![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is moeilijk te vermijden bij gebouwen ouder dan 30 jaar die je niet de eerste 15 jaar gaat verkopen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 2 september 2019 om 13:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat klopt. De reden dat het wel gedaan wordt is omdat het meestal vergunde woningen betreft in agrarisch gebied. Op fundamenten en enkele steunmuren na worden deze woningen gerenoveerd als de oude bewoners komen te gaan.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 2 september 2019 om 13:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maak je geen zorgen. Ik blijf weg van projectbouw en zie het niet zitten om zelf een gebouwen te laten oprichten. De familiale patriomiumvennootschap doet het niet slecht met een huurbezetting van meer dan 95%.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() laat u dan nog maar eens dringend fiscaal adviseren, want een familiale partimoniumvennootschap is al enkele jaren niet meer in zwang ... en met reden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is reeds erg genoeg dat onze electriciteitsrekening een vermomde belastingaanslag is geworden. Nu gaat Aquafin zitten neuzen in regenwaterputten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En het is goedkoper uw putten te gebruiken dan zelfs de regenafvoer riool aan te sluiten op grote bufferbekkens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
https://water-link.be/tariefstructuu...elijke-klanten lees maar eens grondig na. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waterafvoer via rioleringen naar lager gelegen zones gaat vlugger. Bovendien sijpelt water dat in rioleringen terecht komt nooit in de grond. En het mag gezegd worden dat ons grondwaterpeil er vreselijk is op achteruit gegaan. Het is zelfs zo erg geworden dat in sommige streken; zelfs ondanks begieting met duur drinkwater; er geen groenten noch bloemen meer kunnen gekweekt worden. De capillariteit; d.w.z. opstijgend water uit de ondergrond; is volledig verbroken. Voorheen goede landbouwgronden verharden indien ze klei-houdend zijn ofwel verpulveren tot zand dat alle voedselelementen kwijt geraakt. In sommige gebieden is het erger dan in andere omdat nieuwe regenval uitblijft. In mijn streek bepaalt vooral de windrichting dit fenomeen. Komt de wind vanuit de richting Brussel (dus zeewind) en Zaventem (gebetonnerde vliegbasis) en vervolgens over Leuven dan lost iedere regenlucht op wegens te veel opwarming. De autostrades die vanuit Brussel naar Genk lopen of naar Luik spelen ook een belangrijke rol. En uiteraard is er een over-bebouwing rond Brussel. Frank Deboosere mocht wel eens de cijfers geven van de plaatselijke regenval. Ik vermoed dat sommigen nogal zullen verschieten als ze er kennis van krijgen. En het gebrek aan bossen laat zich ook voelen. Kortom gezegd; alles is naar de kloten aan het gaan. En krijgen we toch een onweer dan krijgen we bijkomende modderstromen. Te droge grond neemt tijdelijk totaal geen water op. En tot slot moet gezegd worden dat de aangelegde regenwaterputten meestal geen insijpelen van water in de bodem beogen. Ook zij zijn van ondoorlatend beton en dienen gewoon als waterstockage voor slechtere tijden. En dan moet men verwachten dat ze nog nuttig gebruikt zullen worden. Want overvolle putten hebben geen regulerend effect meer. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 2 september 2019 om 15:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is niet iets van de laatste jaren. Als je de laatste 15 jaar een familiale patrimoniumvennootschap hebt laten aansmeren ben je zwaar in het zak gezet geweest door je raadgevers.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als het land stopt wordt het nog erger.
Citaat:
Ge kunt dus beter beginnen zagen over dit apengewest i.p.v. dit apenland. Flaminganten zijn precies niet echt op de hoogte. Waarschijnlijk daarom dat ze flamingant zijn. Laatst gewijzigd door pajoske : 2 september 2019 om 15:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We weten genoeg denk ik... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Allemaal een andere naam die taksen maar wel alles in de zelfde richting, de lege staatskas.
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ze niets doen, is het niet ok. Als ze wel iets doen, is het ook niet ok. Ik ben wel akkoord dat sommige dingen niet zo vlot verlopen. Zoals vb. de Freya-factuur en de Turtel-taks. Maar vooral de leugens daaromtrent.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Indien het echt de bedoeling zou zijn om wateroverlast te beperken en droge periodes beter te overbruggen dan zou het dik OK zijn. De overheid kennende zou dit inderdaad wel eens zeer goed gebruikt kunnen worden om nieuwe belastingen op regenwater te innen.
Ik herinner mij dat er een heffing op grondwater bestaat: https://www.vlaanderen.be/heffing-op...van-grondwater Ze belasten zoiets dus waarom niet met regenwater ook denken ze dan wellicht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan gaan er koppen rollen.
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is dus geen heffing op het grondwater maar op het gebruik op de riolering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Van het grondwater dat ik gebruik komt geen druppel in de riolering terecht. Dat gaat hier allemaal terug de grond in. Een gedeelte van het regenwater wordt ook nog verzameld om mijn planten binnen en buiten water te geven.
Laatst gewijzigd door pajoske : 2 september 2019 om 17:32. |
![]() |
![]() |