Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 januari 2019, 12:54   #41
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik vind uw houding tov dit slachtoffer nogal hard.
Men moet niet denken in agressor en slachtoffer, maar in winst en verlies.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2019, 13:22   #42
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Men moet niet denken in agressor en slachtoffer, maar in winst en verlies.
Patrick, het heeft amusementswaarde, uw extreme theoretische beschouwingen over moraliteit, anarcho-darwinisme en je gewenste decimering van de wereldbevolking.

Maar aub, laat dat cynisme misschien even achterwege in een draadje waar het uiteindelijk gaat over een pedofiel monster dat een baby heeft verkracht...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2019, 15:03   #43
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20190108_04086353

echt 8 jaar effectief ???
(in praktijk 1/3 daarvan waarbij voorhechtenis dubbel telt)

geef die man toch een spuitje.
Kritiek op veel te lage straffen juich ik toe. Zeker wanneer het gaat over walgelijke feiten zoals in uw artikel.

Ik vind het wel jammer dat onzinverhalen als 'voorhechtenis telt dubbel' blijkbaar nog steeds wijdverspreid zijn. Dat is namelijk totaal niet zo.

Elke dag voorhechtenis telt als gewone dag hechtenis. Van dubbeltelling is absoluut geen sprake.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 9 januari 2019 om 15:04.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2019, 15:04   #44
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Kritiek op veel te lage straffen juich ik toe.

Ik vind het wel jammer dat onzinverhalen als 'voorhechtenis telt dubbel' blijkbaar nog steeds wijdverspreid zijn. Dat is namelijk totaal niet zo.

Elke dag voorhechtenis telt als gewone dag hechtenis. Van dubbeltelling is absoluut geen sprake.
Elke nacht.
Oud 9 januari 2019, 15:26   #45
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Patrick, het heeft amusementswaarde, uw extreme theoretische beschouwingen over moraliteit, anarcho-darwinisme en je gewenste decimering van de wereldbevolking.

Maar aub, laat dat cynisme misschien even achterwege in een draadje waar het uiteindelijk gaat over een pedofiel monster dat een baby heeft verkracht...
Consequent zijn eist dat men het ook is wanneer de omstandigheden U zouden willen verleiden tot inconsequenties. Het is juist dan dat het plezant is trouwens - zoniet verliest het 100% van zijn waarde. Als men enkel cynisch mag zijn als het past, is men niet cynisch he.

Dat gezegd, het kan mij *echt niet schelen* wat die vent doet met *ZIJN* kleinkinderen. Ik heb er zelfs moeite mee te denken dat er mensen zijn wie dat wel kan schelen. Het idee van de daad zelf is wel weerzinwekkend, dat niet. Ik kan mij die scene indenken en dat is inderdaad "beurk". Een beetje zoals een slechtgemaakte gore film of zo. Ik denk en beschouw dat dus liever niet. Het is wansmakelijk. Maar dat is het dan ook.

Moesten het MIJN kinderen of kleinkinderen zijn, of kinderen of kleinkinderen van kennissen van mij, dan kan het mij uiteraard wel schelen. Maar wat er met een onbekende baby gebeurt kan mij nu echt geen ballen schelen, en ik snap niet hoe dat iemand wel iets kan schelen. Ik snap ook niet hoe men dat kan willen doen aan zijn eigen kleinkinderen ; maar ik zou het ook niet kunnen doen aan andermans' kleinkinderen, wiens geluk mij verder niet kan schelen. De daad is gewoon te goor.

Het enige punt is natuurlijk dat als die vent dat met ZIJN kleinkinderen doet, hij dat ook wel eens zou kunnen doen met kinderen waar ik wel om geef, en dus, als voorzorg, die gast elimineren wel een goed idee vind. Maar dan moet men, in tegenstelling tot wat blijkbaar gangbaar is, wel degelijk consequent zijn en dat toepassen in veel meer gevallen dan enkel dit.

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 januari 2019 om 15:31.
Oud 9 januari 2019, 15:30   #46
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
echt ik snap het niet goed

die man steekt zijn wietel in een baby en neukt dat kind letterlijk kapot
Juist, en daarvoor moet ge dus helemaal gestoord zijn, anders doet ge zoiets niet.

Eens ge "gestoord" zijt, hebben straffen geen zin meer, behalve als "wraak". Dat was mijn punt. Als ge gestoord zijt, kunt ge in principe alle zottigheden doen die denkbaar zijn. Als ge gestoord zijt, werkt de normale logica van een straf als afschrikkingsmiddel niet.

