Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juni 2019, 11:26   #41
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Bracke heeft NVA bij de laatste verkiezingen ongetwijfeld een pak stemmen gekost. Niet alleen de stemmen die hij persoonlijk heeft verloren maar ook mensen die niet meer op NVA stemden omdat Bracke zo te kijk werd gezet als ordinaire graaier van de ergste soort.
Dus het is niet de fout van achterlijke Elke bij de gemeenteraadsverkiezingen, en incompetente Anneleen nu voor de kamer ?

Straffe analyse...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2019, 11:27   #42
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De N-VA is achteruitgegaan, maar is - en dat schijnt u te vergeten - en blijft nog steeds de grootste partij van Vlaanderen.
En wat ze nog meer vergeten is dat de andere groten van welleer allemaal prutspartijtjes zijn geworden...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2019, 13:30   #43
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Noem eens één zetelende parlementsvoorzitter die door zijn eigen partij verbannen is naar een plaats voor oudgedienden, om wat lokaal volk dat zijn hoofd eiste te plezieren ?
Peumans.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2019, 15:28   #44
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De N-VA is achteruitgegaan, maar is - en dat schijnt u te vergeten - en blijft nog steeds de grootste partij van Vlaanderen.
en van b.
5 zetels meer dan de PS (als ik de brulkikker mee mag tellen)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2019, 11:11   #45
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Bracke over zijn uittredingsvergoeding:

Citaat:
Je moet mij eens uitleggen waarom je zou afstaan waar je recht op hebt
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...ppen~a9cdb463/

Dat weten we dan ook alweer.

Laatst gewijzigd door Hypochonder : 9 juni 2019 om 11:12.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2019, 11:15   #46
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...ppen~a9cdb463/

Iedereen weet dat de nva er alleen om te helpen graaien is, wat we zelf graaien doen we beter.

Laatst gewijzigd door dpg : 9 juni 2019 om 11:24.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2019, 11:34   #47
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Laat ons met zijn allen hopen dat Siegfried Bracke stikt in zijn gegraaide centen.

Die vent is van pensioengerechtigde leeftijd, heeft steeds een bovengemiddelde wedde gehad, steeds beschikt over medewerkers die niet uit zijn zak betaald werden, al zijn onkosten werden boven forfaitaire bedragen vergoden, hij werd zelfs betaalt om scheten te laten, heeft een pensioen van vast benoemd BRT ambtenaar, heeft bijgeklust tegen woekertarieven en buitensporige onkostenvergoedingen en incasseert nu zijn oprotpremie. Hij geniet nu nog van medewerkers die hij niet betalen voor zijn functie als ex-parlementsvoorzitter.

Laat ons hopen dat hij net zoals bij Jean-Luc Dehaene zo snel mogelijk een einde komt aan zijn leven en hij niet te veel meer kost aan onze gezondheidszorg.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2019, 11:38   #48
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Laat ons met zijn allen hopen dat Siegfried Bracke stikt in zijn gegraaide centen.

Die vent is van pensioengerechtigde leeftijd, heeft steeds een bovengemiddelde wedde gehad, steeds beschikt over medewerkers die niet uit zijn zak betaald werden, al zijn onkosten werden boven forfaitaire bedragen vergoden, hij werd zelfs betaalt om scheten te laten, heeft een pensioen van vast benoemd BRT ambtenaar, heeft bijgeklust tegen woekertarieven en buitensporige onkostenvergoedingen en incasseert nu zijn oprotpremie. Hij geniet nu nog van medewerkers die hij niet betalen voor zijn functie als ex-parlementsvoorzitter.

Laat ons hopen dat hij net zoals bij Jean-Luc Dehaene zo snel mogelijk een einde komt aan zijn leven en hij niet te veel meer kost aan onze gezondheidszorg.
vlaams belang, dat is de nieuwe ps zegt hem
Oud 9 juni 2019, 12:04   #49
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Wat Bracke doet, moet hij maar weten.
Ik weet dat ik mijn sociale rechten ten volle heb opgenomen: met pensioen gegaan op de eerste dag dat dit mogelijk was, zelfs al was niet niet het maximaal mogelijke,
en elke maand pensioen ontvangen op mijn rekening: niks terug gestuurd.

Dus inderdaad: vroeg met pensioen gegaan, zelfs al ben ik van mening dat dit een sociale hold up was. Dat die mogelijkheid gerust wat aangepast mag worden.

Maar ik doe wel boete: ik doneer aan goede (Vlaams nationalistische dingen) in centen en in vrijwillige arbeid.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2019, 12:42   #50
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Bracke de sos
Oud 9 juni 2019, 13:20   #51
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat weten we dan ook alweer? Dat iemand een uitkering zal aanvragen waarop hij recht heeft?

Hiermee heb ik niet gezegd dat ik de uittredingsvergoedingen normaal en ethisch aanvaardbaar vind, maar wel dat het nogal geforceerd overkomt SB met de vinger te wijzen als de regels zijn wat ze zijn en de andere uittredenden ook die regels volgen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2019, 13:25   #52
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom moet hij alleen stikken en de rest niet? In het Vlaams parlement gaat het om bijna 60 parlementsleden die niet meer verkozen zijn en recht hebben op de vergoeding. In de Kamer om een twintigtal.

Bracke krijgt een slordige 180.000 euro. Wat leert nazicht van de lijst echter? een Bonte van de SP.a mag bijna 380.000 euro incasseren. Hoor ik iets negatief verklaren over Bonte? Mag hij ook stikken? En wat te denken van Cheron van Ecolo? Goed voor... bijna 450.000 euro. Hoor ik u Cheron hetzelfde toewensene als Bracke?

Selectieve verontwaardiging dus.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2019, 13:41   #53
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
NVA HEEFT BIJNA OVERAL FLAUWE RESULTATEN BEHAALD
Dat zal wel, maar toch : HOLDERDEBOLDER de berg af voor de NVA!
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2019, 13:50   #54
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat Bracke doet, moet hij maar weten.
Ik weet dat ik mijn sociale rechten ten volle heb opgenomen: met pensioen gegaan op de eerste dag dat dit mogelijk was, zelfs al was niet niet het maximaal mogelijke,
en elke maand pensioen ontvangen op mijn rekening: niks terug gestuurd.

Dus inderdaad: vroeg met pensioen gegaan, zelfs al ben ik van mening dat dit een sociale hold up was. Dat die mogelijkheid gerust wat aangepast mag worden.

Maar ik doe wel boete: ik doneer aan goede (Vlaams nationalistische dingen) in centen en in vrijwillige arbeid.
Links gelul schoof.
Oud 9 juni 2019, 15:44   #55
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat weten we dan ook alweer? Dat iemand een uitkering zal aanvragen waarop hij recht heeft?

Hiermee heb ik niet gezegd dat ik de uittredingsvergoedingen normaal en ethisch aanvaardbaar vind, maar wel dat het nogal geforceerd overkomt SB met de vinger te wijzen als de regels zijn wat ze zijn en de andere uittredenden ook die regels volgen?
Waarom denk je dat het VB zo'n overwinning behaald heeft? Onder andere door dat ongebreidelde gegraai van politici in het algemeen. Dat Bracke een ordinaire graaier is hoeft natuurlijk niet te verbazen, in die zin liggen zijn uitspraken en gedragingen in de lijn der verwachtingen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2019, 17:11   #56
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Peumans.
Neen, Peumans gaf in tempore non suspectu aan dat hij op pensioen zou gaan, en wou enkel nog zijn partij steunen voor de verkiezingen maar zeker niet meer zetelen. Dat is zowat de definitie zelf van lijstduwer. Het is dus zeker niet zijn partij die hem verbannen heeft naar die plaats. Hij heeft ze gekozen, als alternatief voor gewoon te stoppen.
Oud 9 juni 2019, 17:16   #57
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Zijn Telenet flater was de doodsteek.... wat een stuk stront.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2019, 17:25   #58
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Zijn Telenet flater was de doodsteek.... wat een stuk stront.
Vertel ons eens of er ook maar één Vlaams Blok parlementair die in 2014 zijn mandaat verloor heeft afgezien van zijn uittredingsvergoeding.
Oud 9 juni 2019, 17:29   #59
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Vertel ons eens of er ook maar één Vlaams Blok parlementair die in 2014 zijn mandaat verloor heeft afgezien van zijn uittredingsvergoeding.
Vlaams Blokkers kunnen van mijn part niet genoeg geld krijgen.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2019, 17:59   #60
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Vlaams Blokkers kunnen van mijn part niet genoeg geld krijgen.
Vlaams Blokkers zijn de BemBem's en de Pedos Dos en Profiteurs van de politieke kaste. Waardeloos, nutteloos, maar wel dik de eigen portefeuille spekken.

Kakkerlakken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 9 juni 2019 om 18:00.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be