Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 november 2004, 03:05   #41
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tarik Fraihi
van een gestoorde neo-nazi verwacht ik niet beter. Als zo'n gestoorde extremist een onwaarschijnlijke drang heeft om zijn natte droom -het aframmelen van vrouwen, mannen en noem maar op- wil uiten, mij niet gelaten. Mensen zijn vrij te denken wat ze willen en zijn vrij hun mening te uiten. De meningen van gestoorde zielen storen mij niet. Maar als hij overgaat tot actie, het niet langer bij woorden houdt, dan zou hij 'way over line' gaan.
Wat mij stoort is de lauwe tegenreactie.
Als hij toch hardnekkig blijft verder gaan, systematisch blijft herhalen en andere oproept om hetzelfde te gaan doen, dan moet hij gestraft worden (dwz minstens verbannen worden uit het forum).
Aframmelen op een forum zal slecht kunnen. Dat gebeurt misschien life maar daar zal niet zoveel ruchtbaarheid aan gegeven worden.
Oproepen tot geweld worden hier NOOIT getolereeerd, en zeker niet systematisch!
Voor gebruik van systematisch geweld tegen vrouwen kan je beter eens gaan kijken met welke groepen de vluchthuizen vol zitten. Of de gevangenissen.
Voor ander geweld moet je met de bus of per trein reizen, naar discotheken gaan, bij juweliers postvatten of bij mensen met een dure villa en en even dure auto's.
Oud 24 november 2004, 03:07   #42
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tzuvar Raemborr
Juist. Wanneer heb jij laatst Bloxbuster, Koriander, Neruda, of anderen van dat soort, terechtgewezen, Ingenious?

edit : Dan vind ik vooral Seba in dat opzicht tenminste nog consequent, alhoewel ik hem (haar?) voor de rest absoluut niet kan uitstaan...
bloxbuster is volgens mij een dubbelnick, waar ik geen tijd in steek. ik meld trouwens zijn copy-paste regelmatig bij de moderatie, wat al tot een tijdelijke ban heeft geleid. koriander zijn posts sla ik gewoon over wegens veel te onsamenhangend en absoluut oninteressant. van neruda heb ik nog niet zoveel post gelezen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2004, 03:08   #43
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

(edit)
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.

Laatst gewijzigd door Tzuvar Raemborr : 24 november 2004 om 03:10.
Tzuvar Raemborr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2004, 03:09   #44
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
bloxbuster is volgens mij een dubbelnick, waar ik geen tijd in steek. ik meld trouwens zijn copy-paste regelmatig bij de moderatie, wat al tot een tijdelijke ban heeft geleid. koriander zijn posts sla ik gewoon over wegens veel te onsamenhangend en absoluut oninteressant. van neruda heb ik nog niet zoveel post gelezen.
Juist ja. Maar op het forum zelf ben je dus nog nooit tegen ze ingegaan?

't is dat maar dat ik moest weten
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2004, 03:10   #45
nou nou
Europees Commissaris

nou nou's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat het eens tijd wordt voor een goei genocide, wa gulle?

[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]
nou nou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2004, 03:15   #46
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Sunshine is niet eens waard om er aandacht aan te geven. Na een paar posts weet ik welk vlees ik in de kuip heb en doe ik me zelfs geen moeite meer om het te lezen. Als iedereen dat doet verdwijnt dat soort vanzelf bij gebrek aan aandacht.

Dat mes van jou snijdt trouwens aan twee kanten.
Het is immers even verontrustend om zien hoe ver sommige politiek correcten hier kunnen gaan zonder dat iemand hen ooit terecht wijst. Maar zij hebben dan ook de machthebbers van het ogenblik aan hun kant.

Dat doet me plots denken aan wat me vanmorgen overkwam toen ik op mijn dooie gemak naar huis fietste door een verkeersvrije winkelstraat. Ik stopte toen uit tegenovergestelde richting vollen toebak een kereltje van zo'n 13, 14 jaar kwam aangefietst. Ik reed rechts, hij links want rechts stond een lichte bestelwagen geparkeerd die aan het lossen was. Het ventje zag dat hij mij overhoop ging rijden en stopte als een gek met als gevolg dat hij, al afstoppend, viel en met fiets en al dwars over het gladde wegdek verderschoof tot pal voor mij. Toen ik vriendelijk vroeg of hij zich bezeerd had sprong hij al scheldend terug op zijn fiets. Dat ging van 'oud wijf dat beter moest uitkijken' tot 'wees maar blij dat ik je niet aanklaag of een mep op je gezicht geef'.

Ik blijf me maar afvragen hoe die klootzakjes erbij komen dat ze groot gelijk hebben ook al gaan ze zelf overduidelijk in de fout...
volgens mij kan je politiek correct zijn bezwaarlijk op dezelfde voet zetten als neo-nazisme.

en wat moet ik met dat verhaaltje?

Citaat:
Oud 24 november 2004, 03:18   #47
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
jamer genoeg zie ik van rechtste kant weinig afkeuring. hoewel ze allemaal beweren geen racisten te zijn, gaan ze niet in op manifest racistische uitspraken.

Niet alleen 'racisten' doen racistische uitspraken.
Niet alleen 'racisten' gebruiken beledigende taal.
Niet alleen 'racisten' roepen op tot geweld en repressie.

De zeldzame keer dat ik iets meld aan de moderators dat niet door de beugel kan zal ik dat dus niemand aan zijn neus hangen.
En je hoeft me niet te geloven als ik zeg dat ik nog nooit andermans gescheld tegen mezelf heb aangeklaagd.
Ik vind het veel te leuk dat de schelders zich zo laten kennen.
Oud 24 november 2004, 03:19   #48
ingenious

Standaard

Citaat:
Juist ja. Maar op het forum zelf ben je dus nog nooit tegen ze ingegaan?

't is dat maar dat ik moest weten
ooit wel, maar niet veel, omdat ik hun teksten niet lees. en nog eens, hun schrijfsel zijn niet ze vergelijken met oproepen tot geweld of neo-nazisme denk ik (ik kan me vergissen want zoals gezegd lees ik verre van alles wat ze schrijven).

Citaat:
Oud 24 november 2004, 03:27   #49
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
volgens mij kan je politiek correct zijn bezwaarlijk op dezelfde voet zetten als neo-nazisme.

en wat moet ik met dat verhaaltje?
Volgens mij wordt het verschil tussen die twee steeds kleiner...

Met mijn, overigens waar gebeurde verhaaltje zou je je beter eens hetzelfde afvragen als ik.

Hoe is het zo ver kunnen komen dat degene die nog geen beetje in de fout gaat, toch meent alle gelijk aan zijn kant te hebben?

Waar halen die jonge boefjes het lef vandaan om ook nog te dreigen met het gerecht en zelfs met een pak slaag terwijl ze enkel de gevolgen dragen van hun eigen, foute handelswijze?
Oud 24 november 2004, 03:29   #50
tarik Fraihi
Vreemdeling

tarik Fraihi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een ad rem antwoord. Kunt u even welbespraakt uitleggen waarom net déze site, ?
ik heb niet alleen naar deze site verwezen. En waarom zou ik er niet naar mogen verwijzen?
Citaat:
op basis van een topic van een maand geleden,
toevallig. Je moet niet zo ver gaan hoor. De topic rond de moord op Van Gogh was ook best de moeite soms
Citaat:
andere topics die meer tot uw strekking behoren negerend, geviseerd wordt in uw interview?
in het interview behandel of verwijs ik niet naar een topic en veroordeel ik elke vorm vn extremisme van welke strekking ook.

Toch vreemd dat je lange tenen hebt en klauwt naar iemand die extremen bestrijdt in plaats van zelf de extremen te bestrijden. Ook op dit forum. Op het forum staat er wat er staat, het valt niet te ontkennen. Deal with it. Dat het moderatieteam haar best doet, wil ik graag geloven. Maar daar gaat het in het interview niet over.
tarik Fraihi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2004, 03:30   #51
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Sorry voor de wat smakeloze opmerking eerder, maar ik vind wel dat er hier wat langs elkaar heen wordt gepraat. Toen ik de post van Maarten las had ik in eerste instantie iets van ongeloof. Ik kan me geweldig storen aan een aantal extremisten hier, maar ik ben tegen censuur wat dat betreft, en bovendien is dit forum een mengelmoes van meningen en ideologien allerhande met een - redelijk - representatief en toch fraai gemiddelde . Het kan me wel eens te gortig worden en ik heb zeker Sunshine een paar keer gemeld toen hij begon over vreemdelingen ondersteboven hangen en op hun voetzolen slaan (of zoiets) maar tegelijkertijd is die mens door het merendeel van het forum serieus tot stuk idioot veroordeeld. En hij is geband, en hij wordt door sommigen nog gemist ook! Dat rechts in dat proces wat minder present was viel me ook wel op maar ik moet Tzuvar daarin bijtreden dat dat vooral komt door een zekere polarisering die doorheen het hele forum zit, langs beide kanten... en we gaan niet neuten over naar welke kant die balans nu omslaat hoop ik...

Aaaaanyway, ik denk dat Tarik hier wel een en ander heeft verduidelijkt en dat het in eerste instantie gaat om een consequent beleid, en dat bovendien zijn reactie eerder naar de overheid was gericht. Iets waar ik zeker achter kan staan. Het is simpel eigenlijk, extremisme moet langs alle zijden worden aangepakt, als dat niet al het geval is. Wat dit forum specifiek betreft echter zijn de meesten hier oud en wijs (nou ja ) genoeg om voor zichzelf uit te maken wat goed en slecht is. Trouwens schijnt de invloed van dit soort fora op externen bijzonder klein te zijn. En uiteindelijk kan een mens zich slechts vormen door alle kanten van de zaken te wikken en te wegen. Ik heb al slechtere omgevingen daarvoor dan dit forum gezien...

Maar Tarik, het zou wel fijn zijn dat de naam van dit forum wat minder negatief in de verf was gezet in dat artikel. Ik zou zeggen blijf hier een tijdje hangen en oordeel - eventueel - eens je de boel hier wat kent. Het is een hele krachttoer, zo'n forum met slechts vrijwilligers, en ik van mijn kant respecteer de moderatoren daar enorm voor... hopelijk kan je tot eenzelfde conclusie komen en wordt dit recht gezet voor de mensen die hier keihard voor werken...

[size=1]*gaat van zeepkist af nu*[/size]

[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]
Oud 24 november 2004, 03:31   #52
ingenious

Standaard

Citaat:
Niet alleen 'racisten' doen racistische uitspraken.
Niet alleen 'racisten' gebruiken beledigende taal.
Niet alleen 'racisten' roepen op tot geweld en repressie.

De zeldzame keer dat ik iets meld aan de moderators dat niet door de beugel kan zal ik dat dus niemand aan zijn neus hangen.
En je hoeft me niet te geloven als ik zeg dat ik nog nooit andermans gescheld tegen mezelf heb aangeklaagd.
Ik vind het veel te leuk dat de schelders zich zo laten kennen.
ik geloof je gerust. in principe laat ik dat ook liever staan. er zijn echter verschillende forummers die constant in scheldpartijen vervallen en zohet niveau verzieken. een tijdelijke ban, of zelfs gewoon een waarschuwing van de moderatie, kan dan niet slecht zijn. maar daarvoor moet je het eerst melden. maar eigenlijk is dat neit het onderwerp van discussie.

en van mij mag iedereen weten wat ik meld bij de mods hoor. en dat gebeurt regelmatig. meestal gaat het echter om irrelevante c/p (een zoveelste fait divers dus) of iets waar al een thread over bestaat. oproepen tot geweld ook, maar die kom ik gelukkig niet veel tegen.

Citaat:
Oud 24 november 2004, 03:42   #53
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik geloof je gerust. in principe laat ik dat ook liever staan. er zijn echter verschillende forummers die constant in scheldpartijen vervallen en zohet niveau verzieken. een tijdelijke ban, of zelfs gewoon een waarschuwing van de moderatie, kan dan niet slecht zijn. maar daarvoor moet je het eerst melden. maar eigenlijk is dat neit het onderwerp van discussie.

en van mij mag iedereen weten wat ik meld bij de mods hoor. en dat gebeurt regelmatig. meestal gaat het echter om irrelevante c/p (een zoveelste fait divers dus) of iets waar al een thread over bestaat. oproepen tot geweld ook, maar die kom ik gelukkig niet veel tegen.
Het zijn anders net oproepen tot geweld waarop Tarik dit forum aankeek, en wat dacht je dan, er de rioolmorgen voor inschakelde.
Tarik zou zich beter een beetje meer concentreren op feitelijk geweld inplaats van op de vermeende oproepen tot geweld op Politics.be.
Oud 24 november 2004, 03:45   #54
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het zijn anders net oproepen tot geweld waarop Tarik dit forum aankeek, en wat dacht je dan, er de rioolmorgen voor inschakelde.
Tarik zou zich beter een beetje meer concentreren op feitelijk geweld inplaats van op de vermeende oproepen tot geweld op Politics.be.
Ehmm.. heb jij de reactie van Tarik daarop ook gelezen (tip: die staat in deze thread) of is de Morgen zo een beetje de bijbel voor jou?

