Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Vlaams-nationalistisch forum
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vlaams-nationalistisch forum Vlaams-nationalistische thema's kunnen hier besproken worden.

Discussietools
Oud 9 december 2004, 17:37   #41
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Het alternatief is zonder geweld verder strijden voor meer autonomie. Het mag dan lang duren en een vermoeiende strijd worden, maar op die manier vallen er tenminste geen doden. Als flamingant draag ik het pacifistische beginsel van de Vlaamse Beweging hoog in het vaandel en keur dus de gewelddaden van ETA 100% af. Blind pacifisme is niet goed in sommige gevallen, maar zoals Pelgrim zei kunnen we ons wel wat vragen stellen bij de daden van ETA.

En wat ze soms vergeten is het einddoel. Je kan moeilijk onafhankelijkheid bereiken zonder de steun van het volk. Met geweld haal je nu eenmaal niet de steun van het volk, behalve bij situaties zoals in Tsetjenië of Palestina, maar in Baskenland zeker niet. Op die manier creëren ze alleen maar afkeer, zowel bij eigen volk als in de internationale wereld, en dat is net wat je niet nodig hebt in een onafhankelijkheidsstrijd.
instromaniac is offline  
Oud 10 december 2004, 09:56   #42
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Momenteel zal er niet bijster veel alternatief voorhanden zijn, geef ik toe, aangezien partijen als Batasuna verboden worden (omdat ze trouwens net gelinkt worden aan ETA, wat mijn punt duidelijk maakt). Als linkse nationalist sta ik wel degelijk achter het doel van ETA en Batasuna namelijk een democratisch en onafhankelijk Baskenland, maar dat betekent niet dat ik me achter de middelen moet scharen.

Als er geen alternatief is moet er een worden gemaakt. Een niet militaristische beweging kan ook doelen verwezenlijken en zal sneller aanhang onder de bevoklking verwerven.
Pelgrim is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be