Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 december 2019, 19:07   #41
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Bart De Wever stuurt aan op paars-groen, zodat hij vanuit de Vlaamse regering een guerilla kan voeren tegen de federale regering.” Dat zegt Herman Van Rompuy (CD&V) in De Zondag. De voormalige Europese president vindt dat het gedrag van de N-VA-voorzitter vragen oproept. “Hij ademt machteloosheid uit. Ik denk dat hij de uitslag van de verkiezingen nog niet verteerd heeft.”

In De Zondag heeft Van Rompuy het onder meer over de Britse verkiezingen en Europa, maar laat hij ook zijn licht schijnen over de vaderlandse politiek. Of hij zoals Wilfried Martens destijds opgetrommeld had moeten worden om de situatie te ontmijnen, daarover is Van Rompuy duidelijk. “Ik heb daar geen ambitie voor en geen zin in. Die pagina is omgedraaid.”
Lees ook

De Wever: “Ik wilde wél informateur worden. Ik ben trouwens nog altijd kandidaat”
Of de koning dan niet Bart De Wever het veld had moeten insturen in plaats van Joachim Coens (CD&V) en Georges-Louis Bouchez (MR)? “Daar moet de koning op antwoorden”, klinkt het eerst nog diplomatisch. “Maar ik zie wel dat Bart De Wever al dagen wild om zich heen slaat. Zijn gedrag roept vragen op, vind ik. Hij ademt machteloosheid uit. Ik denk dat hij de uitslag van de verkiezingen nog niet verteerd heeft en dat hij aanstuurt op paars-groen. Daarna kan hij vanuit de Vlaamse regering een guerrilla voeren tegen de federale regering. De andere leden van de Vlaamse regering (CD&V en Open Vld) mogen zich daar echter niet in laten meesleuren.”

Zelf wil Van Rompuy geen adviezen geven aan zijn partij om eventueel mee te stappen in een paars-groen verhaal, maar zelf heeft hij geen mooie herinneringen aan de paars-groene regering Verhofstadt I. Hij was toen oppositieleider, nadat hij in de vorige regering-Dehaene nog minister van Begroting was. “En we zijn toen geëindigd met een primair overschot van meer dan zes procent. De paars-groene regering heeft dat voor een deel opgesoupeerd. Het bindmiddel van die regering was het uitdelen van cadeautjes aan elkaar. We voelen nog steeds de gevolgen. Ik mag hopen dat dat niet opnieuw het plan wordt”, klinkt het.

Het is iemand die tegen de CD&V deelname aan Paars-Groen is.
Maar heeft waarschijnlijk niets meer te zeggen.

Zijn analyse i.v.m. Bart De Wever is wel fout.
Natuurlijk wil Bart wel besturen, maar uiteraard niet in een uiterst Linkse regering.
Nu heeft een relikwie ineens een punt?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2019, 19:17   #42
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Nu heeft een relikwie ineens een punt?
Zeven woorden zonder inhoud. Je gaat er op vooruit.
Oud 15 december 2019, 21:50   #43
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Bart De Wever stuurt aan op paars-groen, zodat hij vanuit de Vlaamse regering een guerilla kan voeren tegen de federale regering.” Dat zegt Herman Van Rompuy (CD&V) in De Zondag. De voormalige Europese president vindt dat het gedrag van de N-VA-voorzitter vragen oproept. “Hij ademt machteloosheid uit. Ik denk dat hij de uitslag van de verkiezingen nog niet verteerd heeft.”

In De Zondag heeft Van Rompuy het onder meer over de Britse verkiezingen en Europa, maar laat hij ook zijn licht schijnen over de vaderlandse politiek. Of hij zoals Wilfried Martens destijds opgetrommeld had moeten worden om de situatie te ontmijnen, daarover is Van Rompuy duidelijk. “Ik heb daar geen ambitie voor en geen zin in. Die pagina is omgedraaid.”
Lees ook

De Wever: “Ik wilde wél informateur worden. Ik ben trouwens nog altijd kandidaat”
Of de koning dan niet Bart De Wever het veld had moeten insturen in plaats van Joachim Coens (CD&V) en Georges-Louis Bouchez (MR)? “Daar moet de koning op antwoorden”, klinkt het eerst nog diplomatisch. “Maar ik zie wel dat Bart De Wever al dagen wild om zich heen slaat. Zijn gedrag roept vragen op, vind ik. Hij ademt machteloosheid uit. Ik denk dat hij de uitslag van de verkiezingen nog niet verteerd heeft en dat hij aanstuurt op paars-groen. Daarna kan hij vanuit de Vlaamse regering een guerrilla voeren tegen de federale regering. De andere leden van de Vlaamse regering (CD&V en Open Vld) mogen zich daar echter niet in laten meesleuren.”

Zelf wil Van Rompuy geen adviezen geven aan zijn partij om eventueel mee te stappen in een paars-groen verhaal, maar zelf heeft hij geen mooie herinneringen aan de paars-groene regering Verhofstadt I. Hij was toen oppositieleider, nadat hij in de vorige regering-Dehaene nog minister van Begroting was. “En we zijn toen geëindigd met een primair overschot van meer dan zes procent. De paars-groene regering heeft dat voor een deel opgesoupeerd. Het bindmiddel van die regering was het uitdelen van cadeautjes aan elkaar. We voelen nog steeds de gevolgen. Ik mag hopen dat dat niet opnieuw het plan wordt”, klinkt het.

Het is iemand die tegen de CD&V deelname aan Paars-Groen is.
Maar heeft waarschijnlijk niets meer te zeggen.

Zijn analyse i.v.m. Bart De Wever is wel fout.
Natuurlijk wil Bart wel besturen, maar uiteraard niet in een uiterst Linkse regering.
Wat hij zegt is dat hij denkt dat Bart De Wever mentaal instabiel aan het worden is tengevolge van zijn verkiezingsnederlaag. En het lijkt er wel op.
Oud 15 december 2019, 22:08   #44
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Wat hij zegt is dat hij denkt dat Bart De Wever mentaal instabiel aan het worden is tengevolge van zijn verkiezingsnederlaag. En het lijkt er wel op.
Bron van die instabiliteit??? De geheime vergaderingen van informateur Magnette misschien achter zijn rug met de OVLD, die al als formateur zijn PS programma erdoor wou voeren???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2019, 23:06   #45
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo'n praatjes kunnen alleen uit de mond van onstabiele mensen komen.
Oud 15 december 2019, 23:13   #46
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zo'n praatjes kunnen alleen uit de mond van onstabiele mensen komen.
Herman Van Rompuy is een van de stabielste en saaiste mensen ter wereld.
Oud 15 december 2019, 23:27   #47
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Herman Van Rompuy is een van de stabielste en saaiste mensen ter wereld.
Volgens jou toch. Maar ik bedoelde Herman niet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be