Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Vlaams Nationalisten haten de Rode Duivels.
Ja 4 40,00%
Neen 5 50,00%
Ik ben een fan Van Koningin Mathilde. 1 10,00%
Aantal stemmers: 10. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juni 2019, 10:57   #41
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Het enige wat wraakroepend is, is het sportbeleid in dit land. Deze generatie topspelers is er gewoon toevallig gekomen. In Nederland is het toeval als er eens een generatie minder goed is...En niet alleen in voetbal, quasi in alle sporten zijn ze beter. En wat er zo belangrijk is, is dat je daardoor veel meer mensen aan het sporten krijgt. Topsport is een catalysator voor een gezondere levensstijl bij uw bevolking.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2019, 11:09   #42
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het enige wat wraakroepend is, is het sportbeleid in dit land. Deze generatie topspelers is er gewoon toevallig gekomen. In Nederland is het toeval als er eens een generatie minder goed is...En niet alleen in voetbal, quasi in alle sporten zijn ze beter. En wat er zo belangrijk is, is dat je daardoor veel meer mensen aan het sporten krijgt. Topsport is een catalysator voor een gezondere levensstijl bij uw bevolking.
Ik denk dat het aan allerlei zaken ligt: Nederland focust zich meer op sommige sporten. Bijvoorbeeld het langebaanschaatsen waar er geen concurrenten zijn.

Verder zijn de Nederlanders ook meer prestatiegericht. Belgen (ook Vlamingen) zijn luier. Het is niet verwonderlijk dat er veel (voormalige) kansarmen en (voormalige) allochtonen onder de toppers zitten.
Een Nafi Thiam bijvoorbeeld. Ongelofelijk hoeveel die ervoor moet doen en hoe weinig ze verdient.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2019, 11:13   #43
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik denk dat het aan allerlei zaken ligt: Nederland focust zich meer op sommige sporten. Bijvoorbeeld het langebaanschaatsen waar er geen concurrenten zijn.

Verder zijn de Nederlanders ook meer prestatiegericht. Belgen (ook Vlamingen) zijn luier. Het is niet verwonderlijk dat er veel (voormalige) kansarmen en (voormalige) allochtonen onder de toppers zitten.
Een Nafi Thiam bijvoorbeeld. Ongelofelijk hoeveel die ervoor moet doen en hoe weinig ze verdient.
De meeste Vlamingen zijn beschaamd dat ze Belg zijn, laat staan dat ze topsport gaan doen om Belgie te plezieren, goed gek.
Oud 11 juni 2019, 11:27   #44
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat is niet waar. Ze zijn in zowat alles beter. Kijk eens naar die medaillespiegel op de olympische spelen. Je kan niet zeggen dat dit sporten zijn die amper tot niet beoefend worden. Belgie haalt op de laatste 9 olympiades 8 gouden medailles. Nederland haalt er 8 in 2016 alleen....

Structureel zit het daar gewoon beter. Als hier topprestaties geleverd worden komt dat door het individu zelf. Clijsters, Henin, de Borlees. Dat komt niet omwille van de ondersteuning, maar die zijn er geraakt ONDANKS het gebrek aan ondersteuning. Je mag in Belgie soms al blij zijn als je als topper geen tegenkanting krijgt van uw bond. Kijk maar naar de Borlees.

Het enige lichtpuntje in Belgenland is tegenwoordig het hockey. Dat wordt effectief goed beheerd en daar hebben ze een klimaat gecreeerd waar exceleren loont.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 11 juni 2019 om 11:37.
Oud 11 juni 2019, 11:32   #45
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Dwaze vraag.
Waarom zou men een sportploeg kunnen "haten"?
Gevoelens omtrent zoiets zijn belachelijk!
Klinkt zoals van "we hebben gewonnen!" Vanuit hun luie zetel zeker.

Van heel dat gedoe rond de "Rode Duivels" word ik warm noch koud.

Natuurlijk geef ik de voorkeur dat ze winnen i.p.v. te verliezen als dat anderen gelukkig maakt.

Waar ik me soms wel aan erger zijn die "voorbeschouwingen" door de sportexperten in de media.
Nu wordt er gewoon gedaan alsof de komende wedstrijd tegen de Schotten enkel een formaliteit is. Zeer neerbuigend en beledigend voor een ploeg die er telkens voor gaat en tracht voetbal attractief maken.

Dan hoop ik wel dat ze even op de bek gaan. Niet voor de spelers zelf, maar om al die opgeblazen kikkers een lesje te leren.

Laatst gewijzigd door Anselmo : 11 juni 2019 om 11:41.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2019, 11:47   #46
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De meeste Vlamingen zijn beschaamd dat ze Belg zijn, laat staan dat ze topsport gaan doen om Belgie te plezieren, goed gek.
Het ligt m.i. eerder aan de praktische instelling van de autochtone Vlaming.

Hij geeft de voorkeur aan een diploma en een goede baan, eerder dan aan het onzekere bestaan van een sportcarrière waarvan alleen de smalle top zijn toekomst zeker stelt.
Trouwens is topsport nu wel zo'n gezonde bezigheid?
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2019, 13:32   #47
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is niet waar. Ze zijn in zowat alles beter. Kijk eens naar die medaillespiegel op de olympische spelen. Je kan niet zeggen dat dit sporten zijn die amper tot niet beoefend worden. Belgie haalt op de laatste 9 olympiades 8 gouden medailles. Nederland haalt er 8 in 2016 alleen....

