![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En toch was er nog tijd voor boeken. Gewoon omdat er geen internet was, geen computerspelletjes... en TV, dat was toen nog heel beperkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij de kinderen zie ik dat het concentratievermogen lager ligt. De teksten op website zijn over het algemeen veel korter, veel compacter en ook doorspekt met visueel materiaal dan in boeken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar er zijn wel erg veel alternatieven. Naast wat Tavek al aangehaald heeft de jongste 15 jaar vooral de streamingdiensten (Netflix, Youtube,...) en online gaming. Ik heb er zelf ook last mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wallobruxell staat niet eens op die lijst, die moeten dan ergens op het niveau van Frankrijk staan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meer moslims = lagere schoolresultaten. Momenteel is +10% van de schoolkinderen moslim dus best wel een grote groep. In Antwerpen is dit 50% dus daar zou je het extreem moeten zien maar die cijfers maken ze niet openbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() En dan bedoel ik zinsbouw, lijdend voorwerp, onderwerp, enz... ? Wat doen die in de les Nederlands dan ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het grote probleem is dat ons onderwijs onderhevig is aan de wispelturige politieke en pedagogische toplaag die vorming en onderricht als haar exclusieve speeltuin beschouwt. De mening van het onderwijzend personeel wordt zelden of nooit gevraagd... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Over welke Toplaag heb jij het? Over randfiguren als Crevits, Smet, Vandenbroucke, Van den bossche,.. de onderwijsvakbonden zijn alleen maar met hun eigenbelangen bezig, directeurs benoemen, inspecteurs aanstellen, .. ze hebben geen idee hoe slecht het er op de werkvloer aan toe gaat, laat ons hopen dat N-Va het tij kan keren |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik herinner me nog tot vandaag de verplichte spreekbeurten uit lager en middelbaar. Dan las ik met plezier een paar boeken per week in ruil daarvoor hoor. Je hebt echt geen idee he? Laatst gewijzigd door parcifal : 3 december 2019 om 23:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() Het probleem lijkt mij eerder de prioriteit die bij de opvoeding wordt gegeven aan de taal van de eigen gemeenschap.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Franstalig onderwijs... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() Als het zo erg is moet het kind naar een psycholoog. Ik was zelf ook extreem introvert (zogenaamd selectief-mutistisch). Ik denk niet dat men mij een dienst had bewezen door mij niet over die angsten heen te tillen en mij ergens in een hoekje te zetten met een boek. Dan was ik nu een volslagen gehandicapte geweest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Persoonlijk vond ik die verplichte spreekbeurten zo ongeveer kindermishandeling met traumatische inslag. Ik haat nog altijd bepaalde leerkrachten om hun aanpak op dat vlak, 40 jaar later en zou hun tot op vandaag geen hand of groet geven Zo erg was het. Laatst gewijzigd door parcifal : 3 december 2019 om 23:16. |
|
![]() |
![]() |