![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is de logische conclusie dat vlaanderen, gezien het succes an extreem rechts aan het marginaliseren is?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Calvo is bij uitstek de meest intellectuele voorman van Groen ooit. Zelden zo'n genie gezien. Met zo'n groot inzicht in alle problemen. De goegemeente staat er versteld van. Hij heeft het in zich, straks de jongste 'Minister van Staat' te worden. Zijn stellingname ten aanzien van Gilette (the best a man can get) toont aan dat hij ook de multinationals gevoelig kan treffen.
![]() |
#45 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote=Svennies;9032434]Gij duidelijk ook niet aangezien het hier een particratie is ...
In een democratie is iedere stem even veel waard.... Citaat:
Volgens wikipedia is het Belgische systeem het meest democratische. In ons systeem wordt het volk vertegenwoordigd door de kiezers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij mankeert nog wat ervaring met de media, maar dat komt wel en dan zal de hele bevolking hem naar waarde kunnen schatten.
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=pajoske;9032449]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
On topic: Er is een reden waarom de grote universiteitssteden waar ook veel oud-studenten blijven plakken dankzij een bloeiende spin off industrie groen hebben gestemd. Gent en Leuven dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Europees Commissaris
|
![]() [quote=pajoske;9032449]
Citaat:
Maar ventje; wij hebben geen democratie. Uw uitgangspunt is al volledig onjuist dus. Zelfs indien Wikipedia zulke nonsens schrijft dan is dit waardeloos. De kiezers worden misleid en kiezen dus niks. Zij mogen alleen bevestigen wat anderen verkozen voor hen. En dat is nog het ergste niet. Normalerwijze besturen verkozenen volgens de wetgeving die zij zelf voordragen aan het volk. Heeft dat volk ooit gekozen voor het feit dat zij mogen genieten van de parlementaire onschendbaarheid? Toch hebben ze dit zichzelf toebedeeld en blijven zo uit de handen van het gerecht tenzij ze zelf tostemming geven dat het gerecht zou mogen optreden. Is dit uw democratie soms? Pa; ik vermoed dat jij een zeer oude vent bent. Je snapt iets niet. Zet uwe bril op en denk na! Maar ik vermoed dat het bij U niet meer zal helpen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien val ik wel onder de groep laaggeschoolde mannen want ik schreef al eerder op dit forum dat ik alleen maar de eerste kleuterklas gevolgd heb, wel met grote onderschijting maar kom.
![]() Ik zoek nu even mijn tutter,mijn rammelaar, mijn leesplankje en mijn telraam. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 30 mei 2019 om 22:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijkbaar denken sommigen dat "laaggeschoold" hetzelfde is als "dom". Een vreemde vorm van "tolerantie" als je het mij vraagt. Hierbij maak ik ook nog een paar bedenkingen:
1. Heel wat immigranten zijn ook laaggeschoold. Ik kan hier alleen maar uit besluiten dat onze tolerante vrienden die migranten dan ook maar domme mensen vinden. Staat zoiets tegenwoordig niet gelijk aan racisme? 2. Alle kans dat heel wat "laaggeschoolden" (een term die ik overigens maar niks vind) dus actief zijn in dezelfde segmenten van de arbeidsmarkt als heel wat migranten. Je zou je voor minder zorgen maken om de instroom van zoveel concurrentie. 3. Nog niet zo lang geleden zou die bekommernis ook de bekommernis geweest zijn van de sossen, die in "laaggeschoolden" een significant deel van hun electoraat vonden. Wanneer diezelfde "laaggeschoolden" zich blijkbaar niet meer vertegenwoordigd voelen door de sossen en vervolgens van "te beschermen slachtoffer" plots verworden tot "te beschimpen dommerik", dan zou het misschien wel eens kunnen dat het probleem niet bij die "laaggeschoolden" zit...
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bemerk overigens ook dat veel van die "dommerikken" voorheen op andere partijen stemden. Ongetwijfeld waren het toen "slimmerikken".
Zolang we maar tegen het verspreiden van haat zijn, nietwaar.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Op dommigheid staat geen grens. Wat wel vastgesteld wordt, is dat de regel eerder is "hoe ouder hoe dommer". Als jongeling heb ik daar nu nog geen last van, maar ik zie de toekomst zwart in!
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles Laatst gewijzigd door fcal : 30 mei 2019 om 22:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zelf iets over verzinnen en dan verontwaardigd reageren op die dommigheid is van de andere kant wel dom. Laatst gewijzigd door dpg : 30 mei 2019 om 22:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Juist. De domheid slaat overal toe tegenwoordig. Waar moet dat eindigen?
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het niet over het artikel, ik heb het sommige reacties in deze draad, slimmerik.
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |