![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op het muzikale vlak doet u heel veel in Vlaanderen, dat geef ik toe. Bewijs dat ik niet altijd negatief ben. Ik zie ook de positieve aspecten, als ze er zijn. Bovendien heb ik het indruk dat de Vlamingen hun eigen artiesten koesteren. Op de Franstalige kant hebben we natuurlijk ook onze eigen artiesten maar de Franstaligen kijken in het algemeen meer richting Frankrijk, in verband met Franstalige muziek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Tja, Wallonië zou wat meer zelfwaardering kunnen gebruiken op muzikaal vlak. Ze hebben nochthans ook artiesten om fier op te zijn, zoals Urban Trad bvb.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Wel Jan, ik neem de zaken wan verschillende culturen over die overeenkomen met mijn persoonlijkheid, daarom roest ik me niet vast in één of andere cultuur. Ik kan gerust genieten van met witloof gevulde hespenrolletjes in kaassaus als van kip met Indische curry en wokgroentjes (damn het water komt uit de mond). U zal me nooit horen zeggen dat ik een bepaalde cultuur minder hoog zou achten als andere culturen, zeker niet (ik wilde gewoon horen wat u als Vlaamse cultuur beschouwde, ik dank u dan ook voor uw uiteenzetting). Zoals u weet woon ik nu al een eindje in Henegouwen en ik moet u zeggen dat de Waalse en Vlaamse cultuur bitter weinig van elkaar verschillen.
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We kijken niet naar dezelfde medias en hebben weinig of helemaal geen interesse over wat boven de taalgrens gebeurt. De Vlamingen bekijken liever richting Nederland terwijl de Franstaligen liever richting Frankrijk bekijken. Wat ergens logisch is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#47 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moeilijk te vergelijken als ge niet weet wat een cultuur inhoudt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
|
![]() Nu ja als ik de post van de BUBber analyseer dan schrijft hij dat de Vlaamse kust meer reclame gaat maken in Duitsland en Nederland. Dus de titel die zegt dat de centen alleen in VL gaan blijven is al totaal fout.
Of is voor de BUB Nederland en Duitsland ook een deel van Vlaanderen ? Ten andere de oen die in Wallonie nu de Vlaamse kust nog niet kent die zal zelfs met de grootste mediacampagne nooit weten dat Vlaanderen aan de Noordzee grenst en dus zou het weggegooid geld zijn. Wat zit de stichter van dit forum nu eigenlijk dwars ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
Maar ik hecht meer belang aan bepaalde cultuurfacetten dan jij; taal bv, zoals je als gemerkt heb ben ik niet vies engelse en franse uitdrukkingen te gebruiken maar dat wil nog niet zegen dat ik akkoord ge met de verengelsing of verfransing van onze cultuur! Ik vraag enkel dat mensen die hier komen wonen respect hebben voor onze cultuur net zoals jij je perfecr geïntegreerd hebt in Wallonië! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#53 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() Ik zijn fan van Celine Dion en ik hou van Canada...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het zijn niet die cultuuraspecten die spanningen veroorzaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() Ik stel voor dat de overheid en Toerisme Vlaanderen niet één euro nog besteed aan promotie van Knokke.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
If there is going to be any peace on earth, it is going to come in the consequence of our people uniting to defeat US imperialism once and for all!!! http://www.faithfreedom.org http://dutch.faithfreedom.org/forum Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() Altijd maar op andermans kosten, das om te kotsen..
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Minister
|
![]() daar zijn de walen kampioen in.
|
![]() |
![]() |