![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moeder Teresa was een dievegge naar het schijnt. (ergens gelezen op het net) Daarstraks vloekte ik mij voorbij toen ik door de living bij mijn ouders liep. De reden voor mijn gevloek was dat ik bijna over een hele hoop pakjes struikelde. ![]() Oogluikend zocht ik naar een pakje met Uni op maar tevergeefs ...
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 22 december 2019 om 09:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() Ik werk momenteel in een sorteercentrum van de post (USPS). Voor mij kan kerst niet snel genoeg voorbij zijn. Wel goed betaald met 12-uren shifts, nachttarief en dubbel betaalde overuren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan ik mij levendig voorstellen dat het niet snel genoeg voorbij kan zijn voor u.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Uit de hand gelopen babyborrel.
Maar de dagen lengen alweer terug, het zal snel weer zomer zijn. Dit jaar trouwens een begrafenis, niet echt kerstsfeer. Laatst gewijzigd door Anna List : 22 december 2019 om 11:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() Onbetaalbaar, omdat je niet meer wil betalen.
Laatst gewijzigd door Guinevere : 22 december 2019 om 13:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() Familie... Wij zijn "moslims" maar die van mij heeft er ook een zooitje van gemaakt. Overal moest er competitie (drama, intriges) zijn in alles.
Vroeger was het nog subtiel, o.a. arrogante, jaloerse tantes en nichten die je zwart maken omdat je met een Marokkaan wou trouwen en je potentiële Pakistaanse aanzoeker afschrikken. Nou, uiteindelijk ben ik getrouwd met ene waarmee tanteke wou dat nichtje trouwde. En nichtje is nog steeds ongehuwd... Dan komt er nog meer jaloezie bij, familieruzies 'wij vinden u wel oké maar uw man mag hier niet meer komen' dixit m'n jaloerse oom. Men wil mijn huwelijk kapot maken. M'n broer die zich tegen mij keert. Probeert de familie ook relaties tussen ouders en mij kapot te maken. Ik word verwacht dit allemaal als een lammetje te incasseren. Wtf? Uiteindelijk heeft tanteke ook ruzie met haar eigen schoondochters (zonen). Zoveel drama en intriges, kortom onislamitisch zever, heeft niemand nodig. Als je goeie moslim familie hebt is dat tof. Maar anders, hou ze maar op afstand en leg ze droog. Ik mis soms wel de bijeenkomsten maar nu met m'n man en dochter is het ook goed. Heel de familie ligt toch sowieso wat uit elkaar. Als ik moet kiezen, kies is natuurlijk voor hen (ben niet onnozel & weet nog wel wat islam is). Laatst gewijzigd door Guinevere : 22 december 2019 om 13:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() Wij houden van kerst en vieren het ook uitbundig.
Lekker eten, koken, gezellig met familie samenzijn. Cadeautjes zijn er, maar niet de hoofdact, het eten & de sfeer zijn dat. Wel geen kerststalleke en geen kerst"mis" voor ons...wij nemen vooral de heidense/romeinse gebruiken over van het eten, versieren met groen, de lichtjes, enz.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Europees Commissaris
|
![]() Normaal vertrekken we nu ongeveer met een deel van de familie naar de Ardennen voor een weekse, weg van alle drukte.
Op kerst een goei fikse wandeling en daarna wa koken, keuvelen en drinken. Dit jaar wordt het samen met m'n ouders aan zee.
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Middernachtmis. Ik moet 10 of zo geweest zijn toen ik daar eens naartoe gesleurd ben.
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vroeger vond ik dat anders wel leuk, maar hier valt niet veel te vieren. Zeker dit jaar niet. Pa in't ziekenhuis, alé, hij heeft er 2 weken gelegen en nu ligt hij in een RVT tot hij goed genoeg is om naar huis te kunnen komen. Ma is ondertussen nu wel wat beter, en wij gaan dat in het RVT wat 'vieren'. Beetje niet-alcoholische drankjes en wat mini-hapjes. Heeft ook zijn charmes. ![]()
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Probeer positief te blijven. ![]()
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() tja klote....
Wat is klote ? Als ik zo wat rond kijk zijn er nog vele anderen die der nog veel erger aan toe zijn. Positief blijven, wat zeveren & zwanzen, ne keer lachen waar we kunnen, dat is wat mij betreft nog altijd het beste medicijn. Kost niets en je hebt er geen voorschrift voor nodig ook. Heb trouwens al tegen mij pa gezegd dat ik hem heel graag kom bezoeken. Niet alleen voor hem, maar ook voor al da schoon vrouwvolk dat er rond loopt. En hij mag daar dag en nacht blijven, tussen al die schonen ? En dan lacht mijn pa ook ne keer, en meer moet dat nie zijn. Zo een beetje in al de nadelen ook nog de voordelen proberen te zien zitten.
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik zorg zoals ik al schreef voor mijn ouders binnen mijn kunnen dan wel. En dat begint zwaar te wegen, een beeld dat op mijn netvlies zal gebrand staan. Ik schakelde er mijn 'leven' of wat het nog was voor uit. p.s. (onderstaande uit de kerstlucht gegrepen) Laatst kwam ik de Kerstman nog tegen in de eetkamer. Hij had de cola uitgedronken die ik klaargezet had. ![]() Toen hij Uni zag zei hij mistroostig: Ik ben dat eigenlijk beu geworden de kerstperiode en al de toeters en bellen die het met zich mee brengt en ook de aanslagen op mensen die het niet al te breed hebben hun bankrekeningen. Ik schrok en zei: "Probeert u eens een paashaas pakje misschien lukt dat wel?" ![]() Uni schikt bij deze zijn Ebenezer pakje even.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 23 december 2019 om 11:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() probeer toch nog maar wat te genieten met je pa. Laatst gewijzigd door Anna List : 23 december 2019 om 11:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De rusthuizen zitten vol met ouderen die vaak met de feesten hun familie niet of weinig zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je bent de enigste niet. De man die naast mijn pa lag in Aalst is vorige week ook overleden. Hij wou niet meer eten en zijn medicatie weigerde hij. Maar onverwacht was het niet voor de familie, hij had al afscheid genomen van iedereen. Zijne zoon en zijn kleindochter die ik er dagelijks zag hadden er eigenlijk al vrede mee genomen. Toen ze hem op een kamer alleen legden, wist ik ook hoe laat het was. De dag daarop, was hij er niet meer.
![]() |