Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 november 2004, 10:13   #41
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
Tiens hield de BUB zich bezig met de telling.
Nee, de marginale kudde deed dat.
Oud 23 november 2004, 10:19   #42
Piet Hein
Minister

Standaard

ik zeg het toch de bub.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2004, 20:40   #43
Zwart_Geel
Vreemdeling

Zwart_Geel's schermafbeelding

Standaard

Het is toch wel zeer vreemd dat one BUB'ers min bericht niet weerleggen, daar kan ik uit opmaken dat onze links-conservatieve collega's geen tegenargumenten vinden.
Hierdoor is wederom bewezen dat het vlaams-nationalisme (en niet het vlaams-racisme) een deftige basis vindt en dus meer gegrond is dan het terugkeren naar de situatie in 1830
Zwart_Geel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2004, 22:51   #44
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
En hoeveel heeft Vanhecke al eens beweerd? Was dat niet 30 miljard???.
wat een belachelijk argument. Wat doet het ertoe wat Vanhecke ooit heeft beweerd? Het kan gerust zijn dat er ooit een zot deze transfers op 100 miljard heeft geraamd. So what? Wat van belang is, is het huidige cijfermateriaal, dat de naakte waarheid is en waaraan de belgicisten nu eenmaal niet kunnen ontsnappen.

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 24 november 2004 om 23:21.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2004, 23:19   #45
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart_Geel
Het is toch wel zeer vreemd dat one BUB'ers min bericht niet weerleggen, daar kan ik uit opmaken dat onze links-conservatieve collega's geen tegenargumenten vinden.
Hierdoor is wederom bewezen dat het vlaams-nationalisme (en niet het vlaams-racisme) een deftige basis vindt en dus meer gegrond is dan het terugkeren naar de situatie in 1830
jongen zwijg eens over links
zie ik er links uit ofzo??
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2004, 23:47   #46
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
{....}

De B.U.B. daarentegen, die 50 keer jonger is dan de beruchte (maar niet befaamde) Vlaamse Beweging, wist ... rara ... 13 000 kiezers te overtuigen om voor hen te stemmen.

Ik mis consequentie. U toch ook?

Ik mis -zoals gewoonlijk bij de BUBbels- kennis van zaken! De Vlaamse Beweging is al zo oud als de Belgische staat zelf! Nog gehoord van Jan-Frans Willems, "de vader van de Vlaamse Beweging"? Sinds wanneer dateert de BUBbel-club van eind de 19de eeuw? Werkelijk oliedom zijn ze, die belgicisten!
Koenraad Maesschalck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2004, 23:58   #47
Westland New Post
Banneling

Westland New Post's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck

Ik mis -zoals gewoonlijk bij de BUBbels- kennis van zaken! De Vlaamse Beweging is al zo oud als de Belgische staat zelf! Nog gehoord van Jan-Frans Willems, "de vader van de Vlaamse Beweging"? Sinds wanneer dateert de BUBbel-club van eind de 19de eeuw? Werkelijk oliedom zijn ze, die belgicisten!
Inderdaad Koenraad ik heb reeds in het verleden hier gesteld dat er voor de Belgicisten best een apart subforum wordt aangemaakt aangezien zij voor het regulaire forum toch te dom zijn bevonden!!
Westland New Post is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2004, 00:16   #48
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Westland New Post
Inderdaad Koenraad ik heb reeds in het verleden hier gesteld dat er voor de Belgicisten best een apart subforum wordt aangemaakt aangezien zij voor het regulaire forum toch te dom zijn bevonden!!
ik peins dat dat al het geval is... net zoals flaminganten, rechtsen, en linksen een apart subforum hebben.

Maar soit, over uw avatar. Op zich niets op tegen (vrije meningsuiting voor allen), alleen dat hakenkruis... Zie maar dat de moderators u daarvoor niet buitenwippen.

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 25 november 2004 om 00:17.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2004, 00:29   #49
Westland New Post
Banneling

Westland New Post's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
ik peins dat dat al het geval is... net zoals flaminganten, rechtsen, en linksen een apart subforum hebben.