Structureel zit het daar gewoon beter.
Op zijn minst opmerkelijk voor een land waar volgens Bartman Bart iedereen aan de drugs zit Blijkbaar is blowen toch minder nefast dan Duvels drinken

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 juni 2019 om 13:32.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2019, 13:33   #48
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Op zijn minst opmerkelijk voor een land waar volgens Bartman Bart iedereen aan de drugs zit Blijkbaar is blowen toch minder schadelijk dan Duvels drinken
ik weet wel zeker dat je t over de verkeerde doelgroep hebt mbt alcohol én drugs hier.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2019, 13:35   #49
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik weet wel zeker dat je t over de verkeerde doelgroep hebt mbt alcohol én drugs hier.
We vragen het best even aan Geert.
Oud 11 juni 2019, 13:36   #50
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ik sommige opmerkingen zie in de rubriek 'Sport', dan moet ik toch besluiten dat er iets in de Vlaams-Nationalisten zit dat maakt dat ze zeer blij zijn als 'onze' voetballers verliezen.

Alles wat maar van kort of dichtbij met 'Belg-' geassocieerd wordt is slecht. Beetje obsessief vind ik.
mss ook omdat je elke voetbaltechnische kritiek op spelers en/of trainer af doet als deloyaal terwijl het alleen maar kritiek is omdat er zaken zijn die beter kunnen. Dat Wilmots zo lang trainer kon blijven is een schande die deze generaties wsl een trofee gekost heeft bvb. Later zag iedereen dat in, maar toen die kritiek er al was nog voor het tornooi in Brazilië en Frankrijk, werd die als deloyaal opzij gezet.
Oud 11 juni 2019, 13:36   #51
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
We vragen het best even aan Geert.
is Geert een topsporter mss?
Oud 11 juni 2019, 13:49   #52
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
mss ook omdat je elke voetbaltechnische kritiek op spelers en/of trainer af doet als deloyaal terwijl het alleen maar kritiek is omdat er zaken zijn die beter kunnen. Dat Wilmots zo lang trainer kon blijven is een schande die deze generaties wsl een trofee gekost heeft bvb. Later zag iedereen dat in, maar toen die kritiek er al was nog voor het tornooi in Brazilië en Frankrijk, werd die als deloyaal opzij gezet.
Het plezante aan voetbal is dat de beste niet altijd wint. Je kan vanalles bedenken waarom je verliest en tegen Wales was dat heel duidelijk: we hadden maar 5 goede verdedigers en toen stond er maar 1 van hen op het veld.

Ik zit ook soms wel te vloeken, maar uiteindlijk ben ik best tevreden met die kwartfinale en die derde plaats. We hadden er verleden jaar ook in de achtste finale tegen de Japanners kunnen uitliggen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2019, 13:50   #53
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Het plezante aan voetbal is dat de beste niet altijd wint. Je kan vanalles bedenken waarom je verliest en tegen Wales was dat heel duidelijk: we hadden maar 5 goede verdedigers en toen stond er maar 1 van hen op het veld.

Ik zit ook soms wel te vloeken, maar uiteindlijk ben ik best tevreden met die kwartfinale en die derde plaats. We hadden er verleden jaar ook in de achtste finale tegen de Japanners kunnen uitliggen.
het grootste probleem was dat ze toen al vijf jaar met een trainer zaten die geen tactische wijzigingen kon doorvoeren omdat hij daar het inzicht niet voor heeft.
Oud 11 juni 2019, 16:00   #54
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de zaagsport.
Oud 11 juni 2019, 16:05   #55
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben te lui om er een draad over te beginnen, over die topsport en die zogenaamde aansporingen die dat zou geven bij de mensen.

Iemand doet aan sport, of herbegint met sport, of begint eindelijk met sport voor een aantal redenen.
Alleen welke sport hij uitkiest, kan beïnvloed worden door een topsporter van eigen bodem.

Ouders motiveren hun kleine (en grotere) meisjes om iets van sport te doen. En dan kon tennis makkelijker in de smaak vallen, in de periode van Kim Clijsters.
Maar evengoed kon het volleybal, ping pong of badminton geweest zijn, zonder de hype van Kim.

Topsport genereert een top, maar ook een zeer brede subtop van kwetsuren edm.
Maar ja: politiekers weten dat het electoraal loont om mee op het podium te staan ...

Topsport is ongezond.
En slecht voor het klimaat. (We gaan eens naar Japan vliegen met Gella Vandecaveye om vier minuten te vechten met een meisje dat uit weet ik welk ander ver land kwam aangevlogen ...)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2019, 17:09   #56
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja hoor. En nog niet van de minste.
Oud 11 juni 2019, 17:10   #57
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Waar jij nog mee bezig bent
Oud 11 juni 2019, 17:48   #58
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Tuurlijk wint de beste niet altijd. Zo won Belgie van Brazilie en daarna won Frankrijk van Belgie. Dit terwijl Brazilie beter was dan Belgie en Belgie beter dan Frankrijk.

Je kan dus weinig zeggen van het resultaat van het WK.

Maar dat EK van 2 jaar ervoor, was simpelweg te wijten aan Wilmops. Met Martinez winnen ze altijd van dat Wales, altijd. De beste wint niet altijd, maar je moet jezelf wel altijd de beste kansen trachten te geven en met Wilmops halveerden ze hun kansen al van bij aanvang van het tornooi. Dat kan je de bond dus wel degelijk aanrekenen.
Oud 11 juni 2019, 17:58   #59
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Die Hollanders zijn allemaal een kop groter dan wij.
Oud 11 juni 2019, 18:43   #60
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Die Hollanders zijn allemaal een kop groter dan wij.
En ze eten er veel meer pindakaas. Dat moet zeker nader bekeken worden.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be