik al eerder aantoonde, zelfs een breekpunt voor de groenen. Met andere woorden: je sloeg er met de klak naar.

Wat de blauwen en de tsjeven betreft, die vormen met de N-VA al een, zij het een kleine, meerderheid. Beke vindt dat, begrijpelijk, voldoende. De Wever niet.
We zullen zien of De Wever er in slaagt om er de rooien bij te halen. De twee andere partners moeten het daar namelijk ook mee eens zijn.
Het is bijgevolg best mogelijk dat De Wever gedwongen zal worden om op de vroegere leest verder te schoeien.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 27 oktober 2018 om 18:04.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2018, 18:02   #52
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet niet hoe het in Antwerpen gesteld is, maar ik weet wel zeker dat de straten hier kort na donker grotendeels leeg zijn. De meeste winkels sluiten om zeven uur en het is te koud om op een terrasje te zitten. Enkel een zeldzame hondenbezitter die zijn hond uitlaat loopt dan nog op straat. Ik en mijn vriendin zijn hondenbezitters en kunnen het dus weten.
In de zomer, als het langer dag is en terrasjesweer verandert dat. Maar het klopt dat er nog weinig beweging is in de straten eens het donker is, en zeker geen vrouwen zonder gezelschap... Op een enkele uitzondering na. Mijn hondje is bijna 18 jaar oud en de reden dat ik soms zelfs midden in de nacht nog met hem buiten loop. Ik woon wel net buiten het stadscentrum en in een doodlopende, en dus stille straat.
Oud 27 oktober 2018, 19:47   #53
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Veel groenen zijn politiek nog groen achter hun oren.

Ze denken bijvoorbeeld dat zij evenveel gaan te zeggen hebben als de nva, in een Antwerpse coalitie.
Wel, dat ze nog eens naar het aantal kiezers kijken die op hen stemden, en het aantal dat op de nva stemde.
Alhoewel ze daar meer recht op hebben dan KP.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2018, 19:51   #54
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Het is nu toch wel zo klaar als een klontje dat arrogantie niet zomaar leidt tot falen?
Zijn jullie nu zo bewust demagogisch dat jullie niet inzien dat NVA ook arrogant werd genoemd in 2003-2009? "Quid NVA" gewijs. Dat was de tijd dat "Olijke Bart" verweten werd te veel noten op zijn gezang te hebben he? In 2014 was dat gedaan: jaja, kom een economische regering en geen Vlaamse eisen. Staatsmanschap he.
How the mighty have fallen.
Politiek inzicht hier is gedaald sinds ik weg was.
Denken jullie nu echt dat de Groen kiezers massaal gaan weglopen?
in 2003 was dat zo. Wegens tekort aan arrogantie.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 27 oktober 2018 om 19:53.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2018, 19:57   #55
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Alhoewel ze daar meer recht op hebben dan KP.
Je bedoelt dat de groenen meer recht hebben op deelname aan het Antwerpse bestuur omdat ze groter zijn dan "KP"? Wie dat ook moge zijn.

Gaat die vlieger ook op voor het rechts-populistische Vlaams Belang dat op één na de grootste partij werd in sommige Antwerpse wijken en steden als Aalst, Kortrijk en St. Niklaas, en zelfs de grootste in Ninove met een score van zo’n veertig procent?

https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach...eden~be78b9af/
Oud 27 oktober 2018, 20:02   #56
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Het is nu toch wel zo klaar als een klontje dat arrogantie niet zomaar leidt tot falen?
Zijn jullie nu zo bewust demagogisch dat jullie niet inzien dat NVA ook arrogant werd genoemd in 2003-2009? "Quid NVA" gewijs.
Neen, zo bewust demagogisch zijn "wij" niet. "Wij " weten maar te goed dat de N-VA ook "arrogant" werd genoemd in 2003 en 2009... en erger.

https://www.knack.be/nieuws/de-n-va-...ion-44254.html
Oud 27 oktober 2018, 20:05   #57
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bullshit ah ja?

Ik woon(de) eigenlijk in Antwerpen maar ik ben er niet veel meer.

Héél af en toe kom ik er nog wel eens als ik op bezoek ga bij vrienden die laatst wisten te vertellen dat ze er binnenkort ook weg zijn.

Laatst gewijzigd door Universalia : 27 oktober 2018 om 20:08.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2018, 20:20   #58
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Het enige dat vast staat is dat bloedrood Agalev en nu onder gecamoufleerde perceptie "Groen" in Antwerpen niet de kaart trekt of de wil heeft om een goed bestuur voor de mensen die leven in Antwerpen te realiseren. Maar de Antwerpenaar bewust misbruiken om bij de volgende verkiezing … federaal méér stemmen te halen.

Zoals ze sinds NVA in deze regering zat ze constant agressief aanvallend waren tegen de NVA, alles steeds de fout was van NVA en vooral BDW.

Zetten ze dit theater verder via hun houding in Antwerpen. Terwijl op andere plaatsen wel willen samen werken, postjes pakken…..

De democratie, De Antwerpenaar word gewoon strategisch misbruikt, dat is duidelijk voor mij. Of, Hoe links het volk misbruikt.....
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 27 oktober 2018 om 20:20.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2018, 20:21   #59
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

https://forum.politics.be/showpost.p...0&postcount=36

Die hoofddoeken zijn dus, zoals ik al eerder aantoonde, zelfs een breekpunt voor de groenen. Met andere woorden: je sloeg er met de klak naar.

Wat de blauwen en de tsjeven betreft, die vormen met de N-VA al een, zij het een kleine, meerderheid. Beke vindt dat, begrijpelijk, voldoende. De Wever niet.
We zullen zien of De Wever er in slaagt om er de rooien bij te halen. De twee andere partners moeten het daar namelijk ook mee eens zijn.
Het is bijgevolg best mogelijk dat De Wever gedwongen zal worden om op de vroegere leest verder te schoeien.
Ik heb het altijd geweten dat hij zo is.
Dat de kiezers van Groen! grotendeels moslims zijn is al lang geweten.
Daarom heeft Groen! moslimwensen als programmapunten. Meer nog. Als breekpunten nog wel. Hoe het er met ons milieu aan toe gaat is schijnbaar geen breekpunt. Dat er in grote steden luchtvervuiling optreedt is ook reeds lang geweten. En dat de voornaamste oorzaak hiervan ons overaantal en overconsumptie is weten we ook al lang.
De aarde is voor sommigen een koeienvlaai waarop er meer en meer strontvliegen moeten komen. Ooit zal de druivenrank breken.
Als dat gebeurt zullen de godsdiensten weeral de oorzaak zijn van veel leed.
Zij promoten vooral veel engeltjes en volgelingen.

Laatst gewijzigd door werkman : 27 oktober 2018 om 20:23.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2018, 20:29   #60
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Over stilstand en achteruitgang dus....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be