![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wij hebben net meer open grenzen, vrijhandelsakkoorden etc..nodig. Wij hebben net meer buitenlandse werkkrachten nodig. Export, dat is wat er nodig is. Protectionisme is de doodsteek voor de maakindustrie. Onze binnenlandse markt stelt geen kloten voor. Programmas zoals dat van het VB zullen veel jobs kosten. Laatst gewijzigd door Tavek : 19 juni 2019 om 08:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Verder denk ik dat het economische mijlenver van de core-business van het VB ligt. Ze weten dat de foertstemmers in de minder bedeelde klasse zitten en daarom nemen ze economisch linkse standpunten in. Maar in de praktijk? Denk je dat die ooit een minimumloon van 1500 euro echt gaan steunen? Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 19 juni 2019 om 08:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gij eens bij ASCO of Audi Brussels kijken. Massas allochtonen. Allochtonen die de jobs doen waar ons Vlamingske te goed voor voelt of te stom voor is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Werkgevers die rekening zouden moeten houden met de godsdienst van hun personeel. Nooit eerder van gehoord in de 27jaar dat ik werk.
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is wat ik wilde aantonen. Een groot verschil tussen N-VA en VB is hun kijk op vrije markt. VB is veel protectionistischer. Ik wilde maar een voorbeeld geven over waarom ik zelfs zonder cordon op N-VA zou blijven stemmen en niet op het VB. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Protectionisme vereist een sterk regulerende rol van de overheid. Overheidsinterventie op de markt is links. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 19 juni 2019 om 08:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier waren er kiezers die hun stem hebben laten afhangen van de samenstelling en het gedrag van de gemeenteraad. Veel keizers waren misnoegd omdat de grotere partijen opzij werden gezet door de verliezers van die verkiezingen en deze terug dezelfde coalitie vormde. Soms werd daarvoor zelfs een heel kleine partij voor opgenomen in de coalitie, zolang de verliezers aan de macht konden blijven was alles veroorloofd. En hoewel men binnen de politiek daar geen rekening mee houd, zijn dergelijke zaken wel bepalend voor het kiesgedrag van veel burgers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Protectionisme is m.i. niet links of rechts, maar gewoon een teken van onmacht en xenofobie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ergens eind jaren 70, begin jaren 80 van vorige eeuw waren er al bedrijven die daar rekening mee hielden. Sommige bedrijven namen zelfs speciaal Moslims aan, omdat die liever de nachten dan de dag deden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar blind open grenzen en vrije wereldmarkt wordt stil aan toch ook gecontesteert, het is goed als je enige maatstaf economische groei is, als ecologie en levenspeil gaan meespelen, dan mag economische groei iets naar de achtergrond ten voordele van duurzaamheid en levenspeil, geluk zelfs. (cfr Gigantisme-G.Noels) ... ik verwacht dus toch een (gecontroleerde, niet Trumpiaanse) correctie op de vrije markt, ook op de wereldmarkt. Ook de G20 die belastingontwijking door multinationals globaal wil gaan aanpakken is hier een indicatie voor m.i.. Laatst gewijzigd door Anna List : 19 juni 2019 om 08:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel regulering = links. Weinig regulering = rechts. Adam Smith en zijn 'The Wealth of Nations' is daarbij het typevoorbeeld van economisch rechts. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie dan ook geen enkele reden waarom dat wel voor islamieten zou moeten gebeuren. Religie is privé, en hoort dat te blijven. Ik weet trouwens vd meeste collega's niet of ze al dan niet een religie beleiden, en zo hoort het.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 19 juni 2019 om 09:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
blijkbaar identificeren meer en meer kiezers zich wel nog met hun Vlaamse identiteit, maar schoven religie en vakbond naar achter... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik wou gewoon maar een voorbeeld aanhalen (er zijn er meerdere) om aan te tonen waarom ik zelfs zonder cordon niet op VB zou stemmen. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 19 juni 2019 om 09:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zo kreeg ik ooit de vraag bij welk ziekenfonds ik was ... die vraag was voor mij overigens voldoende om mijn sollicitatie af te breken, voor een bedrijf dat met zulke zaken bezig is wil ik niet werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |