Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 november 2004, 12:00   #41
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

er staat hierboven veel theo van gogh- taal te lezen.
mooi zo.
hij lééft.

vrijheid, blijheid.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2004, 13:07   #42
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
De minister wist dat dit zou gebeuren (of behoorde het te weten, dat hoort immers tot haar functie) en wou dus een door haar op voorhand gekende reactie provoceren. Leuk, vooral met al die camera's in de buurt... De imam in kwestie werd er dus ingeluisd en "te kakken gezet" voor heel Nederland. Fraai uitgangspunt voor een "constructief gesprek". En Verdonk, duidelijk triomferend, nog even natrappen. Eigenlijk onverantwoord voor iemand in haar functie; waar ze had moeten aansturen op het ontmijnen van de spanningen (want dat was de bedoeling), gooide ze nog wat olie op het vuur.

Kijk, ik keur de handelswijze van de imam in kwestie niet goed. Verre van zelfs... d�*t soort van achterlijke manieren kan bij mij ook niet op sympathie rekenen. Maar Verdonk heeft zich op een ondiplomatische en daardoor onkundige, arrogante en neerbuigende manier gedragen in een bijeenkomst die zgn. de bedoeling had om een constructieve dialoog op poten te zetten.
Volledig mee eens. Die imam was natuurlijk een boerke, maar de reactie van Verdonk was beneden peil. Maar eigenlijk wel leerzaam, want het was (denk ik) een spontane reflex, en niet bewust arrogant en neerbuigend bedoeld. Daaruit volgt dat ze reageerde vanuit een neerbuigende houding die impliciet in haar aanwezig is, zonder dat ze het zelf goed beseft. En wat is die houding? "Het is niet voldoende dat 49 van de 50 imams zich aanpassen naar mijn beleefdheidsrituelen, ze moeten zich allemaal aanpassen, en anders is er nog een hoop te doen"

Een dialoog betekent inderdaad dat de twee partijen tegelijk een beetje oversteken. 49 van de 50 imams hadden een geste gedaan. Dit was het moment waarop Verdonk een geste terug had kunnen doen, gewoon door een beetje diplomatisch en elegant te reageren. Maar nee hoor, dat was teveel gevraagd.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 22 november 2004 om 13:08.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2004, 13:16   #43
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

tsss, wat een racistisch en overdraagzaam mens die minister toch is.
een imam zomaar een hand durven geven.
zonder hoofddoek nog wel.

ongehoord!

en dan vragen wij ons af waarom ze ons haten en aanslagen plegen tegen ons.
we vragen er toch wel zelf om zeker?

hé? toch?

zeg eens wat.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2004, 13:25   #44
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor
Had die domme "kalle" zelf wat respect gekend, dan had ze zich geïnformeerd en op voorhand geweten dat haar "statement" van de uitgestoken hand wat moeilijk zou liggen... Haar gedrag is te vergelijken met het organiseren van een barbecue voor joodse vrienden, met enkel varkensvlees op de rooster of bij de paus op audiëntie gaan met enkel een string tussen de benen en een omgekeerd kruis om de hals.

Respect is bilateraal! Wat deze kakmadam presteerde is op subtiele (?) wijze haar zelfverklaarde superioriteit tentoon te spreiden.

Alsof het hypocriete handjesschudden het hoogste goed in onze maatschappij is.
Ben je bij Spolspoel in de leer ?
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2004, 13:30   #45
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Volledig mee eens. Die imam was natuurlijk een boerke, maar de reactie van Verdonk was beneden peil. Maar eigenlijk wel leerzaam, want het was (denk ik) een spontane reflex, en niet bewust arrogant en neerbuigend bedoeld. Daaruit volgt dat ze reageerde vanuit een neerbuigende houding die impliciet in haar aanwezig is, zonder dat ze het zelf goed beseft. En wat is die houding? "Het is niet voldoende dat 49 van de 50 imams zich aanpassen naar mijn beleefdheidsrituelen, ze moeten zich allemaal aanpassen, en anders is er nog een hoop te doen"

Een dialoog betekent inderdaad dat de twee partijen tegelijk een beetje oversteken. 49 van de 50 imams hadden een geste gedaan. Dit was het moment waarop Verdonk een geste terug had kunnen doen, gewoon door een beetje diplomatisch en elegant te reageren. Maar nee hoor, dat was teveel gevraagd.

Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2004, 13:32   #46
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
Ben je bij Spolspoel in de leer ?
Spolpoel maakt geen deel uit van de (s)linkse gedachtenpolitie 8)
Oud 22 november 2004, 13:36   #47
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Spolpoel maakt geen deel uit van de (s)linkse gedachtenpolitie 8)
Neen, dat klopt. Maar wat jij en de 'linkse' Fille van de Foor wel gemeen hebben, zijn nietszeggende scheldtirades.
Oud 22 november 2004, 13:42   #48
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
Neen, dat klopt. Maar wat jij en de 'linkse' Fille van de Foor wel gemeen hebben, zijn nietszeggende scheldtirades.
En wat jij en je fanclub van nuttige idioten gemeen hebben zijn jullie politiek correcte scheldtirades en een graad van idiotie die elk rationeel mens niet voor mogelijk houdt in deze tijden.
Oud 22 november 2004, 14:38   #49
prutske
Burgemeester

prutske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gewoon even terzijde:

Met nietszeggende antwoorden die een of ander emoticon nodig hebben om toch maar de schijn van een doordachte redenering op te houden, moet je bij mij niet afkomen.

P.S. Dit is niet persoonlijk bedoeld, het is gewoon een algemene vaststelling (interpretatie?) - en geheel voor eigen rekenenig - omtrent de algemene teneur hier op deze fora.
Over een nietszeggend antwoord gesproken,is een teken dat ge het niet begrijpt.Een klein voorbeeld en dat is nog geen minister of iemand anders.Als ik met mijn vrouw naar een islam land ga,vind ik het normaal dat zij haar hoofd bedekt ok.En die imam moet weten als hij in het westen komt,zich ook moet aanpassen.Zo is dat en niet anders,en dat is niet eventjes terzijde,maar nagels lmet koppen,en zo kunnen we samen leven en niet anders.

En denk nu maar niet zoals zo velen dat is weer nen blokker.
Oud 22 november 2004, 14:58   #50
Fille van de Foor
Gouverneur

Fille van de Foor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door prutske
Over een nietszeggend antwoord gesproken,is een teken dat ge het niet begrijpt.Een klein voorbeeld en dat is nog geen minister of iemand anders.Als ik met mijn vrouw naar een islam land ga,vind ik het normaal dat zij haar hoofd bedekt ok.En die imam moet weten als hij in het westen komt,zich ook moet aanpassen.Zo is dat en niet anders,en dat is niet eventjes terzijde,maar nagels lmet koppen,en zo kunnen we samen leven en niet anders.

En denk nu maar niet zoals zo velen dat is weer nen blokker.
Aanpassen aan wat?
Fille van de Foor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2004, 15:20   #51
Laudi
Schepen

Laudi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund

Als je verwacht dat Verdonk zich aanpast aan de persoon die ze zal ontmoeten , een imam , dan doet ze eigenlijk juist hetzelfde als Vogels bij ons die een hoofddoek opzet , ze onderwerpt zich aan de moslim-man .
Door juist de hand uit te reiken , vind ik , geeft ze de kans aan de imam om zich open op te stellen , een signaal te geven aan andere moslims !
Deze hand uitreiken was veel meer dan een begroeting : het is ook een uitnodiging aan de gematigde moslims !
Bravo , minister Verdonk !!
Laudi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2004, 15:26   #52
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
En wat jij en ... ... je fanclub van nuttige idioten gemeen hebben zijn jullie politiek correcte scheldtirades en een graad van idiotie die elk rationeel mens niet voor mogelijk houdt in deze tijden.
Waarmee u mijn stelling bevestigt. Danku.

