![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() Wollige nietszeggende veralgemening.
Het schandaal is duidelijk. Als er één reden is waarom we klimaatverandering niet onder controle zouden kunnen krijgen, dan zou dat de luchtvaart zijn. In geen enkele andere sector groeien de emissies zo snel, gebeurt er zo weinig en is de politieke wil om er iets aan te doen zo beperkt. Politici doe je huiswerk. Verander het systeem, niet het klimaat. Groen flipt niet, vliegen moet duurder worden, en properder. De vervuiler betaalt. Als er ergens moet geïnvesteerd worden in duurzame innovatie, dan zo snel mogelijk daar. Maar het duopolie zal dat zomaar niet spontaan doen. Laatst gewijzigd door eno2 : 26 februari 2019 om 11:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Belgïe, Frankrijk en Nederland formuleerden allemaal gelijkaardige voorstellen. En wat heeft dat met Groen te maken misschien? ![]() ![]() ![]() Volgens mij ben jij eerder aan het flippen. Laatst gewijzigd door eno2 : 2 maart 2019 om 10:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() lol ... de innerlijke strijd.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Groen is in feite al een rechtse partij toch? Wie rijk is mag het milieu blijven verpesten en blijft met het vliegtuig reizen. Dat komt ervan als je alles via belastingen wil oplossen en dan nog zonder onderscheid te maken tussen inkomens Het moto is dan in feite "Laat degenen met de laagste ecologische voetafdruk de milieucrisis 'betalen'". Hoe 'links' is dat? Groen hoort dat niet graag natuurlijk maar in feite eten ze eveneens uit de hand van de big business als rechtse partijen. De enige milieumaatregelen die ze erdoor krijgen zijn die wat de gewone man geld kosten en de industrie bevoordelen. Kijk maar eens tot wat voor uitgaven je allemaal verplicht wordt als je wil bouwen. Allerlei toestellen en producten. Als je wil simpel leven echter wordt dat afgestraft. Ook door groen.
Laatst gewijzigd door Bach : 2 maart 2019 om 12:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() Evenveel pijn als de belgicisten voelden na jarenlang op nationalisten gebasht te hebben.
![]() |
#52 |
|
![]() Politieke fora.
Heerlijk toch.
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
Of vind je vliegreizen een basisbehoefte?
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 2 maart 2019 om 13:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben ecologischer dan ik sociaal ben. We weten allemaal dat niets doen op middellange termijn al die ocharme sociale sukkelaars onder potentiele groene knoet het eerst er aan gaan. Die "rechtse" verstrenging op sociale uitgaven is net dezelfde denkwijze. Alleen denkt de belangengroep daar achter sterk genoeg te staan om ecologische rampen de baas te kunnen. Vasthangen aan sociale zekerheid is ook links toch? Welnu, waarom die ook niet afschaffen? Kost toch alleen maar geld aan bijdrage voor lage inkomens? Tot ze iets tegenkomen.... Archaïsche visie op kernenergie, dat is de foute kink in de kabel van de groenen. Dat is de grootste reden om er niet op te stemmen. En het feit dat ze - net zoals NVA - wellicht stemmen genoeg hebben zonder de mijne.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 2 maart 2019 om 13:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hiermee pleit ik niet voor goedkope vliegreizen, maar wel wijs ik u erop dat veel "klimaatmaatregelen" inderdaad de onderkant van de middenklasse treft. Iets wat de gele hesjes wel terecht aankaarten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() [quote=eno2;8953128]
Citaat:
Zijn vliegreizen dan een basisrecht/behoefte? Is het duurder worden van brood niet veel asocialer én onecologischer?
![]() |