De vraag is dan wat we met gestoorden moeten doen die verkeerde dingen doen. Ze afmaken is inderdaad een optie. Als het punt is: we moeten DEZE afmaken omdat hij POTENTIEEL weer van die dingen doet: dan moeten we alle gestoorden afmaken, want die kunnen potentieel alles doen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 januari 2019 om 15:30.
Oud 9 januari 2019, 15:44   #47
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist, en daarvoor moet ge dus helemaal gestoord zijn, anders doet ge zoiets niet.

Eens ge "gestoord" zijt, hebben straffen geen zin meer, behalve als "wraak". Dat was mijn punt. Als ge gestoord zijt, kunt ge in principe alle zottigheden doen die denkbaar zijn. Als ge gestoord zijt, werkt de normale logica van een straf als afschrikkingsmiddel niet.

De vraag is dan wat we met gestoorden moeten doen die verkeerde dingen doen. Ze afmaken is inderdaad een optie. Als het punt is: we moeten DEZE afmaken omdat hij POTENTIEEL weer van die dingen doet: dan moeten we alle gestoorden afmaken, want die kunnen potentieel alles doen.
Daarom vind ik de doodstraf een idiote uitdrukking.
Geen straf nodig maar doodgewoon verwijderen uit de leefomgeving, definitief met een minimum aan kosten, Mainland China Way: nekschot direct na vonnis. 'Harvesting' van organen is ok.
Oud 9 januari 2019, 15:56   #48
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Daarom vind ik de doodstraf een idiote uitdrukking.
Geen straf nodig maar doodgewoon verwijderen uit de leefomgeving, definitief met een minimum aan kosten, Mainland China Way: nekschot direct na vonnis. 'Harvesting' van organen is ok.
Inderdaad is er eigenlijk ook niets ergs aan de doodstraf moeten ondergaan. Want zolang ge ze niet ondergaan hebt, hebt ge er geen last van, en als ge ze ondergaan hebt, ook niet.
Oud 9 januari 2019, 16:52   #49
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
echt ik snap het niet goed

die man steekt zijn wietel in een baby en neukt dat kind letterlijk kapot

en toch zijn er hier nog mensen die schrijven dat die man niet dood moet en dat ik de barbaar ben omdat ik vind dat die man de doodstraf moet krijgen en dat die moet uitgevoerd worden.

hoe ver zijn we heen in dit land eigenlijk?????
Dat is zuiver emo talk over de doodstraf beginnen. België heeft zich verbonden in de EU en andere internationale instellingen om de doodstraf af te schaffen. De kans dat België op zijn eentje de doodstraf terug invoert is nihil. Elke normale mens reageert met afschuw maar de doodstraf is geen optie.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2019, 16:54   #50
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat is zuiver emo talk over de doodstraf beginnen. België heeft zich verbonden in de EU en andere internationale instellingen om de doodstraf af te schaffen. De kans dat België op zijn eentje de doodstraf terug invoert is nihil. Elke normale mens reageert met afschuw maar de doodstraf is geen optie.
Neenee, "pappen en nathouden" is de boodschap.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2019, 16:55   #51
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Daarom dat ik vrijwillige orgaandonatie tegenover levenslange dwangarbeid stel.

Laatst gewijzigd door maddox : 9 januari 2019 om 16:56.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2019, 18:53   #52
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom niet ?

Waarom zou dit geen optie zijn ?

Ik denk dat je zeer gemakkelijk een meerderheid vindt voor de doodstraf in zeer gespecifieerde gevallen zoals kinderverkrachters en seriemoordenaars.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2019, 18:57   #53
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Waarom niet ?

Ik denk dat je zeer gemakkelijk een meerderheid vindt voor de doodstraf in zeer gespecifieerde gevallen zoals kinderverkrachters en seriemoordenaars.
Een meerderheid in de bevolking vast en zeker, vooral als er zo een emotionele zaak opduikt. Maar dat is ook alles.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2019, 19:03   #54
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Een meerderheid in de bevolking vast en zeker, vooral als er zo een emotionele zaak opduikt. Maar dat is ook alles.
Ow, is dat niet genoeg in een democratie mss?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2019, 19:42   #55
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat gezegd, iemand die een baby verkracht is gewoon waanzinnig. Ik zou dat eerder als een psychiatrisch geval beschouwen dan als een misdadiger.

Wat een raar idee ! In de mate dat ge nog kunt "begrijpen" dat een manneke van 9 jaar verkrachten enig erotisch plezier kan opwekken als ge bizar genoeg zijt, kunt ge toch totaal niet begrijpen hoe ge een baby van 5 maanden kunt verkrachten ?
Mijn peter stelde steeds voor 1970: toch héééééééél raar dat al die zotten terwijl ze zogezegd NIET weten wat ze doen >>> nooit goed doen, bv oudere mensen hun werk doen...mensen gratis helpen en bijstaan, raar heel raar...

psychiatrisch geval…… zwaar omgekochte advocaten en sjoemel dokters hebben eerst via rechtsprocedures als verdedigraars van verzekeraars die weigerden hun contractuele verbintenissen uit te betalen de psychiatrie wat tot op heden géén exacte af aantoonbare wetenschap is in de rechtbanken als bewijs doorgedrukt.

Bv: mensen die gehandicapt (armen en benen kwijt enz. enz.) zijn na auto ongeval of trein ramp zouden volgens psychologen van verzekeraars meer % invalide zijn door psychische toestanden. Waardoor de verzekerde % invaliditeit niet bereikt word om verzekerd te zijn. Juist die niet aantoonbare psychische toestanden worden door verzekeraars niet vergoed…omdat ze medisch wetenschappelijk niet te bewijzen zijn…..oeps….corruptie troef in justitie van het sjoemel merk België!

Sjoemel uitweg dat nadien door de andere advocaten natuurlijk overgenomen werd om gedrochten die ze verdedigen al of niet via tijdelijke psychose staf vermindering te bezorgen.

Een 27-jarige man is opgepakt omdat hij een harde schijf heeft gestolen waarop de autopsierapporten staan van de slachtoffers van de terreuraanslagen van 22 maart 2016 in ons land. Uit het zittingsblad van de Brusselse raadkamer blijkt nu dat de dief een teruggekeerde Syriëstrijder is.

Het surrealistisch Sjoemel merk België en de corrupte justitie, nu weer
: Teruggekeerde Syriëstrijder stal autopsierapporten 22 maart >>> !!!!!! Khayari werd in 2016 nog veroordeeld tot vijf jaar cel, waarvan de helft met uitstel!!!!!.

Bovendien blijkt Belgische justitie zo lek als een zeeft, Vorige week donderdag ging de teruggekeerde Syriëstrijder Iliass Khayari op klaarlichte dag met de harde schijf lopen in het Portalisgebouw van het Brusselse parket. Hij stal de schijf met autopsierapporten uit het kantoor van de wetsdokter.

Welke ambtenaar heeft “bloedgeld geld” ontvangen om te zeggen waar die bewuste DVD met autopsierapporten 22 maart te vinden was?????????????????

Net zoals naar de bende van Nijvel zal hier ook niet naar gezocht worden In Brussels hoofdstedelijke justitie gebied!

Brussels hoofdstedelijke justitie gebied! >>> Corrupte boel….dossiers als fortis en dat van een corrupte rechter geseponeerd! Volgende dossier dat met 100% zekerheid zal verdwijnen, geseponeerd worden of zal verjaren is dat van de belastingfraude Karel De Gucht..

Een land waar justitie niet werkt heeft Afrikaanse methodes. Geen wonder dat Michel de macht houd op de zelfde wijze als Kabila in Congo jaren deed!

Zoals er hier nog nooit democratie is geweest, is er op de plaats waar recht zou moeten geschieden>>> het minst recht!
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 9 januari 2019 om 20:01.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2019, 20:00   #56
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Waarom niet ?

Zoals er hier nog nooit democratie is geweest, is er op de plaats waar recht zou moeten geschieden>>> het minst recht!

Er zou dan eerst een zéér degelijk functionerend parket en justitie apparaat moeten zijn. Voor doodstraf toegestaan kan worden.

Zéér degelijk functionerend parket en justitie apparaat dat 100% aantoond dat de dader wel 100% de dader is!!

Zo niet zou de doodstraf als oogverblindende sluier, ramp toerisme sensatie gebruikt kunnen worden om al hun andere sjoelem te maskeren zoals het in veel islam landen gebeurd.

een justitie apparaat>>> waar iedereen gelijk behandeld word voor de wet <<< en er niet gemanipuleerd word zoals met de Vreemdelingen industrie en hun advocaten en bevriende rechters die sharia steeds meer boven onze wetgeving plaatsen in hun benaderingen van verdediging en uitspraak!
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2019, 07:00   #57
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht

Er zou dan eerst een zéér degelijk functionerend parket en justitie apparaat moeten zijn. Voor doodstraf toegestaan kan worden.
Dat is inderdaad de enige belangrijke, maar ook wel doorslaggevende, reden om tegen de doodstraf (door het gerecht) te zijn: uiteraard gaat dat misbruikt worden voor politieke redenen. Doodstraffen gaan vooral uitgesproken worden ten aanzien van politieke tegenstrevers of mensen die verkeerde dingen zeggen.

Het is in elk geval de reden waarom ik ertegen ben: veel te gevaarlijk in de handen van de politiek.
Oud 10 januari 2019, 07:01   #58
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Mijn peter stelde steeds voor 1970: toch héééééééél raar dat al die zotten terwijl ze zogezegd NIET weten wat ze doen >>> nooit goed doen, bv oudere mensen hun werk doen...mensen gratis helpen en bijstaan, raar heel raar...
Daar ben ik niet mee akkoord. Er zijn veel mensen die anderen gratis helpen (en dus zotten zijn). Alleen herkennen we ze niet als dusdanig. Da's al
Oud 10 januari 2019, 08:34   #59
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20190108_04086353

echt 8 jaar effectief ???
(in praktijk 1/3 daarvan waarbij voorhechtenis dubbel telt)

geef die man toch een spuitje.
8 jaar is misschien te weinig in dit geval maar doodstraf zoals sommigen hier wensen is al bijna even 'onmenselijk' als het delict zelf.

In de zaak van de "Bebé Alexander" waar een dokter veroordeeld werd tot 20 jaar voor de moord en verkrachting van een paar maanden oude baby, bleek het na 4 jaar gevangenis dat de man onschuldig was en er geen delict gepleegd werd. Meer nog, dat de rechter wist dat de man onschuldig was, maar hem toch veroordeelde. Ze bekende dit tijdens een feestje en werd opgenomen door een getuige die hiermee naar buiten kwam. Anders zat de dokter nog steeds vast. De verloren jaren krijg je niet terug, maar een doodstraf is onomkeerbaar. Daar is zelfs compensatie niet mogelijk.

https://www.eldeber.com.bo/bolivia/B...0917-6365.html

Er zijn genoeg zaken van ons onschuldig veroordeelden. Meer dan eens weet men dat de veroordeelde onschuldig is. Justitie is des mensen. Niet goddelijk. Soms lijken justitie en het openbaar ministerie zelfs op criminele organisaties.

Laatst gewijzigd door Bach : 10 januari 2019 om 08:50.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2019, 08:52   #60
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
8 jaar is misschien te weinig in dit geval maar doodstraf zoals sommigen hier wensen is al bijna even 'onmenselijk' als het delict zelf.

In de zaak van de "Bebé Alexander" waar een dokter veroordeeld werd tot 20 jaar voor de moord en verkrachting van een paar maanden oude baby, bleek het na 4 jaar gevangenis dat de man onschuldig was en er geen delict gepleegd werd. Meer nog, dat de rechter wist dat de man onschuldig was, maar hem toch veroordeelde. Ze bekende dit tijdens een feestje en werd opgenomen door een getuige die hiermee naar buiten kwam. Anders zat de dokter nog steeds vast. De verloren jaren krijg je niet terug, maar een doodstraf is onomkeerbaar. Daar is zelfs compensatie niet mogelijk.

https://www.eldeber.com.bo/bolivia/B...0917-6365.html

Er zijn genoeg zaken van ons onschuldig veroordeelden. Meer dan eens weet men dat de veroordeelde onschuldig is. Justitie is des mensen. Niet goddelijk.
het cruciale woord is hier wellicht 'bijna' even onmenselijk (hoop ik voor uw inschattingsvermogen en menselijkheid)
waarbij in dit geval het sperma van deze geachte heer dokter in de kapotgepenetreerde baby gevonden werd, nietwaar.
maar hé, we eisen toch geen effectieve doodstraf zeker???

wel nu, ik eis dat in dit geval wel. geef die man een spuitje. als hij effectief zelf schuldinzicht had gehad, dan had hij zichzelf een spuit OD insuline of morfine gezet.

Laatst gewijzigd door Anna List : 10 januari 2019 om 08:52.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be