Maar soit, over uw avatar. Op zich niets op tegen (vrije meningsuiting voor allen), alleen dat hakenkruis... Zie maar dat de moderators u daarvoor niet buitenwippen.
Idd vrije meningsuiting....en onze linkse vrienden worden wééral de gordijnen ingejaagd. Van Minnebrugge is nu hoogstwaarschijnlijk van woede op ze'n zetel aan het zeiken omdat hij de rechts-nationale mening niet klein krijgt

Hoe méér linkse frustratie, hoe méér lol hier achter men Pc-scherm
Westland New Post is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2004, 20:54   #50
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
ik zeg het toch de bub.
Nee, je zei een marginale kudde.
Oud 25 november 2004, 20:59   #51
Zwart_Geel
Vreemdeling

Zwart_Geel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En hoeveel heeft Vanhecke al eens beweerd? Was dat niet 30 miljard???

En dan? Ik heb het over de Vlaamse gemeenten. En BTW, ik zat er met mijn schatting van het aantal inwoners maar 1301 mensen naast. Dat is wat beter hé, dan jullie 'schatting' over de opkomst op die betoging!

Niet op de hoogte gebracht?

HOE LANG OP VOORHAND HEBBEN ZE DAT WEL NIET AANGEKONDIGD SLIMME?

Ik onderschat zeker niet dat er in de VLD flaminganten zitten. En het is dankzij hen dat ik niet meer op die partij stem. Debielen als Coveliers, Somers, De Gucht, Dedecker, Vankrunkelsven, Quickenborne... hebben de partij naar de dieperik gesleurd! En als die mislukte judocoach gaat volharden in zijn boosheid om voorzitter te willen worden, dan stevent hij af op een regelrechte afgang. De VLD is overgrotendeels Belgisch gezind. Denk maar aan Verhofstadt (die zei dat er een verpletterende meerderheid tegen de splitsing van dit land was), De Croo, Daems...

De partijen zijn geïnfiltreerd door politieke losers, afkomstig uit de failliete V.U. En u bent daar fier op?

Uw optelsommetje slaat trouwens nergens op. Typisch flamingantisch goochelwerk (zie titel topic). Hoe durf je te beweren dat 30 % voor de splitsing van dit land is? Het is niet omdat jij een laffe verrader bent dat 1/3 van onze landgenoten dat ook is! Jullie zijn een marginale minderheid, zoals zovele opiniepeilingen ons al hebben geleerd. Ik zeg niet dat de meerderheid al klaar is voor een nieuw unitair België, maar tegen België zijn ze in elk geval niet!

En als er dan toch zoveel mensen achter een onafhankelijk Vlaanderen staan, dan moet dat er nu toch dringend gaan aankomen, vind je niet? Geef mij eens een deadline...

Als je inderdaad alle cijfers verdraait, dan is het logisch dat je consequentie mist.

Eerst mijn excuses aan Yann voor mijn eerdere bericht, khad u reply ni gezien.

I Als er gekeken wordt naar de propaganda-blaadjes die het vroegere Vlaams Blok rondstuurde, dan kan je bemerken dat er daaroin altijd sprake geweest is van 10 miljard euro. De uitspraken van een partij-boegbeeld zijn meestal sterk overdreven ten opzichte van de standpunten die de partij koesterd. Stevaert heeft ook luid gezegd dat hij niet zou meeregeren als er geen symmetrische regeringen zouden zijn, en zie nu...

II Die schatting werd gemaakt door meerdere instellingen. Zo kopte ook het Nieuwsblad dat er 13.000 aanwezigen waren op de betoging. (en met het transfereren van Reynebeau van Roularta naar de VUM, is laatstgenoemde er wat roder op geworden).

III Blijkbaar hadden ze het niet kang op voorhand gezegd. Mijn beste vriend zit in het partijbureau van de N-VA, en die brengt me onmiddelijk op de hogte van dergelijke betogingen. Gezien ik door hem zere laat op d ehoogte gebracht ben, kanik wel besluiten dat de datum ni echt lang vaststond.

IV Ik heb nergens letterlijk gezegd dat 30% voor de splitsing van BHV is, ik heb gewoon gezegd dat 30 tot 35% van de keizers gestemd heeft op vlaams-nationalistische partijen. Dit deed ik omdat u vertelde dat de BUB 13.000 kiezers overtuigde. (Als er aan u dan iets over de B-Plus betiging gevraagd wordt, is het plots appelen met peren vergelijken).

V Nogmaald; de cijfers komen van meerdere betrouwbare en eerder rode bronnen: VRT, Roularta Media Group, VUM, NIS, ....
Zwart_Geel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be