![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Extreem-rechtse partijen als Nieuw Rechts, Nederlands Blok, CP86 of NNP komen in Nederland gewoon niet van de grond.
![]() |
![]() |
#42 | |
|
![]() Citaat:
Maar intussen weet ik daarmee toch al wat je van me denkt, en dat kwam een beetje als een verrassing.
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#44 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als de poging nu niet zo doorzichtig was, .... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#46 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Bi de NMBS ligt deze verhouding op 60/40. Wanneer men de NMBS-investeringen echter naar zuiver economische logica zou doen dan hoort zo'n 70 �* 75% in Vlaanderen (gezien daar zoveel % van de economische activiteit zit; 70 wanneer vooral naar personenvervoer gekeken wordt, 75% wanneer vrachtverkeer evenveel meetelt). Ook wanneer men een sociale logica zou volgen -de maatschappelijke taak, openbaar vervooer aan bieden aan de bevolking, ook dan is die 60/40 verhouding verkeerd. Kortom, de werkelijke huidige transfer ligt waarschijnlijk boven de 12 miljard Euro. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
Je doet alsof het Vlaams Belang een zuiver Vlaams-nationalistische partij is. Dat is het NIET, ze heeft een rechtsextremistische component, hoe graag je dat nu hoort of niet. Die communautaire problematiek is juist de reden voor die 7% nog eens te halveren, want die is in Groot-Nederland van geen tel meer. Of hoe maak jij de schatting in?
![]() |
![]() |
#48 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
In het verleden heb ik reeds dikwijls gesproken over het 'onVlaamse blok'. hebt u het nu begrepen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() België is een hybride staat met unitaire en confederale kenmerken. De onderhandelingen tussen regeringen, waarbij Parlement en bevolking buitenspel gezet worden, zijn voorbeelden van confederale kenmerken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |