Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 mei 2019, 21:03   #41
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Dit zeijn de slimme hooggediplomeerde stemmers waar groen/ecolo op jaagt.

Moet ik nu , of ?
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2019, 21:13   #42
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Is de logische conclusie dat vlaanderen, gezien het succes an extreem rechts aan het marginaliseren is?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2019, 21:13   #43
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Je begrijpt niks van democratie, ga terug naar #1
Gij duidelijk ook niet aangezien het hier een particratie is ...

In een democratie is iedere stem even veel waard....

Bij gelijk aantal stemmen ,gelijk aantal zetels...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2019, 21:25   #44
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman Bekijk bericht
ik geloof dat niet als ik Calvo bekijk
Calvo is bij uitstek de meest intellectuele voorman van Groen ooit. Zelden zo'n genie gezien. Met zo'n groot inzicht in alle problemen. De goegemeente staat er versteld van. Hij heeft het in zich, straks de jongste 'Minister van Staat' te worden. Zijn stellingname ten aanzien van Gilette (the best a man can get) toont aan dat hij ook de multinationals gevoelig kan treffen.
Oud 30 mei 2019, 21:34   #45
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

[quote=Svennies;9032434]Gij duidelijk ook niet aangezien het hier een particratie is ...

Citaat:
Democratie (van het Grieks ?????/dèmos, "volk" en ???????/kratein, "heersen", dus letterlijk "volksheerschappij") is een bestuursvorm waarin de wil van het volk de bron is van legitieme machtsuitoefening.
bron: wikipedia.

Volgens wikipedia is het Belgische systeem het meest democratische. In ons systeem wordt het volk vertegenwoordigd door de kiezers.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2019, 21:39   #46
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Net wel, zeg ik u volhardend en kordaat/onwrikbaar.

Als het aan mij lag, dan was zelfs het schervengericht in voege.

Het volk beslist.
There are no Americans in Bagdad.

dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2019, 21:42   #47
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Calvo is bij uitstek de meest intellectuele voorman van Groen ooit. Zelden zo'n genie gezien. Met zo'n groot inzicht in alle problemen. De goegemeente staat er versteld van. Hij heeft het in zich, straks de jongste 'Minister van Staat' te worden. Zijn stellingname ten aanzien van Gilette (the best a man can get) toont aan dat hij ook de multinationals gevoelig kan treffen.
Dat klopt, de manier waarop Jambon hem niet liet uitspreken in het TV-debat op VRT was schandalig te noemen.
Hij mankeert nog wat ervaring met de media, maar dat komt wel en dan zal de hele bevolking hem naar waarde kunnen schatten.
Oud 30 mei 2019, 21:44   #48
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=pajoske;9032449]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht

Volgens wikipedia is het Belgische systeem het meest democratische. In ons systeem wordt het volk vertegenwoordigd door de kiezers.
Is hier iedere stem even veel waard mijn beste,zo niet kunnen we al niet van een democratie spreken...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2019, 21:57   #49
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
En dit in een topic die over "VB aanhangers zijn laaggeschoolde mannen", sommigen doen echt hun best om het te bevestigen.
Heel dit forum zit vol met mensen die keihard hun best doen om zo laaggeschoold & mannelijk over te komen.

On topic:

Er is een reden waarom de grote universiteitssteden waar ook veel oud-studenten blijven plakken dankzij een bloeiende spin off industrie groen hebben gestemd. Gent en Leuven dus.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2019, 21:59   #50
werkman
Europees Commissaris

Standaard

[quote=pajoske;9032449]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht

Maar ventje; wij hebben geen democratie. Uw uitgangspunt is al volledig onjuist dus. Zelfs indien Wikipedia zulke nonsens schrijft dan is dit waardeloos. De kiezers worden misleid en kiezen dus niks. Zij mogen alleen bevestigen wat anderen verkozen voor hen.
En dat is nog het ergste niet.
Normalerwijze besturen verkozenen volgens de wetgeving die zij zelf voordragen aan het volk. Heeft dat volk ooit gekozen voor het feit dat zij mogen genieten van de parlementaire onschendbaarheid? Toch hebben ze dit zichzelf toebedeeld en blijven zo uit de handen van het gerecht tenzij ze zelf tostemming geven dat het gerecht zou mogen optreden.
Is dit uw democratie soms?
Pa; ik vermoed dat jij een zeer oude vent bent.
Je snapt iets niet. Zet uwe bril op en denk na! Maar ik vermoed dat het bij U niet meer zal helpen.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2019, 22:05   #51
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Eigenlijk mag die hun stem niet meetellen hé?
Misschien val ik wel onder de groep laaggeschoolde mannen want ik schreef al eerder op dit forum dat ik alleen maar de eerste kleuterklas gevolgd heb, wel met grote onderschijting maar kom.

Ik zoek nu even mijn tutter,mijn rammelaar, mijn leesplankje en mijn telraam.

Laatst gewijzigd door Universalia : 30 mei 2019 om 22:08.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2019, 22:08   #52
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Blijkbaar denken sommigen dat "laaggeschoold" hetzelfde is als "dom". Een vreemde vorm van "tolerantie" als je het mij vraagt. Hierbij maak ik ook nog een paar bedenkingen:

1. Heel wat immigranten zijn ook laaggeschoold. Ik kan hier alleen maar uit besluiten dat onze tolerante vrienden die migranten dan ook maar domme mensen vinden. Staat zoiets tegenwoordig niet gelijk aan racisme?

2. Alle kans dat heel wat "laaggeschoolden" (een term die ik overigens maar niks vind) dus actief zijn in dezelfde segmenten van de arbeidsmarkt als heel wat migranten. Je zou je voor minder zorgen maken om de instroom van zoveel concurrentie.

3. Nog niet zo lang geleden zou die bekommernis ook de bekommernis geweest zijn van de sossen, die in "laaggeschoolden" een significant deel van hun electoraat vonden. Wanneer diezelfde "laaggeschoolden" zich blijkbaar niet meer vertegenwoordigd voelen door de sossen en vervolgens van "te beschermen slachtoffer" plots verworden tot "te beschimpen dommerik", dan zou het misschien wel eens kunnen dat het probleem niet bij die "laaggeschoolden" zit...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2019, 22:08   #53
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Heel dit forum zit vol met mensen die keihard hun best doen om zo laaggeschoold & mannelijk over te komen.

On topic:

Er is een reden waarom de grote universiteitssteden waar ook veel oud-studenten blijven plakken dankzij een bloeiende spin off industrie groen hebben gestemd. Gent en Leuven dus.
Hmmm, misschien ook eens een studie maken over alcoholgebruik/zattigheid en stemkeuze.
Oud 30 mei 2019, 22:10   #54
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bemerk overigens ook dat veel van die "dommerikken" voorheen op andere partijen stemden. Ongetwijfeld waren het toen "slimmerikken".

Zolang we maar tegen het verspreiden van haat zijn, nietwaar.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 30 mei 2019, 22:18   #55
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Bemerk overigens ook dat veel van die "dommeriken" voorheen op andere partijen stemden. Ongetwijfeld waren het toen "slimmeriken".
Zolang we maar tegen het verspreiden van haat zijn, nietwaar.
Op dommigheid staat geen grens. Wat wel vastgesteld wordt, is dat de regel eerder is "hoe ouder hoe dommer". Als jongeling heb ik daar nu nog geen last van, maar ik zie de toekomst zwart in!

Laatst gewijzigd door fcal : 30 mei 2019 om 22:18.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2019, 22:19   #56
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Blijkbaar denken sommigen dat "laaggeschoold" hetzelfde is als "dom". Een vreemde vorm van "tolerantie" als je het mij vraagt. Hierbij maak ik ook nog een paar bedenkingen:

1. Heel wat immigranten zijn ook laaggeschoold. Ik kan hier alleen maar uit besluiten dat onze tolerante vrienden die migranten dan ook maar domme mensen vinden. Staat zoiets tegenwoordig niet gelijk aan racisme?

2. Alle kans dat heel wat "laaggeschoolden" (een term die ik overigens maar niks vind) dus actief zijn in dezelfde segmenten van de arbeidsmarkt als heel wat migranten. Je zou je voor minder zorgen maken om de instroom van zoveel concurrentie.

3. Nog niet zo lang geleden zou die bekommernis ook de bekommernis geweest zijn van de sossen, die in "laaggeschoolden" een significant deel van hun electoraat vonden. Wanneer diezelfde "laaggeschoolden" zich blijkbaar niet meer vertegenwoordigd voelen door de sossen en vervolgens van "te beschermen slachtoffer" plots verworden tot "te beschimpen dommerik", dan zou het misschien wel eens kunnen dat het probleem niet bij die "laaggeschoolden" zit...
Dat het "domme" mensen zijn was niet de conclusie van het artikel.
Er zelf iets over verzinnen en dan verontwaardigd reageren op die dommigheid is van de andere kant wel dom.

Laatst gewijzigd door dpg : 30 mei 2019 om 22:20.
Oud 30 mei 2019, 22:21   #57
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Er zelf iets over verzinnen en dan verontwaardigd reageren op die artikel is van de andere kant wel dom.
Juist. De domheid slaat overal toe tegenwoordig. Waar moet dat eindigen?
Oud 30 mei 2019, 22:22   #58
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zelf iets over verzinnen en dan verontwaardigd reageren op die artikel is van de andere kant wel dom.
Ik heb het niet over het artikel, ik heb het sommige reacties in deze draad, slimmerik.
Oud 30 mei 2019, 22:22   #59
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Juist. De domheid slaat overal toe tegenwoordig. Waar moet dat eindigen?
Achter het cordon om ze tegen zichzelf te beschermen.
Oud 30 mei 2019, 22:24   #60
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht

On topic:

Ik ben een man, waarom zou ik niet mannelijk willen overkomen?
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be