Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 mei 2019, 10:41   #41
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nu moet jij mij eens zeggen op welke manier dat verschilt van, zeg maar, die ouwe zakken van mei 1968, de hippies en dergelijke meer.

Wat jij gewoon beschrijft is een normale reactie bij opgroeien. Elke maatschappij is altijd georganiseerd rond een leugen, een geloof, een ideologie, een kwakzalverij. Als kind leer je hoe dat kwakzalfmachien zogezegd werkt, en het "waarom" van alle onzinnigheden. Je gelooft dat, omdat je niet beter weet. Als je opgroeit, merk je dat het incoherent is, je geloof in de ideologie van het gangbare systeem wankelt, en je bent een goeiekoop slachtoffer voor kwakzalvers van alternatieve ideologieen. Naargelang, trap je daar in, of niet.

Het ontdekken "dat het niet klopt" hoort bij het opgroeien. Uitvissen van hoe het dan wel moet, is gewoon het embryo van de nieuwe kwakzalverij waar jij dan de ouwe zak van zal zijn, als de alternatieve praatjes waar je nu in denkt te kunnen geloven, het waar maken.

Maw, de contestatairen van de ouwe kwakzalverij, zijn de grondleggers van de nieuwe.

Het is een beetje als doorhebben dat ze U liggen hadden met Sinterklaas, en dan maar steenhard in Jezus gaan geloven. Het is als snappen dat de koning niet van god komt, en dan maar een republiek gaan stichten.

Nog steeds kwakzalverij, maar anders. En om TERUG door te hebben dat uw ideaal evengoed kwakzalverij is, dat kunnen weinigen. Want tegen dan zijn ze de nieuwe ouwe zakken.
Tot het ogenblik dat je tevreden bent met jezelf en je je niks meer aantrekt van wat ze denken of vinden hoe jij moet zijn.
Verbeter de wereld, begin met jezelf.
Oud 20 mei 2019, 10:52   #42
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Jesus, jij bent echt een oude zak.
Die zijn vervaldag is inderdaad al een tijdje verstreken...………...
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2019, 10:58   #43
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Ah ja. 25 tot 20 jaar geleden dacht ik ook dat ik de waarheid in pacht had. Dat is wat opgroeien nu eenmaal betekent. Denken dat je alles weet maar telkens weer tot de constatatie komen dat dit niet het geval is. Ik ben ondertussen geen puber meer, maar toch leer ik nog dagelijks dingen bij. Het enige wat dus verandert is met vroeger is het feit dat ik niet meer geloof dat ik de waarheid in pacht heb.

Ik neem types zoals Anuna en VanLangenhove dus helemaal niks kwalijk. Het zijn geengageerde jongeren, die nog veel te leren hebben en daar is niks mis mee. Het is aan de volwassen mensen om hen te laten doen en niet al te gecrispeerd of verzuurd te reageren op hun doen en laten. Want dat is het gevaar dan weer bij volwassen. Die hebben dan wel de ervaring, maar ze zijn ondertussen te verzuurd geworden om er iets mee te doen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2019, 11:05   #44
TREBRON
Europees Commissaris

Standaard

Wat ik van deze generatieZ weet is dat ze veel thuiszitten , faceboeken e.d. dat als ze met de fiets buitenkomen ze allemaal oortjes in hebben, een kap op hun hoofd hebben, een Smartphone in de hand hebben, geen stuur vasthouden en op het fietspad aan de linker kant rijden om te bewijzen dat ze lak hebben aan reglementen, en u heel vuil bezien als je een opmerking maakt. Ondertussen blijkt dat ze zelfs nog niet goed begrijpend kunnen lezen waardoor Crévits "de lat" lager moet leggen omdat we volgens haar "ook nog arbeiders zonder diploma moeten hebben". Bewijs is duidelijk geleverd via de Autorijscholen. De grote hoop moet twee, drie en soms vier keer terugkomen omdat hun geheugen niet meer in hun hoofd maar in een smartphone in hun jaszak zit en ze zelf de leerstof niet kunnen bevatten.
Oud 20 mei 2019, 11:09   #45
TREBRON
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ah ja. 25 tot 20 jaar geleden dacht ik ook dat ik de waarheid in pacht had. Dat is wat opgroeien nu eenmaal betekent. Denken dat je alles weet maar telkens weer tot de constatatie komen dat dit niet het geval is. Ik ben ondertussen geen puber meer, maar toch leer ik nog dagelijks dingen bij. Het enige wat dus verandert is met vroeger is het feit dat ik niet meer geloof dat ik de waarheid in pacht heb.

Ik neem types zoals Anuna en VanLangenhove dus helemaal niks kwalijk. Het zijn geengageerde jongeren, die nog veel te leren hebben en daar is niks mis mee. Het is aan de volwassen mensen om hen te laten doen en niet al te gecrispeerd of verzuurd te reageren op hun doen en laten. Want dat is het gevaar dan weer bij volwassen. Die hebben dan wel de ervaring, maar ze zijn ondertussen te verzuurd geworden om er iets mee te doen.
Binnen 40 of 50 jaar zullen ze ook wel verzuurd zijn als ze zien in welke wereld ze zich gemanoeuvreerd hebben met hun groen gedoe en hun liefde voor invoerlingen.
Oud 20 mei 2019, 11:32   #46
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Binnen 40 of 50 jaar zullen ze ook wel verzuurd zijn als ze zien in welke wereld ze zich gemanoeuvreerd hebben met hun groen gedoe en hun liefde voor invoerlingen.
Bij velen zal dit inderdaad het geval zijn, maar dat is dan niet anders dan alle generaties daarvoor. Ik heb soms heel wat medelijden met mijn generatiegenoten als ik hen bezig hoor of zie. Ik kan hier op dit forum ook wel eens mijn gal spuien, maar buiten het politieke om, heb ik geen zin om mijn leven te vergooien aan het spelen van de zure volwassene.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2019, 12:01   #47
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Als ik de jonge gasten in mijn omgeving bezie, vind ik die eigenlijk veel braver en rijper dan dat wij vroeger waren. Soms vraag ik me dan af: "Waar zit dat vuur?".
Of Anuna nu de waarheid of niet heeft, het doet me deugd dat er nog jeugd is die "NEE" durven te zeggen. Dat dat met voor die leeftijd gebruikelijke stunteligheid neem ik er graag bij.
Och, er mogen nog zoveel Anuna's, Kyra's en godweet wat nog voor exotische namen opduiken, er zijn nu eenmaal harde feiten waar ook zij niet omheen kunnen. Actief en Passief, Debet en Credit, deficit's en overschotten, schulden en positieve cashflows zullen blijven hun eisen stellen. Je mag nog zo activistisch klimaat-"progressief", solidair en sociaal zijn, op het einde van het verhaal moet er iemand de rekening betalen. En dat is evenzeer een behartenswaardig thema dat niet opgelost wordt met de lichtzinnige en stupiede uitspraak "dan moeten ze maar geld bijdrukken".
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2019, 12:16   #48
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Tot het ogenblik dat je tevreden bent met jezelf en je je niks meer aantrekt van wat ze denken of vinden hoe jij moet zijn.
Verbeter de wereld, begin met jezelf.
Dat is de beste manier om de "beginnen de wereld te verbeteren"
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2019, 12:18   #49
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik kan hier op dit forum ook wel eens mijn gal spuien, maar buiten het politieke om, heb ik geen zin om mijn leven te vergooien aan het spelen van de zure volwassene.
Dat heeft nochtans zijn mooie kanten
Oud 20 mei 2019, 12:41   #50
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
met mijn "idealen" werd ook gelachen toen ik zestien was
Nil novi sub sole.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2019, 16:35   #51
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Het is van alle tijden: ouwe zakken die zitten te kakken...

Generatie Z : ‘Online voel ik me gehaat. In het echte leven heb ik dat gevoel nooit’
http://www.standaard.be/cnt/dmf20190323_04276881

Ouderen delen vaker fake news
https://datanews.knack.be/ict/nieuws...l-1415331.html
]
Het is een trend. Allerlei sociale media lijken wel gekaapt door (alleenstaande) gefrustreerde mannen, maar of ze nu oud of wat jonger zijn, speelt daarbij minder rol. Uiteraard zullen ze online natuurlijk ook leeftijd gebruiken om u te beledigen, als het mogelijk is. Gewoon alles kan online tegen u worden gebruikt door hen.

Nog zo'n voorbeeld van online haat: http://m.standaard.be/cnt/dmf2019052...=3402437416340

Beledigingen, racisme en dickpics: wat vrouwelijke politici voor de kiezen krijgen tijdens de campagne

Het was bedoeld als een vrolijke campagnefoto van enkele Limburgse CD&V-vrouwen. Maar wat volgde was een storm aan beledigende en seksistische reacties. Helaas herkenbaar, zeggen ook andere vrouwelijke kandidaten. ‘Sommige mannen vinden het blijkbaar logisch dat je eerst iets met hen gaat drinken om hun stem te verdienen.’

Navraag leert dat ook bij de andere partijen vrouwelijke kandidaten zich niet op sociale media kunnen begeven zonder dat daar ongepaste opmerkingen op komen.

‘Lelijk wijf. Durft gij op te komen bij de verkiezingen?’ Deze en tientallen soortgelijke reacties kwamen er toen vijf Limburgse CD&V-vrouwen eind vorige week op Facebook een oproep deden om voor hen te stemmen. ‘Van de eerste 129 reacties konden we er maar 22 laten staan’, zegt Liesbeth Maris, tweede opvolger voor het Europees Parlement en voorzitter van Vrouw en Maatschappij, de vrouwenbeweging van haar partij. ‘Al de rest was beledigend, seksistisch of racistisch.’

...

Ok, dat is echt bijster weinig. Normaal zouden de aantallen omgekeerd moeten zijn.

Ik merk het ook. Wat ik op dit forum al allemaal naar mijn hoofd geslingerd heb gekregen: ook niet normaal. En idd in het echte leven word ik nooit zo beledigd. Maar toch heeft m'n vertrouwen in de medemens een deuk gekregen. Ik ben in het echt nu toch ook altijd op m'n hoede, want amai, wat je online allemaal leest doet je vermoeden dat het in Vlaanderen volloopt met gefrustreerde zotten.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 21 mei 2019 om 16:37.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2019, 16:38   #52
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Het is een trend. Allerlei sociale media lijken wel gekaapt door (alleenstaande) gefrustreerde mannen, maar of ze nu oud of wat jonger zijn, speelt daarbij minder rol. Uiteraard zullen ze online natuurlijk ook leeftijd gebruiken om u te beledigen, als het mogelijk is. Gewoon alles kan online tegen u worden gebruikt door hen.

Nog zo'n voorbeeld van online haat: http://m.standaard.be/cnt/dmf2019052...=3402437416340

Beledigingen, racisme en dickpics: wat vrouwelijke politici voor de kiezen krijgen tijdens de campagne

Het was bedoeld als een vrolijke campagnefoto van enkele Limburgse CD&V-vrouwen. Maar wat volgde was een storm aan beledigende en seksistische reacties. Helaas herkenbaar, zeggen ook andere vrouwelijke kandidaten. ‘Sommige mannen vinden het blijkbaar logisch dat je eerst iets met hen gaat drinken om hun stem te verdienen.’

Navraag leert dat ook bij de andere partijen vrouwelijke kandidaten zich niet op sociale media kunnen begeven zonder dat daar ongepaste opmerkingen op komen.

‘Lelijk wijf. Durft gij op te komen bij de verkiezingen?’ Deze en tientallen soortgelijke reacties kwamen er toen vijf Limburgse CD&V-vrouwen eind vorige week op Facebook een oproep deden om voor hen te stemmen. ‘Van de eerste 129 reacties konden we er maar 22 laten staan’, zegt Liesbeth Maris, tweede opvolger voor het Europees Parlement en voorzitter van Vrouw en Maatschappij, de vrouwenbeweging van haar partij. ‘Al de rest was beledigend, seksistisch of racistisch.’

...

Ok, dat is echt bijster weinig. Normaal zou het omgekeerd moeten zijn.

Ik merk het ook. Wat ik op dit forum al allemaal naar mijn hoofd geslingerd heb gekregen: ook niet normaal. En idd in het echte leven word ik nooit zo beledigd. Maar toch heeft m'n vertrouwen in de medemens een deuk gekregen. Ik ben in het echt nu toch ook altijd op m'n hoede, want amai, wat je online allemaal leest doet je vermoeden dat het in Vlaanderen volloopt met gefrustreerde zotten.
Op je hoede zijn is goed voor de moslimvrouw.

Ze is tenslotte eigendom van de man/vader/zoon/broer, die haar mag aframmelen.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 21 mei 2019 om 16:38.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2019, 17:14   #53
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:

‘Lelijk wijf. Durft gij op te komen bij de verkiezingen?’ Deze en tientallen soortgelijke reacties kwamen er toen vijf Limburgse CD&V-vrouwen eind vorige week op Facebook een oproep deden om voor hen te stemmen. ‘Van de eerste 129 reacties konden we er maar 22 laten staan’, zegt Liesbeth Maris, tweede opvolger voor het Europees Parlement en voorzitter van Vrouw en Maatschappij, de vrouwenbeweging van haar partij. ‘Al de rest was beledigend, seksistisch of racistisch.’.
Problemen met de vlaamsche normen en waarden ?
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2019, 17:38   #54
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het voordeel van die online dingen is dat mensen eindelijk eens wat meer zeggen wat ze echt denken, en dat al die sociale maskers eindelijk wat vallen.

Allen die eeuwen geprofiteerd hebben van die maskers om op subtiele manier hun grilletjes door te voeren worden nu plots geconfronteerd met de werkelijke gedachten van mensen, en dat is inderdaad niet in overeenstemming met het roze wereldje dat hen ingelepeld was.

Men moet goed beseffen dat wij allemaal dodelijke vijanden van elkaar zijn, en dat de enige reden waarom we elkaar tijdelijk tolereren, erin bestaat dat we tijdelijk een pact willen sluiten om gemakkelijker samen anderen af te maken. Dat komt natuurlijk niet overeen met de illusie van "maatschappij" die ingelepeld is. Men verbergt al jaren dat "de maatschappij" niks anders is dan een slagveld - en zo hoort het ook. Omdat het verbergen van die simpele waarheid nu eenmaal een groot machtsvoordeel inhoudt voor "zij die de maatschappij besturen". Een slagveld bestuur je immers niet he !

Maar je zal zien dat het wel terug "opgekuisd" zal worden, zodat mensen terug braaf moeten doen alsof ze elkaar niet willen uitmoorden. Alleen zal het moeilijker gaan.

Laatst gewijzigd door patrickve : 21 mei 2019 om 17:39.
Oud 23 mei 2019, 09:47   #55
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Op je hoede zijn is goed voor de moslimvrouw.

Ze is tenslotte eigendom van de man/vader/zoon/broer, die haar mag aframmelen.
Ja, idd een beetje een onnozel bericht van mij. Alsof de moslimvrouw finaal zoveel heeft te zeggen... MAAR de moslimvrouw is bevrijd van een hele hoop verplichtingen (en kopzorgen); de westerse vrouw niet. God zij dank.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 23 mei 2019 om 09:48.
Oud 23 mei 2019, 09:49   #56
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, idd een beetje een onnozel bericht van mij. Alsof de moslimvrouw finaal zoveel heeft te zeggen... MAAR de moslimvrouw is bevrijd van een hele hoop verplichtingen (en kopzorgen); de westerse vrouw niet. God zij dank.
Ah, zo wordt onderdrukking omschreven bij islamieten

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2019, 09:53   #57
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Snotapen die niet weten waar de klepel hangt, moeten terug naar de schoolbanken en braaf hun lessen leren. Daarna mogen ze met de grote mensen meespreken.
Veel snotapen steken je voorbij voor je het zelf beseft.
In mijn omgeving: hoe zekerder de oude zak van zichzelf is, hoe vlugger hij voorbijgestoken wordt. En hoe hardnekkiger hij het zelf niet ziet.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2019, 09:56   #58
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ah, zo wordt onderdrukking omschreven bij islamieten
Zo wordt de politieke kuddegeest onder de mensen ook als positief uitgelegd...
De top, de zichzelf voor wereldverbeteraars zien, de Belgisch media spelen daar ook op in...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2019, 09:58   #59
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat het Greta-en-Anoen-type snotapen waren die kakken op ouderen.

In de stijl van "jullie verpesten het voor ons, onnozelaars" en dergelijke meer.
Jongeren hebben altijd al gekakt op de oudere generatie.
De dag dat dat niet meer zou gebeuren, gaat het verval in.

Ik kan Greta Turnbroek en Onanie niets verwijten.
Ik verwijt des te meer de onnozelaars van ouderen, van onderwijzenden en directeurenden, van vrt-hoernalisten en dito-gazettelaars, dat ze die meisjes een overdreven podium geven, uit platvloerse politieke ideologie.
Geen ideologie van de meisjes, wel ideologie van die anderen die ik opsom - voor alle duidelijkheid.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2019, 09:59   #60
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Het voordeel van die online dingen is dat mensen eindelijk eens wat meer zeggen wat ze echt denken, en dat al die sociale maskers eindelijk wat vallen.

Allen die eeuwen geprofiteerd hebben van die maskers om op subtiele manier hun grilletjes door te voeren worden nu plots geconfronteerd met de werkelijke gedachten van mensen, en dat is inderdaad niet in overeenstemming met het roze wereldje dat hen ingelepeld was.

Men moet goed beseffen dat wij allemaal dodelijke vijanden van elkaar zijn, en dat de enige reden waarom we elkaar tijdelijk tolereren, erin bestaat dat we tijdelijk een pact willen sluiten om gemakkelijker samen anderen af te maken. Dat komt natuurlijk niet overeen met de illusie van "maatschappij" die ingelepeld is. Men verbergt al jaren dat "de maatschappij" niks anders is dan een slagveld - en zo hoort het ook. Omdat het verbergen van die simpele waarheid nu eenmaal een groot machtsvoordeel inhoudt voor "zij die de maatschappij besturen". Een slagveld bestuur je immers niet he !

Maar je zal zien dat het wel terug "opgekuisd" zal worden, zodat mensen terug braaf moeten doen alsof ze elkaar niet willen uitmoorden. Alleen zal het moeilijker gaan.
Voor zover we weten ging het er inderdaad ook zo aan toe in de menselijke geschiedenis.

Maar liever een pact dan oorlog, hé. Alleen schijnen sommigen mensen, vooral in rechtse middens, d?*t nog steeds niet te beseffen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be