Oud 24 november 2004, 03:48   #55
tarik Fraihi
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Als je heel het interview had gelezen, dan had je gemerkt dat ik mij veel meer concentreer op zoals je schrijft 'feitelijk geweld'.
Oud 24 november 2004, 03:50   #56
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nou nou
Ehmm.. heb jij de reactie van Tarik daarop ook gelezen (tip: die staat in deze thread) of is de Morgen zo een beetje de bijbel voor jou?
danku

Citaat:
Oud 24 november 2004, 03:55   #57
ingenious

Standaard

Citaat:
Volgens mij wordt het verschil tussen die twee steeds kleiner...
dit meen je toch niet?

Citaat:
Met mijn, overigens waar gebeurde verhaaltje zou je je beter eens hetzelfde afvragen als ik.

Hoe is het zo ver kunnen komen dat degene die nog geen beetje in de fout gaat, toch meent alle gelijk aan zijn kant te hebben?

Waar halen die jonge boefjes het lef vandaan om ook nog te dreigen met het gerecht en zelfs met een pak slaag terwijl ze enkel de gevolgen dragen van hun eigen, foute handelswijze?
aan jou verhaaltje twijfel ik niet. maar dat heeft oa te maken met waarden en normen, en die krijg je van thuis mee. daar heeft het 'politiek-correcte denken' (belachelijke term trouwens) weinig mee te maken. nou ja,mijn idee, maar dat is volgens mij weinig relevant in deze discussie.

Citaat:
Oud 24 november 2004, 04:00   #58
tarik Fraihi
Vreemdeling

Standaard

ik ga er van door.
Bedankt voor de reacties.
En in het vervolg: niet zo snel spreken van aantijgingen en eerst goed lezen wat er staat.
Slaapwel iedereen en succes.
Oud 24 november 2004, 04:03   #59
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

En ook niet te snel aan gaan tijgen en ne keer ne goeien babbel doen met mensen als Sunshine, da's dikwijls beter dan Idool of zo

Slaapwel en hopelijk tot weerziens!

Oud 24 november 2004, 04:03   #60
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tarik Fraihi
ik heb niet alleen naar deze site verwezen. En waarom zou ik er niet naar mogen verwijzen? toevallig. Je moet niet zo ver gaan hoor. De topic rond de moord op Van Gogh was ook best de moeite soms in het interview behandel of verwijs ik niet naar een topic en veroordeel ik elke vorm vn extremisme van welke strekking ook.

Toch vreemd dat je lange tenen hebt en klauwt naar iemand die extremen bestrijdt in plaats van zelf de extremen te bestrijden. Ook op dit forum. Op het forum staat er wat er staat, het valt niet te ontkennen. Deal with it. Dat het moderatieteam haar best doet, wil ik graag geloven. Maar daar gaat het in het interview niet over.
Citaat:
[font=Arial]Prima, maar dan moet hij ook de websites aanpakken waar autochtonen letterlijk oproepen tot een slachtpartij onder de moslims. Ik heb het dan over sites zoals 'politics.be' en 'politicsinfo.net', waarop regelmatig het woord genocide wordt gebruikt. Die eenzijdige aanpak moet ophouden, want anders versterk je de extremisten aan beide zijden."[/font]
Je hebt je dus vooral aan de reacties gestoord op de moord op Van Gogh.

En natúúrlijk gaat het in jouw interview niet over het moderatieteam dat zo zijn best doet om alles in goede banen te leiden.
Hun forum met opzet in een vals daglicht stellen is zoveel gemakkelijker.

Weet je wat IK vreemd vind Tarik?
Dat het altijd dezelfden zijn die de vrijheid van meningsuiting aan banden willen leggen.
En dat zijn zelden diegenen die jij in gedachten hebt als jij de gedachtenpolitici probeert in te schakelen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be