Laatst gewijzigd door Jampie : 22 november 2004 om 15:26.
Oud 22 november 2004, 15:30   #53
prutske
Burgemeester

prutske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aanpassen aan wat?
Als ge dat niet verstaat of wil begrijpen,ja dan zullen we nooit met anderen overeenkomen.Wij passen ons aan in hun en zij in ons land,simpel.
En dan ben ik wel uigepraat tegen U.Het beste met u.
Oud 22 november 2004, 16:48   #54
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laudi
Volledig mee oneens : zowel flippend rund als de vexille (wiens inbreng ik normaal gezien enorm apprecieer ) slaan de bal volledig mis !
Als je verwacht dat Verdonk zich aanpast aan de persoon die ze zal ontmoeten , een imam , dan doet ze eigenlijk juist hetzelfde als Vogels bij ons die een hoofddoek opzet , ze onderwerpt zich aan de moslim-man .
Dus volgens uw rare logica: u aanpassen aan de persoon die je ontmoet (d.i. de regels van zijn sociaal beleefdheid-spel meespelen) is je onderwerpen aan die persoon. Mijn vraag, waarom moet de imam zich dan onderwerpen aan Verdonk?

Citaat:
Door juist de hand uit te reiken , vind ik , geeft ze de kans aan de imam om zich open op te stellen , een signaal te geven aan andere moslims !
Deze hand uitreiken was veel meer dan een begroeting : het is ook een uitnodiging aan de gematigde moslims !
Bravo , minister Verdonk !!
Ik heb geen enkele kritiek op Verdonk omdat ze haar hand uitstak. Ik heb kritiek op de lompe weigering van de imam, en de nog lompere "menneke, ge moet nog veel leren" reactie van Verdonk die daarop volgde.

Oud 22 november 2004, 17:05   #55
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Respect kan je verdienen maar nooit afdwingen.
En aan welke hemel staat dit dogma dan nu weer geschreven in grote gouden letters ???

In mijn huis ben ik de baas, en iedere gast zal mij respecteren of hij ligt eruit. Dat is gezond verstand.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2004, 17:40   #56
Fille van de Foor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader
Dat is gezond verstand.
Zeker niet te verwarren met een grote muil?
Oud 22 november 2004, 20:50   #57
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Bedoelen ze dit met respect hebben voor elkaar? Tijdens een bijeenkomst van vijftig imams over de vrijheid van meningsuiting weigerde een imam, die niet eens Nederlands sprak, minister Verdonk de hand te schudden. Mocht niet van z’n geloof, volgens hem. Weer een bewijs dat dit hele 'geloof' niet deugt.

Verdonk liet zich niet van de wijs brengen. “Dus u wilt mij geen hand geven? Nou, dan is er nog een hoop te doen".

Te beginnen met deze baardaap het land uit te flikkeren...
Laat maar verdonk dat eens uitproberen bij een joodse rabbijn , Dan zul je wel ervan verschieten als de rabijn dezelfde reactie doet !!
Oud 22 november 2004, 20:58   #58
dUSK
Provinciaal Statenlid

dUSK's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar dUSK
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
Kijk, ik keur de handelswijze van de imam in kwestie niet goed. Verre van zelfs... d�*t soort van achterlijke manieren kan bij mij ook niet op sympathie rekenen. Maar Verdonk heeft zich op een ondiplomatische en daardoor onkundige, arrogante en neerbuigende manier gedragen in een bijeenkomst die zgn. de bedoeling had om een constructieve dialoog op poten te zetten.
Die imam heeft Verdonck figuurlijk in haar gezicht geslagen, zonder meer. En in jouw geloof moet je dan de andere wang toekeren, maar gelukkig heeft ze dat niet gedaan. Ik ben altijd vatbaar geweest om water bij de wijn te doen, maar wat hier gebeurd is KAN NIET!!!

Ik ben momenteel dat politiek correct gedoe van sommige onder jullie kotsbeu. Zo een figuur als Fille van de Foor heeft blijkbaar geen enkele voeling met de maatschappij waarin hij leeft. Een verder gesprek met die kluizenaar lijkt mij dan ook totaal zinloos.
dUSK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2004, 21:08   #59
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Ocharme die imam hij was een beetje verlegen !!
Oud 22 november 2004, 21:09   #60
Fille van de Foor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dUSK
Zo een figuur als Fille van de Foor heeft blijkbaar geen enkele voeling met de maatschappij waarin hij leeft.
't Kan natuurlijk ook net omgekeerd zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be