Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 december 2018, 13:20   #41
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Liberale standpunten:
- schrappen grondwetsartikel financiering erediensten.
- opdoeken gesloten gemeenschappen in onze maatschappij.
- afbouw overheidsschuld en aanleg overheidsreserves.
- afschaffing subsidies.
- afschaffing premies.
- afschaffing fiscale aftrek.
- afschaffen overheidseconomie ( bankwezen, telecom, post, spoor, ...).
- afschaffen onderscheid statuut zelfstandige-werknemer-ambtenaar.
- afschaffen notariaat, dit kan door ambtenarij worden waargenomen.
- afschaffen politieke propaganda.
- afschaffen overheidspropaganda.
- afschaffen sociale media = inbreuk op privacy en recht op zelfontwikkeling.
- recht op burgerlijke soevereiniteit.
- ...
Er zijn een aantal zaken die wel zouden moeten kunnen denk ik.

Andere begrijp ik niet wat dit met liberale aspecten te maken heeft, zoals bijvoorbeeld het afschaffen van politieke propaganda. Dit maakt wezenlijk deel uit van onze democratie en daar is niets anti-liberaals aan, integendeel.

Recht op burgerlijke soevereiniteit, wat is dat?

Maar opnieuw, de liberalen zijn nooit alleen, als er meer mensen op de liberalen zouden stemmen zouden een deel van die zaken kunnen verwezenlijkt worden.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 13:24   #42
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
I beg to differ.

Elio Di Rupo I was meer liberaal als regering dan Charles Michel I. Deze regering heeft vergaande maatregelen genomen in de arbeidsregelmentering, inclusief ingrepen in de uitkeringen.
Dat denk ik niet. Di Rupo I heeft de belastingen verhoogd, dit herinner ik me.
En bepaalde verhogingen zorgen voor veel frustratie en weinig inkomsten (firmawagen belasting bijvoorbeeld).

Welke ingrepen hebben ze genomen inzake ingrepen en uitkeringen en hoe staan deze tegenover de maatregelen die in de steigers staan maar mss niet verwezenlijkt zullen worden dankzij de val van de regering.
Oud 18 december 2018, 13:27   #43
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik was eerder voorstander van de onverwijlde oplossing voor BHV die Guy Verhofstandt voorstond. Ook zonder de stekker uit de regering te trekken was BHV onverwijld opgelost geweest.
Daar ben ik niet van overtuigd, althans hij is er niet in geslaagd en Leterme die het vuur aan de lont gestoken heeft ook niet.

Het is opgelost geweest dankzij de verkiezingen omdat het dan gewoon opgelost moest worden.
Oud 18 december 2018, 13:35   #44
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Indien dat echt zo is, zou ze veel meer op haar strepen moeten staan.

Op economisch vlak is er veel te weinig gedaan in een regering die bestaat uit Open VLD + N-VA + MR + CD&V.

Rechtser (economisch) dan dat is in België momenteel niet mogelijk. Het resultaat na een dikke vier jaar Zweedse coalitie is teleurstellend.
Tja, mss wel, maar er zijn veel positieve maatregelen. We hebben de taxshift en de flexi-jobs.

En het werk is nog niet af maar ja, polarisering is ook belangrijk hé.
Oud 18 december 2018, 13:38   #45
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Tussen het N-VA en het Vlaams belang staat een Chinese muur volgen Bart Dewever. Hij is duidelijk weer op zoek naar de Vlaams Belang kiezer in de hoop deze nogmaals te kunnen strikken.

We weten echter intussen dat stemmen voor het N-VA, voor de Vlaamse zaak, geen soelaas brengt, dat is duidelijk gebleken tijdens de voorbije regeerperiode.

Steeds doet de N-VA niet anders dan de Vlaamse kiezer trachten op het verkeerde been te zetten. Herhaaldelijk hebben ze in het verleden geuit dat ze niet achter het cordon staan maar wanneer ze naar de verkiezingen toe gaan is daar niets meer van te merken, in tegendeel. De idee dat alleen de N-VA de Vlaming wat te bieden heeft, omwille van dat cordon, kan nu wel met zekerheid de prullenmand in. Zolang de Vlaming N-VA stemt zal hij gekl--t zijn en blijven zitten onder het juk van links, zoveel is zeker.

Stemmen vóór de democratie kan alleen maar door te stemmen voor het Vlaams Belang. Een stem voor het Vlaams Belang is een stem TEGEN het cordon, de enige manier waarmee de kiezer te kennen geeft van NIET akkoord te zijn met dergelijke ondemocratische maatregel.

https://www.hln.be/de-krant/bart-de-...muur~a9d5ab5d/
Dus niet stemmen voor het VB is een stem VOOR het cordon? Ok, dan weet ik wat te doen.
Oud 18 december 2018, 13:45   #46
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Dus niet stemmen voor het VB is een stem VOOR het cordon? Ok, dan weet ik wat te doen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 14:21   #47
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Bedoelt U nu dat de VLD de NVA niet rechts genoeg maakt?
Als je wil dat VLD de boel hier liberaliseert, stem er dan op.
Op economisch vlak? Zeker niet.

Er zijn amper grote hervormingen doorgevoerd.

Ik stem niet op één programmapunt. Het is een combinatie van factoren. N-VA past daarbij het meest bij mijn voorkeuren.

Citaat:
Of denk je dat NVA marrakesh misschien wel zou tegengehouden hebben als ze 3% haalden ipv 32%
Geen idee wat je hiermee bedoelt.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 14:25   #48
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op economisch vlak? Zeker niet.

Er zijn amper grote hervormingen doorgevoerd.

Ik stem niet op één programmapunt. Het is een combinatie van factoren. N-VA past daarbij het meest bij mijn voorkeuren.

Geen idee wat je hiermee bedoelt.
als je mee de NVA groot maakt moet je toch niet klagen dat een kleinere partij minder invloed heeft?
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 14:26   #49
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, mss wel, maar er zijn veel positieve maatregelen. We hebben de taxshift en de flexi-jobs.

En het werk is nog niet af maar ja, polarisering is ook belangrijk hé.
En als dat zo is, waarom zijn cd&v en vld niet mede verantwoordelijk?
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 14:33   #50
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
als je mee de NVA groot maakt moet je toch niet klagen dat een kleinere partij minder invloed heeft?
Begrijp me niet verkeerd, op economisch vlak ben ik evenzeer wat teleurgesteld in N-VA hoor.

Maar voor een partij die zichzelf profileert als dé liberale partij, ligt voor mij de lat hoger.

Als ik stem voor een bepaalde partij, kan ik nog altijd blij zijn dat een bepaalde andere partij mee wordt opgenomen om bepaalde veranderingen gemakkelijker door te drukken.

Moest GROEN niet zo links zijn op sociaal-economisch vlak en kritischer op vlak van migratie en zich puur focussen op milieu, dan zou ik hen vaak een nuttige aanvulling vinden in een coalitie (toch zeker op gemeentelijk vlak).
Oud 18 december 2018, 14:34   #51
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Andere begrijp ik niet wat dit met liberale aspecten te maken heeft, zoals bijvoorbeeld het afschaffen van politieke propaganda. Dit maakt wezenlijk deel uit van onze democratie en daar is niets anti-liberaals aan, integendeel.
Het liberalisme is ons land verzet zich tegen de historische verzuiling. De historische christelijke zuil doet aan politieke propaganda in hun werking en staat niet los van politiek.

Burgerlijke soevereiniteit werd beschreven in de burgermanifesten en houden het recht in om uit de staat te stappen.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 18 december 2018 om 14:48.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 14:41   #52
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat denk ik niet. Di Rupo I heeft de belastingen verhoogd, dit herinner ik me.
En bepaalde verhogingen zorgen voor veel frustratie en weinig inkomsten (firmawagen belasting bijvoorbeeld).

Welke ingrepen hebben ze genomen inzake ingrepen en uitkeringen en hoe staan deze tegenover de maatregelen die in de steigers staan maar mss niet verwezenlijkt zullen worden dankzij de val van de regering.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150106_01459354

De loonkloof met onze buurlanden is onder Elio Di Rupo I verkleind. In 2018 is de loonkloof terug groter aan het worden.

https://www.hln.be/geld/economie/loo...2018~a47cb1dd/

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 18 december 2018, 14:43   #53
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moest GROEN niet zo links zijn op sociaal-economisch vlak en kritischer op vlak van migratie en zich puur focussen op milieu, dan zou ik hen vaak een nuttige aanvulling vinden in een coalitie (toch zeker op gemeentelijk vlak).
Als Groen buiten de voorwaarden die je hierboven stelt ook ondubbelzinnig kiezen voor kernenergie en hun kopstukken zich wat minder zouden profileren als wegwerpmaatschappijconsument zou ik mezelf ook zien stemmen voor Agalev.

Oud 18 december 2018, 14:46   #54
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar ben ik niet van overtuigd, althans hij is er niet in geslaagd en Leterme die het vuur aan de lont gestoken heeft ook niet.

Het is opgelost geweest dankzij de verkiezingen omdat het dan gewoon opgelost moest worden.
Als Alexander De Croo de stekker er niet had uitgetrokken waren er ook verkiezingen gekomen.

Oud 18 december 2018, 14:50   #55
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

Grote Leider Bart moet oppassen dat hij die Chinese muur niet te hoog maakt, want het zou wel eens kunnen dat die VB-kiezers er niet meer overgeraken om op zijn enigste, beste partij van alle politieke partijen te kunnen stemmen....
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 15:05   #56
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als Groen buiten de voorwaarden die je hierboven stelt ook ondubbelzinnig kiezen voor kernenergie en hun kopstukken zich wat minder zouden profileren als wegwerpmaatschappijconsument zou ik mezelf ook zien stemmen voor Agalev.
Inderdaad, maar dat zal nooit gebeuren vrees ik.

Ongelooflijk hoe men het verbranden van gas of kolen verkiest boven kernenergie.
Oud 18 december 2018, 15:51   #57
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor meer info kan je bij het Vlaams Belang terecht. Van hun website:

De immigratie naar dit land is onverminderd blijven toenemen en heeft ondertussen een onhoudbaar niveau bereikt. De integratie van ingeweken vreemdelingen verloopt daardoor almaar moeizamer en zet ons sociaal systeem steeds zwaarder onder druk. De massale instroom heeft bovendien ook zorgwekkende gevolgen op het vlak van (sociale) huisvesting, mobiliteit en onderwijs. En dan hebben we het nog niet over de toenemende druk op de open ruimte en de verder escalerende samenlevingsproblemen. Wij willen dat de Vlamingen zich opnieuw blijven thuis voelen in eigen land. Daarom pleiten wij voor een ernstige verstrakking van het immigratiebeleid. De bestaande regels inzake gezinshereniging moeten worden aangescherpt. Afgewezen asielzoekers, illegalen en criminele vreemdelingen moeten effectief naar hun landen van herkomst worden gerepatrieerd. Vreemdelingen die zich legaal in Vlaanderen hebben gevestigd, moeten zich aan onze manier van samenleven aanpassen, niet omgekeerd. Zij die dit niet kunnen of willen, moeten worden aangemoedigd terug te keren. Iedereen is van de wereld. Vlaanderen is van ons.

https://www.vlaamsbelang.org/programma/
Een antwoord op mijn simpele vraag van 'wie is onze eigen mens' kan ik daar niet in vinden.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 16:01   #58
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja dat begrijp ik. Maar mijn vraag is wat bedoelt men eigenlijk met eigen mensen ?
Een eigen mens is een mens waarvan er algemene consensus bestaat bij de andere eigen mensen dat hij een eigen mens is.
Maw, die de stemming "is dit een eigen mens ?" met ruim, zeg maar, 2/3 meerderheid wint.

In zekere mate vormen "eigen mensen clubs" dus partities van de mensheid, en die partities, dat is wat "naties" zijn.

In de limiet zijn er personen die enkel maar "eigen mens" zijn van zichzelf. Die vormen een natie op zich. Er zijn misschien ook mensen die zich als "eigen mens" kunnen laten erkennen door meerdere naties.

Laatst gewijzigd door patrickve : 18 december 2018 om 16:03.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 16:03   #59
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, maar dat zal nooit gebeuren vrees ik.

Ongelooflijk hoe men het verbranden van gas of kolen verkiest boven kernenergie.
Kan je alleen verklaren door het begrip "fanatisme" te gebruiken.

Die Groenen zijn dus gevaarlijk, misschien wel gevaarlijker dan hun moslimvrienden.
Oud 18 december 2018, 16:05   #60
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En als dat zo is, waarom zijn cd&v en vld niet mede verantwoordelijk?
Mede verantwoordelijk voor wat?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be